BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 maja 2024, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2006, 21:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
byle nie w automacie, chyba ,ze do bujania się ... #-o

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2006, 21:18 
Automaty to porażki w m30 :mrgreen:
Własnie jedyne co mozna w automacie to pobujać sie :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2006, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
nie wiem jak to sie ma do nowszych aut z duzymi silnikami ale generalnie uwazam ze automaty nie sa przeznaczone dla "amatorow" mocnej jazdy.
po przeczytaniu waszych wypowiedzi zastanawiam sie czy warto inwestowac w 3,5 czy wybrac 3,0.prosze jaka to ciezka rozkmina.
w kazdym razie dziekuffka za odpowiedzi i czekam na nastepne wsakzowki
pozdro dla wszystkich BMW zajawkowiczow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 07:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
Ale to jest tak jak nie jeździłeś autem mocniejszym niz 3.5i to Ci sie wydaje nie wiadomo co to jest

no to napisz wyraźnie że sinik M30B35 jest mułowaty w stosunku do jakiegoś mocniejszego silnika. zresztą samo porówywanie jedynie mocy silnika nie jest miarodajne. przyspieszenie auta w większym stopniu zależy od momentu niż od mocy silnika. moc jedynie za prędkość maksymalną odpowiada. zresztą dochodzi jeszcze wielkość kół, przełożenie mostu, masa pojazdu, obciążenie silnika (włączona klima itp). ja muszę powiedziec że jeździłem E34 M30B35 i jeździło to bardzo fajnie, pewnie że nie tak jak E31 M70 i nawet nie tak jak czterolitowe E34 M60, ale porównując omawiane auto z np E36 M43 to nawet niech mnie ktoś nie rozśmiesza.

Cytuj:
Automaty to porażki w m30

Cytuj:
generalnie uwazam ze automaty nie sa przeznaczone dla "amatorow" mocnej jazdy


a porównywał ktoś z was skrzynię manuala i automata w takim samym modelu i w miarę w takim samym stanie? sądzę że nie. stare automaty to rzeczywiście muły, jednak nowsze posiadające zamiast sprzęgła hydrokinetycznego przekłanie hydrokinetyczne radzę sobie doskonale z manualami. mają one jedną niezaprzeczlna zaletę, mianowicie potrafią zwiększyc moment obrotowy tak ważny podczas startu. a zwiększenie tegoż momentu jest tym większe im wolniej auto jedzie. poza tym automat potrzebuje mniej czasu na zmiane biegu nż manual, nie mówię tu o skrzyniach sekwencyjnych, dlatego na koniec poproszę was o przeczytanie TEGO.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 13:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
marcinradom napisał(a):
ja muszę powiedziec że jeździłem E34 M30B35 i jeździło to bardzo fajnie, pewnie że nie tak jak E31 M70 i nawet nie tak jak czterolitowe E34 M60,



a porównywał ktoś z was skrzynię manuala i automata w takim samym modelu i w miarę w takim samym stanie? sądzę że nie.


Po pierwsze- jesli myslisz ,ze 850iA M70 jest szybsza od E32 740/E34 540iA to jestes w błędzie ( osiagi w zasadzie identyczne) . Natomiast 850 manual jest wolniejsza niz E34 540 manual.


Druga sprawa- tak, jezdziłem i 735iA i 735 manual w idealnym stanie. Przebiegi 211 i 225 tys km.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 14:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
jesli myslisz ,ze 850iA M70 jest szybsza od E32 740/E34 540iA to jestes w błędzie

piszesz to na podstawie własnych odczuc czy danych katalogowych?

Cytuj:
Druga sprawa- tak, jezdziłem i 735iA i 735 manual w idealnym stanie. Przebiegi 211 i 225 tys km.

chodzi mi o porównanie typu wyścigu równoległego.

pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 14:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
marcinradom napisał(a):
Cytuj:
jesli myslisz ,ze 850iA M70 jest szybsza od E32 740/E34 540iA to jestes w błędzie

piszesz to na podstawie własnych odczuc czy danych katalogowych?

Cytuj:
Druga sprawa- tak, jezdziłem i 735iA i 735 manual w idealnym stanie. Przebiegi 211 i 225 tys km.

chodzi mi o porównanie typu wyścigu równoległego.

pozdrawiam


pisze to na podstawie obserwacji i doswiadczen ( miedzy innymi we współpracy z MArcinem850) . mam nawet kilkanascie filmików z przyspieszeniami tych autek, przyspieszenia są naprawde podobne- w zasadzie identyczne . A czemu sądzisz ,ze mogłoby byc inaczej ?


A co do wysciugu rownoległego to miałem przyjemnosc mierzyc się moją byłą 730 R6 manual '91 z 735iA '90 od 0-160 i szlismy mniej wiecej równo :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 15:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
A czemu sądzisz ,ze mogłoby byc inaczej ?

można pisć takie rzeczy na podstawie danych katalogowych. rzeczywiscie osiągi zbliżone jednak z przewaga na pięciolitrowy motor.

Cytuj:
A co do wysciugu rownoległego to miałem przyjemnosc mierzyc się moją byłą 730 R6 manual '91 z 735iA '90 od 0-160 i szlismy mniej wiecej równo

chciałbym kiedys przeprowadzić testa identycznych aut manual v automat.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 16:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
marcinradom napisał(a):
Cytuj:
A czemu sądzisz ,ze mogłoby byc inaczej ?

można pisć takie rzeczy na podstawie danych katalogowych. rzeczywiscie osiągi zbliżone jednak z przewaga na pięciolitrowy motor.



ze wzgledu na ociezałą skrzynie i wiekszą mase , jednak M70 nie ma przewagi .... :wink:

ale na takie porownania sie składają rozne czynniki, tak czy owak 850 czy 750 nie objedzie 540 -740 i odwrotnie.

Trudno tu mowic o jakichs przewagach.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
wcale m nie pomagacie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 23:13 
felipe lepiej M50 2.5i 24V 8) Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2006, 10:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 990
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E46 330i, było kilka
Kod silnika: M54B30
felipe napisał(a):
wcale m nie pomagacie...

jak to?
Cytuj:
co do właściwego tematu to owszem jest to możliwe. szczegóły dozytajcie TU

w dalszej części dialog pomiędzu Przemassem a Dexterem jest jak najbardziej na temat i wiele wnosi do Twojej sprawy.
Jak robic SWAP-a w E30 to tylko na M30b35, silnik i osprzęt tani, moc odpowiednia i jest to jeden z bardziej popularnych Swapów w E30, więc i lektury na necie od groma, szczególnie na www.e30.de

A co do manuali i automatów, to 4hp22 to beznadziejne automaty dla ścigantów, zaczynając od E30 po E32. Sam start jest ocięzały i wolny na tyle by porównywalne auto z manualem odskoczyło na około 1,5 długości. np 324TD manual(115KM) 1992r vs 318i (115KM) 1991r w automacie i na Blosie czyli bez zwężek podczas przyspieszenia na benzynie.

PS: E34 535 jeździ jak należy, czyli adekwatnie do swojej mocy i momentu, pewnie że to nie 4 litry i 286KM, ale mułowate to to nie jest. Jeździłem i maualem i automatem. W manualu ma do 100km/h o sekunde lepsze przyspieszenie od M50b25, moment robi swoje, jeździłem i 540 E39(automat) i 740 E38(automat), więc jakies prównanie mam. Warunek to niezajechany sprzęt, o co niestety trudno, a jeszcze gaz I gen też robi swoje. pzdr

_________________
Pełna oferta oryginałów i zamienników dla BMW|MINI|MOTORRAD

http://www.ASO-BMW.pl[/b]
https://www.facebook.com/ASOBMW/

Sprzedam:
BMW X3 Sport Pakiet


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2006, 07:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
Jak robic SWAP-a w E30 to tylko na M30b35, silnik i osprzęt tani, moc odpowiednia i jest to jeden z bardziej popularnych Swapów w E30

dobrze jeztom pisze. na www.autoscout24.pl jeśli wybierzemy markę bmw a potem pójdziemy do modeli zobaczymy nie produkowany seryjnie a uwzględniony w tym spisie model 335i i chodzi tu o E30 właśnie z motorem M30B35.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL