BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 23:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
ok, Ty wiesz swoje, inżynierowie w Monachium swoje -pewnie na złość użytkownikom wewnętrzne sworznie są opisane jako niewymienne.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 00:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bartus napisał(a):
ok, Ty wiesz swoje, inżynierowie w Monachium swoje -pewnie na złość użytkownikom wewnętrzne sworznie są opisane jako niewymienne.


no to ci pokaze ladna stronke...kompl.MEYLE .

inzynierowie tez sie czasami myla :P a temat byl o zewnetrznych :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 00:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
nie wiem gdzie wyczytałeś że o zewnętrznych.

w linku jest inny wahacz - jak autor napisał specjalny mayle pod wymienne sworznie, na dodatek do e46. w wahaczach e36 -zgodnie z instrukcją serwisową - nie powinno sie wymieniać samych wew sworzni.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 00:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bartus napisał(a):
nie wiem gdzie wyczytałeś że o zewnętrznych.

w linku jest inny wahacz - jak autor napisał specjalny mayle pod wymienne sworznie, na dodatek do e46. w wahaczach e36 -zgodnie z instrukcją serwisową - nie powinno sie wymieniać samych wew sworzni.


jest od e-46 wachacze roznia sie tylko ksztaltem odlanym z aluminium :hyhy: nawet zewnetrzne mozna wymieniac :P w Passat B5 masz zalewane cale swoznie i wymieniasz cale koncowki razem z wachaczami....a w instrukcji jak by ci napisali ze masz sie powiesic to bys to zrobil :rotfl: nie wierz w to wszystko co pisza :] a tak wyglada wewnetrzny..wewnetrzny :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2008, 00:54 przez zbigniewst, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 00:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
nawet zewnetrzne mozna wymieniac :P

nic o zewnętrznych nie pisałem

Cytuj:
w Passat B5 masz zalewane cale swoznie i wymieniasz cale koncowki razem z wachaczami....

no i co w związku z tym? dodać można, że powinno sie w tym pasacie wymieniać wahacze kompletami, a nie pojedynczo.

Cytuj:
a w instrukcji jak by ci napisali ze masz sie powiesic to bys to zrobil :rotfl: nie wierz w to wszystko co pisza :]

gratuluje dobrego humoru i pozdrawiam

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 00:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
pokazalem ci wewnetrzny :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 01:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
:D ja wiem jak one wyglądają, ale to nic nie zmienia ;-)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 01:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bartus, najwięksi producenci typu Lemforder produkują same sworznie do e36, zarówno wewnętrze i zewnętrzne więc sądze że jest możliwość prawidłowej wymiany samych sworzni. Pewnie bardzo wiele zależy od mechanika.. czy zepsuje wahacz czy zrobi to prawidłowo.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 01:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
tak, bo ze sworzniami jest wszystko OK, wina leży po stronie wahacza. jakby sie zmienilo wahacz na taki, który jest zrobiony w celu bezproblemowej i bezszkodowej wymianie to oczywiście sie zgodze. w ori wahaczu przy którejś wymianie pojawia sie problemy i sworznie będą sie szybciej zużywać.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 01:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
rozumiem,po wielu wymianach się wyrobi otwór w wahaczu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 07:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
ale żeście się rozpisali :) , więc tak pierwsze spostrzeżenie w linku do allegro sworzni meyle był pokazany sworzeń org i meyle, stwierdzam że sprzedano mi sworzeń w pudełku meyle lecz sworzeń ma z dołu blache a na rysunku blache ma org. więc [cenzura] zrobili mnie w sklepie w bambuczo. co do pływania auta no chyba banie sobie odkręce bo celuje autem w drogę jak napastnik w bramkę. jak jest równo to auto stabilnie przyklejone do nawierzchni jak tylko wjadę na jakąś nierówność np pasy na drodze to już auto płynie. Dziś pojadę na diagnostykę i lukne czy to sworzeń rusza się w wachaczu - wbity otwór wachacza, czy też rusza się sworzeń w środku. Ale sugerując się w/w linkiem do allegro i rysunków to patrząc od dołu na wachacz i sworzeń ,rusza się czarny plastik osłaniający jabłko tzn cały wewnętrzny element. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 08:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
raflesz, czyli te sworznie mają luz na sworzniu kulowym :kwasny: , ale mówisz że zewnętrzny, krótki nie ma blachy od dołu?? :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 13:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
meyle sa pelne,tzn nie maja tej blachy od dolu.kupowalem na alegro i otrzymalem wlasnie takie bez blachy.sprawdzalem w katalogu na stronie meyle no i sie zgadza wszystko. co do wymiany to jesli to ktos zrobi byle jak i byle gdzie to na pewno otwor w wachaczu ucierpi. koniecznie trzeba wyciskac i wciskac nowy na prasie.w przypadku innej metody montazu (np. mlot 10 kg) nie da sie rowno wcisnac czy wbic.i stad przy nastepnej wymianie mozna tylko stwierdzic ze z otworu okraglego zrobila sie elipsa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 14:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tomoe30 napisał(a):
meyle sa pelne,tzn nie maja tej blachy od dolu.kupowalem na alegro i otrzymalem wlasnie takie bez blachy.sprawdzalem w katalogu na stronie meyle no i sie zgadza wszystko. co do wymiany to jesli to ktos zrobi byle jak i byle gdzie to na pewno otwor w wachaczu ucierpi. koniecznie trzeba wyciskac i wciskac nowy na prasie.w przypadku innej metody montazu (np. mlot 10 kg) nie da sie rowno wcisnac czy wbic.i stad przy nastepnej wymianie mozna tylko stwierdzic ze z otworu okraglego zrobila sie elipsa


masz racje :13: pisalem o tym :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
jak będzie elipsa w wahaczu to mechanik nie ma jaj, odkręcę mu je własnymi "ręcami" :) :przestraszony:

[ Dodano: 10 Luty 2008, 23:47 ]
no i wreszcie poprawa, autko pływa ale to już prawie wcale nie odczówalne, dziś po winklach polatałem eh no poprostu super prowadzi się, wywaliłem sworznie febi i zapakowałem mayle, wewnetrzne i zewnętrzne. na dniach podjade na regulacje zawiechy i dam znać ale mówie Wam poprostu super. :rotfl:


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2008, 22:21 przez raflesz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] spostrzeżenie , sworznie wahacza!
PostNapisane: 22 listopada 2009, 02:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
do posiadaczy opcji zawieszenie m technic:
kupujecie normalne tuleje wahaczy? W real oem są opisane inaczej do tej wersji zawieszenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL