BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 92
Lokalizacja: Przasnysz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
ja robilem uszczelke pod glowica w 2.0 vanos i mechanik wzial dokladnie 950zl a zalozyl uszczelke elringa wszystkie!!!! pompa wody nowe sruby glowicy i tam male spawanie:P:P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 20:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego te 2000zł to astronomiczna kwota, a myśle że uszczelka i planowanie wystarczy no i ja bym się pokusił o nowe śrubki bo te mogą się zerwać a jak znam mechaników to jak im się jakaś zerwie to pewnie by to tak zostawili, a o ile dobrze pamiętam to koszt 80pln, więc tragedij nie ma a pod pokrywą jak masz całą uszczelke to ja bym ją zostawił tylko przesmarował silikonem wysoko temperaturowym
planowanie 100 to max
robota 200-300
uszczelka 115 tyle za coś dobrego(niby)w intercarsie
ewentualnie śrubki 80
wszystkiego masz 600pln


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Witam przeczytałem wszystkie komentarze co do twojego pytania. Moje zdanie na ten temat jest takie: komplet 40 uszczelek ?? bzdura musiałby rozkręcić cały silnik w którym znajdują się zawsze uszczelka pokrywy zaworów,głowicy i miski olejowej to są podstawowe.Później uszczelka pompy wody i całego innego osprzętu,ale w zależności od modelu. Tak czy owak uzbierało by się zaledwie do kilkunastu sztuk rozkręcając cały silnik Nie chce liczyć bo to bzdura.Jeśli ten mechanik tak uważa to może zamiast innych stosowanych uszczelnień typu oring,zimering lubi wycinanki i pobawić się ptaszkiem?? Spytaj się :P A tak serio to może nie ma pojęcia i chce cię zbyć taką gadką (zawsze to lepsze niż popsucie reputacji) Za robociznę mechanik weźmie w warszawie pewnie z ok 400-500 zł bo to beemka w końcu. W Łodzi ja bym Cię skasował 300 zł bo tak się bujają u nas ceny. Uszczelka głowicy to koszt ok 100-150 zł zależy 4 czy 6 garów silnik. Planowanie głowicy koszt 50-70 zł przed planowaniem zostaje zmierzona(na planowaniu każdy oszukuje przez co zawyżają ceny nawet o ponad 100%). Dobry fachowiec dotarł by gniazda zaworów(praktycznie nikt tego nie robi bo po ch..??),ja zawsze to robię i mam pewność. Pokrywę zaworów skleił bym na pastę silikonową FORCH K166(jest niezawodna stosują ją profesjonaliści) Śruby ?? no to już zależy od decyzji i grubości portfela klienta. ;) to co napisałem nie daje sumy 2 klocków... Trafiłeś patałacha lub naciągacza.Mało tego wiesz,że mało który mechanik potrafi dobrze ustawić rozrząd. Co z tego że wymieni uszczelkę jak na rozrządzie polegnie.. szukaj kolego dalej.. obejrzyj dokładnie silnik.Zdiagnozuj wpierw przyczynę wycieku może sączy się z czego innego . Nie dziękuj kliknij pomógł :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
W każdym mieście można na palcach policzyć dobrych mechaników,blacharzy,lakierników i uczciwe zakłady specjalizujące się w danej dziedzinie.Będzie ci ciężko znaleźć kogoś dobrego i uczciwego. W końcu to polska i każdy chce zarobić nawet ty :hyhy: Masz ZONKA jeśli jesteś zielony w tych sprawach bo jeśli pojedziesz do warsztatu na zdiagnozowanie wycieku to zaraz znajdzie się jeden mądry i resztę już znasz... Cena podana przez tego mechanika powinna być podana za ciągnik siodłowy typu np SCANIA(tam biorą więcej ale mocno nie odbiega jego wycena...) Przykro mi,że tak ludzi naciągają przez co psują nam renomę ci niby fachowcy.. Jeśli faktycznie to uszczelka to podzwoń po warsztatach (tych lepszych i gorszych) a poznasz ceny. Życzę powodzenia i racjonalnego myślenia.. pozdrawiam wszystkich pasjonatów e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A co trudnego w ustawieniu rozrządu w 8zaworowym silniku z jednym walkiem? Dwa koła zebate, rolka prowadzaca, rolka zwrotna i napinacz paska. Co do planowania aluminiowe glowice planuje sie zawsze, o ile glowice jeszcze mozna planowac (decyduje o tym jej wysokosc). Ja zawsze tez docieram zawory do gniazd bo to juz niewiele wiecej pracy, a wiem ze klient za chwile nie wroci na reklamacje. Uszczelki przy tej robocie to uszczelka pod glowica, pod kolektor dolotowy i wydechowy, czasem dojdzie uszczelniacz walka rozrzadu i przy zdjetej glowicy pomyslalbym o uszczelniaczach zaworowych. Uszczelke pokrywy zaworow mozna stosowac wielokrotnie w tym modelu ;) . Nowy pasek rozrzadu? Nie bardzo rozumiem... Co zwietrzeje czy sie przeziebi po zdjeciu obudowy? grunt to zalozyc go tak, aby pracowal w tym samym kierunku co wczesniej i tyle. (wiem, serwis zaleca, iż jesli pasek przepracowal 5tyskm to zalozyc nowy.. ale tu nie chodzi o pasek, tylko o to ze nie da sie go juz wtedy napiac przy uzyciu narzedzi pomiarowych, ktorych watpie czy w serwisie tez uzywają). Jesli chodzi o M40, u mnie byloby to ok 300zl robocizna.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
dla mnie czy dla ciebie to może nic trudnego ale są i tacy mechaniory, że z rozrządem nie radzą sobie a zajmuja się mechaniką na co dzień. W serwisach to lepsi robią fachowcy?? Niektórzy to takie głąby,że koty robią za nich..Taki urok naszej szarej rzeczywistości..pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 14:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Mam 320 Vanosa. Ja w autoryzowanym serwisie BMW zapalcilem za uszczelke pod glowica + kilka innych uszczelek + nowe sruby + planowanie glowicy 1500 zl. Do tego wymienilem uszczelniacze zaworowe + bodajze kolektora wydechowego + jakies wezyki i wyszlo mi w sumie prawie 2500 lacznie. Mowa jednak o AUTORYZOWANYM serwisie BMW i wszystko na oryginalnych czesciach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 15:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam sorki ,ze nie ten temat ale widze ,ze sa tu osoby znajace sie troszki moglby mi ktos podpowiedziec jak wlasnie ustawic rozrzad w 535 mam zalozony juz lancuch idzie krecic walem i zaworki nie pukaja w tlok ale nie wiem jak dalej zeby bylo ok slyszalem ,ze jesli jest juz tak to teraz najwyzej kwestia jednego zabka w ta lub w druga moze i pisze glupoty ale wlasnie dlatego pisze zeby sie dowiedziec z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
werner18 napisał(a):
Mam 320 Vanosa. Ja w autoryzowanym serwisie BMW zapalcilem za uszczelke pod glowica + kilka innych uszczelek + nowe sruby + planowanie glowicy 1500 zl. Do tego wymienilem uszczelniacze zaworowe + bodajze kolektora wydechowego + jakies wezyki i wyszlo mi w sumie prawie 2500 lacznie. Mowa jednak o AUTORYZOWANYM serwisie BMW i wszystko na oryginalnych czesciach.


Ale koszt czesci oraz robocizny w przypadku 2.0 jest duzo wyzszy niz w przypadku 1.8. A te "oryginalne" czesci to nic innego niz to co kupujesz w sklepie motoryzacyjnym. Przeciez firma BMW nie produkuje uszczelek, srub glowicy czy lancuchow/paskow rozrzadu. Ma od tego podwykonawcow, w serwisie po prostu na pudelku masz znaczek BMW za ktory dodatkowo zaplacisz, a w rzeczywistosci kupujesz pasek np Contitecha. Dodatkowo zaplacisz za: roboczogodziny+usługa=koszt naprawy :)

tomekgdz napisał(a):
witam sorki ,ze nie ten temat ale widze ,ze sa tu osoby znajace sie troszki moglby mi ktos podpowiedziec jak wlasnie ustawic rozrzad w 535 mam zalozony juz lancuch idzie krecic walem i zaworki nie pukaja w tlok ale nie wiem jak dalej zeby bylo ok slyszalem ,ze jesli jest juz tak to teraz najwyzej kwestia jednego zabka w ta lub w druga moze i pisze glupoty ale wlasnie dlatego pisze zeby sie dowiedziec z gory dzieki


teraz jestem u dziewczyny, jak wroce do domu wrzuce schemat ustawienia rozrzadu w tym silniku

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 00:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Gliwice
to nie prawda ze tyle kosztuje .Jesli jest wyciek na zewnatrz to moze byc z tylu za glowica. sprawdz wylot z tylnej czesci glowicy tam moze byc wyciek na wezu .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] uszczelka pod głowicą - czy to prawda, że taki to kosz
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 20:48 
witam.. mam bemke e36 1.6.. ostatnio zaczęła mi chodzić na 3 gary nie wiem dlaczego.. założyłem nową kopułkę zapłonową.. ale w jednym cylindrze nie ma Ciśnienia w ogóle.. byłem u mechanika i nie wie co jest. i naliczył koszt z plantowaniem samym, uszczelkami i rozkreceniem 800zł.. co to moze być za przyczyna ? i jaki by był koszt..


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] uszczelka pod głowicą - czy to prawda, że taki to kosz
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 228
Lokalizacja: Białogard
No niestety jak ktos sie nie zna i nie mial doczynienia z czyms takim to tak wychodzi pozniej zgrzyt i placz :rotfl: . Na palcach 1 reki mozna wyliczyc porzadnych i uczciwych mechanikow ale z tym tez roznie bywa:O.Takze dobrze by bylo jakbys podzwonil rozeznal sie sie w cenach jak to poprzednicy pisza.Zdzieraja jak moga idioci.Tak jest,ze w 1 przeplacisz to 2 raz juz pomyslisz i bedziesz madrzejszy ^^

_________________
<3 BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] uszczelka pod głowicą - czy to prawda, że taki to kosz
PostNapisane: 4 lutego 2010, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: PoznaĂą
odświeżam temat głowicy.
oddałem samochód na wymiane świec niestety w 530d jest ten problem że te świecę lubią się ukręcić. tak więc dwie sie ujeb.... co za tym idzie trzeba sciągać głowice jest niby jakis sposób na wydobycie tych siwec ale moze to się skończyć syfem w cylindrach. jezeli sie uda wykrecić swiece bez grzania nie trzeba planować głowicy jednak u mnie oczywiscie trzeba grzać. przy planowaniu warto tez wyciągnąć zawory wymienic uszczelniacze a samą głowice na dzien wsadzic na ultradźwieki. przy wyciąganiu wtrysków okazało się że 3 są zardzewiałe czyli pompiarz regulacja i czyszczenie. Uszczelka pod głowicę dobiera szlifierz następnie uszczelka pod kolektor ssący, kolektor wydechowy, uszczelka pod kapę zaworów. Razem cała zabawa 2000 zł razem z robocizną.

_________________
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] uszczelka pod głowicą - czy to prawda, że taki to kosz
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
Może mi ktoś napisać z jaka siłą trzeba dociągać głowice w m40b18? wkładam nową i nie umie nigdzie znajść schematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] uszczelka pod głowicą - czy to prawda, że taki to kosz
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
polecam sam naprawiam bmw e36 tam masz wszystko dokladnie opisane

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL