BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 10:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
jak samochód zimny to termostat jest zamkniety umozliiajac silnikowi nagrzanie sie do odpowiedniej temperatury, pozniej stopnowo sie otwiera zeby sielnik sie nie przegrzał, jezeli w jezdzie trzyma temp a w korku rosnie to mozliwe ze termostat jest uszkodzony albo i wcale nie ma go tam gdzie powinien być

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
gmsmetallica napisał(a):
no ale czy termostat nie powinien trzymac temp na srodku i otwierac sie jesli rosnie :?:


Powinien, a także, co się rzadziej zdarza, powinien z powrotem się zamykać jeśli ciecz chłodząca zrobi się za zimna. Oczywiście samo otwieranie termostatu nie na wiele pomoże, jeśli chłodnica jest już gorąca i nie ma podmuchu powietrza, który by ją chłodził.

gmsmetallica napisał(a):
(o wentylatorze)
nie zatrzyma sie, wiem na 100% bo nawpierdziela jak glupi, taka gazeta czy karton posieka, a po zapaleniu nie zwalnia


Żeby było jasne, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem... Czy on tak "napierdziela" zaraz po odpaleniu zimnego silnika?? Jeśli tak, to znaczy że masz dwa niezależne uszkodzenia. Wisko na 100% padnięte, ale akurat nie w tą stronę - tzn. ono teraz pracuje cały czas, nawet gdy dmuchanie nie jest potrzebne. Inaczej mówiąc, sprzęgło albo łożysko w wisku masz zatarte. Musisz wymienić, bo przy szybkiej jeździe wciąż chodzący wiatrak spowoduje szybkie zniszczenie paska klinowego, nie mówiąc o stratach mocy silnika na bezproduktywne kręcenie śmigłem.

Druga, niezależna usterka u Ciebie to albo pompa wody, albo termostat. Bo jeśli wentylator chodzi cały czas, to silnik nie ma prawa się przegrzewać. Więc albo termostat nie otwiera do końca, albo pompa za słabo pompuje. Jest jeszcze taka możliwość, że wskaźnik temperatury pokazuje głupoty, ale to raczej mniej prawdopodobne.

Co do sprawdzania i wymiany pompy lub termostatu, nie pomogę, bo jeszcze tego nie robiłem. Natomiast wymiana wisko była już tu wielokrotnie opisywana. Od siebie dodam, że miałem wielkie problemy z odkręceniem nakrętki. Była tak zapieczona, że uderzanie młotkiem w klucz nie pomagało. Przecinakiem w nakrętkę - też nie. Pomogło dopiero szybkie podgrzanie nakrętki palnikiem gazowym i postukanie w nią młoteczkiem na gorąco.
I nie zapomnij, że ma lewy gwint.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
dla pewnosci kupie visko i termostat, a stary sprawdze w garnku jak bede wode zmieniac, jak bedzie sprawny to na pozniej zostanie :)

co do pompy wody to sprawna, bo gdy zwiekszam obroty to leci duzy strumien z odpowietrznika, im wieksze obroty to strumien wiekszy,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL