BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 13:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Masz rację ..::CZARNY::.. ale zauważ,że w każdym temacie dotyczącym swapa 90% postów to głupoty j/w a bardzo mało jest konkretnych informacji... trzeba stracić mnóstwo czasu aby przejżeć wszystkie a i tak niekoniecznie dowiedzieć się czegoś konkretnego.
Powodzenia.

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 07:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Cześć
Odkopie temat bo nie będę zakładał nowego topiku.
Ale ja bardziej chcę zapytać o coś innego

Mój znajomy (w sęsie sąsiad kumpla) miał zonka.. gdyż zostawił żonce autko (520i z 98') na dni parę.
A kobita jeździła sobie do pracy..i jak to bywa u nierozgarniętych..nie patrzyła na wskaźnik temperatury..
No i stało się..
analiza przegrzanie..(padła pompa)
błędne analizy..grzebanie..katastrofizm u wiejskich mechaniczków..
diagnoza ostateczna :[b] pęknięty blok[/b]

No i szuka teraz nowego silnika.

Wobec powyższego naszło mnie zastanowienie:
Bo on i ja mamy takie same niby silniki (m52b20)..
Co gdybym chciał sobie wsadzić m52b25 lub m52b28?
Co z hamulcami i zawiasem itd. w moim przypadku?

..ale bardziej interesuje mnie:
Co z dowodem rejestracyjnym?

Kiedy i kto może się przywalić?
macie jakieś doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 14:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Choć nie mam doświadczeń to uważam, że żaden pan władza na oko nie zauważy różnicy między tymi trzema motorami jakie podałeś. Jeśli już to tylko na badaniu technicznym wprawny fachowiec :hyhy:
Wiem też, że na upartego możesz jeździć bez zmian w dowodzie (bo teraz nie ma tam nr silnika) i bez zgłaszania do ubezpieczyciela, ale gdyby coś gdzieś kiedyś (nie daj Boże) się stało to rzeczoznawca się dopatrzy na złość i nici z kaski z ubezpieczenia!
Od strony technicznej natomiast to nie mam pojęcia jak podpasuje większy silnik do zawieszenia,skrzyni itp , może być, że wszystko idealnie się zgra i nic nie trzeba będzie przerabiać, ale znając to forum to zaraz "znawcy" powiedzą, że wszystko do wymiany bo silnik cięższy i mocy więcej-więc na pierwszy rzut zawias potem zaraz hamulce itd...itd...

Czekamy więc na konkrety typu:
-Czy skrzynia może zostać i będzie pasować?
-Co z wałem? (bo most na 99% będzie OK)
-Elektryka i ukł. wydechowy-do przeróbki czy wymiany?
-itp itd (to zadanie dla tych co w tym siedzą ;) )

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
witam! nie jestem pewien ale w 318 sa chyba inne łapy pod silnik niz w 320 dlatego ze 6garow wiec moze byc problem. :( ale trzeba rowniez wymienic osprzet i kompa. szczerze mowiac troche to nie oplacalne.pozdro ;)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Jeżyk czytaj troszkę uważniej.
Kolega Dogman ma już sześć garów tylko chce włożyć większą pojemność.
Pozdro

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 17:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
sorki moj post troche nie wpore dyskusji ale tyczy sie on kolegi dambo ktory pytal o swapa z 1.8 na 2.0 pozdro :oczami:

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL