BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 16:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Obecnie w samochodach VW zawsze miski są składane na silikon.

W VW mają taki sprytny specyfik, który po 5 minutach łapie i już można wyjeżdżać z serwisu :)

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Pułkownik Zuber napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Obecnie w samochodach VW zawsze miski są składane na silikon.

W VW mają taki sprytny specyfik, który po 5 minutach łapie i już można wyjeżdżać z serwisu :)


No halo ! To nie ja napisałem :P

Opel ma ten sam patent i jest 100 razy lepszy od uszczelki.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 17:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Pułkownik Zuber napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Obecnie w samochodach VW zawsze miski są składane na silikon.

W VW mają taki sprytny specyfik, który po 5 minutach łapie i już można wyjeżdżać z serwisu :)

I właśnie takiego specyfiku użyłem, prosto z fabryki Skody w Mlada Boleslaw. Zostało tego mi jeszcze sporo w tubce. Genialny motyw. I tak jak mowi majsu, lepszy od starych uszczelek i o wiele tańszy i nie trzeba ganiac do sklepu zamawiać uszczelkę tylko można tym uszczelnić totalnie wszystko. Prócz uszczelki głowicy oczywiście :hyhy: Bardzo cieniutka warstwa pod miskę i dekiel głowicy, i silnik stał się suchy jak pieprz!!!

Acha, na sam silikon składałem tylko miskę. Między deklem z głowicą przesmarowałem starą uszczelkę tym silikonem oraz powierzchnie łączone głowicy i dekla. I jest cacy. Genialne.


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2008, 17:52 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 18:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Majsu, mnie uczyli że nie leje się oleju na górną kreskę, tylko pomiędzy kreski - po wymianie. W montowni aut nie pracowałem, nie wiem jak się leje na pierwszy montaż.

Czy wy też wszyscy macie poziom oleju na górnej kresce? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
KotSylwester napisał(a):
Majsu, mnie uczyli że nie leje się oleju na górną kreskę, tylko pomiędzy kreski - po wymianie. W montowni aut nie pracowałem, nie wiem jak się leje na pierwszy montaż.

Czy wy też wszyscy macie poziom oleju na górnej kresce? :niepewny:

Kolego, nie przywiązuj do tego takiej wagi, ważne żeby smok sięgał do oleju oraz nie było go 2x za dużo. Naprawdę nic się nie stanie. 4 litry do M40 wchodzą jak jest idealnie suchy, dlatego jak wlewam 4 litry to wychodzi troszkę ponad max. Po jakimś czasie zejdzie mi do min i potem doleję, może raz między wymianami.

Jak pracowałem w serwisie jako doradca to co chwile dzwonili klienci że sprawdzili poziom po wymianie a tam ponad max i chcieli odessać. Trochę to kłopotliwe, bo faktycznie wychodzi, że żeby wlać na stan połowę to trzeba tak dobre pół litra mniej niż trzeba wlać.

Peace ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
KotSylwester napisał(a):
Majsu, mnie uczyli że nie leje się oleju na górną kreskę, tylko pomiędzy kreski - po wymianie. W montowni aut nie pracowałem, nie wiem jak się leje na pierwszy montaż.

Czy wy też wszyscy macie poziom oleju na górnej kresce? :niepewny:


To jakaś dziwna szkoła o której już nie pierwszy raz słyszę... Podziałka pokazuje min i max i chyba oczywiste jest że leje się na maxa... Jak ktoś leje płyn do wspomagania albo płyn do sprywskiwacy to też zawsze 3/4 a nie na fulla ? Przecież to na logikę rzecz biorąc bez sensu.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 22:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
MAJSU_WuWuA napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
Majsu, mnie uczyli że nie leje się oleju na górną kreskę, tylko pomiędzy kreski - po wymianie. W montowni aut nie pracowałem, nie wiem jak się leje na pierwszy montaż.

Czy wy też wszyscy macie poziom oleju na górnej kresce? :niepewny:


To jakaś dziwna szkoła o której już nie pierwszy raz słyszę... Podziałka pokazuje min i max i chyba oczywiste jest że leje się na maxa... Jak ktoś leje płyn do wspomagania albo płyn do sprywskiwacy to też zawsze 3/4 a nie na fulla ? Przecież to na logikę rzecz biorąc bez sensu.


Niektórzy to nawet gadają że MUSI być na 3/4. Bzdury. Ma być między min a max, zawsze lepiej troszkę ponad max niż troszkę poniżej min, choć i tak co 3 samochód w polsce jeździ z poniżej min...

W samochodach z fabryki wygląda to tak, z tego co widziałem w samochodach VW/Audi/Seat/Skoda:
- olej max lub trochę powyżej max (serio)
- płyn chłodniczy połowa
- płyn do spryskiwaczy max
- wspomaganie max
- płyn hamulcowy max
- wacha bardzo różnie, zwykle trochę ponad rezerwę


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2008, 22:24 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 238
Lokalizacja: Olszyna LubaĂąska
Moje BMW: E65 730i
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Podziałka pokazuje min i max i chyba oczywiste jest że leje się na maxa...


Tak właśnie pokazuje, ale jest to dolna i górna granica poziomu oleju. I najlepiej jak jest pośrodku lub jak kto woli w połowie. W szkole mnie tak uczyli, na praktykach mnie tak uczyli i jeszcze w paru innych miejscach ;) Fakt, że po wymianie najlepiej zalać pod max bo i tak zaraz troszeczkę poziom opadnie.

_________________
Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 22:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ja nigdy nie patrzę na poziom na bagnecie przy wymianie tylko wlewam tyle ile zalecają. W M40 są to 4 litry, wlewam więc 4 litry i nie patyczkuję się, że poziom jest 3mm ponad max.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Ja widziałem nie jeden wozik.. norma zalewania silnika "pomiędzy" skądś się wzięła jednak.

Głównie w dieslach trzeba patrzeć na to by było pomiędzy min a max..
Jeden sąsiad zalał forda na max..
na drugi dzień holowałem go do domu bo wydmuchało uszczelkę pod głowicą..
No i drugi mądry koleszka mój - brał mu golf oleju sporo ...to se dolał chłopaczyna więcej :hyhy: , żeby nie dolewał co chwila..
I już po 10km taka sama akcja.
Przypadek?
Nie polecam tak przelewać olej..

Wole tak zalać jak pisze w instrukcji i w książce "sam naprawiam..."

tam pisze jak byk, że pomiędzy kreski!
i tego się trzymam..

bo jak już nie mam pewności, czy nie wydmucha to wole poniżej max, bo nic się napewno nie stanie jak tylko będzie powyżej minimum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 15:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):
Ja widziałem nie jeden wozik.. norma zalewania silnika "pomiędzy" skądś się wzięła jednak.

Głównie w dieslach trzeba patrzeć na to by było pomiędzy min a max..
Jeden sąsiad zalał forda na max..
na drugi dzień holowałem go do domu bo wydmuchało uszczelkę pod głowicą..
No i drugi mądry koleszka mój - brał mu golf oleju sporo ...to se dolał chłopaczyna więcej :hyhy: , żeby nie dolewał co chwila..
I już po 10km taka sama akcja.
Przypadek?
Nie polecam tak przelewać olej..

Wole tak zalać jak pisze w instrukcji i w książce "sam naprawiam..."

tam pisze jak byk, że pomiędzy kreski!
i tego się trzymam..

bo jak już nie mam pewności, czy nie wydmucha to wole poniżej max, bo nic się napewno nie stanie jak tylko będzie powyżej minimum.


To po co zrobili taką podziałkę na bagnecie :niepewny: ? Bzdura taka sama jak po ta że po zgaśnięciu wszytskich diód na komputerku samochód nie odpali.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 15:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To po co zrobili taką podziałkę na bagnecie :niepewny: ?


No właśnie po co? Aby lać więcej? Maks zaznaczony przez producenta mówi, ile maksymalnie oleju może być. Jeżeli można byłoby lać dowolne ilości większe od minimalnej, to byłby tylko MIN na podziałce. A jest jednak też MAX... Więc na logikę wychodzi, że musi to mieć jakieś znaczenie.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
MarcinM napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To po co zrobili taką podziałkę na bagnecie :niepewny: ?


No właśnie po co? Aby lać więcej? Maks zaznaczony przez producenta mówi, ile maksymalnie oleju może być. Jeżeli można byłoby lać dowolne ilości większe od minimalnej, to byłby tylko MIN na podziałce. A jest jednak też MAX... Więc na logikę wychodzi, że musi to mieć jakieś znaczenie.


Kolego ale przecież nikt tu nie leje pod sam bagnet !? :zdziwko: I średnio inteligenty szympas jest w stanie pokazac gdzie jest max a gdzie min na bagnecie...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
MarcinM napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To po co zrobili taką podziałkę na bagnecie :niepewny: ?


No właśnie po co? Aby lać więcej? Maks zaznaczony przez producenta mówi, ile maksymalnie oleju może być. Jeżeli można byłoby lać dowolne ilości większe od minimalnej, to byłby tylko MIN na podziałce. A jest jednak też MAX... Więc na logikę wychodzi, że musi to mieć jakieś znaczenie.


Mercedes np. w starszych modelach dawał dodatkowo napis na korku wlewu oleju, mowiący o tym aby nie przelewać oleju ponad MAX na bagnecie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Kolego ale przecież nikt tu nie leje pod sam bagnet !? :zdziwko: I średnio inteligenty szympas jest w stanie pokazac gdzie jest max a gdzie min na bagnecie...


No to wybacz stary ale ja z Twoich wcześniejszych wypowiedzi wywnioskowałem, że przelewasz w cholerę ponad podziałkę :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
MAJSU_WuWuA napisał(a):
To po co zrobili taką podziałkę na bagnecie :niepewny: ? Bzdura taka sama jak po ta że po zgaśnięciu wszytskich diód na komputerku samochód nie odpali.


no to w instrukcji też piszą bzdury wdg. Ciebie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Kolego ale przecież nikt tu nie leje pod sam bagnet !? :zdziwko: I średnio inteligenty szympas jest w stanie pokazac gdzie jest max a gdzie min na bagnecie...


No to wybacz stary ale ja z Twoich wcześniejszych wypowiedzi wywnioskowałem, że przelewasz w cholerę ponad podziałkę :zdziwko:


Niewiem jak można było coś takiego wywnioskowac z moich wypowiedzi ?

A co mówi instrukcja na ten temat dokładnie ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Kolego ale przecież nikt tu nie leje pod sam bagnet !? :zdziwko: I średnio inteligenty szympas jest w stanie pokazac gdzie jest max a gdzie min na bagnecie...


No to wybacz stary ale ja z Twoich wcześniejszych wypowiedzi wywnioskowałem, że przelewasz w cholerę ponad podziałkę :zdziwko:


Niewiem jak można było coś takiego wywnioskowac z moich wypowiedzi ?

A co mówi instrukcja na ten temat dokładnie ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Dogman napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Kolego ale przecież nikt tu nie leje pod sam bagnet !? :zdziwko: I średnio inteligenty szympas jest w stanie pokazac gdzie jest max a gdzie min na bagnecie...


No to wybacz stary ale ja z Twoich wcześniejszych wypowiedzi wywnioskowałem, że przelewasz w cholerę ponad podziałkę :zdziwko:


Ja też.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 17:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
W samej instrukcji pisze dokładnie tak:
"Ilość oleju pomiędzy dolnym i górnym oznaczeniem na miarce wynosi ok. 1litr.
Nie wolno przekraczać górnego oznaczenia na miarce poziomu.
Nadmiar oleju jest szkodliwy dla silnika i zostaje szybko zużyty, co może być
błędnie uważane za dowód wysokiego zużycia oleju"

a w książce pisze: "zużycie oleju nie powinno przekroczyć 1dcm na 1000km.Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy min a max.*Dolać oleju dopiero wtedy, gdy poziom zbliży się do oznaczenia min"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL