BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 10:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no to jestem w polowie drogi popychacze wyjete i z tego co mi wiadomo zaden nie moze byc miekki po jego wyjeciu a okazalo sie,ze 2 sa miekkie i to jeden z tych niby nowych i nie wiem czy mechanik cos spitolil czy byl poprostu felerny slyszalem rowniez dwie opinie ,ze nalezy wszystkie wycisnac przed zalozeniem to pierwsza a druga ,ze jesli zakladam na swoje miejsce poszczegolny popychacz to nie trzeba nic robic.Z rozrzadem chyba nie bede mial problemow bo sciagnalem tylko walek ssacy i zaznaczylem sobie wszystko w jakiej pozycji powinno byc wiec zaloze walek wg "moich znakow" i zebatka ,ktorej nie wyciagnalem z lancuszka do walka i powinno byc ok czy sie myle?prosilbym o rady czy sie nie myle odnosnie tych miekkich popychaczy i jak je wszystkie zalozyc wycisniete czy tez nie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 16:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no to sie udalo nie wyciskalem zadnych tylko powkladalem w stare miejsce i na poczatek krecilem silnikiem bez podpiecia pod cewki aby zanim odpali jakies tam smarowanie i ulozenie sie czesci juz bylo teraz silniczek pracuje ladnie ,rowno i cicho no i nie wiem czy zludzenie ale ma lepsza moc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Opisz dokładniej jak doszedłeś do tego które są do wymiany a które nie, i ile zapłaciłeś za jeden. U mnie z rana słychać cykanie i jak dam trochę w palnik to zaczyna się mocno odzywać. Niby to nie taki straszne ale nie lubię kiedy z pod maski wydobywają się jakieś szpetne dźwięki. Mogłeś cyknąć jakieś foty bo pewnie byłyby bardzo przydatne :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 20:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
placilem w sklepie po 35zl a pozniej nowe z allegro po 18 (jeszcze chyba sa) tylko lepiej zmierzyc bo sa dwa rodzaje i tak jak juz gdzies pisalem po wyjeciu wszystkich popychaczy na poczatek zaznaczylem sobie gdzie ktory byl i kazali mi naciskac na jego wewnetrzna strone (taki niby tloczek) i jesli auto jakis czas wczesniej chodzilo zaden nie moze byc na tyle miekki aby sie ugial musza byc na tyle twarde ze bez imadla sie nie obejdzie no i jesli ktorys jest miekki tzn,ze do wymiany i podobno lepiej przy zakladaniu wszystkie wlasnie wycisnac tak aby nie uszkodzic niby wyklucza uszkodzenie poipychacza przy odpaleniu .Zeby nie bylo moze pisze malo klarownie i nie do konca moze sie to w kazdym przypadku sprawdzic mechanikiem nie jestem posluchalem kilku rad i akurat sie udalo z tym ,ze u mnie cykanie bylo nie do zniesienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 26 lutego 2010, 12:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: 10km do Piaseczna
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: 2xM50b25
Witam , tez mi tak cyka i mam pytanie czy taka wymiana to jest problem i czy da rade samemu to zrobic i czy wogle tylko te popychacze sie wymienia czy cos jeszcze ? i czy trzeba zdejmowac gloice ? hmm ?aa i jeszcze jedno bo zmienilem wczoraj olej z 15w40 mineral na 10w40 pol syntetyk i pytanei czy poprswa nastopi odrazu dzieki olejowi czy wogle sie nie poprawi ,czy jak troche posmigam ?. Umnie cyka tylko na zimnym silniku/oleju najbardzej po nocy jak stoji dlugo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 26 lutego 2010, 13:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
mateuszek89 napisał(a):
Witam , tez mi tak cyka i mam pytanie czy taka wymiana to jest problem i czy da rade samemu to zrobic

Ja umiesz ustawić rozrząd to sam popychacze wymienisz.

mateuszek89 napisał(a):
i czy trzeba zdejmowac gloice ?

Nie.

mateuszek89 napisał(a):
zmienilem wczoraj olej z 15w40 mineral na 10w40 pol syntetyk i pytanei czy poprswa nastopi odrazu dzieki olejowi czy wogle sie nie poprawi ,czy jak troche posmigam ?

Poprawa powinna nastapić szybko (nowy olej szybko powinien wypełnić popychacz). Jeżeli nie nastapiła, to raczej już nie nastapi, chyba że się ociepli z przyjściem wiosny :). Olej 10w40 przy niksich temteraturach może spowodować, że szklanki się odezwą przy rozruchu.

mateuszek89 napisał(a):
Umnie cyka tylko na zimnym silniku/oleju najbardzej po nocy jak stoji dlugo.

U mnie cykało na mocno rozgrzanym silniku, na oleju Castrol EDGE 5w30. Jak silnyk był zimy - cisza.

Ogólnie jak cyka na zimnym to wina oleju (ale po 15w na 5w już ja bym nie odważył się przejść). Jak cyka na rozgrzanym silniku - 100% popychacze do wymiany. Przypominam, że ja nie bawiłem się w lokalizację, które popychacze są do wymiany. Wymieniłem komplet i mam święty spokój do dziś.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 27 lutego 2010, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: 10km do Piaseczna
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: 2xM50b25
Hmmm. wczoraj na zimnym pierwsze odpalnanie waliło tak samo jak na 15w40 tylko krócej dziś rano waliło CIcho i po dodaniu dwa razu mocniej gazu ucichło a wczesneij nic nie dawalo dodawanie gaszenie odpalanie itd. wiec chyba 10w40 troche zaleczyl moj silniczek mzoe jak jeszcze przejade z 200-300km to bedze gites. wczoraj przejechalem tylko ok 100km. Jestem dobrej mysli :) Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 11 września 2011, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: 320
mi sie wydaje ze mam podobny objaw cykania na rozgrzanym silniku ale w M52 tylko czy mozna z tym jezdzic czy sie rozleci całkiem w końcu? Cyka jeszcze dość cicho.Olej Castrol edge 5w30. Oddam do mechanika zeby przyjrzał sie czy to na 100% popychacze.
I chce wymienic tez olej na Valvoline tylko nie wiem czy ten 5w40 czy 10w60?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525ix silnik M50 - popychacze
PostNapisane: 11 września 2011, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Hej! W mojej e39 520i M52 cykanie pojawiało się gdy trochę bardziej ją przepaliłem a do tego dosyć ostro brała olej. Olałem temat to stwierdziłem że samochód ma już swoje lata i kilometry. Cykanie było dosyć głośne i znikało dopiero po kilku godzinach. Rok temu wymieniłem olej na Mobil Super 2000 10w40 i po przejechaniu ok 200km byłem w szoku bo stukanie zniknęło. I to przy rannym odpalaniu i to po przepaleniu silnika. Do tego wszystkiego po sprawdzeniu poziomu oleju byłem w szoku bo oleju nie ubywa! jestem już po drugiej wymianie i mogę powiedzieć że ten olej bardzo dobrze wpłynął na mój silnik mimo że pewnie wielu stwierdzi że takim olejem to można podlać opony do palenia bo nie kosztuje 300zł za litr ;) Takie są moje doświadczenia co do cykania zaworów :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL