BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
kemot324 napisał(a):
Miecza nie ma bo fankabmw ma zwykły opornik. Przypatrz się że na zdjęciach pod blachą z okrągłymi otworami są spirale. Te spirale właśnie są opornikami. Wydaje się mi że miecz występował tylko w połączeniu z klimatyzacją.
NUMER 2


Tak moim zdaniem masz racje!!!!!!!!!
dmuchawa CHODZIŁA!!!!!! wiec opornik nie ma tu nic do rzeczy!!! poza tym ciepłe powietrze leci - wiec grzeje!!!! poza tym to mi wyglada własnie na grzałke.
Nawiew chodził na wszystkich biegach, nagle nie chodzi!!!!!!!! prąd nie dochodzi do wentylatora a napewno jest sprawny.

Panowie pomocy

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2007, 22:04 przez fankabmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
fankabmw napisał(a):
Tak moim zdaniem masz racje!!!!!!!!!
dmuchawa CHODZIŁA!!!!!! wiec opornik nie ma tu nic do rzeczy!!! poza tym ciepłe powietrze leci - wiec grzeje!!!! poza tym to mi wyglada własnie na grzałke.
Nawiew chodził na wszystkich biegach, nagle nie chodzi!!!!!!!! prąd nie dochodzi do wentylatora bo jest sprawny.


Stones1 mówił o innym oporniku poprostu a u Ciebie jest opornik zwykły nie miecz i to ten zwykły opornik u Ciebie się prawdopodobnie zwalił i dlatego działało a teraz nie działa .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
biały napisał(a):
fankabmw napisał(a):
Tak moim zdaniem masz racje!!!!!!!!!
dmuchawa CHODZIŁA!!!!!! wiec opornik nie ma tu nic do rzeczy!!! poza tym ciepłe powietrze leci - wiec grzeje!!!! poza tym to mi wyglada własnie na grzałke.
Nawiew chodził na wszystkich biegach, nagle nie chodzi!!!!!!!! prąd nie dochodzi do wentylatora bo jest sprawny.


Stones1 mówił o innym oporniku poprostu a u Ciebie jest opornik zwykły nie miecz i to ten zwykły opornik u Ciebie się prawdopodobnie zwalił i dlatego działało a teraz nie działa .


Wiec dlaczego ogrzewanie działa????? jutro wyjme to coś i pojezdze bez tego czegoś zobacze czy bedzie grzało!!!! ale jestem pewna , że to nie to panowie. Lecz mylic sie moge. Ale czy napewno??? poza tym wydaje mi się że kabelki idące do wentylatora nie idą przez to coś.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 07:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
fankabmw napisał(a):
jutro wyjme to coś i pojezdze bez tego czegoś zobacze czy bedzie grzało!!!!

Grzać będzie grzało, bo ciepło pobierane do wnętrza samochodu jest z nagrzewnicy. Przepływa przez nią czynnik chłodzący silnik i oddaje ciepło zabrane silnikowi.
Może "to coś" (opornica, rezystor dmuchawy, zwał jak zwał) wygląda jak grzałka, ale nią nie jest. Te 3 spirale odpowiadają za pierwsze 3 biegi wentylatora, 4 bieg pomija ten rezystor i prąd podawany jest bezpośrednio na dmuchawe. Najprawdopodobniej jest on uszkodzony jak dmuchawa nie chodzi na 3 pierwszych biegach, jak nie chodzi wogóle to przyczyn należy szukać w silniku, przełączniku bądź zasilaniu tego układu.

Obrazek
Tak to mniej więcej wygląda.
PS. sam już siebie wyśmiałem za ten schemat, więc proszę bez zbędnych komentarzy, to jest tylko szkic :D

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 12:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
kemot324 napisał(a):
Grzać będzie grzało, bo ciepło pobierane do wnętrza samochodu jest z nagrzewnicy. Przepływa przez nią czynnik chłodzący silnik i oddaje ciepło zabrane silnikowi.
Może "to coś" (opornica, rezystor dmuchawy, zwał jak zwał) wygląda jak grzałka, ale nią nie jest. Te 3 spirale odpowiadają za pierwsze 3 biegi wentylatora, 4 bieg pomija ten rezystor i prąd podawany jest bezpośrednio na dmuchawe. Najprawdopodobniej jest on uszkodzony jak dmuchawa nie chodzi na 3 pierwszych biegach, jak nie chodzi wogóle to przyczyn należy szukać w silniku, przełączniku bądź zasilaniu tego układu.



Sęk w tym że nie chodzi wogóle na żadnym biegu. najpredzej przełącznik lub zasilanie.
Tylko co i jak sprawdzić, wentylator chodzi sprawdzalismy.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2007, 13:33 przez fankabmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 12:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
USZKODZONY JEST OPORNIK DMUCHAWY..... faktycznie przy klimatyzacji wyglada on inaczej (wtedy jest miecz) - moj blad, ale kazda DMUCHAWA ma opornik, inny, taki jak na Twoich zdjeciach i TO JEST PRZYCZYNA.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 14:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
stones1 napisał(a):
USZKODZONY JEST OPORNIK DMUCHAWY..... faktycznie przy klimatyzacji wyglada on inaczej (wtedy jest miecz) - moj blad, ale kazda DMUCHAWA ma opornik, inny, taki jak na Twoich zdjeciach i TO JEST PRZYCZYNA.


hmm
nie zgadzam się z Tobą, a już mówie dlaczego :)
Jak wczesniej się doczytałam (moja druga przyszła połowa też) gdyby opornik był walnięty to dmuchawa by chodziła na 4 biegu.
Ale faktem jest że nie smiga na żadnym biegu.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 14:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
fankabmw napisał(a):
stones1 napisał(a):
USZKODZONY JEST OPORNIK DMUCHAWY..... faktycznie przy klimatyzacji wyglada on inaczej (wtedy jest miecz) - moj blad, ale kazda DMUCHAWA ma opornik, inny, taki jak na Twoich zdjeciach i TO JEST PRZYCZYNA.


hmm
nie zgadzam się z Tobą, a już mówie dlaczego :)
Jak wczesniej się doczytałam (moja druga przyszła połowa też) gdyby opornik był walnięty to dmuchawa by chodziła na 4 biegu.
Ale faktem jest że nie smiga na żadnym biegu.



NIE PRAWDA!!

w moim dawnym e32 750iL dmuchawa raz dzialala raz. W koncu w ogole nie dzialala, rowniez na 4 biegu. I co bylo przyczyna? O P O R N I K. To nie reguła, ze najpierw dziala tylko na 4 , a pozniej wcale. Moze byc tak ze dziala i nagle przepala sie na 4 biegu, a wiec na KAZDYM. Wymien O P O R N I K a nie lejemy wode w temacie , ktory przyniosl Ci juz odpowiedz. WINNY JEST OPORNIK. Po prostu go wymien i sama sie przekonasz.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
stones1 napisał(a):
w moim dawnym e32 750iL dmuchawa raz dzialala raz. W koncu w ogole nie dzialala, rowniez na 4 biegu.

Tu się zgodzę, bo miałeś chyba miecz.

Tutaj masz ori schemat:
Obrazek
Widać na nim, że do przełącznika powinien dochodzić + z bezpiecznika nr 19, a na bezpiecznik z przekaźnika (chyba K4).
Obrazek
Na silnik bezpośrednio przychodzi -. Więc musisz przemierzyć zasilanie tego obwodu. Warto by też zainteresować się tym przekaźnikiem.
Jeżeli układ dostawałby zasilanie, to mimo przepalonej opornicy wentylator powinien działać na 4 biegu.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 02:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
stones1 napisał(a):
fankabmw napisał(a):
stones1 napisał(a):
USZKODZONY JEST OPORNIK DMUCHAWY..... faktycznie przy klimatyzacji wyglada on inaczej (wtedy jest miecz) - moj blad, ale kazda DMUCHAWA ma opornik, inny, taki jak na Twoich zdjeciach i TO JEST PRZYCZYNA.


hmm
nie zgadzam się z Tobą, a już mówie dlaczego :)
Jak wczesniej się doczytałam (moja druga przyszła połowa też) gdyby opornik był walnięty to dmuchawa by chodziła na 4 biegu.
Ale faktem jest że nie smiga na żadnym biegu.



NIE PRAWDA!!

w moim dawnym e32 750iL dmuchawa raz dzialala raz. W koncu w ogole nie dzialala, rowniez na 4 biegu. I co bylo przyczyna? O P O R N I K. To nie reguła, ze najpierw dziala tylko na 4 , a pozniej wcale. Moze byc tak ze dziala i nagle przepala sie na 4 biegu, a wiec na KAZDYM. Wymien O P O R N I K a nie lejemy wode w temacie , ktory przyniosl Ci juz odpowiedz. WINNY JEST OPORNIK. Po prostu go wymien i sama sie przekonasz.



PANOWIE bez nerwów!!!!!!!! strach cokolwiek pisać bo zaraz mnie zlinczuja!!!!
KONIEC TEMATU!!!!!!!!!!
Poradze sobie jakoś sama!!!! coraz bardziej przekonuję się że forum nie służy do niesienia pomocy innym uzytkownikom tylko przekonywania że są imbecylami!!!!
Z poważaniem
FankaBMW


_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
fankabmw, niepotrzebnie się obruszasz, stones1 miał taki przypadek i próbuje Cię przekonać że jest to to o czym pisze. Twój samochód nie był przez poprzedniego właściciela naprawiany tak jak bóg przykazał tylko poprostu lepił , wszystko na Super Glue i może coś grzebał przy nawiewie i nie musi to być ta reguła że na 4 biegu dmuchawa powinna działać przy przepalonym oporniku. Nie widze tutaj podstawy żebyś miała się gniewać na kogoś , raczej wszyscy próbują Ci pomóc a nie zaszkodzić .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 11:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W tym temacie wkradł się mały błąd dotyczący zasady pracy dwóch typów opornic: zwykłej opornicy opartej na zwojach drutu oporowego i elektronicznej opornicy opartej na tranzystorowej regulacji prądu.
Różnica pomiędzy nimi jest taką, że zwykła opornica odpowiada jedynie za trzy pierwsze biegi, a czwarty czyli najszybszy zasilany jest bezpośrednio z włącznika.
Przy opornicy elektronicznej płynna regulacja nawiewu zastępuje pierwsze trzy biegi, a czwarty bieg załącza przekaźnik w niej. Tu również w przypadku uszkodzenia tranzystorów polowych czwarty bieg musi działać, a na całej płynności regulacyjnej dmuchawa wogóle nie pracuje albo pracuje z jednakowymi obrotami. Wszystko to zależy od typu uszkodzenia tranzystorów. Jedynie w przypadku odłączenia opornicy elektronicznej dmuchwawa wogóle nie będzie pracowała na żadnym z biegów.

W przypadku opornicy zwykłej odłączenie jej powoduje jedynie utratę trzech pierwszych biegów, ale czwarty pracować musi.

Mam nadzieję że zrozumiałe jest to co napisałem i zakończy się polemika w tym temacie która powoli prowadzi do wykrzyku.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Mojego schematu nie widać, czy jak :!:

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 00:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
biały napisał(a):
fankabmw, niepotrzebnie się obruszasz, stones1 miał taki przypadek i próbuje Cię przekonać że jest to to o czym pisze. Twój samochód nie był przez poprzedniego właściciela naprawiany tak jak bóg przykazał tylko poprostu lepił , wszystko na Super Glue i może coś grzebał przy nawiewie i nie musi to być ta reguła że na 4 biegu dmuchawa powinna działać przy przepalonym oporniku. Nie widze tutaj podstawy żebyś miała się gniewać na kogoś , raczej wszyscy próbują Ci pomóc a nie zaszkodzić .


Panowie na gotowaniu itd to się znam :)
Ale jesli chodzi o samochody to musze polegać na Was drodzy koledzy, razem wspólnie z moim fanem czytamy kilka razy dziennie forum i szukamy odp na nurtujące nas problemy, słusznie Biały zauważył że poprzednik używał samochód tylko do jezdzenia nic kompletnie przy nim nie robił!!! ale Super Glue nie zauważyliśmy :hyhy: :hyhy: i całe szczeście, ale do rzeczy.... chodzi o to że nie ma jednoznacznej odpowiedzi no może teraz już wiadomo OPORNIK ale była też mowa o MIECZU wiec gdyby na tym zostało to bym pewnie wywaliła ogrom kasy na jak się okazało nie potrzebny miecz!!!! naszczeście obejdzie sie bez kupowania tego nieszczesnego miecza. Jutro wymontuję opornik i zaniose do kolegi, zobaczymy czy Panowie macie rację!!! Jesli tak stawiam na spocie duże piwko :P :P
A tym czasem dziekuje za poswięcony mi czas i naukę.
Człowiek uczy się całe życie.
Pozdrawiam fanów BMW!!!!!!!!

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 09:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
fankabmw napisał(a):
stones1 napisał(a):
fankabmw napisał(a):
stones1 napisał(a):
USZKODZONY JEST OPORNIK DMUCHAWY..... faktycznie przy klimatyzacji wyglada on inaczej (wtedy jest miecz) - moj blad, ale kazda DMUCHAWA ma opornik, inny, taki jak na Twoich zdjeciach i TO JEST PRZYCZYNA.


hmm
nie zgadzam się z Tobą, a już mówie dlaczego :)
Jak wczesniej się doczytałam (moja druga przyszła połowa też) gdyby opornik był walnięty to dmuchawa by chodziła na 4 biegu.
Ale faktem jest że nie smiga na żadnym biegu.



NIE PRAWDA!!

w moim dawnym e32 750iL dmuchawa raz dzialala raz. W koncu w ogole nie dzialala, rowniez na 4 biegu. I co bylo przyczyna? O P O R N I K. To nie reguła, ze najpierw dziala tylko na 4 , a pozniej wcale. Moze byc tak ze dziala i nagle przepala sie na 4 biegu, a wiec na KAZDYM. Wymien O P O R N I K a nie lejemy wode w temacie , ktory przyniosl Ci juz odpowiedz. WINNY JEST OPORNIK. Po prostu go wymien i sama sie przekonasz.



PANOWIE bez nerwów!!!!!!!! strach cokolwiek pisać bo zaraz mnie zlinczuja!!!!
KONIEC TEMATU!!!!!!!!!!
Poradze sobie jakoś sama!!!! coraz bardziej przekonuję się że forum nie służy do niesienia pomocy innym uzytkownikom tylko przekonywania że są imbecylami!!!!
Z poważaniem
FankaBMW




Nie przesadzasz? W ktorym miejscu Cie obrazilem bo jakos nie widze zebym "przekonywal Cie ze jestes imbecylem"...


Jezli sprwdzilas WSZYSTKO to nie wiem co pozostaje poza opornikiem, o ile faktycznie cala reszta jest ok.

Jezeli chodzi o miecz jak juz pisalem POMYLILEM SIE, bo w Twoim E34 nie ma takiej czesci , jest inny opornik.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 09:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
robertbmw napisał(a):
. Wszystko to zależy od typu uszkodzenia tranzystorów. Jedynie w przypadku odłączenia opornicy elektronicznej dmuchwawa wogóle nie będzie pracowała na żadnym z biegów.

W przypadku opornicy zwykłej odłączenie jej powoduje jedynie utratę trzech pierwszych biegów, ale czwarty pracować musi.

.

moze byc cos nie tak z wtyczka, z podlaczeniem opornika?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 22:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
moze byc cos nie tak z wtyczka, z podlaczeniem opornika?

Również odpada.
Do opornicy zwykłej są doprowadzone jedynie cztery przewody - wejście zasilania i wyjście trzy wyjścia na włącznik już po zredukowaniu płynącago prądu przez opory (3 biegi).

Gdyby przez opór przechodziło zasilanie czwartego biegu to wtyczka miałaby pięc przewodów, lecz nie ma.
Załączenie czwartego biegu jest we włączniku biegów dmuchawy i albo do włącznika niedochodzi napięcie, albo problem tkwi we włączniku.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Cytuj:
moze byc cos nie tak z wtyczka, z podlaczeniem opornika?

Również odpada.
Do opornicy zwykłej są doprowadzone jedynie cztery przewody - wejście zasilania i wyjście trzy wyjścia na włącznik już po zredukowaniu płynącago prądu przez opory (3 biegi).

Gdyby przez opór przechodziło zasilanie czwartego biegu to wtyczka miałaby pięc przewodów, lecz nie ma.
Załączenie czwartego biegu jest we włączniku biegów dmuchawy i albo do włącznika niedochodzi napięcie, albo problem tkwi we włączniku.


I co teraz????

robertbmw co i jak sprawdzic?

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 23:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Pisałem już co sprawdzić w innym temacie którego jesteś autorką.

Cytuj:
Nad nogami kierowcy a pod deską z lewej strony kierownicy, po zdjęciu osłonki z lewej strony obudowy kierownicy, będą widoczne wtyczki. Wśród nich (3 dużych wtyczek) będzie jedna w czarnym kolorze na dwa lub trzy rzędy pinów, których jest stosunkowo dużo.
Wśród kabli w tej wtyczce powinien znajdować się przewód dość grubawy w barwie zielono-brązowej. Na nim po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon musi być napięcie 12V. i nie może zanikać w chwili włączenia dmuchawy.
To pozwoli określić, czy napięcie zanika/lub nie ma go, od skrzynki do wtyczki, czy od wtyczki do dmuchawy poprzez włącznik.


To na początek :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 00:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
Kosiń jest autorem ;) ;)
ale fakt pisałeś!!!! ale ze nnie gapa :!: :!: :!:
jutro smigam z moim do autka i sprawdzimy.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL