BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 04:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Bardzo dziekuję za waszy wypowiedzi.Jutro sprawdze jak piszecie.Tylko nie wiem jak je sprawdzic bez miernika..Czy wyjac cala listwe i patrzec z ktorych poleci czy moze jakos parami to robic.Jesli tak to w jaki sposob

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
niestety nie mam dostepu do diody czy nawet miernika.Bedę zmuszony próbowac na oko...Co wyjdzie jutro napisze...Inaczej nie wiem

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kolego miernik jest Ci potzrebny tylko do sprawdzenia rezystancji wtryskiwacza. Zwykly prosty miernik do pomiaru podstawowych wielkości elektrycznych kupisz w jakimś supermarkecie za max 20 zł to w zupelności wystarczy. No i jeszcze dioda do sprawdzenia sterowania wtryskami. A sprawdzaj te wtryski jak chcesz ważne żeby je sprawdzić.

Pozdrawiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 06:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Tak macie racje.ALe czy gdy bede je obserował to nie zauważe ze jest z danym wtryskiem cos nie tak?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 09:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Powinieneś zauważyć podczas obserwacji, dobry wtrysk będzie się zachowaywał tak jak Ci napisaliśmy

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 13:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Bardzo wszystkim dziekuje za rady.Punkciki powedrowały.Wieczorem sie zabiore za to z kolegą.Jutro napisze jakie efekty.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A wiec.Dzis rozbierałem.I co sie okazało.Po rozebraniu i wyciagnieciu listwy wtryskowej nie psiakal wtrysk numer 5 patrzac od czoła auta,a wtrysk numer 4 dzialalal przerywanie(czasmi szlo czasmi nie).Zamiana wtryskow na 1 z przodu auta.Zero reakcji auto strzela na benzynie ,brak reakcji na wuszenie pedału od gazu.Wtryski te które n a poczatku były żłe podawały paliwo to znaczy tryskały równą mgiełka...Zakupiłem 2 wtryski przyjda po sylwku.Ale po tym wybryku szanse na to ze to wtrysk spadły do 50 procent....NIe wiem co może być

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 12:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
wynika z tego że wtryski są dobre jeżeli po zamianie w inne miejsca działały
gdybyś mógł zdobyć może z neta schemat twojego kompa i instalacji to może mógłbym coś podpowiedzieć
na podstawie innego schematu wynika że plusy na wtryski idą z przekażnika a minusami steruje komp
według mnie coś się dzieje z minusami z kompa być może jest jakieś uszkodzenie na linii gdybym miał schemat to wiadomo by było na których pinach kompa siedzą te wtryski
w kazdym razie trzeba pójść tą drogą
jeżeli zdobyłbyś schemat to podeślij


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 12:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ryszard55 napisał(a):
Kolego
wynika z tego że wtryski są dobre jeżeli po zamianie w inne miejsca działały
gdybyś mógł zdobyć może z neta schemat twojego kompa i instalacji to może mógłbym coś podpowiedzieć
na podstawie innego schematu wynika że plusy na wtryski idą z przekażnika a minusami steruje komp
według mnie coś się dzieje z minusami z kompa być może jest jakieś uszkodzenie na linii gdybym miał schemat to wiadomo by było na których pinach kompa siedzą te wtryski
w kazdym razie trzeba pójść tą drogą
jeżeli zdobyłbyś schemat to podeślij

http://www.ziomal.itl.pl/download/schematy_elek.html :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 12:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dodam od siebie ze to e26 320i rok 1992.

Jesli wtryski sa dobre to dlaczego za pierwszym razem jak wyciagnelismy listwe wtryskowa nie psiakały??? Dopiero wyjeciu i włożeniu w inne miejsce zaczeło tryskać.Dodam że urychomiłem silnik inic.Ayto przy dodawaniu gazu strzala w kolektor ssacy.Gazu nie można dodac trzeba trzymac i ruszac pedałem w nadziei ze zadziała.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 12:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Dzieki kolego cos tu widać

tak jak pisałem plus na wtryski idzie z przekaznika a minusy z kompa
cylinder 4-pin 5
cylinder 5-pin 3
i to trzeba by sprawdzić czy z kompa wychodzi ten minus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 13:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
maniek6600 napisał(a):
Dodam od siebie ze to e26 320i rok 1992.

Jesli wtryski sa dobre to dlaczego za pierwszym razem jak wyciagnelismy listwe wtryskowa nie psiakały??? Dopiero wyjeciu i włożeniu w inne miejsce zaczeło tryskać.Dodam że urychomiłem silnik inic.Ayto przy dodawaniu gazu strzala w kolektor ssacy.Gazu nie można dodac trzeba trzymac i ruszac pedałem w nadziei ze zadziała.


Kolego
wtryski za pierwszym razem nie działały bo nie mają zasilania
napisałem Ci skąd są zasilane
wczesniej pisałem abyś we wtyczkę wpioł diodę 12V to od razu zobaczyłbyś że coś się dzieje z zasilaniem
jeżeli to auto z 92r to piny mogą być inne ale raczej nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 14:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Nie rozumiesz.Na poczatku wyciagnałem listwe wtryskową podłażyłem naczynie i zaczałem kręcic rozrusznikiem.I wtedy widziałem ze wtryski 4 i 5 patrzac od czoła auta nie psikały.Reszta psikała jak nalezy.Po wymianie wtrysków na inne miejsce zaczęły psikać.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 16:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale to świadczy o tym że wtryski 4i5 są dobre
niedobre jest zasilanie napieciem tych wtrysków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 18:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.A wiec dziś przez przypadek wpadłem na pomysł aby zobaczyć komputer sterujący pracą silnika.Syfu w tej puszczce było co nie miara.Ale odłączyłem kleme i odłączyłem cały kompuetr.Troszke syfu z tej zapinki tez wyleciało.Ale poskładałem odpalam auto.I to nie jest to samo auto??? Nic nie strzela nic nie szarpie.Postanowiłem rozgrzać auto do nominalnej temeperatury i na wolnuch obrotach czy dodaje gazu czy cokolwiek strzala.Byłem u znajomego mechanika obstawia na 90 procent uszkodzone wstryski paliwa.Co o tym myslicie??

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 19:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
uszkodzony wtrysk w BMW na benzynie a tym bardziej dwa to wielka rzadkość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 20:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Wiesz zakupilem 2 wtryski.Cena za oba to 50 zl takze wielkiej rewelacji nie ma.Dojda w piatek i zaraz załoze zobacze co bedzie.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 14:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
ALe dlaczego po odłączeniu wtyczki od komputera dlaczego auto chodzi duzo lepieij???Teraz tylko jak jest cieply to strzela..Nie wiem dlaczego..

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 16:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
odłączając wtyczke zrobiłeś typowy reset komputera po jego zrobieniu auto wgrywa ustawienia pozbawione błędów i zniekształceń i dlatego silnik chodzi lepiej
oczywiście poważne usterki powrócą ale wiele drobnych już nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 19:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Sory ze dopiero dzis ale....Zakupiłem wtryski.Po wymainie nie ma róznicy.Absolutnie zadnej....Kolega pisał ze jest przekaznik który steruje wtryskami..Gdzie jest ten przekaznik czy to komp czy co???? Dlaczego auto działa idealnie gdy silnik nie ma swojej temperatury??? Gdy sie nagrzeje problem wystepuje raz za razem.Na zimnym tego problemu absolutnie nie ma....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL