BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 20:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 16:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zdzira 850I napisał(a):
do tego w M30 kowtą koło 2000-2500zł idzie łatwo podnieść moc w grqnicahc 230-240KM remont zwiększnie sprężania ( w M60 to już niemożliwe ) chip i wycinka katów i myslę że koło 7sekund dos etki i 250km/h


Pobożne życzenia kolego. Jeszcze nie widziałem u nikogo w Polsce takiego wyniku w M30 a za przeróbkę i remont już nie jeden się brał...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 17:31 
Bobby_Valentino napisał(a):
do tego w M30 kowtą koło 2000-2500zł idzie łatwo podnieść moc w grqnicahc 230-240KM remont zwiększnie sprężania ( w M60 to już niemożliwe ) chip i wycinka katów i myslę że koło 7sekund dos etki i 250km/h


Pobożne życzenia kolego. Jeszcze nie widziałem u nikogo w Polsce takiego wyniku w M30 a za przeróbkę i remont już nie jeden się brał...


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Aha, jasne. w M60 nie ma możliwości już dłubania, tak? Dobre sobie :)

Seryjne 530i niewiele szybsze jest powyżej 100 od 535i, a po modach- nie trudno też osiągnąć 240PS.
Cytuj:
Aha dźwiękm M30 jest piekny za to V8 prawie nie słychac bieda we wsi


Zwłaszcza ryczące na wyciętych katach to nie dziwne, że nie słychać 530i :wstyd:

http://pl.youtube.com/watch?v=Qbf7COwd5eM

:serce: :serce: :serce:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Czarny nie napisałem że nie ma ale tam już za dużo nie zrobisz bez dużych kosztów bo tam już jest 76KM z litra a w M30B35 61KM z litra do tego spreżanie w M60 już jest na pozioomie 10,5 tego już też nie ruszysz :)

w M30 można podnieść sprężanie z 9,1 spokojnie do 10 obniżeniem głowicy to da już pewnie spokojnie ze 10-15KM potem chip pozbywamy się katów ( ten silnik miał wersję bez katów mocniejsza ) ciut ostrzejszy wałek i spokojnie 230KM wyjdzie ja stawiam pod 240-250 a w M60 cozrobisz tylko chip ewentualnie wydech bo sprężanie już jest wysokie wałke ostrzejszy są tu 4 wałki zmiast jednego to sprawia że koszty modu rosną razy 4 :) Do tego M30 ze swoją wytzrymałoscią i toprnoscia i niskim stopniem sprężania jest idealne pod kompresor M60 jest już za cienkie jak amwia znajomy który miał M30 a teraz ma M50 i remotnował jedno i drugie i w M30 wszytsko jest solidne w środku motoru M50 to wg iego już nie ta trwałość podzespołów fakt że M50 czy M60 to lepsze silniki pod względem ekonomii temu nie przecze :)

swoją drogą starczy spjrzeć na coniektóre piękne 540 E-34 gdzie właściciele uzsyakli wzrost mocy do 310-320KM za kwoty 4-5 tysięcy czyli za pół tej kwoty mamy opodobny wzrost mocy w M30 a na 540 kolegi niestać bo za 10 koła nic nie kupi wiem sam niedawno szukałe a euro jest dużo droższe jak pół roku temu :)

Nie chodziło mi o głośność silnika w 530 a535 ale faktem jest że więksozść ludzi któzy mieli najpierw R6 ( mieli nie jechali raz do roku kolegi ) potem V8 tęskniło za dźwiekiem R6 ( przetsetowane na E-38 730, E-34 530, E-32 730 E-38 740 -4,4 ) mój staruszek tez ma 735i M62B35 nie lubi głośnych motoró ale najpierw jeździł moim 520 M50 ( było jego ) i tęskni za dźwiękiem R6 poprostu V8 to miał byćmocny silnik cichy żeby pan prezes w 7er nie wiedział ze zapieprza autostrada 200 :)

A jak się dobrze wytnie katy ( ja musiałem zapchane były że auto ledwo jexdziło ) to dźwięk się nie zmieniq wiem bo chodzi tak jak przed nie jest ani głośna ani nie ma podźwięku metalicznego

i wątpię żeby 530 było szybsze powyżej 100 bo to 535 ma wiekszy moment i nizej usytuwoany :)

Pozdrawiam i nie denerwujcie sie tak szybko bo mam inne zdanie :)

P.S. jeżdziłem 730 , 530 ,740 ,735 750 wszytskie z V8 lub V12 i 520, 525, 530 ,535 R6 więc wiem też jak chodza wsyztskie na seryjnych wydechach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 20:46 
Zdzira 850I, tak, ale przedstawiłeś wcześniej 530i jakby w ogóle nie miała sensu ta opcja.

http://www.regelin.de/chiptuning_BMW_5e ... _PS_50.htm

No i proszę, jedna płytka i jest prawie 240PS.

a to, że ma niżej moment 535... to wcale nie jest na korzyść przyspieszania, bo co z tego, że ma więcej momentu przy 3300obr. min? Przy przyspieszaniu na maxa wcale nie dotknie tych obrotów, więc to nie ma znaczenia ile tam jest, ważne jest co się dzieje w obrębie zmiany biegów.

Dlatego na 100-200km/h 530i będzie niewiele szybsze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Własnie o to mi chodzi w obrębie zmiany biegów 535 ma 15Nm więcej bo od 4000RPM ma max moment a moc przy 5700RPM to daje 1700RPM maksymalnego ciągu 530 ma 290Nm przy 4500RPM i moc przy 5900RPM czyli ma 1400RPM maksymalnego ciągu

535 ma w zależności od wersji 211 lub 218KM a 530 218KM więc moc jest właściwie identyczna natomiast moemnt 535 ma delikatnie większy dotego 500RPM niżej :)

Nie uważam że 535 będzie szybsze uważam że szybsze będzie to w którym usiądzie lepszy kierowca ale faktem jest że M60 nie nadaje się do dzikowania a pewnie kolega lubi sobie też przydusić jak chce wybrać mocny model do tego w takim M60 jak siądzie hydraulika to sie kosztami wykończy bo za sam jej koszt zrobi kapitalkę w M60 :)

Uważam że naprawdę poczuje różnicę dopiero w 540 choćby automat ale musiałby mieć ze 12 tysięcy żeby coś sensownego kupić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
co do tego linka cos mało wierzę w te 30KM z wolnossącego silnika to ponad 10% w beznyniaku bez turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 21:43 
Zdzira 850I napisał(a):
ale faktem jest że M60 nie nadaje się do dzikowania


...czemu?

Zdzira 850I napisał(a):
do tego w takim M60 jak siądzie hydraulika to sie kosztami wykończy bo za sam jej koszt zrobi kapitalkę w M60 :)


eee... równie dobrze, jak korbowód bokiem wyleci w M30 efekt taki sam. raczej M60 nie M40, które ma się z definicji borykać z hydrauliką. Za to w M30 zamiast hydrauliki zaworki trzeba regulować :ok: Jak już wcześniej pisałem, M60 to Panzermotor- określenie żywcem wzięte z niemieckich for :oczami:

Zdzira 850I napisał(a):
co do tego linka cos mało wierzę w te 30KM z wolnossącego silnika to ponad 10% w beznyniaku bez turbo


Widziałem też inne, a ebay-u chipsy razem z wykresami przed i po i 230 parę PS w M60B30 to jak najbardziej osiągalna rzecz :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 22:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zdzira 850I napisał(a):
w M30 można podnieść sprężanie z 9,1 spokojnie do 10 obniżeniem głowicy to da już pewnie spokojnie ze 10-15KM potem chip pozbywamy się katów ( ten silnik miał wersję bez katów mocniejsza ) ciut ostrzejszy wałek i spokojnie 230KM wyjdzie ja stawiam pod 240-250


Teoretyzujesz ? Czy masz coś na poparcie tych teorii ? Silniki z katem i bez się różnią inne sprężanie, tłoki, komp... Jaki chip ? Jaki wałek ? Co zamiast katów ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 23:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Zdzira 850I napisał(a):
Hmm to jakimi 535 wy jeździliscie że 325 mające fabrycznie 8,6 do setki było szybsze skoro 535 ma 7,7 a z testów w gazetach często wychodziło 7,5s wiekszość M30 poprostu ma wpieprzony gaz na śrube a potem że jedzie jak 520 zdrowe M30 bez gazu da ostrow dupe 320i E-30 do tego jest szybsze od 530V8 które robi setkę w 8 sekund do tego ma v-max 235 a 535 236km/h :rotfl: :hyhy: no i faktem jest że M60B30 to nie jest tak trwały motor jak M30 do tego w M30 kowtą koło 2000-2500zł idzie łatwo podnieść moc w grqnicahc 230-240KM remont zwiększnie sprężania ( w M60 to już niemożliwe ) chip i wycinka katów i myslę że koło 7sekund dos etki i 250km/h

Ktos tu radził 540 za 10 koła nie kupi takiego chyab ze automat na wymarciu a automat ma do setki tyle samo co 535 manulau dopiero powyzej ja wyprzedzi do tego skrzynia pada jak mucha :)

Bierz M30B35 i nie słuchaj ludzi co maja gaz na śrubkę kup adną sztukę bez gazu wsadź te 2500zł jak pisałem i zmierz się z 530V8 a jego kierownikowi szczeka opadnie :)

Pozdrawiam
Aha dźwiękm M30 jest piekny za to V8 prawie nie słychac bieda we wsi







decyzja zapadła.....dzis kupiełm e34 535I m30b35 bez zadnego gazownika... :rotfl: wyposazenie : brak asc i klimy reszta jest :rotfl: 1991 rok niemieckie 2 ost przeglady jeden na 87 tys km drugi na 96tys km aktualnie ma 112tys km z hakiem.. zadowolenie wieksze niz z e30 wiecej konfortu.. a no i szpera tez tam jest :rotfl: moj pierwszy szperzak wiec poczatki powolutku zeby nie bylo jakiegos gonga. dziekuje wszystkim ktorzy wniesli cos od siebie do mojego tematu !

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Ciekawe Czarny że na M60 mówi się panzermotor a M30 wychodzą korbowody bokiem :rotfl:

Swoja droga to na allegro ostatnio było kilka sztuk M60B30 gdzie pękł blok albo właśnie korbowód wyszedłbokiem w M30 tego jeszcze nie widziałem

Nie chodzi mi o wycieranie się wałków jak w M40 tylko o popychacze Fryderyk w M60 są ich 32 sztuki po 60zł za sztukę średnio przy takim przebiegu jakie maja M60 teraz są już do wymiany albo szybko będą i koszt z robocizna ponad 2000zł za tyle masz kapitalkę M30 od góry do dołu a tu tylko popychacz serwis V8 też jest droższy M30 naprawi byle kto a pojedź z M60 do serwisu to trza dobrego mechanik żeby znalazł czemu kijowo chdozi rzuca nią itp:)

ŻE M60 nie nadaj się od dzikowani wszyscy wiedza widziałeś rozebrane M60 i M30 porównaj grubość zaworów wałków i całej reszty któa właśnie musi wytrzyamć przeciążenia na torze to będziesz wiedział Fryderyk :)

M60 to idealny motor na spokojne długie trasy wtedy mało spali nieźle zasuwajać

Bobby nie teoretyzuje radzę zajrzeć na forum E-24 tam kotś robił kompletny remont M30B28 akurat razem z obnizeniem głowicy innym wąłkiem wydech tam jest w standardzie bez katów dał lzejsze koło zamachowe wystarczy na google wpisać optymalizacja M30 albo klub E30.de poczytać tylko trza umieć po niemiecku :)

Faktem jest że M60 ma też mniejsza pojemność a to też zmienia mniej wysilony silnik ma zawsze dłuższą żywotność ;) ( M30 jest mniej wysilony )

Pozdrawiam
Temat chyba zakończony kolega kupił auto byle był zadowolony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zdzira 850I napisał(a):
koszt z robocizna ponad 2000zł za tyle masz kapitalkę M30 od góry do dołu


Co ty za bzdury piszesz ? :zdziwko: ????? Sam remont głowicy to koszt min 1,8 tyś a komplet nowych tłoków do wersji bez kata to wydatek 2400zł A gdzie panewki i cała reszta ? Nie teoretyzuj !!! Ja to wiem z doświadczenia.


Zdzira 850I napisał(a):
Bobby nie teoretyzuje radzę zajrzeć na forum E-24 tam kotś robił kompletny remont M30B28 akurat razem z obnizeniem głowicy innym wąłkiem wydech tam jest w standardzie bez katów dał lzejsze koło zamachowe wystarczy na google wpisać optymalizacja M30 albo klub E30.de poczytać tylko trza umieć po niemiecku :)


I co z remontu Miłosza wyszło ??? Kupił nowy silnik a ten sprzedał :rotfl: W dodatku nigdy ta konfiguracja nie została sprawdzona na hamowni. Przestań ludzi w błąd wprowadzać i udawać eksperta po przeczytaniu jednego wątku w internecie :kwasny:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Koszt remontu głowicy to 1800zł niby jak chyba na częściach aso jak nowy wałek do M30 niemieckiej firmy kosztuje koło 500zł i to najdroższye element :))))

A nowe tłoki ci na choelre pierścieni i panewki ewetualnie szlif włąu faktem jest ze M30 jest tańsze w naprawach od M60 nie musicie mi wierzyc olewam to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 14:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zdzira 850I napisał(a):
Koszt remontu głowicy to 1800zł niby jak chyba na częściach aso jak nowy wałek do M30 niemieckiej firmy kosztuje koło 500zł i to najdroższye element :))))

A nowe tłoki ci na choelre pierścieni i panewki ewetualnie szlif włąu faktem jest ze M30 jest tańsze w naprawach od M60 nie musicie mi wierzyc olewam to :)


Jak dla ciebie kapitalny remont to wymiana wałka to niema się co dziwić że w Polsce BMW to same trupy. Pewnie po wymianie łączników stabilizatora mówisz że zawieszenie jest całe nowe.

Szkoda czasu na polemikę z kolejnym ekspertem BMW który całą swoją wiedzę czerpie z internetu a nigdy nawet w swoim samochodzie klocków nie zmienił :wstyd:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 14:54 
Cytuj:
Ciekawe Czarny że na M60 mówi się panzermotor a M30 wychodzą korbowody bokiem :rotfl:


Czytaj uważnie. To Ty zacząłeś jakie to M30 jest niezniszczalne, wytrzymałość lepsza jak w M50 itd. a o M60 się wyrażasz, że ma pójść od razu hydraulika :wstyd: No ale masz racje, w M30 hydraulika nie pójdzie....bo jej tam nie ma, zaś są archaiczne rozwiązania :ok:

Zdzira 850I napisał(a):
w M60 są ich 32 sztuki po 60zł za sztukę średnio przy takim przebiegu


A tam, już był taki temat i się z Frankiem o to kłóciłeś, 2. raz szkoda klawiatury na to samo.

Cytuj:
ŻE M60 nie nadaj się od dzikowani wszyscy wiedza widziałeś rozebrane M60 i M30 porównaj grubość zaworów wałków i całej reszty któa właśnie musi wytrzyamć przeciążenia na torze to będziesz wiedział Fryderyk :)


Jaki tor? Chcesz pchać stare 20letnie zużyte auto na tor? :zdziwko: Nabywca każdy 535i rozumiem, że na KJS jeździ, albo ściga się w DTM, albo raz na weekend jedzie na Nurburgring? O czym Ty piszesz...

Mów, że chodzi Ci o palenie gumy pod dyskoteką, tudzież na zawodach i wszystko jasne.

Zdzira 850I napisał(a):
Faktem jest że M60 ma też mniejsza pojemność a to też zmienia mniej wysilony silnik ma zawsze dłuższą żywotność ;) ( M30 jest mniej wysilony )


I ma więcej garów :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Nigdy nie paliłem gumy żadnym autem Czarny więc nie rań mego serca pisząc o tym na dyskoteki nie chodze nie moje towarzystwo :) a pałować saochód można nie tylko na torze Czarny :) Dużo właścicieli BMW lubi im przycisnąć

Chodziło mi o fakt że częsci do głowicy do M30 nie są takie dorgie nie napisałem tylko że wymieniam tylko wałek panie Bobby czytaj uważniej :)

Co z teog że dqa cylindry więcej ajk takie małe???? BMW samo doszło dow niosku że ,0 to za mało na 8 cylindrów nikt inny takich małych V8 bnie robi i wrócili do R6 to oczymś sświadczy :)

Nie ma się co kłócić wy macie swoje zdanie ja swoje po to się różni rodzimy a co do Franka on kocha V8 i to trochę zaślepia pewne aspekty tak jak mi zaślepia miłość do R6 choć V8 też lubię tylko te z BMW nie maja tego klimatu co te z musclecars które kocham :)

Bo jak uważacie że hydraulika nie jest do wymiany w 15 letnim aucie ( popychacze to posłuchajcoe jak odpalaja rano :)

A skąd ty wiesz Bobby co ja robię przy autach ??? siedzisz u mnie w szaie a może ww bagażniku?? :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 21:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Panowie jak widze jak się kłócicie to mi słabo,m30 jest dużo tańsz w użytkowaniu niż m60,chciał bym zobaczyć serie 3,0v8 kontra moje m30 zero szans ,co do awaryjności to dużo mniejsza jest w m30,wiadomo m60 młodszy silnik ale do ...

_________________
Bandit Machine Wagon


Ostatnio edytowano 12 stycznia 2009, 02:34 przez CHEMIK211, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 02:43 
Zdzira 850I napisał(a):
Nigdy nie paliłem gumy żadnym autem Czarny więc nie rań mego serca pisząc o tym na dyskoteki nie chodze nie moje towarzystwo :)


Ależ skąd!nie mówię o Tobie, tylko o tym, że większość silników w Toruniu przy upalaniu, to masz rację, dominuje M30... potem M50 i M40 :wstyd:

Zdzira 850I napisał(a):
Co z teog że dqa cylindry więcej ajk takie małe????


a to z tego, że BMW zwiększając stopień sprężania w stosunku z 9 do 10,5, skorzystała też z zależności, że im więcej cylindrów, tym takie zwiększanie jest bardziej efektywne:

nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)



gdzie:

E2 = nowy stopień sprężania

E1 = stary stopień sprężania

n = ilość cylindrów

Zdzira 850I napisał(a):
Bo jak uważacie że hydraulika nie jest do wymiany w 15 letnim aucie ( popychacze to posłuchajcoe jak odpalaja rano :)


...no i? co z tego, że nawet jeśli klepią... to? Nie ma to żadnego negatywnego skutku. W silnikach suzuki klepią od nowości, a robią też znaczne przebiegi.

Zdzira 850I napisał(a):
Nie ma się co kłócić wy macie swoje zdanie ja swoje po to się różni rodzimy a co do Franka on kocha V8 i to trochę zaślepia pewne aspekty tak jak mi zaślepia miłość do R6 choć V8 też lubię tylko te z BMW nie maja tego klimatu co te z musclecars które kocham :)


Ja tam lubię takie dyskusje, zwłaszcza, kiedy się używa argumentów! Po to jest forum :) Nie ukrywam, że też mam na punkcie V8 trochę... nie po kolei :)

CHEMIK211, w takim razie co w Twoim M30 było grzebane? A jeśli nic... w ile robisz 100 i w ile 200?

CHEMIK211 napisał(a):
wiadomo m60 młodszy silnik ale do


taa... właśnie o takich argumentach mówię :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 10:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zdzira 850I napisał(a):

A skąd ty wiesz Bobby co ja robię przy autach ??? siedzisz u mnie w szaie a może ww bagażniku?? :rotfl: :rotfl:


Po twoich wypowiedziach nie trudno się zorientować że jesteś laikiem w tym temacie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No to miło mi, że nie kojarzysz mnie z paleniem gumy ale faktem jest to, że jeżeli nawet gume najczęsciej jara się M30 to najlepiej znosi wszelkie katusze :)

Popychacz w starym aucie zużyty może uszkodzic silnik o ile się nie mylę ( moge sie mylić zasłyszane źródła pewnego tylko w 50% ).

Ogólnie nie ma sie co sprzeczać M60 to nowsza oszczędniejszsa konstrukcja z lepszymi rozwiązaniami
M30 to starsza trwalsza i bardziej paliwożrerna konstrukcja ale dzięki wiekszej pojemnosćoi ma idebtyczne osiągi albo ciut lepsze ( ma lepsze przyspieszenie od 0-11 katalogow i v-max także lepszy minimalnie to raczej 100-200 też wolniejsza nie będzie bo czemu skoro ma wiekszy moment obrotowy?? )

Pozdrawiam

Bobby dla mnie jesteś kimś kto ocenia kogś po 2 postach w internecie jako Majsu tez wszedzie opierdalałeś wszytskich ciekawe tylko czemu nick zmieniłeś????? Nieważne twoja sprawa tylko niie wiadomo czy z Ciebie tez taki fachoweic jak się zwiesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 15:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zdzira 850I napisał(a):
Bobby dla mnie jesteś kimś kto ocenia kogś po 2 postach w internecie jako Majsu tez wszedzie opierdalałeś wszytskich ciekawe tylko czemu nick zmieniłeś????? Nieważne twoja sprawa tylko niie wiadomo czy z Ciebie tez taki fachoweic jak się zwiesz


A co za różnica czy po 2 czy po 2000 ? Jak ktoś piszę bzdury i dalej w tym brnie zamiast się przyznać do błędu to mu to wytykam żeby nie powstawały tzw "urban legends" że kapitalka w M30 kosztuje 2tyś zł. Taki już jestem że mówię jak coś mi się nie podoba a nie siedzę cicho w kącie i klaszcze jak cała reszta. Akurat silniki M20 znam jak własną kieszeń a M30 też bardzo dobrze.

Ceny z IC:

Wałek 600zł

Dźwigienki 60zł sztuka x 12 = 720zł

Komplet uszczelniaczy zaworowych 24 zł

Uszczelka pod głowicę el ring 230zł

Uszczelka kolektora wydechowego 60zł

Nowe śruby głowicy 120zł

Itd... A jeszcze różne simmeringi dojdą, gdzie robocizna na planowanie itp ? A już prawie 2 tyś są. Reanimacja a remont kapitalny to dwie różne rzeczy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL