BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
jacenty napisał(a):
no i problem zglowy

jak to rozwiazaliscie?

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ZROBIONE!!
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 19:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Zastosowalismy cos takiego jak wykretak i dalismy rade wykrecic cała resztke sruby i wkrecilismy nowa i jets oki:) Dzieki wszystki za pomoc:) a to ze zdjeciem miski to zły pomysł bo zeby zdjac miske w bmw to troche tam trzeba rozkrecic:) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 19:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
no to gratulacje :super:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 28 września 2010, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Trowbridge
Ja mam podobny, ale inny problem (E46). Bardzo delikatnie starałem się obchodzić z korkiem i niestety coś się ukręciło. Korek kręci się z oporem, ale nie idzie w żadną stronę. Postanowiłem zaryzykować i wlałem olej, nagrzałem silnik, nic nie cieknie (miedziana podkładka jest wymieniona).
I pytanie, co z tym fantem dalej? Jechać do warsztatu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 29 września 2010, 08:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
mareskor napisał(a):
Korek kręci się z oporem, ale nie idzie w żadną stronę.


Czy to znaczy, że obracasz korkiem w dowolną stronę, a on nie wykręca się ani nie wkręca? Jeśli tak, to zapewne gwint się zerwał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 29 września 2010, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
mareskor napisał(a):
Ja mam podobny, ale inny problem (E46). Bardzo delikatnie starałem się obchodzić z korkiem i niestety coś się ukręciło. Korek kręci się z oporem, ale nie idzie w żadną stronę.


Bo już jest na etapie ukręcania. Te korki mają w środku otwór który zabezpiecza gwint w misce przed zerwaniem, po prostu zrywa się korek. Ja swój też urwałem za pierwszym razem bo korka po prostu nie da się dokręcić 'do oporu' chyba że kluczem dynamometrycznym. Inaczej będziesz nim kręcił z pewnym oporem aż się urwie. Jak nie cieknie to zostaw. Ja swój nowy dokręcałem palcami do oporu i potem kluczem o 45 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 29 września 2010, 17:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
BaX napisał(a):
Te korki mają w środku otwór który zabezpiecza gwint w misce przed zerwaniem, po prostu zrywa się korek
Niestety w mojej rdzawce to się nie sprawdziło. A śruba spustowa była właśnie z tym "otworem". Rozwaliło po długości gwintu misę, tylko pyknęło. A mi zachciało się normalnie :rozpacz:


mareskor przez jakiś czas bacznie obserwuj, czy nie kapie oliwa. W między czasie zastanawiaj się co Ci wyjdzie taniej (lub bez nerwów), tzn. nowa micha, czy kombinacja z nagwintowaniem.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 29 września 2010, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Lucass_81 napisał(a):
kombinacja z nagwintowaniem.


ten sposob jest tanszy. i ja nie mam czucia w reku to i raz zerwalem naszczescie korek a nie gwint i malym pilnikiem wszystko sie wykrecilo .
mareskor osobiscie na twoim miejscu bym nie ryzykowal tylko to naprawil bo w najmniej odpowiednim momecie korek wypadnie i olej zniknie

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 29 września 2010, 18:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
robertbmw napisał(a):
Dla tych, którzy bedą borykali sie z podobnym problemem.

Korek spustowy oleju jest to śruba z wydrążonym otworem wewnątrz (nie do końca), który przydatny jest w sytuacji ukręcenia główki korka spustowego.
W przypadku gdy tak sie własnie zdarzy wystarczy odczekać aż całkowicie spłynie olej przez ten właśnie otwór, a następnie wbić w niego delikatnie odpowiednim rozmiarem imbus 12 kątny, lub wkręcić wykretak, aby można było wykręcić pozostałą część korka spustowego.

Wkręcenie pozostałej części ukręconego korka spustowego do wnetrza miski olejowej nie jest dobrym posunięciem skoro można zrobić to na zewnątrz.
Jeśli już sie tak stało to masz dwie obcje: albo sciagać misę albo pozostawić resztę korka w misce.
Na pytanie czy coś sie stanie w takiej sytuacji odpowiadam, że nie. Pozostałość po korku jest zbyt duża aby mógł ją zassać ssak pompy olejowej i zawsze bedzie na dnie miski.


Ubiegłeś mnie:)
Dodam tylko, że korek specjalnie jest tak skonstruowany, żeby w razie zbyt mocnego dociągania urwała się główka śruby a nie zerwał gwint w misce (która jest aluminiowa i X razy droższa od korka :hyhy: ) Mnie też to spotkało, wykrętak załatwił sprawę :ok:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 29 września 2010, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Pozostałość po korku jest zbyt duża aby mógł ją zassać ssak pompy olejowej i zawsze bedzie na dnie miski.[/quote]

a gdyby przypadkiem dachował :rotfl:

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 29 września 2010, 19:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
BARNABA napisał(a):
Pozostałość po korku jest zbyt duża aby mógł ją zassać ssak pompy olejowej i zawsze bedzie na dnie miski.


a gdyby przypadkiem dachował :rotfl:[/quote]

o! o tym nikt nie pomyslal :szok: :rotfl: :rotfl:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 7 listopada 2010, 02:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
a gdyby przypadkiem dachował

o! o tym nikt nie pomyslal


Wtedy będzie można zwalić winę na niestabilny balans w misce olejowej ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 8 listopada 2010, 00:07 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
robertbmw, to sie nazywa odpowiedz :padam:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 8 listopada 2010, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 38
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
ja jak urwałem tą śrubę to wsadziłem szerszy śrubokręt tak, żeby się oparł o boczne ścianki i po prostu wykręciłem. Ta śruba jest twarda i nie powinna pęknąć sposób uniemożliwiający tą czynność

_________________
szpachlo kit i bedzie git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL