BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2007, 18:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Piotr_Ł napisał(a):
(uwaga w linku jest 7 stron, a odpowiedzi są gdzieś w środku).




O to dobrze wiedziec. bede to miał na uwadze, gdyby cos mnie opetało i postanowiłbym przeczytac całosc .Juz na pierwszej stronie jakis grubas jęczy ,ze wkładki /stozki zasyfiają przepływke i najlepiej sobie to odpuscic. I jak zwykle wiecej gdybania niz konkretnych odpowiedzi(jak wszedzie ).

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chojnice
no wiec wczoraj byłem na kompie i się okazało że w beji jest dużo błedów a ten muł jest od tego że odłącza sie 6 cylindrów [wtryski sie rozłączaja ;-/] jestem umówiony na piatek z tym mechanikiem może to naprawi moim zdaniem Ci co zakładali LPG coś zchrzanili i dlatego nie trybi nieraz na wszystkie gary sie obaczy w piatek


Ostatnio edytowano 30 stycznia 2007, 20:19 przez vlad195, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 19:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
vlad195 napisał(a):
no wiec wczoraj byłem na kompie i się okazało że w beji jest dużo błedów a ten muł jest od tego że odłancza sie 6 cylindrów [wtryski sie rozłanczaja ;-/] jestem umówiony na piatek z tym mechanikiem może to naprawi moim zdaniem te zje**y co zakładali ten zje**y gaz coś zjeb**li i dlatego nietrybi nieraz na wszystkie gary sie obaczy w piatek


hehe, czyli wchodzi w tryb awaryjny. na tym trybie masz ok 23 s do setki i vmax ok 185 km/h :)

a wiesz moze, jakie to błedy były ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Powiedz Mi jeszcze po co jest obandażowane czy coś w tym stylu filtry stożkowe ? Przecież przez to dostaje mniej powietrza ? Zakładam pewnie, że to przez gasnący silnik przy dużych prędkościach (pewnie za duża średnica mixeru od gazu). Moja rada: wywal te bandaże przeczyść stożki i je naoliw (czym byś tego nie zrobił to i tak będzie lepiej niż jest) wymień śwece i wtedy jedź niech Ci sprawdzają kompa. Pewnie masz jakieś błędy, ale podstawą dla mnie by było to co napisałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chojnice
panowie powiem tak jak niechodzil tak niechodzi mam juz dost tej bmw heh niechodzi na lewy rzad culindrów prawy chodzi iskra [chyba] jest[bylo spr. na jednej świecy] niereaguje na zdejmowanie wtyczek od wtrysków komputer pokazuje bląd ze niepracuje nieparzyste cylindrry i nie wiem o co chodzi teraz dzisiaj zawiozlem do mechanika i sie obaczy jutro watpie ze to zrobi ale niech zobaczy [byscie widzieli jak gaz mają podlączone]


Ostatnio edytowano 2 lutego 2007, 20:50 przez vlad195, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
a co powiedzieli o EML, wyskoczyły im jakieś błędy ? Ci mechanicy kumaci są w elektronice ? jaki masz gaz ? z komputerem czy na śrubkę ? w jednym jak i w drugim coś musi odłączać wtryski podczas jazdy na gazie (emulator wtrysków) moze cos tam jest skopane ? (to moze być nawet kabelek robiący zwarcie). Jak możesz to zajrzyj do sterownika kompa czy nie ma zadnych uszkodzeń mechanicznych, czy nie jest zalany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 07:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
vlad195 napisał(a):
panowie powiem tak jak niechodzil tak niechodzi mam juz dost tej bmw heh niechodzi na lewy rzad culindrów prawy chodzi iskra [chyba] jest[bylo spr. na jednej świecy] niereaguje na zdejmowanie wtyczek od wtrysków komputer pokazuje bląd ze niepracuje nieparzyste cylindrry i nie wiem o co chodzi teraz dzisiaj zawiozlem do mechanika i sie obaczy jutro watpie ze to zrobi ale niech zobaczy [byscie widzieli jak gaz mają podlączone]


Zacznijmy od początku:

Silnik M70 pracuje jak silnik 4 cylindrowy jeżeli chodzi o wtryski (ile razy o tym
pisałem to już nie pamiętam).

Cylindry pracują po 3:
1,3,5
2,4,6
7,9,11
8,10,12

Silniki pracujące z LPG mają odłączane wtryski benzyny w momencie pracy na LPG.
W tym samym czasie do ECU1 i ECU2 musi mieć podawany sygnał z emulatorów
wtrysku (inaczej zbierze błędy i będzie bebe działał).

I teraz mamy kilka spraw do sprawdzenia:

1. każda 3-ka wtrysków ma wspólną masę (jeżeli zniknie masa to nie działają)
2. każda 3-ka wtrysków ma wspólne sterowanie (to ono idzie do emulatora, przekaźnika, zależy jak został rozwiązany problem emulacji)
3. lewa strona silnika to ECU1 (pierwszy od szyby)
4. prawa strona silnika to ECU2 (2 od szyby) w skrzynce mamy 4 moduły ECU1 ECU2 EML ABS/ASC

Sprawdzenie emulatorów, sprawdzenie przejść na kablach, sprawdzenie masy...

Jakiego masz motronica? 1.3 czy 1.7?
M1.7 od 1991 roku (ale od którego miesiąca to nie wiem), wcześniej M1.3 (czyli do końca 1990, chyba...)

Jak podasz dane to wkleję ci opisy PIN na złączach ECU by sprawdzić czy
są przejścia. Pozwoli to szybko zdiagnozować problem.


Tutaj masz dla M1.7

Obrazek

masz piny na złączu ECU gdzie masz podłączane trójki wtrysków (między nie gdzieś
wpięta jest emulacja)

Zwróć uwagę, że wspólna masa dla wszystkich wtrysków idzie przez przekaźnik.

Jak trochę grzebałeś przy elektryce autka to powinieneś sam kilka spraw sprawdzić...

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chojnice
witam wróciłem właśnie od mechanika jest najprawdopodobniej walnienty komp ;-/ [ no ale to najprawdopodobniej] cos tam troche pogrzebał nagrzebał i jest tak idzie super jak zlapie muła [rząd garów pada] szybko wyłi właczyc samochód i jest ok i zpowrotem ma swoja moc ;-] no ale wkurza mie to jechałem od niego cisne jej zlapala mula szybki ruch kluczykiem i dalej cisne jak myslicie może to być ten komp ?? a potrzebowałbym schemat podłączenia komputera do instalacji mam 10,1990r moge podac oznaczenia te które są na ECU [MA KTOŚ MOŻE KOMP NA PYCH??] pomóżcie mi z tym schematem może wtedy coś się wykombinuje


Ostatnio edytowano 3 lutego 2007, 18:52 przez vlad195, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL