BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 07:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 23:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Wg ETK wydech w 320i i 323i jest taki sam. Pochwal się jak już będziesz po przekładce. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
podlacze sie pod temat.sorki :wstyd: .mam e36 320i.chcialbym uzyskac wieksza predkosc v/max.pytanie:zmienic dyfer?tylko na jaki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tzn że w 320i dociągasz do odcinki na V biegu?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
chyba mało prawdopodobne :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
witam poraz kolejny , a wiec apropo tematu wczesniejszego , , mam kolejny problem który dopiero teraz zauważyłem w swoim samochodzie otóż nie jestem pewien co do tego czy mój silnik to napewno m52 , wygląda tak jak by to była jakaś przejściówka z m50 na m52 gdyż mój samochód jest z rocznika 95;/
tu są zdjęcia mojego silnika , jak by ktoś mógł spojrzeć i powiedziec mi o co w tym chodzi bo już zgłupiałem ;/

http://www.allegro.pl/item616039106_bmw.html

szukałem cały czas silnika m52b25 żeby wsadzić , a jak teraz patrze to tu wszystko jest na odwrót , wszystko mam pod machą poustawiane jak w starszym m50


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tak na szybko to kolektor i dekiel masz M52. Dla pewności wleź pod auto i zobacz z czego masz blok zrobiony ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
czyli co to oznacza ?? takie wersje wychodziły czy kupiem jakiegoś szrota ?? a co do bloku to jest raczej aluminiowy z vanosem bo widziałem za 2 takjie silniki na allegro , z kurkiem oleju z przodu ale podzespoły jakby od m50 , wiec o co tu biega .


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2009, 14:11 przez busiek18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ale jakie wersje? Co Ci się tam nie podoba?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1421
Lokalizacja: Sulechów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Garaż: Jest: E36 320iC
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142418&start=0
Było: E36 323i:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=104755&start=0
TomekB napisał(a):
Tzn że w 320i dociągasz do odcinki na V biegu?


Wykonalne. Sprawdzone w praktyce ;) Z górki, przy licznikowych 220km/h jest odcinka na 5tce.

A żeby nie robić OT, też w przyszłości chciałbym wrzucić 2.8 do mojego, i teraz parę pytań.

Przeglądając tabele spalania (ale te wg EU czy jak to się nazywa) 2.8 pali mniej niż 2.0, prawda to?

Ile % szpery było przy silnikach 2.8? Chyba, że występowały różne wersje?

Oraz, jaki silnik z sześciocylindrowców E36 pali najmniej? 2.0, 2.5 M50, 2.5 M52, 2.8?


Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
chodzi mi o to że silnik z 96 roku też z e36 m52b20 , wygląda tak
a mój zupełnie inaczej

http://moto.allegro.pl/item611390783_si ... 0_24v.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
prawda prawda , silnik 2.0 jest za słaby na taką mase samochodu i dlatego pali więcej , i tyle wiem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
busiek18 napisał(a):
chodzi mi o to że silnik z 96 roku też z e36 m52b20 , wygląda tak
a mój zupełnie inaczej


Aa no tak, nowsze M52 miały plastikowy, czarny dekiel. Ale to ciągle ten sam silnik. Jak masz blok alu to masz M52.

Bloody napisał(a):
Ile % szpery było przy silnikach 2.8? Chyba, że występowały różne wersje?

Oraz, jaki silnik z sześciocylindrowców E36 pali najmniej? 2.0, 2.5 M50, 2.5 M52, 2.8?


Szpera zawsze i wszędzie w E36 to 25%.
Spalanie mocno zależne od stylu jazdy. Przy dawaniu w palnik w trasie większy silnik spali troche mniej, w mieście w korkach będzie łykać więcej. M52 jest ekonomiczeniejsze od M50. Ja mogę bardzo dokładnie porównać spalanie M50B20 i M52B25 w E36 coupe. Przy takich samych przebiegach, po tej samej trasie palą tyle samo (z tendencją do większej ekonomiczności B25) przy czym B25 jest szybsze ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
a co z resztą , przy kostce z bezpiecznikami wchodzą w tym nowszym dwie wiązki kabli a u mnie jeden , ja mam jakis przedpotopowy metalowy zbiorniczek na filtr oleju a tam jest co innego ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Obudowy filtra oleju się różnią materiałem. Masz u siebie ASC?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
nie mam asc , mam klime i abs , najabrdziej mi chodzi o to czy mi wejdzie bez problemów silnik z 97 roku też m52 tylko że 2.5 l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
busiek18 napisał(a):
prawda prawda , silnik 2.0 jest za słaby na taką mase samochodu i dlatego pali więcej , i tyle wiem


150km to nie jest za slaby silnik....poprostu przy wstawianiu musi troszke bardziej sie zmeczyc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 12:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Witam!!
Podepnę się pod temat :P
Mianowicie interesuje mnie swap z m50b25 na m52b28 czy sam kompletny silnik 2.8 wytarczy czy jeszcze jakieś graty potrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL