BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 19:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
pudo, za podobną cenę do Castrola kupisz Liqui o którym Ci pisałem. Wcześniej miałem Castrola kupowanego na BP (o dziwo-taniej niż w sklepach), ale ten olej do Liqui nie ma porównania. Liqui jest o wiele lepszy. Popychacze powinny przestać hałasować. No i ma MoS'a chroniącego starsze silniki.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 11:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Oczywiscie podpisuje pod powyzszymi postami.Ja również stanąłem przed wyborem oleju.Oczywiscie wszystcy domorośli mechanicy,koledzy i niezliczone grono znajmych że jak zaleje półsyntetykiem zniszczę silnik...Zaryzykowałem ...I co??? Silnik zaczął pracować czyściej ,lepiej się wkręca.Jezdze już na nim jakieś 3 miesiące i żadnych wycieków nie ma.No sory jest jeden spod uszczelki pokrywy zaworów ale wtedy był chwilowy brak kasy i silikon był zamiast uszczelki.Oczywiście nikt nie może mi uwierzyc że silnik chodzi lepiej.Ale co mnie obchodzi ich opinia ,ja czuje różnicę i mi to wystarcza.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 11:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Lukezz napisał(a):
...są tacy którzy powielają czyjeś bezpodstawne teorie nie mając w znajomości i doświadczeń w temacie...

Zapewne wszystkie terorie o których wypowiadasz się, pochodzą z Twojego własnego doświadczenia, a jak powiem Ci, że prąd może śmiertelnie porazić to pobiegniesz i sprawdzisz czy to prawda? Człowieku wyluzj. Jeżeli napisze Ci o oponach w danym teście przeprowadzonym przez X to też to obalisz bo to nie moje własne doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Ja jestem zdania iż, bez obaw zmień minerała na półsyntetyk :ok: Nic si nie stanie a auto będzie ciszej pracować i poprawi się jego ogólna kultura pracy. Ale co do zmiany minerała na pełen syntetyk, tu już bym się musiał mocno zastanowić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
ventola napisał(a):
Lukezz napisał(a):
...są tacy którzy powielają czyjeś bezpodstawne teorie nie mając w znajomości i doświadczeń w temacie...

Zapewne wszystkie terorie o których wypowiadasz się, pochodzą z Twojego własnego doświadczenia, a jak powiem Ci, że prąd może śmiertelnie porazić to pobiegniesz i sprawdzisz czy to prawda? Człowieku wyluzj. Jeżeli napisze Ci o oponach w danym teście przeprowadzonym przez X to też to obalisz bo to nie moje własne doświadczenia?



Lukezz ma rację a na miejscu ventoli ja bym się publicznie nie udzielał bo jeśli nie ma się niczego mądrego do napisania to po prostu się nie piszę.

Sebuś napisał(a):
Ja jestem zdania iż, bez obaw zmień minerała na półsyntetyk :ok: Nic si nie stanie a auto będzie ciszej pracować i poprawi się jego ogólna kultura pracy. Ale co do zmiany minerała na pełen syntetyk, tu już bym się musiał mocno zastanowić...


ps. Sebuś zastanawiaj się - kogo to obchodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
lizardking napisał(a):
Sebuś zastanawiaj się - kogo to obchodzi.


Człowieku na jakim świecie Ty żyjesz? :zdziwko:

Chyba Ci się tematy pomyliły....... Bo ja to akurat odpowiedziałem na pytanie autora tego tematu. I nie zamierzam się tu więcej z tobą kłócić i robić zbędnego OT.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 11:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A ja dodam tak na rozluźnienie i potwierdzenie mojej wcześniejszej wypowiedzi żebyś lał bez obaw 10W, a nawet 5W.
Wczoraj kupiłem Mobila1 5W50, dziś zmieniłem i choć nie wiedziałem jaki był wcześniej lany to przy spuszczaniu starego aż miło było popatrzeć na jego kolor i czystość.
Nawet myślałem żeby wlać go spowrotem ;) - żart oczywiście.

Powiem tak. Jak zadbasz o "napoje" do swojego silnika tak on odwdzięczy ci się podczas eksploatacji.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 13:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
juz tu kiedys ktos pisal ze jak sie zmieni olej to sie silnik wypluka i powstana wycieki i luzy itp. - uwazam to za ewidentna bzdure a lac olej trza dobry by miec i dluzsze przebiegi miedzy wymianami no i motor ladnie mruczal-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
czy przed wymianą z minerala na półsyntetyk trzeba zrobić płukanie silnika z nagarów ???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
dziuniek napisał(a):
czy przed wymianą z minerala na półsyntetyk trzeba zrobić płukanie silnika z nagarów ???


Polewam z tych problemów z nagarami. Nagary były w trabancie i syrence. Niech taki jeden z drugim mądrala rozbierze silnik który pracował na dobrym oleju mineralnym i miał olej zmieniany na czas to zobaczy jakie głupoty pisze, opierając się na obiegowych legendach i piwnych gadkach.
Istnieją preparaty do płukania silnika ale nie działają w ten sposób że cały zalegający nagar /o ile rzeczywiście by w danym silniku występował / zostanie usunięty. Coś tam niecoś dają ale jeśli nie zastosujesz to też się nic nie stanie. Ewentualnie możesz pierwszą wymianę oleju po zmianie jego typu zrobić wcześniej i heja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
lizardking napisał(a):

Polewam z tych problemów z nagarami. Nagary były w trabancie i syrence. Niech taki jeden z drugim mądrala rozbierze silnik który pracował na dobrym oleju mineralnym i miał olej zmieniany na czas to zobaczy jakie głupoty pisze, opierając się na obiegowych legendach i piwnych gadkach.
Istnieją preparaty do płukania silnika ale nie działają w ten sposób że cały zalegający nagar /o ile rzeczywiście by w danym silniku występował / zostanie usunięty. Coś tam niecoś dają ale jeśli nie zastosujesz to też się nic nie stanie. Ewentualnie możesz pierwszą wymianę oleju po zmianie jego typu zrobić wcześniej i heja.


Lizard jakbyś nie zauważył to na tym forum samochodów nowych i z udokumentowaną historią serwisową jest naprawdę nie wiele. Nie każdy dba o samochód tak ja powinien. Płukanka jest wskazana.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
mam kolegę, który pracuje w Liqui Moly i namawia mnie na wypłukanie silnika specjalnym środkiem od osuwania nagarów.... nie wiem właśnie czy go posłuchać ?

czy olej Liqui Moly jest jednym z lepszych olejów ? chce zmienić z mineralnego na pół syntetyk LM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
dziuniek, w kółko powtarzamy na tym forum, że LM jest jednym z najlepszych olejów i polecamy go do BMW. Z olejów w rozsądnych cenach dostępnych w Polsce być może jest najlepszy. W porównaniu do Castrola na pewno lepiej sobie radzi, a Lotos przy nim wygląda jak żółta woda ;p

Jeśli miałeś mineralny to lepiej wypłukać przed wymianą oleju. Taka jest zalecana procedura.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
dziuniek napisał(a):
mam kolegę, który pracuje w Liqui Moly i namawia mnie na wypłukanie silnika specjalnym środkiem od osuwania nagarów.... nie wiem właśnie czy go posłuchać ?


ja kolego przy przejściu z minerala na połsyntetyk nie robiłem płukania bo wtedy jeszcze nie słyszałem o tym środku i nic sie złego nie stało, przy następnej wymianie już wiedziałem o istnianiu tego środka i zrobiłem płuczke własnie środkiem Liqui Moly, jest on delikatny i zadużej płuczki nie robi( nie ma sie co martwić że zapcha kanały) najlepiej jest go zastosować kilka razy kolejno przy wymianach aż olejek będzie czysty

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 632
Lokalizacja: WOT
panowie kolejne pytanie, mam lekko zapocone uszczelki (miska i klawiatura), mam nowe, wymieniać je razem z olejem ?

_________________
E39 528i GreenCywilStyle5er vol1.1
E36 328i bez dachu
E36 320i coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 23:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
pudo napisał(a):
panowie kolejne pytanie, mam lekko zapocone uszczelki (miska i klawiatura), mam nowe, wymieniać je razem z olejem ?


Tak, najlepiej przed wymianą.
Później szkoda zlewać olej ( dotyczy miski ) żeby zmienić uszczelkę.

P.S
Nie chodzi mi że musisz bo olej zmieniasz na syntetyk !
Chodzi mi o to że przy wymianie zrobisz 2in1 przy okazji. Bo skoro się pocą to niedługo i tak zaczeły by przeciekać, nawet na mineralu.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 00:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
lizardking napisał(a):
Polewam z tych problemów z nagarami. Nagary były w trabancie i syrence.

nie obraz sie ale ja polewam w tym momencie z Ciebie(z tego co piszesz). kolega z forum 5er wrzucil zdjecie jak wyglada miska olejowa po odkreceniu od silnika. otóż znajdowalo sie w niej pelno NAGARU ! tak nagaru, ktory gromadzil sie przez dlugi czas eksploatowania auta(mimo wymian oleju).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 07:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
majler napisał(a):
lizardking napisał(a):
Polewam z tych problemów z nagarami. Nagary były w trabancie i syrence.

nie obraz sie ale ja polewam w tym momencie z Ciebie(z tego co piszesz). kolega z forum 5er wrzucil zdjecie jak wyglada miska olejowa po odkreceniu od silnika. otóż znajdowalo sie w niej pelno NAGARU ! tak nagaru, ktory gromadzil sie przez dlugi czas eksploatowania auta(mimo wymian oleju).


Powtarzam - gdyby oleum było wysokiej klasy /nawet mineralne/ i zmieniane na czas to nagaru by nie było. Podejrzewam że chodzi ci o piętnastoletnie BMW które ktoś ma od dwóch lat i regularnie zmienia w nim olej. A co było wcześniej ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 10:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
lizardking napisał(a):
A co było wcześniej ???

właśnie. a co było wczesniej ?

Jesli nie jestes wlascicielem auta od nowosci, to nie wiesz czy ktos regularnie wymienial olej, jakiej jakosci oleje stosowal. tak wiec plukanie nie zaszkodzi;) a moze usunie troche zbednego syfu z silnika. tyle ode mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 11:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
lej 10w-40 i sie nie zastanawiaj od uszczelniania sa uszczelki nie nagary.Jak pocieknie zmien uszczelki a nie olej.ja tez nie wiedzialem na czym moje bmw jezdzilo.zrobilem plukanke(wynss) wlalem 5w-30 castrola bylo ok,pozniej plukanka 0w-40 castrol edge sport,teraz tez plukanka i millers xfs 5w-40.nic nie cieknie wymiany na czas i jest ok.
W mojej zony 520 byl mineral zmienilem na 10w-40 teraz na pelnym syntetyku millersa zawsze plukany przed wymiana.
zrobisz jak chcesz.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL