Niedawno przebadalem sobie komputer i wyskoczylo znowu "uszkodozny czujnik walka rozrzadu"
wymontowalem czujnik, wzialem miernik z wiekszym zakresem MOhm i zaczalem badac.
poslugiwalem sie tym opisem z "sam naprawiam"
pomiedzy stykami 1 i 2 mialem bardzo male wartosci, ~0,014 ohm (zmiania sie gdy metalowym przedmiotem machalem przed czujnikiem)
pomiedzy stykami 2 i 3 - brak przejscia 0 ohm
Wynika z tego czujnik uszkodzony, ale ze mialem jeszcze dwa inne czujniki takiego samego modelu tez je sprawdzilem.
Okazalo sie ze wszystkie pokazuja takie same parametry, wiec wynikalo by z tego, ze wszystkie 3 sa tak samo uszkodozne.
Co jest dosc dziwne i ciezkie do przyjecia.
Czyjniki odlozylem na bok i zaczalem sprawdzac instalacje czujnika, droznosc miedzy wtyczka a ECU.
Masa byla bez problemu, minus tez sie znalazl, ale + (zolty przewod) brak przejscia, zdebialem. zaczalem szukac i znalazlem przerwany przewod zaraz za wtyczka pod gumowym kolnierzem.
Polaczylem przewody, przejscie jest OK. Zlozylem calsoc, podpialem czujnik (dalej ten sam), ale zadnej poprawy nie zauwazylem. Na inspekcji jeszcze nie bylem.
Jakos nie jestem przekonany zeby 3 czujniki ktore posiadma byly tak samo uszkodzone wiec jeden poswiecilem dla celow edykacyjnych i zabralem sie za jego rozbiorke
Wiec tak, z jednej strony mamy wtyczke z numerami pinow:
NR1 - zolty przewod +
NR2 - czarny przewod -
NR3 - masa (oplot)
z drugiej strony sam czujnik:
Ogolnie w czujniku nie ma sie co popsuc, wiec nie wiem juz jakie wartosci musi on pokazywac by mozna go bylo okreslic.
Oplot czyli 3 pin nie jest nigdzie podlaczony, przeowd konczy sie w czujniku, zatopiony plastikiem.
Zeby bylo ciekawiej na youtube sa filmiki jak zdiagnozowac taki czujnik:
http://www.youtube.com/watch?v=jUZAiHpu ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=yeqzE_eN ... ure=fvwreltylko, ze te filmik nie dotycza konkretnie E36 i niewiadomo czy sytuacja bedzie identyczna.
Tak czy siak, u mnie nie ma miejsca taka sama sytuacja jak ta pokazana na filmikach. Nie mam napiecia na laczu czujnika.
Teraz pytanie, czy czujnik powinien wytwarzac impulsy czy powinien byc zasilany przez ECU ?
Oraz moze ktos by powiedzial jak zdiagnozowac instalacje czujnika? Bo byc moze te filmiki nie sa odpowiednie do e36.
Zaczynam sie zastanawiac czy czasem ECU nie jest u mnie padniete, bo juz 4 czujniki wsadzalem, rzekomo sprawne i nic, dalej blad wystepuje.