BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36]Chmura pary z Rury wydechowej
PostNapisane: 27 marca 2010, 22:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
para z wydechu i znika płyn - podejrzenia nasuwają się same....

masz glut w oleju? ogolnie silnik pracuje równo na wolnych obr?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Chmura pary z Rury wydechowej
PostNapisane: 28 marca 2010, 00:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Hm ... Nie żebym podważał zdanie kogoś kto możliwe ze się dobrze zna :) ..
ale przyczyny mogą być 2 niekoniecznie uszczelka :)
Sprawdź ODME ! miałem bardzo podobny problem ale w silniku 2.0 ..
Mleko robi się za każdym razem kiedy auto nie jest dogrzane , i jeździ się nim krótkie dystanse a odma nie odsysa tego co zostaje w skrzyni korbowej ...
jeśli Odma będzie ok to wtedy stawiam na uszczelkę :)
Z doświadczenia Radze abyś sam sprawdził ODMę a najlepiej ją przeczyść Sam wtedy będziesz miał pewność , bo 99% mechanik~ów nie-sprawdza ci odmy tylko stawia sprawę jasno , ja wziąłem śię za Odmę sam i Autko hula jak nowe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Chmura pary z Rury wydechowej
PostNapisane: 28 marca 2010, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
olej jest czysty choć go ubywa a tak poza tym to chodzi równo czy na PB czy na LPG chyba ze tak jak pisałem ze nie spuszcze ciśnienia z ukł. chłodzenia to chodzi tak jakby na trzy ale po chwili wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Chmura pary z Rury wydechowej
PostNapisane: 28 marca 2010, 08:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
możliwe że płyn idzie do jednego cylindra
nie spuszczaj tego ciśnienia i rano go włącz na chwileczkę
potem wykręć świece i zobacz jak wyglądają
jeżeli na jednej zobaczysz kropelki płynu to sprawa jest jasna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Chmura pary z Rury wydechowej
PostNapisane: 28 marca 2010, 12:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
oczywiście uszczelka na 100% to nie musi być choć jest podejrzana.

Tak jak pisze Ryszard nie spuszczaj ciśnienia. Pojeździj tak jakiś czas i zobacz czy płyn znika. Kontroluj olej czy nie ma gluta (ale na razie jak mówisz czysty - to dobry znak). W międzyczasie (najlepiej od razu :P) sprawdź tę odmę bo faktycznie może to dać podobny efekt :]

Mnie e30 316i też z m40 pracowała lekko nierówno jak odkręcałem na chodzącym motorze korek oleju a jak zakładałem z powrotem znów było ok więc sama nierówna praca to za mało. Jesli silnik ma pracować nierówno w związku z układem chłodzenia i wydmuchaną uszczelką spod głowicy to raczej ciągle no i płyn MUSI znikać.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Chmura pary z Rury wydechowej
PostNapisane: 28 marca 2010, 13:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 800
miałem to samo w M52B25...byłem optymistą że może jednak nie uszczelka pod głowicą ale jednak, w dodatku samą głowicę też diabli wzięli...więc "troszkę" dołożyłem i zmieniłem jednostkę na M52B28 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 29 marca 2010, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
a jak sądzicie długo mogę tak jeździć? Na taka naprawę to dopiero będę mógł sobie pozwolić za miesiąc :zalamany:
ale od razu zrobie całą głowice bo oleju też ubywa a z doświadczenia wiem ze przez zawory to lubi brać olej :zalamany: szczególności zimą
Dziękuje za podpowiedzi :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 29 marca 2010, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
miesza Ci się woda z olejem - pomyśl czy silnik jest lepiej smarowany olejem czy olejem z wodą? możesz zajeździć dół silnika. do tego ciągłe dolewki płynu bardzo szybko zrobią się ogromne to na sam płyn wydasz parę zł... do tego nie sądzę żeby taka jazda na dłuższą metę była obojętna dla głowicy....

pomyśl czy nie zrobić tego samemu - straszny ekstrem to to nie jest a tylko głowicę musisz oddać do planowania (ja wiem - 150zł?). jak jeszcze jakiegoś ogarniętego kumpla dorwiesz co umie dłubać to w dwa dłuższe popołudnia ogarniesz ;) potem tylko koniecznie wymiana oleju z filtrem i filtra po raz drugi po 500-700 kilometrach.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 29 marca 2010, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Ja tam auto odstawiłem i też to radze koledze ... zatrzeć silnik to w gruncie nie tak trudno ;)

_________________
Raz się żyje

Moje 316i http://lh6.ggpht.com/_PlmjVvg0MvU/SpjnS ... 090805.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 30 marca 2010, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
najgorsze jest to że mam teraz przegląd i ubezpieczenie :zalamany: :rozpacz: a zrobić to sobie sam zrobie bo pracuje w takiej firmie co remontują wózki widłowe i jakbym miał jakieś problemy to mi mechanik z roboty pomorze :super: tylko ja chce zrobić całą głowice bynajmniej żeby ją gość sprawdził zawory prowadnice i uszczelniacze :hyhy:
OK Dzięki wam Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
koledzy jeszcze jedno pytanie
Po remoncie głowicy jakim go olejem zalać? bo teraz mam mineralny przebiegu nie znam bo licznik nie jest od tego auta
wcześniej miałem mobil 10w40 ale mi ciekło spod obudowy filtra no i oczywiście go ubywało :( :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 21:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jeśli zalewałeś minerałem to ja bym lał nadal minerał. wiem że nie każdy podzieli moje zdanie ale wg mnie nie wolno wlewać do silnika który pracował na mineralu półsyntetyka ani syntetyka.

a co do jakości to się nie martw - moja e30 z avatara miała motor m40 i do przebiegu 355tys jeździła na półsyntetyku, potem zacząłem lać minerał i tak dojeździła dziś do 405tys (wiem bo dobry kumpel ją kupił ode mnie). Oleju nie brała nigdy ani kropelki :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
ok dzięki :super:
biorę się dziś za głowice i rozrząd i ogólna kosmetykę :hyhy:
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: podlaskie
witam ja nie dawno robiłem w swojej e36 uszczelkę {sam z pomocą znajomego mechanika }i koszt to 500 zł, a w warsztacie powiedzieli mi że to by kosztowało w granicach 1000 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
mam problem z odkręceniem śruby tej od koła pasowego :( jest może jakaś metoda na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 18:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba zablokować koło zamachowe przy skrzyni biegów
jest tam zaślepka pod rozrusznikiem
bolec o średnicy 8mm
potem na klucz przedłużka i pójdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: pdkarpacie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16
ale jest tam zwykły gwint? tzn nie lewy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: podlaskie
u mnie wymiana uszczelki odbyła się bez rozwalania rozżądu (e36 ,1,6 ,łańcuch) kolega mechanik znał taki trik :wykręcił wałek i zdjął z niego łańcuch i podwiesił do góry tak żeby był naciągnięty i to zaoszczędziło wiele czasu i roboty związanej z ustawianiem tego wszystkiego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 20:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ustawienie rozrządu w silniku 8v zajmuje ok 30 sek wiec luzik ;)

a odkręcenie koła pasowego powinno pójść łatwo jak po prostu wrzucisz bieg i zaciągniesz ręczny.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Chmura pary z rury wydechowej
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 20:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
łukasz99i napisał(a):
ale jest tam zwykły gwint? tzn nie lewy?

gwint jest zwykły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL