BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 18:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Platon napisał(a):
ale nie zawsze

nie zawsze, bo czasem jak zmeinisz bieg przy odpowiednich obrotach to i bez wciskania sprzegla moze wejsc bez zgrztytania, zaleznie od auta...
Moim zdaniem wysprzeglik wysprzegla, ale nie do konca. Lub docisk, choc ja sie nie spotkalem z takim przypadkiem gdy docisk byl winowajca.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 18:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Mody modami, ale niski stopień sprężania powoduje, że nie trzeba odprężać silnika przed zakładaniem turbo. Jeśli znośnie trzyma parametry fabryczne, to zakładasz turbo i objeżdżasz praktycznie wszystko prócz paru ostatnich M-ek. Jak Ci się uda wyciągnąć w granicach 300 kucy, to nawet tańsze "Porszaki", cywilne Imprezy i Evo nie mają czego szukać na prostej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 19:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
niebawem Eta turbo z Puław zostanie zmierzona na hamowni, Tylko trzeba zalozyc sprzeglo nowe do 355KM ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 20:23 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Platon napisał(a):
trzeba wymienic łożysko na sprzegle bo czasem zazgrzygotaja biegi czy to aby przez to?

Ewentualnie synchronizatory padają. Dość typowe dla e30 - padające synchro 2 biegu. Czasami ponoć pomaga wymiana oleju w skrzyni (i od tego bym na Twoim miejscu zaczął - po prostu najtaniej).
W 1984 r. nie było jeszcze chyba ety :-k .
Kolego, radzę się nie napalać jak szczerbaty na orzechy - podstawą w e30 jest stan blacharski, poszukaj - było na forum, co sprawdzać w e30, żeby nie kupić syfu. Ale rdza to wróg nr 1 tego auta.
Aha, i te 200 KM po zmianie głowicy i osprzętu z m20b25 to też nie takie hop siup.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
maaaad napisał(a):
W 1984 r. nie było jeszcze chyba ety :-k .

dlatego radze uzywac Vin Decoder z linka ktory podalem.
A auto ogladac z kims kto sie zna na E30, ale zna, a nie tylko mowi ze sie zna :P

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Platon napisał(a):
tylko gosc cos muwił ze trzeba wymienic łożysko na sprzegle bo czasem zazgrzygotaja biegi czy to aby przez to? aha i jeszcze jedno kolega mówił ze ma padniety dyfer ile moze kosztowac dyfer do ety?

jak zgrzytnie przy zmianie biegu nie musi to oznaczać iż to coś ze sprzęgłem. jak dyfer jest dorżnięty i ma luzy to to też moze byc przyczyna miałem taki własnie objaw jak założyłem do swojej e30 dyfer z auta dawcy miał straszne luzy i czasem zmiana biegu przypominała polowanie :rotfl: ;)
a szczególnie ze napisałeś :
Platon napisał(a):
przy przełanczaniu ale nie zawsze

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 19:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
co do zgrzytania w skrzyni - w mojej e30 (m40b16) była taka masakra ze czasem jedynka lubiła wyskoczyć, czasem ciężko wchodziła dwójka itd.... zlałem olej - miał ok 3 różne konsystencje i ok 8 różnych kolorów na raz. zalana skrzynia nowym olejem zaczęła chodzić normalnie :)

co do samej fury - mechanika choćby nie wiem jak zarżnięta jest to wychowania w e30 z niewygórowaną kasę. blacha już nie więc to jest do obejrzenia dokładnie (od spodu i z zaglądaniem pod wykładziny w bagażniku i pod nogi kierowcy)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 21:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jeśli jest buba dobra to bym ją brał z zamknietymi oczami :D
Ja mam w swojej też blok od super ety i wszystko inne od M20b25 + komp z chipem Euro Stat2 i ma hamowni pokazało 204 KM odciecie 6800 jest dobrze :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak poczytalem wasze wypowiedzi to rozmazylem sie... Teraz nie ma czasu ani warunkow na takie zabawy a za kilka lat to taka eta w przyzwoitej budzie bedzie kosztowala coraz wiecej. Trzebaby kupowac teraz i jako inwestycje potraktowac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
bawarczyk88i napisał(a):
204 KM

poka wykres :D

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rzeszĂłw
nie no blacharka jest ok trzeba tylko pomalowac dach bo zaczął juz z niego schodzic lakier bezbarwny i tyle aha i wymienić pasek rozrzadu bo nie był zmieniany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 20:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jak dopadne skana to wrzuce :D Już go dużo osób oglondało to jest troche przyniszczony...
Myśle jakby bardziej wkroczył w głowice to mogło by byc troszkę wiecej lecz już niebespiecznie dla śilnika ale to jest moja słodka tajemnica i znajomego :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 21:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
bawarczyk88i, to ja poproszę na PW skanik/fotkę :hyhy:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 23 lipca 2012, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 79
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=108447
Odgrzeję kotleta ale mam pyt w związku z ETĄ E30 na wąskiej lampie. Ile w 325 tak mniej więcej wynosi spalanie ? Czy w tych modelach (tylko w wąskiej lampie - czyli chyba do 87r) występował ABS ? Jakie wyposażenie można znaleźć w E30 ? Jak Eta się zachowuje na gazie...

_________________
http://img.myepicwall.com/i/2012/12/93d ... 1355917807


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 23 lipca 2012, 16:13 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
325e - ok. 10-12 w mieście, na trasie do 7 zejdziesz. Gaz - zależy jaki i jak zamontujesz. ABS w wąskiej można było spotkać. Wyposażenie? Różne różniaste. O poduszce powietrznej nawet dla kierowcy to raczej zapomnij, ale klimę można ustrzelić. Dosyć często są to golasy, ale szyberdach, el. szyby - to można stosunkowo łatwo trafić.

PS. Ety w "szerokiej" nie było - produkcja zakończyła się w 1987 r.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL