BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 11:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W przypadku zapowietrzenia się układu i nadmiernemu wzrostowi temperatury wystarczy się zatrzymać i sprawdzić, czy dolny wąż powrotny do termostatu z chłodnicy jest stosunkowo gorący. Jeżeli tak to napewno przyczyny można szukać w niewydolnym sprzęgle wiskotycznym. Jeżeli zaś wąż ten jest chłodny, a pomimo tego temperatura jest wysoka to problem będzie leżał gdzie indziej.
Jednakże nalezy pamiętać, że przy nadmiernym zagotowaniu się płynu w układzie chłodzenia z powodu niewydolności wiska, dochodzi także do zapowietrzenia się układu co może wprowadzić w błąd w diagnozie usterki. Dlatego też zawsze proponuję od odpowietrzenia układu przed 100% upewnieniem się co do diagnozy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Dodam od siebie że wskazówka ma prawo wychylać się za pion w upał w korku. Podpowiem dwa małe tipsy jak schłodzić silnik wtedy:

1.włączamy ogrzewanie na maks - co powoduje chłodzenie nagrzewnicy i jednocześnie zwiększa wydajność chłodzenia silnika - koszmar w korku

2.Nie podjeżdżamy w korku na zderzak do auta przed, ponieważ bije z niego ogromny gorąc: i z wydechu i spod całego auta! ustawiamy się metr do dwóch (żeby sie cham nie wcisnął) i trzymamy obroty na 2-2,5 tys :) Sprawne visko powinno schłodzić chłodnicę, ma wtedy 2-3 razy razy większą prędkość niż na luzie. Mi w korku gignacie -1,5h - pomogło bardzo.

Co ciekawe że odchodziła całkiem daleko od pionu, jednak po nagłym końcu korka - 10-15 sek i temp w normie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL