BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
Pablo325i, dobrze prawisz :padam: masz u mnie duże :piwo: !
:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ja takie pytanko mam...z ranca czasami pograja popychacze, olej mam do wymiany. Poprzedni wlasciciel lal Castrola 5w30. Ja chce zmienic na olej GM Dexos 2 z aprobata bmw longlife 04. Auto ma na blacie jakies 250 tys raczej pewny. To jest olej majacy ta norme ACEA 3 chyba najnowsza...ale boje sie troche bo mam jakies delikatniutkie wycieki z silnika, znaczy sie auto nie zostawia plam, ale widze, ze z uszczelniaczy pokryw rozrzadu ciut sie rosi...nie rozszczelnie bardziej tym nowym olejem?
Aha silnik M62B44TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 15:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Porównaj zawartość związków TBM i będziesz wiedział.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Bobby_Valentino napisał(a):
Porównaj zawartość związków TBM i będziesz wiedział.

Ehmmmm, czego? :wstyd: No ale aprobate olej ma :) wiec chyba, by nie dostal jakby byl gowno...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 20:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Kurde tylko że ja nie jestem przeciwnikiem ceramizerów ani oleju Mobila :) z tego co ja się orientowałem to nie wszystkie ceramizery leje się co każdą wymianę oleju i dlatego było moje pytanie odnośnie utrzymywania się efektu przez nie uzyskanego zresztą na stronie którą podaliście jest informacja że ceramizery te są skuteczne do 70tys km co było by informacją wręcz rewelacyjną. Jako że w swoim CC chcę uniknąć głównego remontu silnika chętnie te środki wypróbuję i dodatkowo kupię też taki do skrzyni bo tam też olej wymienię tylko nie wiem czy warto do CC lać syntetyka i był by to chyba jedyny CC z silnikiem 700ccm na syntetyku w Polsce :). Przyznam się że sam nie stosuje syntetyków tylko i wyłącznie dlatego że boję się że silnik zacznie ciec i pić olej ale nikt jednoznacznie nie potrafi tego zdementować ani potwierdzić tak naprawdę to nie wiadomo skąd to się wzięło wszystko.

Bobby_Valentino nie wiem czemu naśmiewasz się ze mnie podczas gdy ja chciałem doprecyzować swoją wiedzę i nie martwi mnie to że wiesz więcej odemnie, a nawet cieszy że jest się od kogo uczyć.

Obiecuje utworzyć nowy temat kiedy skończę uszczelniać silnik w CC gdzie również zamieszczę wyniki swojego testu żeby już w tym temacie nie brudzić i napewno przydało by się jeszcze kilka osób które by taki test wykonały.

Przepraszam wszystkich których uraziła moja niekompletna wiedza na temat ceramizerów.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 20:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Marko tematów o dupie Maryny na Sporcie ci nie brakuje i już parę razy apelowałem w tym temacie o nie robienie burdelu a dzielenie się sprawdzonymi informacjami o olejach, efektach płukanek itd.

Zceramzujesz silnik Cienasa to napisz tutaj o efektach bo to jedyny taki temat który ciągle żyje a tak zginie gdzieś w odmętach forum.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Dorzucę 5gr do tematu.
Planuje zrobić płukankę LM i zmianę oleju z Castrol Magnatec 10w40 na Valvoline Durablend 5w40 oraz dodać ceramizer.
na razie doszły płukanka i ceramizer i czekam jeszcze na olej.
Po zabiegu będę informował jakie będą efekty.
Jak na razie podchodzę do tego sceptyczne ale to się okaże w praniu.

jedno co mogę dzisiaj powiedzieć to fakt jak zaistniał wcześniej. Wcześniej jeździłem na Mobil 1 10w40 i silnik strasznie brał olej i te wkur.... kle kle kle z rana po zmianie na castrola raz ze przestał brać olej a dwa ze kle kle kle było znacznie krótsze. Ale ja lałem 10w40 nie wiem jak jest z innymi tej marki.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 16:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
tigwelder napisał(a):
Ale ja lałem 10w40 nie wiem jak jest z innymi tej marki.

tigwelder napisał(a):
Wcześniej jeździłem na Mobil 1 10w40

tigwelder, patrz tu
http://www.mobil.com/Poland-Polish/LCW/ ... hetics.asp
Mobil 10W40 to nie Mobil 1. Czyli nizsza polka. Mobil 1 to same syntetyki i te maja swietna opinie!!!
Ale i tak sie zdziwilem ze magnatec u Ciebie wypadl lepiej od mobila gdy kumpel w laboratorium sprawdzal magnateca i mial najgorsze parametry z wszystkich olejow.
Moze bez kitu trafiles na podrobke lub jakas stara banke mobila ktora byla przechowywana na mrozie lub sloncu ;)

PiRAT 31 napisał(a):
masz u mnie duże :piwo: !

Heineken 0.66 poproszę :piwo:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 73
Lokalizacja: Mielec
Kod silnika: M52B25
Podłączę się do dyskusji.
Zrobiłem u siebie płukankę Liqui Molly Engine Flush z serii Pro Line i zalałem silnik olejem Valvoline VR1 Racing 5w50.
Po 1200 km nie widzę na bagnecie śladu zużycia. Wczęsniej brał mi tak 1L na 2000km a więc trochę sporo. Poprzedni olej to Valvoline MaxLife 5w40.
Nie moge narzekać na MaxLife bo silniczek chodził cichutko, ale jak nadeszła pora na wymianę postanowiłem poeksperymentować z tym VR1 Racing. Tym bardziej że bardziej nadaje się do wyższych temp. a w tym roku mamy temperatury iscie afrykańskie.
Tak więc wydaje mi się że płukanka pomogła i zrobiła swoje.
O dalszych moich obserwacjach będę informował na bierząco.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 20:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Z tym że przy Castrolu też trzeba na podróbki uważać zresztą ostatnio właśnie zacząłem kupować olej w Intercars i jest on w innych bańkach niż ten co jest sprzedawany w sklepach i nie ma na nim Polskich oznaczeń więc może dlatego jest lepszy?
Dziś wyjąłem silnik i skrzynie z CC i zaczynam powoli wyminę uszczelek, sprzęgła i kilku innych dupereli i za jakieś 2 tygodnie zalewam ceramizer.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
Cytuj:
Heineken 0.66 poproszę :piwo:

Hehe of cozzz Pablo zapraszam do Sącza :hyhy:
Co do ceramizerów - sprwadzajcie panowie testujcie i piszcie jak tam u was się to sprawdza bo sam jestem ciekaw :) .Ja jeszcze jeżdżę i nie mogę wyjeździć tego tysiąca...Jak trzeba jakiejś konkretnej trasy to się na złość nic nie trafia :kwasny: .Chyba zacznę się plątać bez konkretnego celu bo już się nie mogę doczekać pomiarów :P .W sumie wczoraj robiłem sobie ćwiczenia w driftingu więc silnik dostał trochę w piec , ale trzeba się było trochę wyżyć żeby zrekompensować to 200 km poniżej 2.5 tys obrotów (które już w sumie minęły jakieś 500km temu) .Aha i jeszcze jedna ciekawostka.Sprawdzałem stan oleju i po 700 km od płukania i wymiany stan jest dokładnie taki jaki był :ok: !
Jednym słowem So fare so good :rotfl:

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
To i ja sie dopisze.
po pierwsze przepraszam za nazewnictwo, nie chce mi sie latac już po stronach i sprawdzać jak brzmi prawidłowa nazwa.
A więc, moja bunia chodziła na Castrol magnatec 5W 40, chodzila jak diesel i olej ciągle czarny, opisywalem problemy w swoim poscie http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=78052
Po remoncie silnika zalałem Castrol 10W 40 i juz chyba całkiem padły szkalnki, zaczelo klepac ze bylo słychac nawet w srodku a silnik chodził jakby na jeden gar w ogóle nie palił, nie równo, szarpal i klepal jakby ktos naginał młotkiem o kowadło.
Pomyślałem o tym płukaniu i zmianie oleju.
Z braku dostepnosci Liqi Moli w swoich sklepach i braku przekonania do tych z allegro kupilem jaki był oraz najtańszy syntetyk
Płukanka : kleen-flo 15zł
olej : GM 5W 30 112zl bańka 5l
Po płukaniu bez zmian, po zalaniu nowego oleju też, ale po przejechaniu ok 3 km zaczeło przestawac klepac, przejechalem jakies 20km i silnik pracował coraz równiej i ciszej. po tych dwudzuesty kilosach znów bylo tylko cykanie
A wiec cos w tym jest.
Jeżeli chodzi o ceramizer to odnosze się do niego sceptycznie, zwłaszcza że gdzie ktos go nie chwali, czy robi testy czy podziwia to zaraz się okazuje że jest jego dystrybutorem, wiec to chyba raczej tylko udana kampania reklamowa, sam jakies pół roku temu zalalem go i nie zauwazyłem żadnych zmian, a szklanki i tak w końcu padły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 17:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
skalar997 napisał(a):
ale po przejechaniu ok 3 km zaczeło przestawac klepac, przejechalem jakies 20km i silnik pracował coraz równiej i ciszej. po tych dwudzuesty kilosach znów bylo tylko cykanie
A wiec cos w tym jest.

kolejny przykład obalenia mitu że "po 10W nie należy lać 5W bo będzie tragedia" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: TÂłuÂściec
witam poczytalem wsze posty i duzo racji w tym wszystkim jest ALE........ SWOJA E46 320D ZALEWALEM CO 10 TYS OLEJEM CASTROL EDGE 5W 40 TURBO DIZEL i bylo wszystko oki do wczoraj do kolejnej wymiany brakowalo mi jakies 4tys km i z minuty na minute(wczesniej zadnych oznak nie bylo) padla mi turbina olej doslownie leje sie z wydechu a ten co pozostal w silniku ma jakas dziwna postacjak nie olej dodam ze woda w aucie ok a co do ropy to raczej do oleju sie nie dostala czy trafilem na jakas podrobke oleju na jakis syf jaki olej zalac po naprawie dalej castrol moze mobil(choc nie jestem przekonany) czy shel????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 10:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
GRZEGORZ1981 napisał(a):
dalej castrol moze mobil(choc nie jestem przekonany) czy shel????


Odpowiedzi na te pytania masz w wątku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 10:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Bobby_Valentino napisał(a):
GRZEGORZ1981 napisał(a):
dalej castrol moze mobil(choc nie jestem przekonany) czy shel????


Odpowiedzi na te pytania masz w wątku.


osobiscie , polecam liqui molly.

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
GRZEGORZ1981, kupiłeś olej z allegro? Jak tak to mogła być wyjebka.
Jeśli ze sklepu typu intercars to powinien być ok.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 08:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
Panowie tak czytam wasze posty i opinnie i zastanawiam sie czy nie zalać swojego motoru też takim olejem jak zrobił to autor tego tematu. szklanki klekocza mi na ciepłym silniku a obecny olej to castrol magnatek 10w40. od wymiany do wymiany ok13tys dolewam tylko to co zostanie po wymianie olejuz dwóch 4l baniek czyli cos ok.1.2-1.5l. przy niewielkich wyciekach z pod miski. myslicie ze warto est zrobic płukankę i zalać sentetyk??

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
KAMIL 87 napisał(a):
Panowie tak czytam wasze posty i opinnie i zastanawiam sie czy nie zalać swojego motoru też takim olejem jak zrobił to autor tego tematu. szklanki klekocza mi na ciepłym silniku a obecny olej to castrol magnatek 10w40. od wymiany do wymiany ok13tys dolewam tylko to co zostanie po wymianie olejuz dwóch 4l baniek czyli cos ok.1.2-1.5l. przy niewielkich wyciekach z pod miski. myslicie ze warto est zrobic płukankę i zalać sentetyk??


Nie, na pewno nie warto.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 09:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
Bobby_Valentino napisał(a):
Nie, na pewno nie warto.

to żeś powiedział to co wiedział :wstyd:

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL