BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
KAMIL 87 napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Nie, na pewno nie warto.

to żeś powiedział to co wiedział :wstyd:


Skoro wiesz lepiej to lej i nie zadawaj głupich pytań na które odpowiedź jest w wątku, wystarczy przeczytać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 09:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
Bobby_Valentino napisał(a):
Skoro wiesz lepiej to lej i nie zadawaj głupich pytań na które odpowiedź jest w wątku, wystarczy przeczytać.

wiesz w wątku są bardzo różne opinnie wiec wolałem zapytać osobiście! myślałem że ktoś sensownie doradzi. a Ty jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to po co odpisujesz na mojego posta. jak sie nie ma nic sensownego do powiedzenia to sie siedzi cicho mondralo

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 09:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
KAMIL 87 napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Skoro wiesz lepiej to lej i nie zadawaj głupich pytań na które odpowiedź jest w wątku, wystarczy przeczytać.

wiesz w wątku są bardzo różne opinnie wiec wolałem zapytać osobiście! myślałem że ktoś sensownie doradzi. a Ty jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to po co odpisujesz na mojego posta. jak sie nie ma nic sensownego do powiedzenia to sie siedzi cicho mondralo


To jest wątek w którym dzielimy się naszymi doświadczeniami w poprawie pracy silnika przy pomocy jakiejkolwiek chemii. Ile przeczytałeś tych złych opinii że komuś się coś zepsuło lub pogorszyło po takiej zmianie ? To ty tu nie rób syfu i nie mundruj jak ci się nie chce czytać paru stron.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 09:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
Bobby_Valentino napisał(a):
To jest wątek w którym dzielimy się naszymi doświadczeniami w poprawie pracy silnika przy pomocy jakiejkolwiek chemii. Ile przeczytałeś tych złych opinii że komuś się coś zepsuło lub pogorszyło po takiej zmianie ? To ty tu nie rób syfu i nie mundruj jak ci się nie chce czytać paru stron.

wszystko przeczytane kolego :ok: i już tak nie przeżywaj wrzuć na luz :cwaniak:

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
Panowie spokojnie nie ma się co kłucić. KAMIL 87, Skoro czytałeś temat to powinieneś wiedzieć że warto tak zrobić i nic złego się nie stanie.Może być tylko lepiej :) .Ja ze swojej strony dodam tylko że od płukania , wymiany i zalania ceramizerów mam już 1200 km i dziś sprawdzając stan oleju stwierdziłem ze zdziwieniem że NIC nie ubyło :ok: !Na poprzednim Castrolu 10w40 po takim dystansie musiałbym dolać już jakieś 3 setki :| .Nie wiem czy to kwestia oleju , ceramizerów czy czy jakiejś dobrej wróżki ale chciałbym żeby tak już zostało ;) .Jeszcze nie miałem czasu podjechać do znajomego z manometrem żeby sprawdzić jak tam ciśnienie na cylindrach ale może dzisiaj popołudniu się u niego pojawię to opiszę sytuację :) . Tak czy siak POLECAM taki zabieg :super: !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
Trochę odbiegnę od tematu ale czy robił już ktoś to czyszczenie silnika w dieslach????
Mam zalany pół syntetykiem Castrola 10W 40 gdyż nie wiedziałem jaki był wlany wcześniej, mam już kupionego Motula 10W 40 na następną zmianę ale ciągle się zastanawiam czy nie przejść na syntetyk.. Może nie tyle się zastanawiam ile nie chciał bym czegoś zepsuć po tej zmianie.. Dużo osób z tego postu zmieniało z pół na syntetyk i jest zadowolonych ale to wszystko benzynki, a jak jest z dislami???

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 14:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
piotr320 napisał(a):
a jak jest z dislami???

do diesla jeszcze ważniejszy jest dobry olej, gdyż są tam dużo wyższe temperatury. A syntetyk jest lepszy od pół syntetyka, więc nie ma się nad czym zastanawiać, tym bardziej że masz diesla z turbiną, ile lepiej o nią dbać

piotr320 napisał(a):
nie chciał bym czegoś zepsuć po tej zmianie..

zalewając lepszy olej nic nie zapsujesz

piotr320 napisał(a):
czy robił już ktoś to czyszczenie silnika w dieslach????

tak, mój kuzyn w 1.9tdi. Jakąś poprawę zauważył, zastrzeżeń brak

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 14:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Piotr320 nic niezepsujesz zalej syntetykiem npMotul,LM,Valvoline bedzie :ok: .

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 14:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
a czy do diesli jest ten sam środek do czyszczenia co do benzyny???
Jaki byś polecił????
i myślę nad zalaniem go Motulem 8100 5W 40.. Dobry wybór???

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 15:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
piotr320 napisał(a):
a czy do diesli jest ten sam środek do czyszczenia co do benzyny???

nie!!!!! ;) (w necie nie widzę wszyczególniania diesel czy benzyna, ale w sklepie w gablocie widziałem)
piotr320 napisał(a):
Jaki byś polecił????

Liqui moly do diesla
piotr320 napisał(a):
Motulem 8100 5W 40.. Dobry wybór???

dobry, ale polecam lepszy: valvoline, liqui moly, mobil1 syntetyki

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 22:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Kamil u mnie tak samo jest mały wyciek i dolewam około 2 litrów na 10tys zmieniłem na syntetyk i nic się nie rozdupcyło :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 23:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
ukanio328i napisał(a):
Kamil u mnie tak samo jest mały wyciek i dolewam około 2 litrów na 10tys zmieniłem na syntetyk i nic się nie rozdupcyło :P

To czemu nieuszczelnisz wycieku tylko dolewasz?

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 00:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
jacekmury1 napisał(a):
ukanio328i napisał(a):
Kamil u mnie tak samo jest mały wyciek i dolewam około 2 litrów na 10tys zmieniłem na syntetyk i nic się nie rozdupcyło :P

To czemu nieuszczelnisz wycieku tylko dolewasz?


Wiesz jak zmieniałem na syntetyk to jeszcze za bardzo nie miałem hajsu chciałem uciszyć te szklanki ale się nie udało :/ Teraz będę robił remont zawieszenia potem przyjdzie kolej na silnik i wiele innych rzeczy. Na remont auta mam praktycznie pół jego wartości więc zrobię z niego igiełkę (tak myślę) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
piotr320 napisał(a):
czy robił już ktoś to czyszczenie silnika w dieslach????
tak, ja robiłem,
piotr320 napisał(a):
a jak jest z dislami???
po zmianie wszystko ok,
piotr320 napisał(a):
a czy do diesli jest ten sam środek do czyszczenia co do benzyny???
w przypadku LM to ten sam środek.
piotr320 napisał(a):
myślę nad zalaniem go Motulem 8100 5W 40.. Dobry wybór???
moim zdaniem tak, możesz też coś wybrać z oferty LM i Valvoline.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Zapewne naczytaliście sie już o tych ceramizerach itp środkach, ale ja opiszę swój przypadek. Kiedyś nie znając się na silnikach w swojej Hondzie Accord 2.0i wymieniłem olej Castrol 10W40 na Mobil 1 0w50, efekt był taki, że auto, które brało pół litra na 10tys km, zaczęło brać litr na 100km !!! :szok: Akurat robiłem trasę Szczecin - Berlin (około 300km) i skubana zjadła litr oleju w jedną stronę i stan był ponżej minimum już. Zajechałem do jakiegoś sklepu, kupiłem najtańszy olej 10w40 dolałem i wróciłem do domu. Poczytałem troche na necie o wypłukiwaniu nagaru itd, zakupiłem Ceramizer AutoRepair. Zapodałem wszystko zgodnie z instrukcją, lecz nie wymieniłęm oleju tylko dolewałem 10w40 do silnika. Po przejechaniu 200km dolałem może pół litra. Silnik ucichł (klekot szklanek) po kolejnej setce kilometrów. Po 500km auto przestało brać olej. Po około 8tys km dolałem w sumie około 700ml oleju. Po wymianie oleju i filtra auto prawie całkowicie przestało brać olej, odzyskało trochę mocy i bardzo ucichło. Silnik zaczął odpalać dosłownie na dotyk, ciśnienie na cylindrach prawie fabryczne, spalanie spadło o jakieś pół litra. Jestem w szoku co ten wynalazek zrobił z tym padniętym silnikiem.
Po roku zalałem profilaktycznie ten specyfik do swojego E36 323ti (silnik, skrzynia, wspomaganie), wymieniłem Castrola 10w40 na olej Petro-Canada 10w40. W przypadku BMW nie jestem w stanie stwierdzić jakiejś poprawy ponieważ silnik był w bardzo dobrym stanie. Jedyną zauważalną poprawą było łatwiejsze odpalanie na zimnym silniku i wzorowe 170,7km na hamowni (żadnego tuningu).
Co do płukania silnika to w moim obecnym E30 z M20B25 przy wymianie oleju Lotos :mad: 15W40 na Petro-Canada 10W40 płukałem silnik specyfikiem Carlube i po przejechaniu 500km nie widać ubytku oleju, a silnik chodzi prawidłowo.

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 09:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
BrzeszczoT napisał(a):
Ceramizer AutoRepair
powiadasz?
ciekawe :)
jeżeli nie jesteś z firmy produkującej lub sprzedającej ceramizery to spoko ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Pablo325i zastanów się chwilę, gość ma prawie 400 postów na forum a ty z teksem ze gość jest z firmy produkującej lub sprzedającej ceramizery... no helołłłłłł

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
Hehe tigwelder, ja myślę że to był żarcik poprostu ;) . A ja teraz zrobię reklamę :ok: !
Byłem u znajomego pomierzyć te ciśnienia na cylindrach i po 1430km od zalania wygląda to tak:

1cyl. 13
2cyl. 13
3cyl. 13
4cyl. 13
5cyl. 13
6cyl. 13

Więc powiem to może niezbyt cenzuralnie ale jest ZAJEBIŚCIE :super: !!!!
Niech sobie kto mówi co chce - sam byłem takim niewiernym Tomaszem - ale zobaczyłem , spróbowałem i uwierzyłem :ok: :ok: !
Ceramizery jednak naprawdę działają :super: :super: !Nie wiem na jak faktycznie długo ale nawet jeżeli nie będzie to obiecywane 70 000 kilometrów tylko hmm może 50 000 to i tak warto to zalać :ok: !
Heh i nie mam nic wspólnego z żadną firmą produkującą ceramizery lub sprzedającą je ;) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 17:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
tigwelder, oczywiście to był żarcik ;)

PiRAT 31 napisał(a):
1cyl. 13
2cyl. 13
3cyl. 13
4cyl. 13
5cyl. 13
6cyl. 13

PiRAT 31 napisał(a):
Miałem wczoraj mierzone ciśnienie na cylindrach i na 1,2,5,6 jest po 12,5 atmosfery natomiast na 3 i 4 po 9 :niepewny:

:przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:
Ale różnica :D 4at

PiRAT 31, Twój przypadek to bez kitu fenomen :)
Jak masz dobrą iskrę i dolot to pewnie teraz silniczek pracuje równiutko jak wiatrak :hyhy:

PiRAT 31 napisał(a):
teraz pójdzie MOBIL 1 5w50 i 2 dawki ceramizera.

To teraz napisz jakiej dokładnie firmy ten ceramizer!!! :]
Jeśli chodzi o olej to znam go od lat i jest świetny!!!

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
Hehe pracuje całkiem przyzwoicie a myślę że będzie jeszcze lepiej :ok: !Mam jeszcze plany związane z tym silnikiem ale zobaczymy jak życie je zweryfikuje.Nie wiem czy jestem fenomenem piszę tylko o tym co zobaczyłem na manometrze ;) .Polecam każdemu taki eksperyment.Generalnie jest demokracja i każdy może zrobić jak zechce ale w naszym społeczeństwie gdzie (prawie :P ) każdy liczy te marne złotówki to jest niezła alternatywa dla remontu silnika :).No chyba że jestem fenomenem bo jeszcze nikt tutaj nie sprawdzał tego w taki sposób ;) .A ceramizer z firmy AutoRepair.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL