BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] 328 i 528 Pomiar kompresji - zrzuty z inpy str 2
PostNapisane: 1 listopada 2013, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 46
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e53 2005, e46 1998
Kod silnika: M54B30, M52B20
bedi_24 napisał(a):
1,8 kilo i tyle powinny miec a cewki powinny miec chyba ok 1,4

cewki - 0.8 ohm- nowa potem idzie w dół przy 0,5 zaczynają się problemy, choć czasem rezystancja 0,8 a cewka szrot
fajka - 2kohm

_________________
Okolice Grójca - chętnie pomogę! INPA + STANLEY :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328 i 528 Pomiar kompresji - zrzuty z inpy str 2
PostNapisane: 1 listopada 2013, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no tak tyle podaje autodata ale zadko sie zgadza ja mierzyłem swoje i mialy wszystkie po 1,4 wiec tyle napisalem bo napewno kolega tez bedzie mial wiecej niz podaje ksiązka czyli 0,8 a co do fajek to sa 2 rodzaje jedne
bosch maja 1kilo i bremi 1,8 kilo ja mam bremi i tez je mierzylem i kazda miala 1,7 - 1,8kilo

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328 i 528 Pomiar kompresji - zrzuty z inpy str 2
PostNapisane: 1 listopada 2013, 23:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 46
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e53 2005, e46 1998
Kod silnika: M54B30, M52B20
bedi_24 napisał(a):
ale zadko sie zgadza ja mierzyłem swoje i mialy wszystkie po 1,4 wiec tyle napisalem bo napewno kolega tez bedzie mial wiecej niz podaje ksiązka czyli 0,8

to nie pisz że
bedi_24 napisał(a):
a cewki powinny miec chyba ok 1,4


powinny mieć 0.8.. każda zmiana to +-0,1
rezystancja w górę- słabsza iskra, większe zużycie paliwa, mniejsza moc
rezystencja w dół - zbyt duży przepływ prądu - w każdej chwili może uszkodzić cewkę

Należy pamiętać o pomiarze cewki "na gorąco" na dobrze rozgrzanym silniku. Często bywa tak że dopiero po rozgrzaniu cewka kuleje..

bedi_24 napisał(a):
a co do fajek to sa 2 rodzaje jedne
bosch maja 1kilo i bremi 1,8 kilo ja mam bremi i tez je mierzylem i kazda miala 1,7 - 1,8kilo

i tu się mogę zgodzić.. pamiętając o tym że jeżeli cewka bosch to i fajka bosch musi być itd..

_________________
Okolice Grójca - chętnie pomogę! INPA + STANLEY :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328 i 528 Pomiar kompresji - zrzuty z inpy str 2
PostNapisane: 2 listopada 2013, 07:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
blazej napisał(a):
rezystancja w górę- słabsza iskra, większe zużycie paliwa, mniejsza moc


jakos nie zauważyłem zeby auto wiecej mi paliło :) srednie spalanie mam 10,2 litra trasa ok 7l jak na 2,5 litra i automat to dobry wynik
co do mocy auta to juz wogole jest dziwna sprawa bo auto ma ponad przecietną forme juz pokazywalem filmiki jak setke robi w 8,3 sekundy wiec przy takiej rozbierznosci jak u mnie 1,4 to auto powinno nie jechac a tu prosze trzyma parametry jak 2,8
a cewki mam ori nabite grudzien 96 i 300tys nalotu

ps swiece wygladaja pieknie kolor kakaowy wiec super mieszanka
korekcje dlugo terminowe od malych obciazej +3
a od srednich i wysokich 0
wiec chyba silnik chodzi jak przystało
bardzo duzo juz mierzyłem tych cewek i kazda pokazywala wiecej niz ksiązkowe 0,8

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328 i 528 Pomiar kompresji - zrzuty z inpy str 2
PostNapisane: 3 listopada 2013, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 46
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e53 2005, e46 1998
Kod silnika: M54B30, M52B20
bedi_24 napisał(a):
bardzo duzo juz mierzyłem tych cewek i kazda pokazywala wiecej niz ksiązkowe 0,8

to dziwne -ja też mierzę ich dosyć dużo i przeważnie mają mniej niż 0,8... a ogólnie zdarza sięw przedziale 0,1-1,5.
bedi_24 napisał(a):
u mnie 1,4 to auto powinno nie jechac

będzie jechać - różnica nie jest aż tak odczuwalna, pomiar rezystancji służy do spasowania cewki z silnikiem. Jeżeli producent zaleca 0,8 to powinniśmy zakładać 0,8. Jeżeli mamy starą cewkę i działa sprawnie, nie ma co kombinować jeżeli nie jeździmy na torze.. Pomiar rezystancji nie da nam informacji o zwarciach międzyzwojowych -czyli uszkodzeniu cewki, do tego służy oscyloskop.

bedi_24 napisał(a):
auto ma ponad przecietną forme juz pokazywalem filmiki jak setke robi w 8,3 sekundy wiec

daj link do tego filmu :szok:

_________________
Okolice Grójca - chętnie pomogę! INPA + STANLEY :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328 i 528 Pomiar kompresji - zrzuty z inpy str 2
PostNapisane: 3 listopada 2013, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
filmiki filmikami życie życiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL