BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 16:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 22:36 
uu Vanos to już wogóle.. jak Ty dbasz o auta że tak brzydko się zachowują i oleju nic nie biorą.. ;/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
yeahman napisał(a):
A właśnie że zrobiłem ! było od początku !

To co zmieniałes o 22;28 bo pod twoim postem tak pisze :hyhy: ???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 00:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
yeahman napisał(a):
Chłopie co ty bredzisz :rotfl:
To po co w papierach dają że się powinno wymieniać olej co 10 000 km..? Skoro zanim tyle kilometrów dokręcisz to olej wymienisz już 2 razy przez dolewanie..?

Lepiej zrób tak " :wstyd: " i udaj że coś ci się pokićkało..

Widać że jesteś zwykłym amatorem co tylko jeździ. Sam bredzisz. Nie znasz się. Chwyć najpierw jakąś książkę o mechanice, albo chociaż instrukcję obsługi jakiegoś samochodu. Obojętnie VA Audi BMW Opel, co chcesz.

KAŻDY producent podaje normę 0,5-1,5/1000km.

I ZROZUM że to nie jest norma jako norma spalania, tylko MAX co może brać, MAX na ile fabryka zezwala i Ty masz się nie martwić.

Kiedyś jak robiłem statystyki do firmy to dzwoniłem po serwisach i co by to nie było czy Skoda czy Mercedes zawsze podawali mi 0,5-1 dla różnych silników. MAX!

A wymiana oleju nie związku z jego dolewaniem! Nie myśl że dolewając olej wymieniasz go czy odświeżasz. To tak niestety nie działa, bo to nie tylko fizyka, lecz chemia. To nie woda czy drink, to olej. Wymiana to wymiana.

A Ty masz olej sprawdzać co 1000km i przed dłuższą jazdą i dolewać jak za mało! I tyle masz wiedzieć! Jak zacznie brać tyle, że dolewki po litrze co 1000 km nie wystarczają i trzeba je robić częściej, to wymiana pierścieni i gumek!

Odkryłeś jakąś nową teorię czy co? Po co na każdej stacji jest mnóstwo 1 litrowych butelek oleju? Dlaczego Orlen Oil ma teraz w reklamie "nie czekaj aż się zatrze, dolej olej"?? Małe dziecko wie że olej się dolewa, i nie ma w tym nic dziwnego.

Masz jeszcze coś mądrego do napisania to napisz, pośmiejemy się :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 00:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Yeahman proponuje nie sluchac tak glosno muzyki, tylko poczytac AutoSzmate choćby.

Dzieki Panowie za wytlumaczenie koledze, o co biega z tymi deklaracjami producenckimi.
Niedawno w sumie byla sprawa w MB gdzie gosciowi nowy ML palil wlasnie ponad litr oleju na 1000km.
MB odmawial naprawy, pokazujac tabelki i deklaracje.

Dopiero po interwencji prasy postanowili cos facetowi pomóc.

yeahman napisał(a):
Boogie napisał(a):
Ja mialem Opla,[..] i jak przelcialem A2 w dwie strony osiągając momentami 269 km/h [..]


To chyba miałeś OPLO-RGINI :rotfl:
Boogie przestań już rozbawiać ludzi tymi swoimi opowiastkami bo obcy czytający takie bzdury pomyślą że to forum jakiegoś kochanówka a nie klubu BMW..


Heheh to moj ulubiony sposob na ludzi ktorzy twierdzili ze jechali tyle a tyle.
Yeahman, gwarantuje Ci, ze kazda beemką która ma Vmax 250, ograniczony elektronicznie, zobaczysz wynik podobny do tego com napisal. Ale na razie o tym jeszcze nie wiesz, i na tym polega bajer heheheh

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 01:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Mi 740 tka na 2000km ostrej jazdy po D wzieła 1 litr oleum. To najwyzsze zuzycie jakie zaobserwowałem przez ponad 2 lata.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 07:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pitekantrop napisał(a):
Małe dziecko wie że olej się dolewa, i nie ma w tym nic dziwnego.


1.Może ojciec małego dziecka miał trabanta
2.Małe dzieci wiedzą też że dzieci przynosi bocian

Boogie napisał(a):
Niedawno w sumie byla sprawa w MB gdzie gosciowi nowy ML palil wlasnie ponad litr oleju na 1000km.
MB odmawial naprawy, pokazujac tabelki i deklaracje.

Dopiero po interwencji prasy postanowili cos facetowi pomóc.


Jaki z tego wniosek? Czy jak Ci ktoś nie uznaje reklamacji, tzn że ma rację? Popytaj Szklarz_g jak to się odbywa, chłopak "troszkę" w tym siedzi. :D

Frank napisał(a):
Mi 740 tka na 2000km ostrej jazdy po D wzieła 1 litr oleum


No właśnie OSTREJ jazdy, a normalnie nie bierze pewnie prawie wcale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 07:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja i tak wiem swoje, że w pełni sprawny silnik oleju nie bierze (przy normalnej eksploatacji)


PS widzę, że już wkrotce temat trzeba będzie zamknąć bo robi się coraz cieplej :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 08:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
rorafalki, im cieplej tym olej rzadszy.... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
...i może wyparować :rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
rorafalki napisał(a):
ja i tak wiem swoje, że w pełni sprawny silnik oleju nie bierze (przy normalnej eksploatacji)


całkowicie zdrowy silnik też weźmie olej , tylko przy normalnej eksploatacji na krótkich odcinkach tak jak w rurze wydechowej tak i w silniku przy różnicy temperatur zbiera się woda i robi się syf z oleju , dlatego nawet jak nie robisz określonej ilości km od wymiany do wymiany to trzeba co rok wymienić olej tez z tego względu.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
biały, ale ta woda z komory spalania to chyba się spala? Zresztą, wylej olej, zostaw w misce na ... tydzień, ustaw kamerę i zobacz ile kropel wody się oddzieli od niego... bo przecież woda z olejem się nie miesza...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
KotSylwester, ale poziom podnosi ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
biały napisał(a):
KotSylwester, ale poziom podnosi ...
a jesli nie podnosi to przynajmniej koryguje i z tąd wrazenie nic nie brania :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 11:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Kto naprawdę myśli że 200 i więcej tysięczne pierścienie zgarną calutki film olejowy ręka do góry :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 12:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pitekantrop, :hurra:


KWestia że każde nasz 5, 10, 15, 20 letnie BMW ma 190-250 tys km... ciekawostka co?

Moje e34 ma 230tys km :rotfl: Mysle ze ma 330 lub 430. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 12:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop napisał(a):
Kto naprawdę myśli że 200 i więcej tysięczne pierścienie zgarną calutki film olejowy ręka do góry :wstyd:



Miałem 750i e38 z 225 000 km na liczniku. Olej 5w30. Zrobiłem nią około 25 000 km. Nigdy nie widziałem na bagnecie zauważalnej róznicy, nigdy nie dolewałem oleju miedzy wymianami.


Kiedyś miałem e32 750iL, łykała sporo 10w40.

Teraz mam MB z 255 000 km na licznkiu, olej 0w40, na dystansie 10 000 km brak zauważalnego zuzycia.

(jezdze wlasciwie tylko w trasie).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: OLECKO
mi e34 2.5 tds bierze 1litr mineralu shella a mjalem kiedys omege na gazie to rekord byl 1l oleju na 100km

_________________
DANIEL$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 16:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
LEINAD80 napisał(a):
a mjalem kiedys omege na gazie to rekord byl 1l oleju na 100km


wychodzi że na 10k km teoretycznie dolałbyś 100l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
LEINAD80 napisał(a):
mi e34 2.5 tds bierze 1litr mineralu shella a mjalem kiedys omege na gazie to rekord byl 1l oleju na 100km

Żeby takie coś miało miejsce jak piszesz to musiałbyś nie mieć w ogóle pierścieni i uszczelniaczy zaworów i zostawiać chmure dymu za sobą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: M54B30
Spalanie oleju zależy głównie od stylu jazdy. Taka jest opinia każdego warsztatu znającego sie na samochodach. Przy spokojnej jeździe auto może spalać od "0" do np 1l/10000 km. Takie wartości przyjmuje sie faktycznie za normalne.
Częsta jazda na wysokich obratach musi się wiązać z większym zapotrzebowaniem na olej i to jest zupełnie oczywiste. Zgadzam się że spalanie oleju może byc nawet na poziomie 1l/1000km. Norwedzy mają taka e34 z turbo (1200hp o ile dobrze pamiętam), w tym aucie spalanie oleju jest ogromne, a przyczyną nie jest zajechany silnik tylko ekstremalne warunki w jakich pracuje.
Co innego gdy autem jeżdzi dziadek a mimo to od wymiany do wymiany barkuje 1l.

Moje m50b20 wciaga ok 0,2 - 0,4l 10kkm. Zaznaczam ze nie butuje auta za często.

Co do Opli to miałem kiedyś Kadetta 1,6 ciągneła sie za mną chmura dymu. Zalalem jej puszeczke motodoktora i wtedy dopiero się rozwydrzył:). Chmura była jak diabli a bardziej od podwyżek paliwa dotykały mnie podwyżki oleju :D . Kadecik na gazie wciagal mi 1l/ok350km!!, klekotał jak diesel ale latał:)



maxbolo nie stresuj się tą drobnostką i ciesz się przyjemnością z jazdy ;) a w przypadku wątpliwości napisz maila chociażby do Castrola.

_________________
-= PrzyjemnoœÌ z Jazdy - BMW =-
www.bkb.bydgoszcz.pl
(oo==00==oo)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL