BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 19:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 17:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
MichcioManiak napisał(a):
powoduje brak mocy oraz bujanie obrotami.
a czy powodowal by tez dalwienie sie i stzrelenie w tlunik?? do tego po odpieciu SPRAWNEGO czujnika polozenia przepustnicy wszystko jest ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 19:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Dławienie tak, ale strzelanie to nie jestem pewien... u mnie nic nie strzela...
a co do tego Twojego odpiętego czujnika to mam pewną teorię, podkreślam - to tylko teoria, strzelanie to chyba spowodowane jest zbyt ubogą albo zbyt bogata mieszanką, nie pamiętam już, odpinając czujnik przepustnicy powietrze zassysa za mało i wtedy nie strzela...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 19:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ale czemu nie pokazało mi na kompie bledu czujnika polozenia walka;/?


dzisiaj juz odpiecie przepustnicy nic nie dalo.


czujnik polozenai walka to ten co siedzi w pokrywie wanosa po lewej strone tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
tak to ten czujnik, a pod jakiego kompa podpinali Ci bunię? Ja byłem w serwisie bmw.
A co u Ciebie ze świecami?
Gazu zakładam że nie posiadasz w buni?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 12:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
MichcioManiak napisał(a):
pod jakiego kompa podpinali Ci bunię?
y y y y nie wiem;/ ale mechanik polecany przez wielu posiadaczy bmw z mojej okolicy i on zajmuje sie tylko beemkami
MichcioManiak napisał(a):
A co u Ciebie ze świecami?
powypalane elegancko; i jak odpinam na pracujacym silniku cewki to praca sie zmienia tz ze na wszystkich pracuje
MichcioManiak napisał(a):
Gazu zakładam że nie posiadasz w buni?
nie nie mam :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 43
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Moje BMW: E46
moze masz po prostu kata zapchanego :/

_________________
Czasem trzeba zamilknąć, żeby zostać wysłuchanym..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: lublin
A może by tak cos o falowaniu obrotow na gazie

_________________
Oto to mi chodziÂło,felga ma taki wzĂłr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 12:08 
madlena napisał(a):
moze masz po prostu kata zapchanego :/

Jeżeli coś takiego się zrobi to nie wchodzi dobrze na obroty lub wcale nie odpala.

masterboy22 napisał(a):
A może by tak cos o falowaniu obrotow na gazie

a na benzynie normalnie pracuje ?? instalacja sekwencja czy mono ??


Jeżeli kusicie się na odczyt u Jana Kowalskiego trzeba ustalić warunek, gość który bierze od nas pieniądze za odczyt i mówi co mamy wymieniać a to z doświadczenia wiem że nie było konieczne bo jest z powodowane złym odczytem, co powinien ponosić konsekwencję.

Do BMW polecam GT1 i Serwis BMW.
Dużo ludzi mówi o tym "a nie stać mnie na odczyt w serwisie BMW" a to że Jan Kowalski zakupi mu parę nowych rzeczy nie potrzebnych do bejcy to nie istotne.

P.S. z tego co wiem to czujnik temperatury silnika ,jak się uszkodzi podnosi obroty a nie falują.

Jeżeli ktoś chce jakieś zdjęcia info z książki typu 'sam naprawiam BMW serii 3' to proszę info na gg 10098550 z dopiskiem 'forum BMW'


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 04:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
Czujnik polozenia walu informuje komputer i cala reszte kiedy powinna byc praca (zaplon) wiec jesli Ci strzela w tlumik przy stalych obrotach to jest dosc duze prawdopodobienstwo ze to czujnik polozenia walu.
U mnie w M40 silnik delikatnie strzelal przy zchodzeniu z obrotow byly to strzaly raz na jakis czas i nieregularne. Po wynianie rozrzadu wszystko gra jesli chodzi o strzaly ale pojawilo sie dziwne klekotanie jednego z zaworow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 14 lutego 2010, 10:16 
siema u mnie nikt nie wiedzial co jest grane z falujacymi obrotami mowili mi nie szczelny dolot , przeplywomiez , i nic jak wlaczalem swiatla obroty spadaly , nagrzewanie tylnej szyby obroty spadaly
i tak caly czas raz 1200 raz 900 i wkoncu co sie okaza ło czujnik połozenia przepustnicy :D taka drobnostka teraz wszystko dziala jak najlepiej :hurra: i obroty mi falowaly bo komp cytal z innego czujnika chyba polozenia walu i temperatury i sie mylil caly czas , i jesszcze jedna objawa bylo brak odciecia paliwa przy chamowaniu silnikiem caly czas pokazywal spalanie 4 litry a powinien zero


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 24 lutego 2011, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
tez mam identycznie faluja dopiero jak sie rozgrzeje, jade i wrzucam luz, faluja juz coraz bardziej, slysze syczenie podczas gaszenia. Odma?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 107
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski, Wodzisław Śląski
Moje BMW: 530d touring
Kod silnika: m57
Witam
u mnie też podobnie po swapie z 316i na 318is falowały obroty, ale po wymianie dziurawej odmy falowanie ustało, jednak nie do końca.
Teraz jest już jak to fachowiec nazwał "nie równa praca silnika" i podobno ma to być lambda bo miała minusowe napięcie po podłączeniu Buni do kompa około (-0,45) i troszkę to napięcie skakało.
z tego co tutaj czytam, to jak nie będzie lambda to widzę, że opcji jest jeszcze mnóstwo:
-czujnik położenia wałka
-czujnik temperatury silnika
-zużyty pasek wielorowkow
-katalizator
-mówili mi też, że może być coś z rozrządem.
Przepustnica i silniczek krokowy, świece i przewody są OK ;) u mnie.
Filtr nowy w oryginalnej obudowie.


Może ktoś wie czemu ta lambda ma minusowe wartości ?
Na razie odłączyłem ją i jeżdżę bez, czekam na lambdę a ISa.
Dodam jeszcze, że mam sekwencję, ale narazie ogarniam wszystko z benzyną a później będę regulował sekwencję.

Czekam na informację, mam nadzieję, że razem coś wymyślimy.

_________________
Moja Galeria:
http://www.elax.pl/e36/e36a.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36b.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36c.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
Witam. Jak już jesteśmy przy temacie obrotów to zaradźcie coś na zbyt wysokie obroty :( krokowy wyczyszczony, dolot szczelny a obroty utrzymują się w granicy 1000. Nie mam pojęcia gdzie już szukać przyczyny. Dodam że przepustnica w silniczku krokowym nie jest zatarta i obraca się bardzo lekko, filtr powietrza jest seryjny, guma łącząca przepływkę z przepustnicą wymieniona na nową a węże od krokowego w dobrym stanie. Silnik to m50b25 nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 16:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 183
Lokalizacja: Cardiff
Moje BMW: e46 316i
Kod silnika: M43TUB19
Do autora:
Miałem ten problem i przyczyną był uszkodzony reduktor gazu (sekwencja). Możesz to dodać.
Powodem mogą być także wtryski zarówno gazu jak i benzyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 107
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski, Wodzisław Śląski
Moje BMW: 530d touring
Kod silnika: m57
Adiiison napisał(a):
Witam
u mnie też podobnie po swapie z 316i na 318is falowały obroty, ale po wymianie dziurawej odmy falowanie ustało, jednak nie do końca.
Teraz jest już jak to fachowiec nazwał "nie równa praca silnika" i podobno ma to być lambda bo miała minusowe napięcie po podłączeniu Buni do kompa około (-0,45) i troszkę to napięcie skakało.
z tego co tutaj czytam, to jak nie będzie lambda to widzę, że opcji jest jeszcze mnóstwo:
-czujnik położenia wałka
-czujnik temperatury silnika
-zużyty pasek wielorowkow
-katalizator
-mówili mi też, że może być coś z rozrządem.
Przepustnica i silniczek krokowy, świece i przewody są OK ;) u mnie.
Filtr nowy w oryginalnej obudowie.


Może ktoś wie czemu ta lambda ma minusowe wartości ?
Na razie odłączyłem ją i jeżdżę bez, czekam na lambdę a ISa.


Lambda sprawdzona, niestety okazało się że to nie to, no chyba, że jeszcze ktoś mi powiedział, że lambda może się adaptować nawet do dwóch dni, jest taka opcja ? jeśli nie to co to jeszcze może być ?
Dodam jeszcze, że mam sekwencję, ale narazie ogarniam wszystko z benzyną a później będę regulował sekwencję.

Czekam na informację, mam nadzieję, że razem coś wymyślimy.

_________________
Moja Galeria:
http://www.elax.pl/e36/e36a.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36b.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36c.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 490
Lokalizacja: Sulechów
Moje BMW: e46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
A co może być przyczyną falowania obrotów przez jakies 10 sekund po odpaleniu, nie ważne czy cieply czy zimny silnik.

_________________
Zobacz moje BMW MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
jakie sa objawy uszkodzonych , konczacych , zużytych sie kabli Wysokiego Napiecia ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 107
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski, Wodzisław Śląski
Moje BMW: 530d touring
Kod silnika: m57
Adiiison napisał(a):
Adiiison napisał(a):
Witam
u mnie też podobnie po swapie z 316i na 318is falowały obroty, ale po wymianie dziurawej odmy falowanie ustało, jednak nie do końca.
Teraz jest już jak to fachowiec nazwał "nie równa praca silnika" i podobno ma to być lambda bo miała minusowe napięcie po podłączeniu Buni do kompa około (-0,45) i troszkę to napięcie skakało.
z tego co tutaj czytam, to jak nie będzie lambda to widzę, że opcji jest jeszcze mnóstwo:
-czujnik położenia wałka
-czujnik temperatury silnika
-zużyty pasek wielorowkow
-katalizator
-mówili mi też, że może być coś z rozrządem.
Przepustnica i silniczek krokowy, świece i przewody są OK ;) u mnie.
Filtr nowy w oryginalnej obudowie.


Może ktoś wie czemu ta lambda ma minusowe wartości ?
Na razie odłączyłem ją i jeżdżę bez, czekam na lambdę a ISa.


Lambda sprawdzona, niestety okazało się że to nie to, no chyba, że jeszcze ktoś mi powiedział, że lambda może się adaptować nawet do dwóch dni, jest taka opcja ? jeśli nie to co to jeszcze może być ?
Dodam jeszcze, że mam sekwencję, ale narazie ogarniam wszystko z benzyną a później będę regulował sekwencję.

Czekam na informację, mam nadzieję, że razem coś wymyślimy.


Dodaję filmiki przedstawiające pracę obrotów oraz wydechu:

Wydech:

to chyba najważniejszy filmik, bo może ktoś przez niego do czegoś mądrego dojdzie.

Obroty na benzynie:


Obroty na gazie:


Powiedziano mi też, że może to odpowietrznik skrzyni korbowej.

Jeśli nikt nie umie na odległość pomóc to może poleci kogoś w obrębie piotrkowa tryb. to bym sobie podjechał, tylko żeby to był ktoś z pojęciem i sprzętem.
Czekam na podpowiedzi.

_________________
Moja Galeria:
http://www.elax.pl/e36/e36a.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36b.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36c.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 5 czerwca 2011, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 107
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski, Wodzisław Śląski
Moje BMW: 530d touring
Kod silnika: m57
???

_________________
Moja Galeria:
http://www.elax.pl/e36/e36a.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36b.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36c.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krótkie info o falowaniu obrotów
PostNapisane: 16 maja 2012, 16:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
witam.dodam coś od siebie.pamiętajcie że śrubą przepustnicy nie reguluje się obrotów silnika.ona jest tylko po to żeby przepustnica się nie zacinała.i powinna być tak wkręcona żeby przepustnica była maksymalnie zamknięta!. :) .po ustawieniu przepustnicy odłączyć na chwile akumulator żeby zresetować komputer.Potem odpalić i przez chwile może falować i komp sam powinien ustawić sobie obroty. :oczami: :oczami:

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL