BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 197
Lokalizacja: KrakĂłw
Sporo pali, słabo jedzie? Ja bym looknął czy nie masz przebić z cewek (bądź kabli, nie wiem jak to w 1.6 jest). Diagnoza banalna - odkręć osłone plastikową silnika (jeżeli jest), odpal auto po zmroku i oglądaj fajerwerki. Dla lepszego efektu można spryskać wodą ze spryskiwacza. Są iskry - fajki/kable do wymiany.
U mnie to powodowało spore straty mocy.


Ostatnio edytowano 8 października 2008, 22:11 przez 2fast4u, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Olsztyn
nom ostatnio wlasnie jak jechalem to w teasie spadla wlasnie do 1/4 chwile postalem i znowu stala prosto . wiec co radzicie najpierw zrobic?


a fajerwerkow niema wczoraj wieczorem pod maske zajzalem i nic takiego sie niedzialo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
donjuan666 napisał(a):
nom ostatnio wlasnie jak jechalem to w teasie spadla wlasnie do 1/4 chwile postalem i znowu stala prosto . wiec co radzicie najpierw zrobic?
termostat 100% najpierw potem pisz co sie zmieniło. temo powinna już byc w normie. a z mocą się pomyśli :P

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Olsztyn
dobra jutro jak tylko wroce powiem co i jak. do jutra :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
ja tak miałem z moją byłą jak jej deptałem a sie wolno zbierała i duzo paliła to sie okazało ze przeplywomierz kończył swoj żywot

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
nie chce zakladac nowego tematu, dlatego podepne sie tu.

mam 318is (e36) i faluja mi obroty. tzn nie jest to falowanie, lecz jak by przerywanie, takie "pry pry pry" jak auto stoi na luzie. falowanie jest prawie nie widoczne na obrotomierzy, lecz odczuwalne na karoserii (troche drga). cz to wina SONDY LAMBDA?? poniwaz jakis super mechanior po odcinal kable od niej... spalanie to 10-11 litrow PB/100km..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 23:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
majler napisał(a):
cz to wina SONDY LAMBDA?? poniwaz jakis super mechanior po odcinal kable od niej... spalanie to 10-11 litrow PB/100km
heh no jak nie masz sondy to nie dziwne że Ci tak chodzi to na pewno jej sprawka(a raczej jej braku) ;)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 23:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
bardzo mozliwe bo wtedy komp zle odczytuje albo wogolne nie odczytuje ile jest spalin i ile gazów wraca znow do cylindra (czy jakos tak:D) lub moze to byc tez podstawowa usterka tzn silniczek krokowy...

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
dobra.. a powie mi ktos gdzie w IS'ie znajde krokowca?? i jka zdjagnozowac ze jest on zepsuty(zabrudzony) ??

czy np. jak odlacze go to auto zacznie chodzic rowno?? lub zgasnie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
jak nie masz podłączonej sondy to po co chcesz sie brać za krokowca??? :niepewny: chyba po to ktoś wymyślił sonde żeby była a nie ty chcesz naprawiać coś innego jak nie masz nawet wszytkich części podłączonych. zresztą inne są objawy zepsutego krokowca silnik równo faluje na obrotach i na obrotomierzu widoć to zdecydowanie a nie robi pyr pyr.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 09:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
dobrze kolego:D w takim razie zaczne od sondy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Olsztyn
Witam ponownie. wymienilem termostat i niestety lipa teraz samochod sie grzeje jak cholera a nawet bym powiedzial ze sie gotuje, niewiem czego to wina moze zleodpowietrzylem uklad(chociaz nigdy niemialem problemu) czy tez nowy termostat mozr byc walniety az takiego mialbym peszka? a tak pozatym to dla pewnosci postanowilem satergo zagotowac i okazalo sie ze jest dobry tylko wolno odbija a wysuwa jak bog przykazal pona cm albo i wiecej. co teraz robic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
1. mozliwe ze wadliwy termostat kupiles, polecam wahler - ponoc najmniej awaryjne sa
2. zle odpowietrzenie ukladu calkiem mozliwe, grzeje sie podczas jazdy czy na postoju ?? Jak ja mialem zle odpowietrzony to grzal sie na wolnych obrotach na postoju, przegazowalem i temp zaczela spadac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Olsztyn
otoz gosc w intercarsie sprzedal mi wlasnie wahlera, czyli pozostaje zle odpowietrzenie(grzeje sie na wolnych i wysokich tez probowalem przegazowac go ale to nic niedalo temperatura rosla na maxa) a robilem wsztstko jak trzeba odpowietrznik odkrecony na poczatku wszystko ladnie szlo , dolewalem plynu az byla norma ztym ze wiecej sposcilem wczesniej niz wlalem przy nowym termostacie..mozna jakos jeszcze inaczej odpowietrzyc? czy probowac ze starym jeszcze? bo jak pisalem starego zagotowalem i sie normalnie otwieral. :( :( :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
masz zle odpowietrzony uklad. Ewidentnie. Pierwszym razem naprawde jest trudno to zrobic w tym aucie. Patentow jest mnostwo, ja robie tak ze odkrecam odpowietrznik, leje plynu do pelna, az sie przeleje. Upewniasz sie ze w gornym wezu nie ma powietrza (sciskasz waz, trzymajac go scisnietego zatykasz palcem odpowietrznik i puszczasz waz, powinno troche zaciagnac ze zbiorniczka wyrownawczego, korkujac caly czas odpowietrznik dolewasz do max jak poprzednio. Zakrecasz odpowietrznik, odsysasz reszte plynu do poziomu troche powyzej KALT, bo cos moze wciagnie uklad jeszcze. To tak z grubsza opisane jak tak zrobisz bedzie prawdopodobnie lepiej niz twoim sposobem. Sprobuj nic nie tracisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Olsztyn
otoz to sciskalem rory nawet powiem szczerze ze obie ta po lewej i poprawej i obie doprowadzilem wrecz do wrzenia niedalo sie w rece utrzymac, fakt faktem nie zatkalem przy tym odpowietrznika moze to to napewno sprobuje. sa jeszcze jakies patenty? ale oczywiscie robisz to wszystko na odpalonym silniku po wlaniu pierwszej dawki tak??

Wczoraj ktos mi polecal ze jak termostat niepomoze na moj problem to mam odlaczyc sonde i wtedy sie przejechac i jak bedzie duzo lepiej to sonda walnieta, a jeszcze mnie ciekawi czy powiedzmy (bo tego nieweim) ze jest zapchany katalizator to tez takie dziwne objawy moga byc co do spalania i mocy? i czy jest sens go wymieniac na tlumik przelotowy czy strumienice?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Nic nie zmieniaj tylko dobrze odpowietrz czyli zapal silnik włącz ogrzewanie na MAX nawiew na szybę i popuszczasz tą śrubkę [odpowietrznik] na chłodnicy ale nie odkręcasz całkowicie tylko popuszczasz i obserwujesz jak bańki powietrza wylatują dodajesz lekko gazu tak około 2 tyś obrotów i jak już leci płyn bez powietrza zakręcasz odpowietrznik,uzupełniasz płyn w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy i jest ok.Na drógi dzień przed zapaleniem uzupełnij na zimnym silniku poziom płynu i koniec.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja to robie bez uruchamiania silnika, potem po odpaleniu mozna poprawic

nie ma sensu wstawianie wynalazkow w wydech, kup katalilzator metalowy - nowy w intercars slyszalem ze kosztuje 250 zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Olsztyn
zrobie tak jak mowice. i zdam pelna relacje.

a co z droga czescia mojego pytania? co do sondy mocy i palenia? oczywiscie o ile termostat nie naprawi tego wszystkiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
A co do palenia dużej ilości paliwka to zacznij od kata bo jeżeli się rozsypał w środku i zatkał to po pierwsze dużo pali a po drugie jest słaby i mółowaty. Ale przyczyn wysokiego spalania może byc dużo : przepływka [wyjdzie błąd na kompie po podpięciu],sonda [lubi robic w konia więc najlepiej pomierzyc woltomierzem] albo najgorsze co może byc to wypalone lub nie szczelne zawory[może byc tylko na jednym cylindrze].Ale zacznij od kompa i wyklucz pokoleji :przepływka,czujnik temp silnika, sonda[pomierzyc] napewno znajdziesz przyczynę. Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL