BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 00:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
To teraz trochę po mojemu:

Do silnika bezpośrednio powinien dochodzić stały minus. Weź żarówkę z dwoma przewodami (podstawowy przyrząd elektryka amatora :D ) i jeden przewód podłącz do plusa (akumlatora, lub głównego złącza na podszybiu po stronie pasażera), a drugi do przewodu dochodzącego do silnika (najczęściej brązowy). Jeżeli żarówka zaświeci to znaczy że minus jest, jak nie to trzeba szukać przyczyny idąc za przewodem.

Teraz jeden koniec żarówki podłącz do minusa (akumlatora, bądź jakiejś śrubki, ogólnie karoserii), a drugi koniec do drugiego przewodu zasilającego silnik. Załącz zapłon i przełącznik dmuchawy na 4 bieg, jeżeli żarówka zaświeci to znaczy że dochodzi zasilanie i uszkodzony jest silnik, jeżeli nie pracował na żadnym biegu. Jeżeli nie pracował tylko na pierwszy trzech biegach to zmień pozycje przełącznika dmuchawy na 3, 2 i 1 bieg i wtedy żarówka powinna zgasnąć, winny jest opornik.
Ale jeżeli żarówka wogóle nie zaświeciła to trzeba szukać dalej. Należy sprawdzić czy zasilanie dochodzi do przełącznika dmuchawy w konsoli. Powinnaś tam znaleźć gruby przewód zielono-brązowy (GRN-BRN) i zmierzyć czy po przekręceniu kluczyka dochodzi tam plus (można przebić go szpilką i zmierzyć za pomocą żarówki). Jeżeli prąd dochodzi to przełącznik do wymiany (lub naprawy), jak nie to następny w kolejce jest bezpiecznik nr 19. Jeżeli bezpiecznik jest dobry i dobrze styka w swoim gnieździe, to następny w kolejce jest przekaźnik (i tu nie jestem pewien, ale chyba K4). Można go podmienić na inny taki sam i sprawdzić działanie. Na główny styk przekaźnik dostaje stały plus i podaje go na bezpiecznik 19 (dmuchawa) i 27 (sterowanie klimatyzacją). Na cewkę zaś podawany jest stały minus i plus po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.

Twierdzisz że silnik działa na krótko więc o nim nie piszę. Przyczyn należy doszukiwać się w kolejno wymienianych elementach. Myślę że coś z tego zrozumiesz, jest to roboty na 10 minut. Pozdrawiam.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa

Jutro zabawie się w elektryka.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 20:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Pisałem już co sprawdzić w innym temacie którego jesteś autorką.

Cytuj:
Nad nogami kierowcy a pod deską z lewej strony kierownicy, po zdjęciu osłonki z lewej strony obudowy kierownicy, będą widoczne wtyczki. Wśród nich (3 dużych wtyczek) będzie jedna w czarnym kolorze na dwa lub trzy rzędy pinów, których jest stosunkowo dużo.
Wśród kabli w tej wtyczce powinien znajdować się przewód dość grubawy w barwie zielono-brązowej. Na nim po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon musi być napięcie 12V. i nie może zanikać w chwili włączenia dmuchawy.
To pozwoli określić, czy napięcie zanika/lub nie ma go, od skrzynki do wtyczki, czy od wtyczki do dmuchawy poprzez włącznik.


To na początek :D


W czarnej wtyczce są dwa brązowe przewody grube, jeden pod drugim.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 22:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dwa brązowe przewody całkiem możliwe że są - mnie chodziło o brązowo-zielone :] (Brązowy z zielonym paskiem)

Jeżeli piszesz o tych własnie przewodach to również niewykluczone, że mogą być dwa i na obu powinno być zasilanie +12V po załączeniu zapłonu w drugą pozycję.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Dwa brązowe przewody całkiem możliwe że są - mnie chodziło o brązowo-zielone :] (Brązowy z zielonym paskiem)

Jeżeli piszesz o tych własnie przewodach to również niewykluczone, że mogą być dwa i na obu powinno być zasilanie +12V po załączeniu zapłonu w drugą pozycję.

Szukalismy brązowego z zielonum paskiem, ale oba są brązowe. Jutro sprawdze czy jest napiecie.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 22:29 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ale ubaw :zawstydzony:
Tak teraz czytam co ja piszę - jaki brązowo-zielony przewód :!:
Bardzo Cię przepraszam za wprowadzenie w błąd i pozostałych użytkowników forum, ale musisz mi wybaczyć, gdyż jestem tylko facetem :rotfl: a jak to u facetów bywa rozróżnianie kolorów to czarna magia - co nie znaczy że są daltonistami :P

Sprawdź zasilanie na GRUBYM PRZEWODZIE ZIELONO-BRĄZOWYM

Muszę się czasem wspomagać barwami :niepewny:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Ale ubaw :zawstydzony:
Tak teraz czytam co ja piszę - jaki brązowo-zielony przewód :!:
Bardzo Cię przepraszam za wprowadzenie w błąd i pozostałych użytkowników forum, ale musisz mi wybaczyć, gdyż jestem tylko facetem :rotfl: a jak to u facetów bywa rozróżnianie kolorów to czarna magia - co nie znaczy że są daltonistami :P

Sprawdź zasilanie na GRUBYM PRZEWODZIE ZIELONO-BRĄZOWYM

Muszę się czasem wspomagać barwami :niepewny:


A................ok spoko! każdy może się pomylić.

Jutro sprawdze :) :) :) :) :) :)

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 22:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No to jest właśnie efekt dokładnego opisywania koloru przewodu - niby drobny szczegół, ale jak ważny I nie potrzebny wstyd :oczami:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
napiecia na przewodzie zielonym z brązowym paskiem BRAK!!!!!!!!!!

co może być tego przyczyną??????

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 14:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Uszkodzony bezpiecznik, brak przekaźnika, niewłaściwy przekaźnik - wszystko w skrzynce bezpiecznikowej pod maską.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 15:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Uszkodzony bezpiecznik, brak przekaźnika, niewłaściwy przekaźnik - wszystko w skrzynce bezpiecznikowej pod maską.


bezpieczniki sa dobre!!!!!! natomiast przekazniki nie wiem jak sprawdzic

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 15:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
. fanko bmw nieobrażaj sie na użytkowników bmw ciężko jest coś powiedzieć jezeli sie tego niewidzi. jeżeli bezpieczniki są całe (niejestem pewien czy w gre niebendzie wchodził jecszcze stycznik jeżeli taki jest w bmw) zajedż do elektryka.

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Taki jeden 12 postów wyżej napisał:

Cytuj:
Jeżeli bezpiecznik jest dobry i dobrze styka w swoim gnieździe, to następny w kolejce jest przekaźnik (i tu nie jestem pewien, ale chyba K4). Można go podmienić na inny taki sam i sprawdzić działanie. Na główny styk przekaźnik dostaje stały plus i podaje go na bezpiecznik 19 (dmuchawa) i 27 (sterowanie klimatyzacją). Na cewkę zaś podawany jest stały minus i plus po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.


A jeżeli bezpiecznik i przekaźnik jest dobry to możliwe jest przepalenie przewodów w skrzynce bezpiecznikowej.
Podaj na krótko +12V na bezpiecznik 19 i zobaczysz czy dmuchawa zadziała.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 20:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
kemot324,

Jesteś WIELKI!!!!!!!!!! :super: :super: :ok: :ok:

Dmuchawa działa!!!!!!!!!!!!
Wielkie dzieki!!!!!!!

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
No nareszcie hehe, gratuluje :ok:

A co było przyczyną jeśli można wiedzieć?
Bo myślę że nie jeździsz z tym przewodem wpiętym w bezpiecznik 19-ty [-X

Ps. Życzę małego fana elektryka ;)

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czyli problem leży po stronie przekaźnika.
Przekaźnik od dmuchawy powinien być koloru brązowego z 5 pinami.
Sprawdź, czy w gnieżdzie któregoś z przekaźników nie ma przypadkiem 5 pina wolnego, a jest w nie wtyknięty przekaźnik czteropinowy.

Czteropinowe przekaźniki są koloru pomarańczowego i różnią się od brązowego tym że po środku nie mają 5 pina.

Może być także i tak, że styk w przekaźniku od dmuchawy się wypalił lub wytopił.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 22:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
robertbmw od razu mówię że nie jestem pewien, ale patrząc na moje schematy wnioskuję że ten przekaźnik powinien chyba jednak być 4-ro pinowy, czyli pomarańczowy.
Tutaj jest wycinek tego schematu:
Obrazek
IGN SW -stacyjka
FNT PDB -przednia skrzynka przekaźnikowa
19 -dmuchawa
27 -sterowanie klimatyzacją (opcja)
Chyba że dwa piny tego przekaźnika będą wspólne i jeden dla 19 a drugi dla 27, to wtedy faktycznie 5-cio pinowy.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 22:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
kemot324 napisał(a):
No nareszcie hehe, gratuluje :ok:

A co było przyczyną jeśli można wiedzieć?
Bo myślę że nie jeździsz z tym przewodem wpiętym w bezpiecznik 19-ty [-X

Ps. Życzę małego fana elektryka ;)

brak styku w kabelkach, poza tym wywalilismy wszystkie "stare" bezpieczniki. Są założone nowiutkie!
Mysle ze problemow już nie bedzie.

kemot324, robertbmw
Wielkie dzieki!!!!!!!
Mam nadzieje że na którymś spocie sie odwzajemnimy!!!!!!

Pozdrawiam

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 23:11 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Chyba że dwa piny tego przekaźnika będą wspólne i jeden dla 19 a drugi dla 27, to wtedy faktycznie 5-cio pinowy.


I tu własnie może być wyjasnienie.
Z przekaźnika wychodzą dwa przewody zielono-brązowe i czętso BMW stosowało je na dwóch osobnych pinach w gnieździe przekaźnika. Decyduje to o nieobciążaniu jednego styku w przekaźniku zbyt wielkim prądem. W przekaźniku 5 pinowym z końcówkami 87 i 87b prąd na przewodach jakimi obciążone są styki przekaźnika są załączane przez dwa odzielne styki w przekaźniku, co wydłuża jego żywotnośc.

Domyślam się że u fanki może być wciśnięty przekaźnik czteropinowy co powoduje że na środkowym pinie zasilającym dmuchawę przekaźnik wogóle nie podaje zasilania, gdyż jest on wolnym pinem.

Ale może być też i tak, że przekaźnik ma być czteropinowy, lecz wogóle go nie ma w gnieździe przekaźnikowym dmuchawy :hyhy:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 08:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
Dmuchawa smiga!!! Ale nie wieje na szybe przednia, na twarz wieje ale nie wieje na szybe. Zmieniam polozenie suwakow, wydaje sie ze cieple leci na szybe ale zimne nie. Co moze byc przyczyna???
wpinam sie do tego tematu bo takze dotyczy dmuchawy, moze komus sie przyda! Pozdro dla wszystkich a w szczegolnosci dla BialegoBmw

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL