BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 04:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Wtryskami steruje komputer, nie wiem czy wina nie leży po stronie czujnika temperatury który przesyła informacje do komputera o temp. silnika, zazwyczaj jak ten czujnik jest uszkodzony to są problemy z uruchomieniem zimnego silnika ale nie wiem jak na cieplym. A byłeś teraz na diagnozie, jakie błędy wyswietla?

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Czujniki te odlaczalem i patrzalem co sie stanie.Zero roznicy.Bledy komputera ciagle te same...Czyli zwarcie do masy na wtrysku 4 i 6

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błedy komputera
PostNapisane: 7 lipca 2014, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Tak, uzyłem opcji szukaj i dlatego własnie pisze tutaj a nie w nowym temacie :) Miałem juz kiedys konto na tym forum jednak zapomniałem i loginu i hasła dlatego załozyłem nowe.

Jakis czas temu wysypał mi sie silnik M50B20 bez vanosa z 92r więc postanowiłem swapowac samemu. Jako,ze moje e36 jest w wersji bida edyszyn postanowilem wlozyc taki sam silnik,zeby sie z wiązką nie bawić i kasy nie wydac za duzo bo auto warte jest grosze.

Wszystko bylo by pięknie gdyby nie to,ze silnik nie chcial nawet zagadac po swapie. Szukalem szukalem i znalazłem, wystarczylo wyczyscic mase na lapie silnika. Kolejnym problemem jest to,ze silnik kręci ale nie odpala.

Posprawdzałem wszystko co mogłem, pompe paliwa i jej przekaznik, wszystkie cewki i kapturki swiec, czujnik polozenia wałka oraz wału i wszystko niby ok. Jest tez iskra na swiecy. Okazało się,ze zrobilem czeski błąd przy podłączeniu paliwa na listwe, podlaczylem wezyki odwrotnie ale na 3er mi podpowiedzieli i odrazu to ogarnąłem. Nie dało to niestety nic, paliwo dochodzi na listwe i wraca do baku ale wtryski nie puszczają a jak juz puszczą to 2 kropelki paliwa zamiast mgiełki i to raz na jakis czas, ze przy kazdej probie odpalenia silnik jakby zaskakiwał ale nie odpala.

To co sam zaobserwowałem

Multimetr wpięty w kazdy wtrysk po kolei przy probie odpalenia pokazuje napięcie od 1 do 2.64v max
Plusowa końcówka multimetra przyłozona do +12v a minusowa do obojetnie ktorego wtyku na wtryskiwaczu i multimetr wskazuje ponad 12v... to wydaje sie byc dziwne, bo jesli + ciągne z instalacji a minus z wtrysku gdzie kluczykow nawet w stacyjce nie mam a tam pojawia się napięcie, mało tego wychodzi na to,ze na obu pinach wtryskiwacza jest masa ? Nie probowałem tego robic podczas odpalania tylko tak na sucho. Bo na prosty chlopski rozum biorąc jesli przyloze obie koncowki miernika do +12 to miernik nie pokaze mi nic, a we wtryskiwaczu niezaleznie ktory wtyk-pin włoze to jest napięcie.

Z tego co juz sie dowiedziałem to wtryskiwacze sterowane są masą a plus mają wspólny.
Napięcie na wtryskiwaczach powinno wynosic od 11 do 14v (na bmw-klub ktos twierdzi,ze 0,8v, jeden mechanik powiedział mi,ze ok 1v wiec zaczynam swirowac)
Gdzies w necie znalazłem temat z wtryskiwaczami, kolega mial napięcie na wtryskach 5-6v ale to byl simens a ja mam boscha

Koledzy wielka mala prośba do posiadaczy M50B20 bez vanosa, mogłby ktos multimetrem sprawdzic napięcie na wtryskiwaczach podczas pracy silnika ? Będę mega wdzięczy bo moje BMW stoi juz 2 miechy od momentu jak sie silnik wysypał a ja wszystko robie sam... bo lubie :) :super:


Najbardziej zalezy mi wlasnie,zeby ktos sprawdzil u siebie te napięcie i moze odpowie mi ktos na pytanie dlaczego miernik pokazuje mi +12 a raczej mase na kazdym wtyku od wtrysku. Dodam jeszcze,ze niezaleznie od tego czy kluczyk w kieszeni czy w stacyjce to mam +12 na przewodach przy listwie,ktore zasilaja cewki, grube zielone i brązowe.

Aha... i jeszcze pytanko, jeżeli plusowa koncówke miernika przyloze do +12v a minosową do powiedzmy -3v to co pokaze mi miernik ?
I o jakim napięciu musze kupic diode ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błedy komputera
PostNapisane: 7 lipca 2014, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
MichalEs napisał(a):
Tak, uzyłem opcji szukaj i dlatego własnie pisze tutaj a nie w nowym temacie :)
Nie zaglądałem na to forum chyba już z 5 lat i te lata dalej by leciały gdyby nie powiadomienie, że ktoś napisał w tym temacie.
MichalEs napisał(a):
Plusowa końcówka multimetra przyłozona do +12v a minusowa do obojetnie ktorego wtyku na wtryskiwaczu i multimetr wskazuje ponad 12v... to wydaje sie byc dziwne, bo jesli + ciągne z instalacji a minus z wtrysku, gdzie kluczykow nawet w stacyjce nie mam a tam pojawia się napięcie, mało tego wychodzi na to,ze na obu pinach wtryskiwacza jest masa ?
Plus na wtryski dochodzi dopiero z przekaźnika pompa paliwa, więc jeśli pompa paliwa nie pracuje to też nie masz plusa na wtryskach. A masę pewnie ściąga gdzieś z ECU przez przewody włączające wtryski albo inne urządzenia na tej linii zasilającej.

Najlepiej wepnij sobie diodę LED 12V albo małą żarówkę 12V zamiast któregoś wtryskiwacza i zobacz, czy miga. Jak nie miga, to zobacz czy masz plus na wspólnym kablu z wszystkich wtryskiwaczy podczas włączania zapłonu i pracy pompy paliwa.

Miernik nie nadaję się mierzenia takich sygnałów jak sygnał sygnał wtryskiwaczy, bo on pokazuje uśrednione napięcie jakie było kilka milisekund wcześniej. A każdy model miernika uśrednia po swojemu.

MichalEs napisał(a):
Aha... i jeszcze pytanko, jeżeli plusowa koncówke miernika przyloze do +12v a minosową do powiedzmy -3v to co pokaze mi miernik ?
W samochodzie nie ma ujemnych napięć, musiałeś coś zmierzyć z zamienionymi końcówkami miernika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błedy komputera
PostNapisane: 8 lipca 2014, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Kupie ta diodę i sprawdzę. Jeżeli kupie diodę 12v a na wtryskarki faktycznie pojawia się zbyt niskie napięcie to powinna chociaż mruknąc?

Powiedzmy,że te napięcie jest zbyt niskie, czy może być przerwa w obwodzie?

Czy mogłem uszkodzić dme przez demontaż na podłączonym aku?

Jestem zielony w schematach, podpowie ktoś które piny posprawiać na dme? Można by sprawdzić czy dme wypuszcza prawidłowy sygnał na wtryskiem bo jeśli tak, to może oznaczać uwalona wiązkę.

Plus na 99% idzie z przekaźnika, pompa pracuje dopiero jak kręcę silnikiem a kiedyś dobijala przez chwile na włączonym zapłonie wiec może tam jest problem z tym plusem. Wiem ze mostek na pinie 30 i 87 włącza pompę a pod jakim pinem jest ten plus w przekazniku na wtryskiwacze?

Da się awaryjnie podać +12v na wtryski żeby spróbować odpalić? Nawet jeśli tak,to będzie lipa bo wtryski pracują parami prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błedy komputera
PostNapisane: 8 lipca 2014, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
MichalEs napisał(a):
Czy mogłem uszkodzić dme przez demontaż na podłączonym aku?
Raczej nie, samochodowe sterowniki są dosyć odporne na nieodpowiedzialne traktowanie.
MichalEs napisał(a):
Jestem zielony w schematach, podpowie ktoś które piny posprawiać na dme? Można by sprawdzić czy dme wypuszcza prawidłowy sygnał na wtryskiem bo jeśli tak, to może oznaczać uwalona wiązkę.
wtryskiwacze to piny 3, 5, 4, 33, 31, 32
MichalEs napisał(a):
Wiem ze mostek na pinie 30 i 87 włącza pompę a pod jakim pinem jest ten plus w przekazniku na wtryskiwacze?
Spojrzałem w schematy i plus na wtryskiwacze idzie z innego przekaźnika niż przekaźnik pompy. Jak dobrze patrzę to jest przekaźnik który zasila także DME więc jakby nie działał to nie byłoby też iskry. Możesz odpiąć wtyczkę DME i dać masę na pin 27 wtedy ten przekaźnik powinien pstrykać.
Sprawdź czy na kablu koloru czerwono-białego, który dochodzi na wszystkie wtryskiwacze pojawia się plus.

MichalEs napisał(a):
Nawet jeśli tak,to będzie lipa bo wtryski pracują parami prawda?
W M50 już nie pracują parami bo tu już jest w pełni sekwencyjny wtrysk paliwa.

Tu masz schematy, co prawda od m50b25 ale na początku produkcji wychodziły na tych samych DME.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... MS/183.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... MS/184.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błedy komputera
PostNapisane: 17 lipca 2014, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Dopiero dzis znalazłem chwile czasu zeby popatrzec co sie dzieje. Plus na wtryskach jest, pojawia sie na włączonym zapłonie jednak wtryski nie maja masy czyli dme nie otwiera wtrysków. Myslałem,ze moze uszkodziłem wiązke ale cięzko uszkodzic 6 przewodów na raz..

Jakies pomysły ? Moze jakies czujniki zle podłączyłem. Probowalem zamienic czujnik polozenia wału z czyujnikiem polozenia wałka ale nic to nie daje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL