BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 11:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 23:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
Porównaj sobie budowę elementów zawieszenia, kamulców, itp pomiędzy seryjnymi silnikami 105-150KM a 190-320KM
Wtedy sobie w końcu uświadomisz ze samo uturbienie silnika to nie wszystko... :D


Rożnica w osprzęcie wynika z różnic masy poszczególnych pojazdów. Dlatego przy swap na sześć garków który de facto jest cięższy należy zmienić sprężyny, hamulce a do tego dojdzie wał i dyfer bo są inne.Do tego zapewne niebawem dojdą tuleje zawieszenia bo masa działa.
Przy turbo masa zostaje ta sama więc i auto będzie tak samo hamować jak przed założeniem no tyle, że w tym przypadku prędkości podróży mogą się zwiększyć. Wiec własnie nie widze tej twojej różnicy.
Widze ze lubisz szkiełko i oko wiec zdjęcia wkleję niebawem niedowiarku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 23:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Cytuj:
Rożnica w osprzęcie wynika z różnic masy poszczególnych pojazdów. Dlatego przy swap na sześć garków który de facto jest cięższy należy zmienić sprężyny, hamulce a do tego dojdzie wał i dyfer bo są inne.Do tego zapewne niebawem dojdą tuleje zawieszenia bo masa działa.
Przy turbo masa zostaje ta sama więc i auto będzie tak samo hamować jak przed założeniem no tyle, że w tym przypadku prędkości podróży mogą się zwiększyć. Wiec własnie nie widze tej twojej różnicy.
Widze ze lubisz szkiełko i oko wiec zdjęcia wkleję niebawem niedowiarku.


O czym ty chlo[pie piszesz??? A predkosci osiagane przez samochod? Przyspieszenie??? Ty w ogole widzisz co napisales?? Totalnie nieodpowiedzialne podejscie do tuningu samochodu :wstyd:

Rezor-151 chce zrobic kompleksowa przerobke i swap bedzie najlepszym wyborem. Przy turie tez trzeba ogarnac zawias, hamulce itp. Myslisz ze tylko masa sie liczy???

Co do turba wystarczy przejrzec temat krismaxa - projekt super, zrobil chlopak kawal dobrej roboty ale budzet przekroczyl i to gruuuuubo 5 tys zlotych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 23:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
a do tego dojdzie wał i dyfer bo są inne
---Już myślałem ze napiszesz ze są inne ponieważ silnik jest cięższy... :zdziwko:

zoltecek napisał(a):
Przy turbo masa zostaje ta sama więc i auto będzie tak samo hamować jak przed założeniem no tyle, że w tym przypadku prędkości podróży mogą się zwiększyć. Wiec własnie nie widze tej twojej różnicy.
zoltecek napisał(a):
auto będzie tak samo hamować jak przed założeniem no tyle
:super: :super: :super:
Najlepiej to od razu do każdego seryjnego auta, niezależnie od mocy silnika pchać takie same tarcze hamulcowe, przecież i tak sie kiedyś auto zatrzyma...... :ok:
spoko :hurra:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 23:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
DJ_Misiek napisał(a):
I moze troszke nie na temat ale przeczytałem w któryms z Twoich postów ze wg Ciebie:
instalacja LPG II gen na blosie lepiej chodzi niz instalacja sekwencyjna


wyrwałeś z kontekstu, wolałbym pewną instalacje na blosie niż sekwencje zakładaną u mietka w garażu, co nie oznacza że sekwencja jest gorsza :zdziwko:

COUPE napisał(a):
Najlepiej to od razu do każdego seryjnego auta, niezależnie od mocy silnika pchać takie same tarcze hamulcowe, przecież i tak sie kiedyś auto zatrzyma


o czym ty piszesz?
DJ_Misiek napisał(a):
do tego polecasz tutaj kompletowanie "Turbo" z częsci uzywanych,
DJ_Misiek napisał(a):
jeszcze jedno to sie nie nazywa Home made tylko "drut"


idąc twoim tokiem rozumowania to powinnismy wszyscy jeździć nowymi samochodami bo używane są złe tylko dlatego że sa używane

wnukus napisał(a):
O czym ty chlo[pie piszesz??? A predkosci osiagane przez samochod? Przyspieszenie??? Ty w ogole widzisz co napisales?? Totalnie nieodpowiedzialne podejscie do tuningu samochodu


ja rozumiem ze przyspieszenia są większe ale prędkości max zostaną podobne bo skrzynia i dyfer zostają te same jak i masa, wiec można zmienic tarcze ale nie jest to aż tak konieczne. Auto będzie tak samo hamować bo hamowanie to wytrącanie prędkości danej masy a nie mocy.


Ostatnio edytowano 10 października 2009, 00:04 przez zoltecek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
DJ_Misiek napisał(a):
materialy dostępne w internecie i autko wystrojone jak z fabryki


Gdzie tak napisałem?

DJ_Misiek napisał(a):
hmm to będziecie jezdzic szybko z turbo czy oszczednie na gazie?


dla ciebie to bez różnicy bo gaz do zapalniczek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
zoltecek napisał(a):
ja rozumiem ze przyspieszenia są większe ale prędkości max zostaną podobne bo skrzynia i dyfer zostają te same jak i masa, wiec można zmienic tarcze ale nie jest to aż tak konieczne.


Aby maksymalnie wykorzystac mozliwosci samochodu nalezy przede wszystkim zajac sie zawieszeniem. Samochody seryjne po wymianie samego zawiasu potrafia robic czasy okrazenia o kilka sekund lepsze od serii. Samochod bo mocnych dodatkach mocy nie uzyska lepszych na kretym torze bo po prostu nie wykorzystasz mozliwosci. Zawieszenie ogranicza. Kazdy kierowca ktory ogarnia temat, jezdzi na tor itp powie ci ze najpierw zawias i hamulce pozniej reszta. Co z tego ze masz 1000 koni. Fajnie na prostej pojdziesz ogniem a na zakretach wezmie cie byle chlystek w 316 na dobrym gwincie :ok:
Zreszta na seryjnym heblu juz sie o tym nie dowiesz bo zakret przelecisz prosto i zatrzymasz sie w krzakach na poboczu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
wnukus napisał(a):
Aby maksymalnie wykorzystac mozliwosci samochodu nalezy przede wszystkim zajac sie zawieszeniem. Samochody seryjne po wymianie samego zawiasu potrafia robic czasy okrazenia o kilka sekund lepsze od serii. Samochod bo mocnych dodatkach mocy nie uzyska lepszych na kretym torze bo po prostu nie wykorzystasz mozliwosci. Zawieszenie ogranicza. Kazdy kierowca ktory ogarnia temat, jezdzi na tor itp powie ci ze najpierw zawias i hamulce pozniej reszta. Co z tego ze masz 1000 koni. Fajnie na prostej pojdziesz ogniem a na zakretach wezmie cie byle chlystek w 316 na dobrym gwincie :ok:
Zreszta na seryjnym heblu juz sie o tym nie dowiesz bo zakret przelecisz prosto i zatrzymasz sie w krzakach na poboczu


Masz racje, takie mody można założyc do zwykłego auta i czasy na torze będą lepsze ja akurat nie lubie się scigać, lubię komfort a na gwincie go nie ma. A zmiana hamulców zawsze może sie przydać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
DJ_Misiek napisał(a):
I moze troszke nie na temat ale przeczytałem w któryms z Twoich postów ze wg Ciebie:
instalacja LPG II gen na blosie lepiej chodzi niz instalacja sekwencyjna


wyrwałeś z kontekstu, wolałbym pewną instalacje na blosie niż sekwencje zakładaną u mietka w garażu, co nie oznacza że sekwencja jest gorsza :zdziwko:
:wstyd: :wstyd: :wstyd:

COUPE napisał(a):
Najlepiej to od razu do każdego seryjnego auta, niezależnie od mocy silnika pchać takie same tarcze hamulcowe, przecież i tak sie kiedyś auto zatrzyma


o czym ty piszesz?
DJ_Misiek napisał(a):
do tego polecasz tutaj kompletowanie "Turbo" z częsci uzywanych,
DJ_Misiek napisał(a):
jeszcze jedno to sie nie nazywa Home made tylko "drut"


idąc twoim tokiem rozumowania to powinnismy wszyscy jeździć nowymi samochodami bo używane są złe tylko dlatego że sa używane
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

wnukus napisał(a):
O czym ty chlo[pie piszesz??? A predkosci osiagane przez samochod? Przyspieszenie??? Ty w ogole widzisz co napisales?? Totalnie nieodpowiedzialne podejscie do tuningu samochodu


ja rozumiem ze przyspieszenia są większe ale prędkości max zostaną podobne bo skrzynia i dyfer zostają te same jak i masa, wiec można zmienic tarcze ale nie jest to aż tak konieczne.
Głupio sie zmienia nieprzemyślane posty :hyhy:

A pomyślałeś ze is ma na liczniku 260(ori motor tyle nie wyciaga) :kwasny: , a przy zakładaniu Turbo zdejmuje sie ograniczenia... i obroty znacznie wychodzą poza swoja skale? A razem z tym prędkość sie zwiększa :] Czy myślisz ze jazda przy maxymalnej prędkości a na pewno będzie ona większa niż 240 na oryginalnym zawieszeniu oraz hamulcach jest bezpieczna oraz do opanowania???
Obrazek

:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
A pomyślałeś ze is ma na liczniku 260(ori motor tyle nie wyciaga) :kwasny: , a przy zakładaniu Turbo zdejmuje sie ograniczenia... i obroty znacznie wychodzą poza swoja skale? A razem z tym prędkość sie zwiększa :] Czy myślisz ze jazda przy maxymalnej prędkości a na pewno będzie ona większa niż 240 na oryginalnym zawieszeniu oraz hamulcach jest bezpieczna oraz do opanowania???


nie wiem tego bo ja aż tyle nie jeżdże, stan naszych dróg na to nie pozwala ale rozumiem że za chwile odpowiesz, poza tym możesz sobie wysterować auto jak chcesz, i nie musisz przesuwać odcinki poza bezpieczne 6500 to twoj wybór,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
poza tym możesz sobie wysterować auto jak chcesz, i nie musisz przesuwać odcinki poza bezpieczne 6500 to twoj wybór,


To po co to turbo zakładać???
zoltecek napisał(a):
Robiłem z kolegą m40 wysterowana na benzynie i gazie :zdziwko: wszystkie graty seryjne

Zapewne również seryjna odcinkę zostawiliście w tym m40
:P Miodzio :P

Dla mnie do wszystko brzmi jak: Tuning Wiesio Show BY:
zoltecek napisał(a):
u mietka w garażu
:rotfl:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
dokladnie tak samo ja to odbieram
nie ma sesu wiecej dyskutowac na ten temat
Zdecydowanie nie interesuje nas takie turbo jak kolega zoltecek przedstawil :D :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
DJ_Misiek napisał(a):
dokladnie tak samo ja to odbieram
nie ma sesu wiecej dyskutowac na ten temat
Zdecydowanie nie interesuje nas takie turbo jak kolega zoltecek przedstawil :D :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Masz rację :hyhy: koniec wojny :padam: ;)

I nadal najlepszym rozwiązaniem będzie swap ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
To po co to turbo zakładać???


Wiesz jeżeli masz odwagę to i w nieuturbionym samochodzie możesz przesunąć odcinkę (nie po to turbo zakładamy żeby przestawić odcinkę :rotfl: )
Zostawiliśmy odcięcie seryjne bo nie wiedzieliśmy jak się zachowa pompa oleju przy obrotach 7000 i wiecej.

DJ_Misiek napisał(a):
dokladnie tak samo ja to odbieram
nie ma sesu wiecej dyskutowac na ten temat
Zdecydowanie nie interesuje nas takie turbo jak kolega przedstawil


Lepsze takie niż żadne :rotfl:

Dobra chłopaki już nie przekonuje do turbo bo nie umiem :wstyd: M power rządzi.
:super:

wstawie jeszcze ten wykres z hamowni,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
Zostawiliśmy odcięcie seryjne bo nie wiedzieliśmy jak się zachowa pompa oleju przy obrotach 7000 i wiecej.

Moze inaczej było to zdefiniować... (zostawiliśmy odcinkę :P , bo nie wiedzieliśmy jak ja usunąć :D )

zoltecek napisał(a):
Wiesz jeżeli masz odwagę to i w nieuturbionym samochodzie możesz przesunąć odcinkę
Pytanie po co??? :zdziwko: (tylko nie napisz ze jak zdejmiesz to weźmiesz 2,5 na prostej)


zoltecek napisał(a):
(nie po to turbo zakładamy żeby przestawić odcinkę :rotfl: )

I nie zakładamy turbo, po to żeby jej nie ściągać :spi:

Cytuj:
wstawie jeszcze ten wykres z hamowni,
I jakąś galerię :hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
Moze inaczej było to zdefiniować... (zostawiliśmy odcinkę :P , bo nie wiedzieliśmy jak ja usunąć :D )


:rotfl: no no dlatego weź mi napisz jak to ty robisz

COUPE napisał(a):
Pytanie po co???


Nie wiesz? :zdziwko:
COUPE napisał(a):
I jakąś galerię

no też bedzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 00:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
:rotfl: no no dlatego weź mi napisz jak to ty robisz

Z czystym sumieniem sie przyznaje ze ja tego nie robie :D
zoltecek napisał(a):
Nie wiesz? :zdziwko:

Czytaj ze zrozumieniem to też będziesz wiedział :D
zoltecek napisał(a):
no też bedzie

Czekamy :D

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 01:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
Z czystym sumieniem sie przyznaje ze ja tego nie robie


to po co krytykujesz innych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 01:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
to po co krytykujesz innych?

Z tego co zauważyłem to ty masz wiele do powiedzenia odnośnie krytyki... :D

To nie komunikator GG wiec temat zakończony :spi:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 01:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
http://www.youtube.com/watch?v=UFCobv4eQEs tak jeździ to ta srebrna, zielona to 318is

jutro znajdę foto to wkleję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 08:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
chodziło mi panie znawco, że 328i to trwalszy motor do IS a tym bardziej od IS + Turbo a, że M50 ma żeliwny mocniejszy blok to wiem jeździłem już M20, M30, M62TU więc wiem z czego się składaja moje silniki :)

A co do turba za 5 tysięcy złotych to starczy na nowy chiński zestawik, który rozleci się po może 20 tysiącach km a wystrojenie bez profesjonalnego sprzetu i map made in drut to sobie mozna o kant dupy rozbić i apoi pewnie te 318i turbo tyle co 750 :)

Nigdy drutowania nie lubiełm bleeeeeeee


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL