BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 02:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 01:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
no to nieciekawie... właśnie sobie troszkę o tym poczytałem, dzięki za info

gdzie znajdę regulator obrotow jałowych, jak najłatwiej dostać się do niego... wiem tylko, że ma połączenie elektryczne z przepustnicą oraz połączenie przewodem elastycznym z gumową rurą dolotu...

długo pracuję i mam mało czasu żeby pobawić się przy autku, prosiłbym o jakieś wskazówki... z góry dziękuję

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 07:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
on jest dokładnie pod przepustnicą, lekko w głębi. przyczepiony do bloku silnika albo głowicy (sam nie wiem) gumową obejmą. Jak masz gumę przepływomierza to odchodzą od niej 2 rurki - jedna w stronę przodu silnika to odma. druga włazi pod kolektor ssący i idzie do krokówki. żeby wyjąć krokowca to ja wyjmuję gumę przepływki i demontuję przepustnicę (oczywiście tylko z mocowań - nie odpinam linki i wszelkich przewodów). Wtedy dostęp jest w miarę spoko.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
wiedziałem, że ten nicpoń chowa się przede mną pod kolektorem ssącym :cwaniak:

musze zerknąć czy przewody są dobrze połączone, po raz kolejny pokłon w Twoją stronę wladekkow, a właśnie co do tematu to jak tam maszyna się sprawuje?

Dowiedziałem się dzisiaj co jest powodem nierównej pracy mojego m50. W skład wchodzi oczywiście uszczelka pod pokrywą zaworków ( a raczej jej brak :P ), najbardziej jednak to wina lewego powietrza. Jeden albo dwa wężyki LPG są źle umocowane do kolektora (ostatnia generacja przed sekwencją, czyli mocowanie jest tuż przed wlotem do głowicy), co za tym idzie paliwo w tłoku/tłokach nie jest w pełni spalane. Objawia się to wystrzałami z wydechu po przegazówce, oraz zapachem benzyny... też z wydechu :P Jak dam swojej buni w kocioł, poszaleje nią na wysokich to chodzi normalnie tak jak powinna, ale po paru minutach znowu zaczyna rzucać się i krztusić. Zapewne niespalona mieszanka spala się dopiero, jak pośmigam przez parę chwil na obrotach powyżej 4000 do 5500, do tego być może tylko obluzowane wężyki LPG, poprawiają się na siedziskach pod wpływem siły zasysanego powietrza i wtedy przez chwile jest tak, jak być powinno. Niespalone paliwo mogłoby być przez brak iskry, ale iskra jest na wszystkich sześciu, sprawdzialem, tak samo jak cewki i reszte. A po za tym jak by nie było iskry to nie byłoby wybuchu :hyhy: a tu jest konkretny :P

Tak jak w pierwszym poście napisałem, że słychać przedmuch pod kolektorem ssącym, no i okazało się, że to któryś z wężyków. Potwierdził to jeszcze mój kolega mechanik, nie rozbierał nic, nigdzie nie zaglądał, tylko słuchał i przyglądał się reakcji po krótkim zastanowieniu doszedł do tego, nad czym ja się zastanawiałem pół dzisiejszej dniówki hehe :P, chłop ma łeb nie od parady więc nie zostaje mi nic innego jak zajrzeć w to cudowne miejsce i uwieńczyć moje wypociny i nie przespane noce :P

No i po raz kolejny cała wina jest po stronie LPG. Zawsze chciałem mieć e34 m50 na 2,5l. Kolega doradził mi żebym wziął zagazowane m50... :suchy: Ale jak bunia ma kaszelek to trzeba ją wyleczyć. Dla ukochanej wszystko :serce:

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 20:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
U mnie zastój, bo najpierw było dużo pracy, potem wakacje a teraz pomagam bratu w remoncie. Ja u siebie chce sprawdzić świece - wkręcę moje stare i zobaczę jak jest (na starych aż do momentu kiedy je wymieniłem było gitara). Potem powalczę z fajkami do cewek. Albo wymienie wszystkie 6 profilaktycznie albo spróbuję podmienić od kogoś :)

U mnie dolot jest szczelny. Podejrzewam jeszcze jeden króciec i chyba też go zmienię żeby mieć milion % pewności że to nie on (a kosztuje 16zł)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 22:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
no to życzę powodzenia, właśnie świece i cewki :zdegustowany: sprawdzałem i iskra jest na wszystkich, fajki też ok... poczytałem też o tym i chłopaki z forum pisali, że to też zależy od regulacji świec... dziwne... ale też można posprawdzać i podmieniać :)

w poniedziałek zabiorę się za uszczelkę, co do klekotu szklanek wladekkow, na naszym forum przeczytałem post kolegi, nie pamietam kogo, że po prostu dał ogień buni taki że temperatura silnika podchodziła pod czerw. kreche :D później podobno klekotu już nie usłyszał. nie wiem czy podejmować się podobnej kuracji, wiem jedynie, że jak już będzie ściągnięty dekiel to przyjrzę się sprawie klekotu.
Jeszcze w tamtym poście pisali chłopaki że któraś szklanka musiała się zapowietrzyć :zdziwko: a rozgrzany olej ją przedmuchał, jeżeli to sprawa zapowietrzenia, to u mnie nie ciężko o to skoro dziurawa uszczelka pod deklem.









Problem nierównych obrotów rozwiązany, lecz nie do końca. Jest kilka niewiadomych.

Otóż przyglądałem się dokładniej uszczelce nie zdejmując dekla. Wygląda na całą choć przepuszcza olej...
Słyszałem, że to wina oleju jaki mam zalany (15W40). Czytałem jego właściwości, opinie posiadaczy m50 jak i opinie fachowców. 15W40 to olej mineralny jak wszystkim wiadomo, zalałem go kiedy zobaczyłem niedostatek na bagnecie, to była rada kolegi z pracy. Nie wiem jaki olej był lany przedemną. Dlatego postąpiłem według rady kolegi.
Dowiedziałem się, że nie sprzyja on hydraulice w m50 stąd te niewielkie klekoty po odpaleniu. Zbliża się czas wymiany, więc zaleje 10w40 z tym że wymienie go po 1000km, aby wypłukać nagar, który jest w silniku.

Co do problemów z nierównymi obrotami, to sprawdziłem dolot-szczelny, po raz kolejny sprawdzilem cewki, świece, fajki(paluchy czy jak kto woli)-sprawne. Kolega wpadł na pomysł żeby sprawdzić wtryskiwacze. Po wcześniejszych nasłuchach stwierdził, że coś się dzieje przy piątym garnku od strony rozrządu.
Rzeczywiście! Po odpięciu jego zasilania nie było żadnej różnicy, przemianowaliśmy zasilanie z wtryskiwacza obok, przy jego odłączaniu silnik zaczął jeszcze gorszą pracę. Po wpięciu zasilania w wadliwy wtryskiwacz nie było różnicy. Wszystkie zasilania wtryskiwaczy na jałowych wynoszą około 1.9V przy przegazowaniu dochodzą do około 5V. Tak jak z wtryskiwaczy słychać dźwięk "syk, syk, syk, syk" tak właśnie z tego felernego było słychać cały czas "ssssssssssss" :P wniosek taki, że mógł się zapiec i przy niskim napięciu nie pracował. Kolega doradził, żeby ostro przegonić moją Bunię na dłuższym dystansie na benzynie. Do tego żeby na pierwszym i dugim biegu kilka razy trzymać obroty "do odcinki"
Zaufałem mu gdyż wykrył usterkę praktycznie od razu, poprzedni kolega zabierał się za to pół roku :P
Miałem wczoraj okazje jechać w daleką trasę więc dałem po garach :P Na miejscu po zatrzymaniu pojazdu, jak ręką odjął. Po odpaleniu mniej więcej po godzinie od razu wskoczył na równe obroty. Jest jeden mały problem bo jak lekko przegazuję i puszczę z gazu to zostaje na 1000obr. po czym za chwile wraca na około 800, pracując równo, nie rzucając budą. Muszę sprawdzić reg. obrotów jałowych. Będę obserwował przez pare dni jeszcze czy coś się dzieje. Jazda wyłącznie na benzynie.

Mam pytanie do fachowców. Jeżeli uszczelka pod deklem klawiatury na oko jest cała tylko przepuszcza olej(15W40) wymieniać ją? Czy tylko zmienić olej na półsyntetyk?

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 12 września 2010, 03:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Właśnie zakończyłem wymianę sprzęgła w mojej buni. Było troche zabawy. Musiałem zdjąć kolektor ssący, żeby dostać się do nakrętki jednej z dwóch śrub przytwierdzających rozrusznik do obudowy skrzyni.

Po wymianie sprzęgła korzystając z okazji zdjętego kol. ssącego, tym razem osobiście i bardzo dokładnie posprawdzałem, oraz przepłukałem benzyną ekstrakcyjną węże >dolot>reg. obr. jał.>kol. ssący>odma>dolot.

Z gumowego kolanka łączącego reg.obr. z kol.ssącym wychodzi cienki wężyk idący do wtyku głowica/odma. Ten wężyk miał kilkanaście pęknięć przy wtyczce głowica/odma. Były one niewidoczne gołym okiem, a sam wężyk był przysłonięty wcześniej kolektorem więc ciężko było cokolwiek zdiagnozować. Zobaczymy czy coś to pomoże. Nawet nie wiem jaką rolę spełnia ten wężyk.

W niedzielne popołudnie zdejme dekiel klawiatury i wymienie uszczelkę. Martwi mnie olej rozlany po całym boku silnika od strony kolektora wydechowego. Mam podejrzane "coś" zamocowane na obudowie rozrządu od strony kol.wydechowego, mniej więcej na wysokości łączenia bloku z głowicą. Kilkucentymetrowa tulejka wystająca w dół, u swojej podstawy wygląda jak nakrętka sześciokątna fi około 28(na oko:P) na czubku tak jakby śruba sześciokątna fi mniejsze od poprzedniego mniej więcej od 19do22. Nie potrafie w inny dokładniejszy sposób tego określić bo jestem bardzo zmęczony po całodniowej walce.

Nie wiem do czego to służy, ale moje autko stoi już kilka dni w garażu i spostrzegłem się że właśnie z tego miejsca kapie sobie po troszku.

Aha. Obok tego czegoś (od strony skrzyni biegów) jest mała śrubka na imbus, podobna do tej która służy do regulowania luzów na przekładni kierowniczej.

Prawdopodobnie chodzi tu o cylinder

http://realoem.com/bmw/diagrams/m/i/20.png 11.

Pytanie czy można przy tym w jakikolwiek sposób manipulować. W miarę mocniej docisnąć/dokręcić, wymienić oring itp.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 19 września 2010, 15:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no dobra - dziś dłubnąłem z lekka przy samochodzie więc odgrzebię moją historię w odcinkach...

wymiana świec na te moje strare (wymienione bo nadeszła pora - w momencie wymiany i na nowych i na starych silnik chodził idealnie) nie dała efektu - nadal nierówna praca. po paru dniach wróciłem do świec, nazwijmy je, aktualnych.

dziś z kolei przełożyłem komplet cewek z fajkami (mam drugi komplet) i też nic. cały czas tak samo.

następnie zrobiłem reset kompa razem z adaptacją kompa i nadal jest jak było. zero zmian.


no i co ja mam teraz zrobić? :P czujniki dobre, sonda ok, przepływka dawałaby inne objawy. świece nie, cewki i fajki nie.... przychodzi mi do głowy jedna rzecz- był gość tu na forum - objawy miał podobne jak ja i u Niego nie było kompresji na jedym garze. mój motor siorbie sobie olej po trochu więc nowy nie jest. ale na litość powinien nierówno pracować właśnie na zimno a nie na ciepło bo na ciepło tłoki puchną i jeśli by nie miał kompresji to powinien w miarę dogrzewania się ją łapać... eh..

właśnie wpadł mi do głowy pomysł - może czujnik temp dający sygnał do kompa? który to jest bo nigdy nie pamiętam - niebieski czy czarny?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 20 września 2010, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Nie wiem czy Ci to coś podpowie, ale czujniki temperatury masz dwa na głowicy. Daleko nie musisz szukać bo są obok siebie w okolicach I i II gara, pod kol. ssącym.

Rozmyślałeś może nad pompą paliwa, albo czujnikami wału korbowego i czujnikiem wałka rozrządu?

Ja do końca problemu też nie rozwiązałem, zniknął on tylko na chwile. Mam ten sam problem co u Ciebie Władekkow. Chodzi nierówno na zimnych i na ciepłym.

Wczoraj byłem na strefie troszkę się pościgać i po tym jak dałem w piz.de (delikatniej nie da się tego określić :cwaniak: ) mojej Buni, to znowu jak ręką odjął.
Podejrzewałem wtryskiwacze, ale skoro cały czas jeszcze na benzynie to nie mają prawa się zapiekać.

Podejrzewam ukł paliwowy(pompa albo regulator, może przewody paliwowe) jeszcze problem może być właśnie w czuj. poł wału korb. i poł wałka rozrządu.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie okaże się to za jakąś godzinę, otóż nie wiem czy "czystość" ma wpływ na prawidłową pracę działania czujnika wału korb. Mój troszkę zaszedł marasem, oczyszczę to i zobacze.

Co do części zgadamy się na priv Władku :)

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 20 września 2010, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
gdzie są czujniki temp wiem doskonale - ale są dwa - jeden niebieski a drugi czarny i nie pamiętam który jest do wskaźnika a który do kompa ;/ w sumie mogę odpiąć jeden i zobaczyc czy wskaźnik przestał coś pokazywać czy nie :]

czujnik wałka i wału mam ok - na poprzedniej stronie jest esej o sprawdzaniu ich, sonda też ok... pompę paliwa mam nową (ma dokładnie rok) i choć jest to badziew no name z allegro to nie sądzę zeby to była ona bo problem jest większy na gazie niż na Pb.

no i u mnie problem występuje tylko na w 100% rozgrzanym silniku. jeśli wskazówka doszła do pionu to jeszcze kilka km muszę zrobić zanim się wszystko nie nagrzeje w 100% - tylko wtedy objaw wystąpi.

jutro zapewne spróbuję zmienić czujnik temp ten od kompa i sie zobaczy.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 29 września 2010, 21:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
na razie podmieniłem czujnik temp idący do kompa (to ten niebieski) i nic się nie zmieniło.

ale jest jeszcze jeden objaw - występuje raz na ja wiem.... 10tys km? generalnie rzadko. jadę i nagle samochód traci moc, zaczyna pracować na 5cyl, potem na 4 potem na 3 itd i w końcu gaśnie (sytuacja ma miejsce na gazie). Jeśli zdążę przełączyć się na Pb to nie zgaśnie a jeśli nie zdążę to bez problemu odpali. Po takiej akcji chodzi tragicznie nie równo, obroty falują telepie furą aż miło, potrafi zgasnąć. z czasem (dosłownie po 1km) sytuacja zaczyna sie poprawiać, jest stopniowo coraz lepiej i lepiej... pomaga wystudzenie całkowite (po nocy) samochodu. następnego dnia nie jest jeszcze idealnie ale po kilku dniach jest znów tak jak było. dziś właśnie mi zrobił taki motyw.

w zasadzie to ten sam objaw co zwykle tylko że sto razy mocniejszy. potem coraz lepiej i w końcu jest git. tak sobie myśle ze obydwie sytuacje to jakiś wariujący czujnik który dostaje szału. raz bardziej a raz mniej.

ponieważ mam drugi silnik pod ręką to od jutra zaczynam walkę. będę podmieniał czujniki po kolei (wałka, wału, sondę, przepustnicy, krokowca) bo juz mnie to do szału doprowadza. mam nadzieje ze wszystko będzie pasowało bo ten drugi silnik to vanos a mój nie.

eh - sie dziś wkurzyłem ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 30 września 2010, 19:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to tak:

dziś samochód nadal chodzi kiepsko ale juz lepiej niż wczoraj. czyli pewnie za kilka dni wróci do normy.

stwierdziłem ciekawą rzecz: po odłączeniu czujnika wałka rozrządu nie dzieje się nic. samochód jeździ zupełnie normalnie (tzn tak samo jak dotychczas). Jakiś czas temu mierzyłem czunik i było ok. pomierzę znowu.... i reset kompa zrobie drugi raz - może pomoże na najświeższe objawy a poza tym ten ostatnio zrobiłem jak się okazało nie do końca jak trzeba :/

dam znać co i jak :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 października 2010, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
hmm... Władku... Prośba... podmień pompę paliwa z tego drugiego bo wcześniej pisałeś że masz "badziew z allegro" :rotfl: hihi dobre dobre...

Wracając do tematu, ja u siebie sprawdzałem czujnik wałka rozrządu i do niczego nie doszedłem (nie wiedziałem jakie muszą być wyniki pomiarów-trudno) :P czujnik wału był zawalony nagarem z oleju i innych różności z nim połączonych :P dlatego wyczyściłem go... jednyny tego plus to, to że odpala od kopa :D teraz przy chłodniejszych dniach ciężko mu na zimnym silniku dusi go tak jakby miał zaraz zgasnąć, sam sobie dodaje gazu... "samochód z duszą" hehe ;P

Spróbuj przełożyć listwę wtryskową, mogą to też być wtryskiwacze albo regulator.

Czekam na informacje
Pozdroo!

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 października 2010, 18:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no wszystko pięknie tylko że objaw jest mniejszy na benzynie a większy na gazie (sekwencja KME) i występuje TYLKO na wolnych obrotach. jak już jadę to jedzie normalnie, nic nie szarpie, ma moc itd.

czujnik położenia przepustnicy - to będzie najbliższa rzecz do podmienienia. dziś zrobiłem reset kompa i tuż po nim było tak na 95% dobrze a potem znów gorzej.

no i w sumie też myślałem o wtryskach...

będę podmieniał wszystko co pasuje po kolei i zobaczymy do czego dojde... niestety czujnik wałka nie podejdzie od vanosa do nievanosa bo ma inną wtyczkę.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 2 października 2010, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Hmm... bądź tu mądry i pisz wiersze :rotfl:

Powoli dostaję do głowy z tym autkiem ;P ale kocham je i nie poddam się w walce.

Tak jak pisałem wcześniej zrobiłem szczelność dolotu. Dalej chodzi nierówno na benzynie, ale już widać poprawę. Z rańca na zimnym silniku to chodzi gorzej jak traktor hehe, podczas porannego grzania silnika sam robi sobie przegazówki do ok.1500rpm Chyba dlatego tak mi wpadła w gust, ma dusze! Wkurza mnie fakt że nadal olej znika :( niby jeszcze poci się w okolicach tego cylinderka i obudowy rozrządu, ale po dokręceniu cylindra już tak nie leje. Po ściągnięciu węża odmy(wtyk przed wlotem do przepustnicy) olej potrafi czasami polecieć ciurkiem. Nie wiem czy tak być powinno, ale nie spodobał mi się fakt, że po wymianie oleju po przejechaniu 2500km musiałem dolać litr oleju.

Nie wiem czy to ważne panie prezesie, ale od momentu wymiany często sprawdzałem poziom oleju i zaczęło go ubywać kiedy przyszły chłodniejsze dni.

Od czego to zależy?

W tym samym czasie zaczął pojawiać się komunikat Oelstand Motor (wiem co to oznacza ale sam sprawdzałem poziom oleju i było tyci mniej ale w normie. Wie może ktoś o co tu biega?


AAAAAAAAAAAAA :mur:

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 2 października 2010, 18:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ten komunikat to informacja że mało jest oleju. u mnie pojawia się czasem po dłuższej jeździe na równych wysokich obrotach (w trasie po prostu) jak mam na bagnecie 1/3 od dołu czyli jeszcze spoko.

co do obrotów - pomyśl o przeczyszczeniu krokowca ;)


a mój - po resecie kompa jest poprawa tzn wrócił do stanu poprzedniego. jak zimny to idealnie, jak gorący to nierówne obr :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 2 października 2010, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
No dokładnie, dlatego osobiście sprawdziłem. Komunikat pojawił się przed włączeniem silnika na pozycji II. Od razu podniosło mi się ciśnienie, bo sprawdzałem dwa dni wcześniej poziom oleju. Sprawdziłem od razu no i praktycznie bez zmian.

Krokowca (regulator obrotów jałowych) czyściłem w benzynie ekstrakcyjnej. Stał w pojemniczku z benzyną całą noc, na następny dzień grzebałem w środku pałeczką do uszu :P

Myślę nad podmianką krokowca... Najpierw podmienię wtryskiwacze, a najlepiej całą listwę :oczami: miałem już ją zdjętą. Gumki uszczelniające wpusty do kolektora są sparciałe, i przy jednym garze (5) widziałem popękania na owej gumce. Trudno stwierdzić czy to wina zapieczonego wtryskiwacza, czy popękanej gumki.

Tak jak pisałem wcześniej, że jak dam ostro po garach to objawy nierównej pracy zanikają. Jak wraca do nierównej pracy, to właśnie przy piątym wtryskiwaczu słychać nieprzerwane syczenie. Wniosek taki, że zawiesza się wtryskiwacz, albo wciąż lewe powietrze. Z regulatorem ciśnienia też może być coś nie tak. Tu stawiałbym na zbyt duże ciśnienie. Jak to nie będzie to, zostaje raz jeszcze rozkręcić kolektor ssący i sprawdzić wężyki instalacji gazowej. Dysze jak i wężyki, wszystko znajduje się pod kolektorem.

Tu można myśleć i domniemać. Wiem czym mam się zająć tylko środków brak, potrzebna mi listwa wtryskowa z osprzętem. Mogę podmienić od kolegi ale jego auto cały czas musi być na chodzie. Więc problem z czasem. Jak nie urok to sraczka. :(

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 2 października 2010, 20:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
kup sobie samostart za ok 10-15zł. wtedy znajdziejsz najmniejsze nieszczelności. a co do syczenia przy 5 wtrysku - mówisz ze gumka sparciała? wygląda jakby to było to ;) kapnij tam parę kropel beznyny - dostęp nie jest tragiczny. powinno to dać efekt taki jak samostart.

no i w razie co - te gumki na pewno nie są drogie :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 3 października 2010, 01:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Na to mi wygląda ale pewien nie jestem. Sprawdze tak jak mówisz. Tu jest masa opcji do sprawdzenia, słuchasz silnika, sprawdzasz jego reakcje na bodźce. Dochodzisz krok po kroku do celu, a tu psikus bo znowu podejrzewasz nową opcję, którą trzeba sprawdzić.

Właśnie czytałem post od kolegi Apan'a który ma problemy bardziej bliższe moim. Zauważył, że auto zaczyna gorzej chodzić po użyciu hamulca i tu do głowy mi przyszło, że serwo przecież korzysta z podciśnienia.
U mnie wygląda to tak, że czasami jak nacisnę hamulec to auto wchodzi na obroty mniej więcej 1000-1500. Do tego także gorsza praca.
Ten wężyk też muszę sprawdzić. Znowu wiatropylny haker grzebie w komputerku mojej Beti :chytry:

Będę to wszystko sprawdzał. Im więcej jest do roboty, tym większa motywacja :D

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 25 lutego 2011, 13:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Drodzy czytelnicy! (o ile tacy istnieją ;) )

Doszedłem do pewnych ciekawych obserwacji. Otóż - w pewnym momencie praca silnika (zarówno na Pb jak i na LPG) była już totalnie tragiczna. Zrobiłem reset kompa z adaptacją. Następnie przejechałem ok 60-70km na benzynie. Wszystko w mieście ale nie jednego dnia czyli i na zimno i na ciepło - słowem różne warunki. Przez cały ten czas po resecie było IDEALNIE. Pracował równo i zimny i ciepły no po prostu nowy silnik ;) Po tych kilkudziesięcu km włączyłem gaz znowu i zaczęły się schody. Pomalutku, z dnia na dzień coraz gorzej i gorzej. Najpierw lekkie sporadyczne nierówności potem częściej a teraz znów chodzi jak Ursus C330 nieomal.

Wnioski? Źle wyregulowany gaz powoduje błędy w silniku stąd nierówna praca nawet po przełączeniu na benzynę.

Działanie? Kupiłem sobie interfejs do mojej instalacji gazowej (polecam wszystkim zajrzenie w tym celu na allegro - ceny są więcej niż dobre) oraz ze strony producenta sciągnąłem program do mojej instalacji. Wraz z nim dostępny jest PDF step by step jak trzeba regulować instalację (wszystko darmowe, wystarczy jedno kliknięcie w link). Sprawdziłem - wszystko działa, łączy się itd. W przyszłym tygodniu zresetuje kompa ponownie, znów przejade troche km na benzynie po czym wyreguluję gaz. Wtedy dam znać jakie efekty.

Najciekawsze jest to że mam instalację KMW Diego G3 do której program diagnostyczny wykonuje sam całą regulację - "teraz włącz benzynę i cośtam costam a teraz włącz gaz i cośtam innego". Na pewno doświadczony gazownik potrafiłby coś potem poprawić no ale pierwsze koty za płoty. Ważne są dwie rzeczy - po pierwsze mój gazownik kiedy regulował wykonał jedną rzecz tylko raz podczas gdy w instrukcji napisane jest "i wykonywać tak długo aż parametr x z parametrem y będą sobie równe". Druga rzecz to to że ostatnio regulacja była robiona na nieresetowanym kompie samochodu. Co prawda silnik pracował w miarę ok wtedy no ale w miarę ok i idealnie to nie to samo. Zobaczymy co da moja rzeźba :]

Pozdro

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 25 lutego 2011, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
no ja właśnie uporałem się z bardzo podobnym problemem, silnik na gazie chodził w miare ok, natomiast benzyna świrowała, rzucało budą muliła, posprawdzałem czujniki te które sie dało, wrzuciłem na kompa, błąd zła regulacja lambda. sprawdziłem lambdę wiec jest ok. Zastanawiało mnie dlaczego ekonomizer zaniża mi spalanie na gazie (średnio o ok 4litry), odłączyłem wiec gaz, zrobiłem reset, przejechałem 100 km bez najmniejszego problemu na samej benzynie, potem przejechałem sie na gazie. Z rana odpalam, znowu to co wcześniej, ale wiadomo w czym tkwi problem.

I u mnie powodem były zajechane dwa wtryski gazu, jadąc na gazie sterownik benzyny "dolewał: paliwa aby wzbogacić mieszankę na gazie dlatego na lpg było ok, gdy przerzuciłem na benzynę było jej za dużo wiec silnik się dławił. Wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem.

Czyli jak coś sie dzieje najpierw odłączamy gazolinę i dopiero szukamy problemu.

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL