BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Zakov napisał(a):
Dalej kupujcie oleje od "kolegów berlin" i innych, z allegro, za pół ceny

nie ma to jak zaoszczędzić 30zł na oleju na 10.000km lub więcej :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 20:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Pablo325i napisał(a):
Zakov napisał(a):
Dalej kupujcie oleje od "kolegów berlin" i innych, z allegro, za pół ceny

nie ma to jak zaoszczędzić 30zł na oleju na 10.000km lub więcej :rotfl:


Gdyby wszyscy tak mysleli to większość użytkowników jeździło by na Motulu :hyhy:

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 20:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Pablo325i napisał(a):
Do Kod silnika: M50B20?
Tu sobie dobierzesz olej jak ja http://valvoline.pl/valvoline56.html
Dla Twojego silnika 90-91r będzie to · Zalecenie : MaxLife 10W-40
Taki jak ja kupiłem, co widać na zdjęciu w mojej galerii.

Hm, może i warto by było wlać syntetyk, ale jeśli valvoline zaleca 10W to może warto się ich posłuchać.
Dla 328i E36 zaleca 5W a nawet 0W, ale dla M50 jednak 10W.
Podsumowując: zalej to co ja, maxlife 10W40, do tego filtr knechta i już.
Lub syntetyk.

CobraKlb napisał(a):
Bo kazdy praktycznie pisze tu o 5w40 ;/

tak, ale do M52, bo temat zaczął się od M52 i najwięcej jest pisane o tym silniku
PiRAT 31, jednak zalał syntetyk 5W i jest zadowolony do M50, więc to też nie powinno być złym rozwiązaniem.
Ja ogólnie jestem za syntetykami, ale jednak do starych silników nawet valvoline ich nie zaleca (nie pcha klientom droższego oleju 5W), więc leje 10W.
Tyle że ja nie mam hydroregulatorów, więc nie mam praktycznie co się martwić o silnik na obecnym oleju.


koledzy u mnie pod maska jest m50b20 i zalalem liqui 5W40 okolo 8 tys km temu i jestem baaardzo zadowolony -nie ma wyciekow i silnik ciszej pracuje ,wczesniej byl 15w :/ potem 10w a teraz 5w i to najlepszy moj wybor w olejach ..dodam ze olej zaczal brazowiec okolo 6 tys!! -wielki plus i zgasly mi 2 zielone kontrolki do dnia dzisiejszego -przy 10w mobila juz bym mial ostatnia i tak bylo.. ale nie bralem sie za plukanke i ceramizer ..

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DaRo25 napisał(a):
zgasly mi 2 zielone kontrolki do dnia dzisiejszego -przy 10w mobila juz bym mial ostatnia i tak bylo


To wyłącznie zasługa stylu jazdy a nie oleju.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 22:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Bobby_Valentino napisał(a):
DaRo25 napisał(a):
zgasly mi 2 zielone kontrolki do dnia dzisiejszego -przy 10w mobila juz bym mial ostatnia i tak bylo


To wyłącznie zasługa stylu jazdy a nie oleju.


Dokładnie. Nie ma czegoś takiego jak badanie oleju przez silnik kiedy dany olej jest zużyty nadaje się do wymiany. Nawet nowe auta tego nie mają :hyhy: (chyba) :P

Widać że u was same poprawy są :) Ale u mnie nadal na ciepłym jest cyk cyk :/ Byłem u mechanika to mi powiedział że 2,5 tys zł muszę szykować żeby to naprawić bo trzeba całą głowicę przy tym robić :zdziwko: Cena z kosmosu chyba jak za robote szklanek wraz z częściami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
tak wiem bo czytalem i o tym na forum ale moj styl jazdy NIE zmienil sie gdy jezdzilem na mobilu 10w40 jak i na obecnym liqui 5w (czasem jazda patrolowa a czasem do odciecia- poprostu uwielbiam slyszec silnik BMW na wysokich obrotach-dzwiek =bezcenny :ok: ) a kontrolki gasna jakby wolniej wiec nie wiem gdzie tu logika i prawda :zdziwko: , doszedlem do wniosku ze to sprawka oleju.

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: aftermarket
Kod silnika: VG30
http://www.youtube.com/watch?v=Ksm4Q1W7 ... re=related

no tutaj juz marketing przeszedł sam siebie ,sam byłem świadkiem jak w zadbanym aucie , silnik rozszczelnił się po przejściu na wysokiej jakości syntetyk .wystarczyło pareset km .
Poza tym jakby tak było co oni tutaj próbują wcisnąc nam to nie potrzeba olei mineralnych ani półsyntetycznych. Po coś jednak są ...
Do tego silnik nigdy nie jest nowy tylko już po pierwszych km zaczyna sie proces jego zużywania czyli robią sie coraz większe luzy i szczeliny wiec powinno sie stopniowo lac gęściejszy olej .W mało wysilonych dieslach ten proces jest o połowę wolniejszy z racji małych obrotów więc dla tego na syntetykach klasy 0 można jeździc nawet do 400 tyś .
Temat szklanek jest jak rzeka ale uzdrawianie olejem to próba usuwania skutków ,a nie przyczyn . Po 300-350 tyś szklanki powinny byc wymienione na nowe. Niestety większośc z nas ma krecone liczniki ,a same auta mogą miec juz nawet po 400-500 tys w takim e36 z 96 r. tak,tak niestety ale taka jest prawda .
widzialem wiele aut typu bmw i samych bmw 5ioletnich o przebiegach 250-300 tys w wysmienitym stanie z tapicerką jak nowa . 100-200 tyś w e36 to juz chyba mit i raczej nie osiągalne .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kubek1978 napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=Ksm4Q1W7-cA&feature=related

no tutaj juz marketing przeszedł sam siebie ,sam byłem świadkiem jak w zadbanym aucie , silnik rozszczelnił się po przejściu na wysokiej jakości syntetyk .wystarczyło pareset km .
Poza tym jakby tak było co oni tutaj próbują wcisnąc nam to nie potrzeba olei mineralnych ani półsyntetycznych. Po coś jednak są ...
Do tego silnik nigdy nie jest nowy tylko już po pierwszych km zaczyna sie proces jego zużywania czyli robią sie coraz większe luzy i szczeliny wiec powinno sie stopniowo lac gęściejszy olej .W mało wysilonych dieslach ten proces jest o połowę wolniejszy z racji małych obrotów więc dla tego na syntetykach klasy 0 można jeździc nawet do 400 tyś .
Temat szklanek jest jak rzeka ale uzdrawianie olejem to próba usuwania skutków ,a nie przyczyn . Po 300-350 tyś szklanki powinny byc wymienione na nowe. Niestety większośc z nas ma krecone liczniki ,a same auta mogą miec juz nawet po 400-500 tys w takim e36 z 96 r. tak,tak niestety ale taka jest prawda .
widzialem wiele aut typu bmw i samych bmw 5ioletnich o przebiegach 250-300 tys w wysmienitym stanie z tapicerką jak nowa . 100-200 tyś w e36 to juz chyba mit i raczej nie osiągalne .


Jaki to był samochód, jaki olej i jaki miał przebieg ? Jak widać po opiniach w tym temacie można sporo zdziałać olejem i opóźnić remont silnika. A co do przebiegów to w Polsce rzadko które 15 letnie BMW ma te 300tyś nabite tak naprawdę to okolice 500-600.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 08:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
kubek1978 napisał(a):
olei mineralnych ani półsyntetycznych. Po coś jednak są ...

po to żeby dziesiątki tysięcy skąpców mogło zaoszczędzić na oleju oraz do starych silników, nie do M52.
PiRAT 31 i tigwelder, leją 5W nawet do M50 i nie narzekają.
kubek1978, przeczytaj sobie jakie jest ciśnienie sprężania u kolegi PiRAT 31

kubek1978 napisał(a):
robią sie coraz większe luzy i szczeliny wiec powinno sie stopniowo lac gęściejszy olej

nie prawda, powinno się dbać o szczelność silnika wymieniając simmeringi, pierścienie tłokowe, uszczelki...
Przy dobrym syntetyku w M52 po 300.000km szczeliny i luzy będą nadal śmiesznie małe m.in. dlatego że to BMW oraz dlatego że silnik R6 to najbardziej wyważony konstrukcyjnie typ silnika, który jest najwytrzmalszy, najrówniej pracuje...
Dlatego zadbane M30 po 300.000km jest niewzruszone, a M3 E36 turbo osiąga 1422KM co można sobie zobaczyć na youtubie...
Następna sprawa że półsyntetyk po prostu ma gorsze właściwości niż syntetyk, więc zalewając go np do M52 (choć valvoline na swojej stronie zaleca 5W czy 0W) powodujesz jego szybsze zużycie a nie wolniejsze.
Niech sobie nawet wycieknie 1L przez 10.000km ale chociaż silnik na porządne smarowanie, nie kiślem, tylko mgiełką rozpylonego oleju.
W przpadku oleju syntetycznego jego gradacja jest największa, czytaj cząsteczki są najmniejsze i lepiej docięrają tam gdzie mają dotrzeć

Używanie minerału zamiast syntetyka to jak próba szlifowania na połysk metalu paierem ściernym o gradacji "60" zamiast "400" czy "2000".

kubek1978 napisał(a):
bmw 5ioletnich o przebiegach 250-300 tys

to jest prawda! Niemiec ma kase na paliwo i serwis :!:

Sam zalewam 10W, ale do stergo kloca M30, ale nie wykluczam przejścia na 5W. Ten silnik produkowany jest od 66roku jakoś i jego konstrukcja po prostu powoduje że 10W jest optymalny

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 08:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe 325Ci M54
Kod silnika: M54B25
To jaki olej polecicie na cykające szklaneczki do 318tds ??? Też valvoline 5w40?? jezdził niestety na castrolu 10w40

_________________
Moja E36 318tds Compact M-Technic EXCLUSIVE EDITION :)
WGM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 09:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
SzopeNN, tu sobie dobierasz http://valvoline.pl/valvoline56.html
Ja dobrałem z tej strony dla siebie 10W40 maxlife do M30

Silnik M41
· Pojemność : Nasadka smarowania 5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : MaxLife Synthetic 5W-40
: SynPower XL-III 5W-30
: SynPower MST 5W-30
: SynPower MXL 0W-30
: SynPower MXL 5W-30
: SynPower 5W-30

Widzi ktoś tu 10W????????????
Czy może valvoline pojęcia nie ma?

A tu do mojego M30
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: DuraBlend 10W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 15W-40


Jak widać silniki jednak pracuja na bardzo różnych olejach :]

Może by ktoś wrzucił to w dziale to temató przyklejonych? to nie będę musiał tego linka wklejać co 3dni! ---> http://valvoline.pl/valvoline56.html
A warto bo firma dobra i dobór oleju precyzyjny

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe 325Ci M54
Kod silnika: M54B25
dzięki :) wielkie, w takim razie jadę w poszukiwaniu oleju

olej już zakupiony, tj polecałeś Valvoline MaxLife 5W40. Tak cały czas zastanawiam się nad tymi środkami do płukania. Mam niesamowity opór co do tego! Może jakiś lepszy uszlachetniacz? ceramizer?

_________________
Moja E36 318tds Compact M-Technic EXCLUSIVE EDITION :)
WGM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
kubek1978 napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=Ksm4Q1W7-cA&feature=related

no tutaj juz marketing przeszedł sam siebie ,sam byłem świadkiem jak w zadbanym aucie , silnik rozszczelnił się po przejściu na wysokiej jakości syntetyk .wystarczyło pareset km .
Poza tym jakby tak było co oni tutaj próbują wcisnąc nam to nie potrzeba olei mineralnych ani półsyntetycznych. Po coś jednak są ...
Do tego silnik nigdy nie jest nowy tylko już po pierwszych km zaczyna sie proces jego zużywania czyli robią sie coraz większe luzy i szczeliny wiec powinno sie stopniowo lac gęściejszy olej .W mało wysilonych dieslach ten proces jest o połowę wolniejszy z racji małych obrotów więc dla tego na syntetykach klasy 0 można jeździc nawet do 400 tyś .
Temat szklanek jest jak rzeka ale uzdrawianie olejem to próba usuwania skutków ,a nie przyczyn . Po 300-350 tyś szklanki powinny byc wymienione na nowe. Niestety większośc z nas ma krecone liczniki ,a same auta mogą miec juz nawet po 400-500 tys w takim e36 z 96 r. tak,tak niestety ale taka jest prawda .
widzialem wiele aut typu bmw i samych bmw 5ioletnich o przebiegach 250-300 tys w wysmienitym stanie z tapicerką jak nowa . 100-200 tyś w e36 to juz chyba mit i raczej nie osiągalne .


moze i mit moze i nie u mnie na blacie jest 149tys km jak kupilem bylo 94tys -kupowalem w ciemno i z mysla ze licznik byl krecony -ale kto normalny kreci licznik auta 18letniego AZ do 94.000km?????????? . wiec zaczalem ''dochodzenie'' realnego przebiegu mojej Bmw i po niecalym roku jezdzac sprawdzajac w ASO po numerze VIN i u roznych mechanikow w tym 2 naprawde zaufanych i 4 dopiero co poznanych ,po sprawdzeniu calej dokumentacji oraz po stanie czesci silnika (panewki, zawory ,szklanki ,cisnienia na cylindrach,glowica) -doszli sami do wniosku ze ALBO to jest ori przebieg ALBO ktos robil remont kapitalny silnika i wymienial wszystkie czesci bo ''wnetrze'' silnika jest porownywalne do obecnego przebiegu ..wiec albo wierzyc albo i nie dodam ze auto sprowadzone ..a jaki niemiec bawilby sie w kapitalny remont silnika . ale wszystko to jest malo istotne bo poki co 2 lata bmw jest nie awaryjne (mam na mysli silnik) -i to mnie pozytywnie szokuje

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 14:29 
Pablo325i napisał(a):
R6 to najbardziej wyważony konstrukcyjnie typ silnika, który jest najwytrzmalszy


Nieprawda. Ma długą głowice, długie wałki, to wszystko negatywnie wpływa na wytrzymałość termiczną jak i mechaniczną. W tej kwestii lepszy jest układ V.

Pablo325i napisał(a):
czytaj cząsteczki są najmniejsze i lepiej docięrają tam gdzie mają dotrzeć


Nie słyszałem żeby były mniejsze. Ale na pewno molekuły są uporządkowane w procesie syntezy, co zwiększa ich odporność na rozrywanie, a co za tym idzie, zwiększa się wytrzymałość filmu olejowego na wysokie temperatury i poprawiają się jego właściwości.

DaRo25, to nie mogli Ci od razu w ASO sprawdzić przebiegu? :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Zakov napisał(a):
DaRo25, to nie mogli Ci od razu w ASO sprawdzić przebiegu?

w ASO we wroclawiu najpierw powiedzieli ze to kupa pracy ( to byla moja pierwsza wizyta w aso wiec uwierzylem) a potem kazal podac nr VIN i ..zniknal.. czekalem dobre 40 min a gdy wrocil powiedzial bym przyszedl po poludniu to beda znac dane i przebieg :kwasny: .okazalao sie -tak jak ten majster powiedzial -ze nie moga znalezc przebiegu tylko dane podstawowe. prawdopodobnie splawil mnie i tyle :kwasny: . moze sa inne mozliwosci w ASO sprawdzania przebiegu ale w mojej okolicy jest tylko ASO we wrocku ..w najblizszysz tygodniach wybiore sie ponownie i nie wyjde poki nie bede mial tego po co tam pojade

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 20:46 
Co za cymbały. Mnie w ASO w Rzeszowie podali przebieg przez telefon, po nr. vin...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 21:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316
Kod silnika: 346L
Witam! Posiadam BMW 316 346L poj.1.9L benzyna rok prod.99 i zamontowany LPG w kraju,sprowadzone w styczniu z niemeic. Wymieniłem olej na Castrol 5W 40 a poprzednio był o tym samym symbolu(5W 40) ale nie pamiętam jaka marka. Po zmianie sprawdzałem stan i bierze mi olej na 1000tyś ponad 0.5l i teraz zaczeło pojawiać się tykanie jak przy dieslu na zimnym silniku przez pare minut(przebieg 120000tyś).Brak wycieków. Czy zmiana oleju na inny oraz płukanie silnika może to wyeliminować? I jeszcze jedno sprawdzenie faktycznego przebiegu możliwe tylko przeż AOS i ile to kosztuje? Za wszelkie odpowiedzi dzięki pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 21:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
witek0 napisał(a):
przeż AOS

:rotfl: :rotfl:
ASO kolego .. poczytaj ten temacik od strony pierwszej do ostatniej (dluga lektura) a dowiesz sie sporo jaki olej i czy pomoze ,,moge napisac od siebie tylko tyle ze mi zmiana oleju pomogla z mobila na liqui ,, poranne cykanie zniklo i oleju znika 200ml od zmiany do zmiany .. castrol ..jeden forumowicz narzekal nawet na castrol edge , poczytaj a dowiesz sie wszystkiego o danym oleju

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ukanio328i napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak badanie oleju przez silnik kiedy dany olej jest zużyty nadaje się do wymiany. Nawet nowe auta tego nie mają (chyba)

Oczywiscie, ze maja. Chevrolet Captiva, Opel Insignia z DPFami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 22:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja smigam na Valvo MST 5w30. Cegielki na liczniku zgasly mi po 18 tys. Jezdze szybko ale bez katowania. Silnik po solidnym remoncie. Z oliwy jestem zadowolony ale jest coraz trudniejsza do dostania. Jak chcialem zamowic to nigdzie nie mieli od reki ani na sprowadzenie. Dopiero w jednej hurtowni stwierdzili ze jesli mi sie nie spieszy to z rozlewni sciagna. Teraz wszystkie auta w rodzinie smigaja na valvo i jestem bardzo zadowolony. Polecam placic kilka zl wiecej za olej, zwraca sie z nawiazka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL