BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 22:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316
Kod silnika: 346L
Sorki fakt ASO :zawstydzony: . Dzięki za odpowiedź i poprawke. Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 września 2010, 13:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
witek0 napisał(a):
Posiadam BMW 316 346L poj.1.9L benzyna rok prod.99


Witek0 możesz mi przybliżyć co to jest to 346L ?

Kisiel24 Mała pomyłka :zawstydzony: Ale to i tak nie zmienia faktu że 95% aut tego nie ma w tym e36 :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 września 2010, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
testu część dalsza, czyli zaczęło być słychać vanosa, jarmoli jak DIESEL, więc jego czas już nadszedł... z tym że wcześniej przy wyższych obrotach też jarmolił, ale mniej i ciszej, teraz to już typowy Diesel.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
I u mnie testów ciąg dalszy :luka: .Przejechane ponad 2.5 tysiąca kilometrów od zabiegu.Silnik cichutki (na tyle na ile ciche może być M50 :P ) Zużycie oleju ZEROWE barwa jak nowy.Wczoraj mierzyłem ciśnienie i mimo że ktoś może powiedzieć że to niemożliwe po 300 tysiącach kilometrów i początkowym pomiarze to wyszło po 13,5 na każdym cylindrze :hurra: .Jak dla mnie rewelacja :super: !Napradę czuć że autko jest dużo żywsze.Mam w nosie opinie innych którzy twierdzą że syntetyk do silnika o takim przebiegu to za dużo i że się porozszczelnia i bla bla bla :P bo sam po sobie mogę stwierdzić że to co zrobiłem wyszło ZAJEBIŚCIE :cwaniak: !!!I nie chodzi tu o to żeby chwalić się jaki to ja nie jestem zdolny tylko o to że to poprostu DZIAŁA :ok: !Jeszcze raz podkreślę tylko że jestem bardzo wdzięczny ludziom którzy nakierowali mnie swoimi wypowiedziami w tym temacie na to co teraz mam :D .
Pozdrawiam :ok: !

Aha tigwelder odnośnie vanosa i odgłosów które wydaje :http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=58429
Powinno Ci się przydać :ok:


Ostatnio edytowano 3 września 2010, 12:34 przez PiRAT 31, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 12:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
PiRAT 31, tez za miesiac mnie czeka wymiana oleju i zamierzam zastosowac plukanke i ewentualnie ceramizer. Moglbys w skrocie nakreslic co uzyles (nazwa firma itd) i w jakich kolejnosciach jakie czynnosci wykonywales?

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 12:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
dulu710 napisał(a):
PiRAT 31, tez za miesiac mnie czeka wymiana oleju i zamierzam zastosowac plukanke i ewentualnie ceramizer. Moglbys w skrocie nakreslic co uzyles (nazwa firma itd) i w jakich kolejnosciach jakie czynnosci wykonywales?



Ja mogę potwierdzić wersję Pirata jeżeli chodzi o osiągi, elastyczność, generalnie o takie subiektywne odczucie dotyczące czasu reakcji na pedał gazu i miękkości pracy, to po zastosowaniu płukanki i oleju syntetycznego.
8000km później dolałem ceramizer, jedyna stukająca szklanka w okolicy Vanosa ucichła już po 100km od zalania i do dziś słyszę je jedynie zaraz po odpaleniu, kiedy auto stało dłuższy czas i cały olej spłynął do miski. Trwa to 3-4 sekundy i cichną także zaje :super: Auto jakby odzyskało jeszcze troszkę wigoru.

Żeby zweryfikować konkretne efekty muszę jeszcze zmierzyć kompresje i porównać ją z pomiarem z okresu, kiedy auto jeździło na Castrolu 10W40.

Zastosowane materiały:
Płukanka Wynn's
Olej Gulf Formula G 5W40 http://www.oiltrading.pl/pl/informacje_o_produktach/dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_dla_samochodow/1210_gulf_formula_g.html
Ceramizer http://ceramizer.pl/ do silnika, 1 dawka

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Ostatnio edytowano 3 września 2010, 12:28 przez Marky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 12:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
PiRAT 31 napisał(a):
po 13,5 na każdym cylindrze

o żesz w mordę :)
PiRAT 31 napisał(a):
że się porozszczelnia i bla bla bla

ta, a zaraz później panewki szlag strzeli ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 12:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
no to i ja uzyje ceramizer za okolo 2 tyg ;) bo zmiana oleju mnie czeka -fakt dopiero niecale 9 tys ale bede w pl i tam przeprowadze ten zabieg

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 18:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
No to żeśta mnie przekonali :D :hyhy:
Zamówiłem olej Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly 3700 oraz Engine Flush Liqui Moly 2640. Zobaczymy co się będzie działo.
Aktualnie zalany olej :wstyd: Castrol 10W40 :wstyd:
Oby się polepszyło chodź nie jest źle. Ceramizer pewnie też użyję lecz najpierw zobaczę jaki będzie efekt po płukance i nowej oliwie ;)
Jak to mówił mój kolega lepiej zapobiegać niż leczyć ;)
Aha przebieg z tego co wydedukowałem to jakieś 310 tys. chodź cholera wie czy nie więcej :rotfl:

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Lama123 napisał(a):
10W40

juz po zmianie na 5W bedzie o wiele lepiej

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 września 2010, 19:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Mam nadzieję ;)

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 września 2010, 09:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Lama123 napisał(a):
Mam nadzieję

moją e36 328 ma 245 tys. km - jak tylko kupiłem z DE od razu zalałem full syntetyk.
Do tej pory nalatałem 50 tyś. km na Castrol EDGE 0w40/5w30 i chodzi o niebo lepiej niż w momencie kiedy ją kupiłem.
Spalanie oleju na poziomie 0,2/L na 10tyś, żadnych wycieków, vanos OK
wiec naprawdę nie ma czego się bać ;)

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 września 2010, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
uzywam od 200.000 castrola , teraz juz drugi raz 10 w 60, a wczesniej caly czas castrola 5 - 10 w 40... od 100.000 temu za kazdym razem przy wymianie plukanka... na liczniku 330.000... wymienialem jakies 70.000km temu szklanki i dzwigienki... na poczatku pomoglo - czyli wkrecal sie do odcinki - czyli 6,4... ale po jakims czasie znow max 5,5tys. obr i jakby przestawal pracowac na jednym z cylindrow. Co jest? przez co to jest spowodowane...? jak ta usterke usunac...? bo wymiana dzwigienek rouvil na nowe co 50.000km to raczej drogi interes... :(

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 września 2010, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Dawno tu nie zaglądałem :hyhy: Praca itp itd :) Bardzo się ciesze ze pomogłem moim eksperymentem i tematem, nie spodziewałem się ze urośnie to do takich rozmiarów :) Mój silnik ma się dobrze, czasem dostaję prywatne wiadomości z pytaniem jak chodzi itp, więc napisze tutaj. Silnik chodzi jak chodził, czasem tylko odezwie się jakaś szklanka ale po przegonieniu do wyższych obrotów znów cichnie. Mam zamiar to rozwiązać kolejnym płukaniem silnika przy następnej wymianie oleju, pewnie się zawiesza albo cuś :rotfl: Mam natomiast z lekka inny problem, i jeśli ktoś by mógł pomóc to zapraszam tu viewtopic.php?f=1&t=81285 . Dziękuję :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 września 2010, 13:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
A więc jestem właśnie świeżo po płukance silnika oraz wymienie oleju.
Jak już wcześniej pisałem dokonałem zakupu olej Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly 3700 oraz Engine Flush Liqui Moly 26. Wcześniejszy olej Castrol 10W40. Dodatkowo oczywiście wymieniłem filtry.
Silnik przed coraz głośniej zaczął pracować.
A więc po zabiegu odczucia tak jak się tego spodziewałem i w sumie jest to oczywiste. Kontrolka oleju od razu włączeniu silnika gaśnie od razu a nie jak na wcześniejszym oleju po 3 sekundach :wstyd:
Silnik wyciszył się. Delikatnie poprawiła się dynamika.
Nie chcę zapeszać, zobacze co się będzie działo po przejechaniu kolejnych km ale myślę, że będzie dobrze :)

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 września 2010, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
Jakoś temat przycichł, ale testu ciąg dalszy.
temperatury za oknem poszły w dół no i myślę sobie jak to będzie z tymi szklankami.
Ostatnio rano 5.05 odpalam auto i po chwili zdałem sobie sprawę że chyba nie było cyk cyk cyk, ale ze pewny nie byłem, śmiało do pracy z myślą że zobaczę jak będzie po pracy. Po robocie (specjalnie drzwi uchylone) odpalam i ....cisza, myślę sobie albo jest git albo auto było już palone więc może dlatego. Następnego dnia rano odpalam auto i znowu....cisza no tu już pełen banan na gębę :D i do roboty. Vanosa nie słychać, jakoś cały silnik ucichł więc jak dla mnie git-arraa :ok:

I teraz pytanie co pomogło:
-płukanka LM
-olej Castrol Edge Sport 0W30
-ceramizer
?????

A może wszystko na raz jakoś po trochu??? Tak czy siak na prawdę zmieniam zdanie o tym całym zabiegu.

P.S.
Zużycie oleju w ogóle nie występuje, wcześniej jak mu dałem w piz.. to potrafił sobie coś tam łyknąć, zrobiłem już 2000km i nic, na bagnecie tyle ile było, pod tym względem jestem w totalnym szoku.
Na nic tu teorie teoretyków z krainy "wykminione we własnej głowie" że pełny syntetyk rozszczelnia silnik... w przypadki bmw to istna głupota.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 16 września 2010, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Panowie!!!! to jakieś szaleństwo ,wszystkim po płukance i zmianie oleju(wydaję się),że auta mają lepsze osiągi ,ciszej chodzą itp.itd-a ja powiem tak: jedyne co zauważyłem to to ,że podczas rozruchu coś warkocze przez 2-3 sek.i zaczynam bać się czy aby dobrze zrobiłem -następna wymiana to na pewno dobry półsyntetyk!!!! pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 12:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
bubek6 napisał(a):
następna wymiana to na pewno dobry półsyntetyk!!!!

do nowoczesnego diesla z turbiną?
bubek6 napisał(a):
to jakieś szaleństwo
:!:
:rotfl:

tigwelder napisał(a):
I teraz pytanie co pomogło:
-płukanka LM
-olej Castrol Edge Sport 0W30
-ceramizer
?????

myślę że przede wszystkim olej, teraz silnik po prostu cały czaqs ma olej a nie kisiel :]
A Edge Sport to chyba najlepszy castrol

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 18:09 
bubek6 napisał(a):
Panowie!!!! to jakieś szaleństwo ,wszystkim po płukance i zmianie oleju(wydaję się),że auta mają lepsze osiągi


To też jest paranoja. Ja jak wyjade z myjni, to mi się wydaje, że auto ma lepsze osiągi... :mur:

Pablo325i napisał(a):
myślę że przede wszystkim olej, teraz silnik po prostu cały czaqs ma olej a nie kisiel


No i co, myślisz, że dobry półsyntetyk, jest tak wiele gorszy od syntetyka? Są półsyntetyki (Valvoline VR 10W-60), przy których przeciętne syntetyki klękają. Syntetyk ma przewagę w skrajnych warunkach (zimny rozruch, wysokie temperatury, wielogodzinna jazda po autostradzie). Naprawdę sądzicie, że w normalnych warunkach eksploatacyjnych robi to tak wielką różnice? Ile dłużej pożyje ten silnik przy normalnej eksploatacji? Zamiast 500 tyś km, 550 tyś km? - śmiech na sali. :D Nie to, żebym był przeciwnikiem oleju syntetycznego, sam mam zamiar przy następnej wymianie wypłukać silnik i wlać syntetyk (poprzednio nie wiedziałem co było, to wlałem półsyntetyk), ale to nie znaczy, że na półsyntetyku jest coś nie tak. Wręcz przeciwnie, wiele tyś km zrobiłem na takich olejach i wszystko ok. Jak silnik jest trup, to trup, ani syntetyk nie pomoże. No chyba, że dopiero zaczyna niedomagać, to wymiana oleju odwlecze ten stan na kilkadziesiąt tyś km, ale silnika nie naprawi.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
wczoraj kupiłem e36 1.8is, niestety człowiek od którego kupiłem auto, nalał do niego olej mineralny, twierdząc, że tak musi być, ponieważ silnik jest na łańcuchu rozrządu. Jak on to wymyślił, jaki to ma ze sobą związek nie wiem, ale jutro biorę się za płukankę silnika, zmiana na Valvoline 10w40 + ceramizer, ktoś może stosował ceramizer do dyfra?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL