BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] wymiana silnika
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
nihonn napisał(a):
Szczurek1986 czyli nie da sie zrobić żeby przy kompresorze chodził na gazie ?


Kolego pewnie wszystko się da tylko to nie idzie w parze i do tego koszta. Jeśli Twoja instalacja nie ogarnie mocy to trzeba będzie zmieniać elementy co kosztuje. Słyszałem u znajomego gazownika że Benzyna + turbo/kompresor nie lubią gazu (info na temat silnika skody superb 1.8t). Moje zdanie jest takie że jeśli chcesz coś około 300 km i gaz to prościej wsadzić m60b40 + LPG, koszta może podobne ale na pewno będzie mniej awaryjnie ;)

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana silnika
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: m50b25
albo jebnąc kompressor z wyprzęgnikiem wyłączyć kompressor i w tedy niech chodzi na gazie a jak bym chciał włączyć kompressor to bym na benzyne dał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana silnika
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
No wszystko się rozchodzi ile chcesz dmuchać tym kompresorem. Większe dmuchanie wiąże się z odprężeniem silnika. Po odprężeniu silnik bez doładowania nie będzie chodzić chyba że na paliwie 100 oktan +. A jak chcesz dmuchać przypuśćmy 0.1-0.3 bar i uzyskać 220-230 km to myślę że lepiej zrobic strocker na 2.8, dobry wydech i dolot + strojenie ECU Boscha i też coś około tego uzyskasz ;) Powiem Ci że długo zastanawiałem się nad m50 turbo/kompresor i sobie odpuściłem na razie ;) Trzeba mieć drugie cywilne auto i z 15-20 tys wolnej gotówki i można się bawić, w innym wypadku można przekombinować i stracić :) Zobacz na allegro ile projektów turbo/kompresor stoi na sprzedaż albo do dokończenia albo świeżo złożone :) :) To kosztuje i nigdy nie będzie jak w fabryce i trzeba się liczyć z usterkami i kosztami na bieżąco ;) ;) Ale to tylko moje zdanie :)

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana silnika
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: m50b25
pod turbo sie narazie nie chce pchać ale łatwiej wmontować widziałem na allegro ale to mają orginalne a ja bym spawał all tak samo wydech cały tylko bym kupił kolektor wydechowy ten co daje 10%
myslałem ze 0.60/0.80 doładowanie przez kompressor ale nie wiem jaki kompressor pod 0.80
czytałem ze pod doładowanie 0.60 nie potrzeba zmieniać wtrysków ze bedzie normalnie działało to sie okaże ja mam silnik m50b25 bez vanosa
ciekawe ile by ten silnik wytrzymał doładowania bez kucia itp

jak bede zaczynał prace nad tym to założę temat żeby sie dowiedzieć co i jak bo bede sie chciał wiecej dowiedzieć z tym gazem itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana silnika
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
Wpisz w google m50b25 k64 mat suszara. Jest tam temat ile wytrzyma m50b25 bez vanosa bez kucia ;) Sporo ;) Turbo fajna sprawa ale trzeba wszystko zrobić z głową i nie można oszczędzać bo to się może mścić ;) Myślę że około 7000-9000 tys zł i można z 350- 400 km uzyskać (oczywiście robiąc samemu) Turbo ok 1300zł, IC- ok 500zł- wtryskiwacze -ok 1200zł- strojenie ok-1500zł, przekładka odprężająca plus dwie uszczelki 1000 zł, zawory rurki kolanka złączki i inne pierdoły - ok 1500zł, do tego np ecu master 600zł, panewki pierścienie- ok 1000zł i kolektor pod turbo 700-1000 zł. Ale z gazem wtedy trzeba sobie chyba odpuścić ;)

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana silnika
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 34
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: e36 compakt 1.8ti
no i powstał pierwszy problem!!! wszystko złożone do kupy odpalam a tu falują obroty miedzy od startu ma 1500 i ciagnie az do ponad 2000... i teraz jestem już głupi!!!! ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL