BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 02:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 25 lutego 2011, 18:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
tylko że ja już jestem krok dalej. jak jezdze na benzynie jest w porządku i dopiero kiedy znów zacznę jeździć na gazie jest problem ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 25 lutego 2011, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
POLECAM zajrzeć tu: :cisza:
viewtopic.php?f=1&t=92119&start=20

Może Ci coś to podpowie :) :)

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 25 lutego 2011, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
właśnie o tym mówię, jeżeli instalacja lpg jest błędnie wystrojona (bądz jak w moim przypadku walnięte wtryski gazu) to ECU silnika się adaptuje do tego wystrojenia i korekty ECU zmieniają się by na LPG mieszanka była optymalna. Jeżeli np LPG jest za bogato, ECU silnika ją zubaża. Potem gdy się przełączy na Pb jest za ubogo, i silnik "głupieje"

Dlatego ja na swoim przykładzie nauczyłem się, że najpierw należy zacząć od odłączenia gazu i sprawdzeniu co się dzieje z autem na samej benzynie. Oczywiście jeżeli mówimy o instalacji sekwencyjnej bo wcześniejsze wersje, w bmkach to porażka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 18 marca 2011, 18:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
temat powraca ;)

w zasadzie coraz gorzej auto mi pracuje. reset kompa już nie pomaga. ale dziś ciekawą sprawę wyczaiłem: po odpięciu czujnika położenia przepustnicy auto pracuje.... niemal idealnie! po podłączeniu znów do pupy. musze pomierzyć ten czujnik bo jest szansa ze to jego wina :D

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 21:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
odnawiam :]

w międzyczasie udało mi się połączyć kompem z samochodem i wywalił mi błędy od sondy lambda. sprawdziłem że po odłączeniu sondy lambda auto pracuje identycznie jak z podpiętą więc postanowiłem podmienić wczoraj tę sondę. podmieniłem i podczas podłączania wtyczki zauważyłem że jeden kabel dochodzący do niej od strony samochodu jest urwany. dokładniej rzecz ujmując do trzech z czterech kabelków są podpięte jakieś bajery. dwa to na pewno od gazu (bo idą do jego wiązki) a trzeci nie wiem - idzie na górę i wchodzi do kabiny pasażerskiej w okolice włącznika świateł (podejrzewam że to też od gazu i idzie do jego przełącznika choć po co nie wiem). grunt że o ile tenże kabelek był podpięty do wiązki sondy to juz kabelek idący do wiązki silnika się urwał. połączyłem to wszystko, skasowałem błąd i w drogę. na początku bajka! chodził po prostu idealnie. po chwili zaczęły się znów problemy takie jak zwykle - obstawiam że po prostu trzeci kontakt bo z braku lutownicy pod ręką zrobiłem to tylko na styk i zakleiłem taśmą. po świętach na pewno polutuję. dziś przez pierwsze ok 15km idealnie potem znów problemy podobne jak wcześniej choc nieco słabsze.

wnioski? są szanse ze to %$#%*% przewodzik jest winowajcą wszystkiego!

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 2 maja 2011, 22:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
witam ponownie - tym razem po raz ostatni :) otóż mój samochód od dziś działa idealnie! ale po kolei:

jak można przeczytać powyżej rozpocząłem nierówną walkę z przewodzikiem. okazało się jednak że ów przewód miał zasilać podgrzewanie sondy lambda ale nie było na nim napięcia a ten nieoryginalny doprowadzał to napięcie na krótko. dlaczego tak jest nie wiem ale skoro napięcie na grzałkę jest ok to temat odpuściłem. jak się później okazało z pomiarów obie sondy (i moja i ta co miałem na podmiankę) są padnięte. zakupiłem oryginalnego boscha, założyłem i po skasowaniu błędu sondy auto chodziło na benzynie idealnie.

problem pojawił się jednak po przepięciu na gaz. póki jechałem spoko ale przy postoju na jałowym dłuższym niż 10sek pojawiało się wahnięcie obrotów i błąd sondy po czym standardowo auto pracowało jak zwykle. po skasowaniu błędu znów było ok ale do czasu kolejnego postoju na gazie. wniosek? regulacja gazu jest konieczna bo widocznie gaz powoduje całkowicie nienormalny skład spalin tak że aż wywala błąd sondy.

dziś zrobiłem sobie regulacje gazu chodzi cud miód malina i na gazie i na benzynie. pytanie ile teraz będzie mi palił bo dopiero się uczę regulacji i nie znam wszystkich myków.


reasumując: moim problemem z początku był kompletnie źle wyregulowany gaz który powodował błąd sondy i auto pracowało nierówno (wtedy reset kompa jeszcze pomagał). Później wysypała się sonda - kto wie czy nie z powodu takich ustawień gazu?! - i dopiero jej wymiana przyniosła efekt. teraz nastąpi obserwacja spalania. jeśli spadnie będę szczęśliwy :))))

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL