BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 11:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
A kto mówił coś o tym że przelewanie oleju jest dobre ? :zdziwko: Najwyższy czas zacząc czytac z uwagą.


Dogman napisał(a):
Aj Majsu..
Zwracam honor
To z Pitekantropa postów wynika, że on przelewa.
Sie mi pomieszało


Dogman napisał(a):
Poprostu jak w moim samochodzie nic by się nie działo po przelaniu oleju ponad max to nie łaziłbym i nie opowiadał, że to bzdura, że nie można przelać itd..


i Vice Versa!


Człowieku weź się ogarnij... Proszę cię. WKLEJ POST W KTÓRYM KTOŚ PISZĘ ŻE PRZELEWA OLEJ PONAD PODZIAŁKĘ I JEST TO DOBRE DLA SILNIKA, teraz już rozumiesz ? :zdziwko:

NAUCZ SIĘ CZYTAC ZE ZROZUMIENIEM A nie nabijasz bezsensowne posty.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
pitekantrop napisał(a):
Bo jak wlejesz 4 litry w M40 to wychodzi MAX. Ponadto mamy już prawie lato, więc MAX jest jaknajbardziej wskazane. Jest w sumie kilka mm ponad MAX. Zawsze tak zalewam i nawet zwykle w serwisie zalewają na MAX albo ponad MAX i nic to nie szkodzi. Poza tym jak mi brał 1,5 litra na 10 000 km mineralnego to być może weźmie teraz ze 2 albo 3 syntetyka, więc długo ten MAX tam nie będzie ;)



MAJSU_WuWuA napisał(a):
Człowieku weź się ogarnij... Proszę cię. WKLEJ POST W KTÓRYM KTOŚ PISZĘ ŻE PRZELEWA OLEJ PONAD PODZIAŁKĘ I JEST TO DOBRE DLA SILNIKA, teraz już rozumiesz ? :zdziwko:

NAUCZ SIĘ CZYTAC ZE ZROZUMIENIEM A nie nabijasz bezsensowne posty.


A czy ja pisałem, że ktoś napisał, że jest to dobre?
Ale dobrze już...tylko nie rób ze mnie analfabety.

Jak pisze nie składnie, to przepraszam!

Nie jesteśmy tu od zaśmiecania forum.

Temat brzmi:"[E30] Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3241
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
bardzo ciekawy eksperyment. chcialbym u siebie zmienic z polsyntetyka na pelen ale jakos sie boje ze mit sie sprawdzi u mnie bo ja mam do tego pecha :/
wszystkie podzialki sa robione z zapasem. przeciez przelac o 0,2 l oleju moze kazdemu sie przytrafic, czy to w aso czy w domowym garazu a nikt przeciez nie bedzie oddsysal oleju. z mojego doswiadczenia ale z vw to jezdzilem golfem mk1 z 1l silnikiem ktory palil benzyny 15-25 l na 100 a oleju 1-2 100 km i zawsze zalewalismy go duzo powyzej max i nic nie wyrzygalo a stan silnika byl oplakany wiec pradopodobienstwo wyrzygania bylo duze a jednak nic. w golfie mk3 jak zalalem do gornej kreski bardzo szykbo schodzilio do polowy i tak sie utrzymywalo do wymiany i za kazdym razem jak dolalem do max to sie tak dzialo. wyciekow nie bylo wiec olej sie musial spalac z max do polowy stanu.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 22:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
GP-T1000 napisał(a):
przeciez przelac o 0,2 l oleju moze kazdemu sie przytrafic, czy to w aso czy w domowym garazu a nikt przeciez nie bedzie oddsysal oleju..


A ja widziałem jak pracownik zakładu zajmującego się tylko i wyłącznie olejami odessał nadmiar oleju, gdyż za dużo mu się nalało. W tym zakładzie zawsze pilnują, aby poziom oleju nie przekraczał max na podziałce.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 176
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e 39
pitekantrop napisz lepiej co z silniczkiem sie dzieje bo ciekaw jestem??:D

_________________
elo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, 23:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
A wiec ja dzis zmienilem z minerala na polsyntetyk w m10 :)
Silnik oficjalnie ma 242tys z czego ostatnie 10tys zrobil na mineralu castrola 15w40 high milage. do 2001r. na polsyntetyku a pozniej do 2007r nie wiem co bylo :]
A wiec pierwsze wrazenia po zrobieniu 10km :P
Jest ciszej i silnik chodzi bardziej miekko i aksamitnie ;) :P :D :hyhy:
Jeszcze nie kopci i nie spala 10l oleju na 100km :P :rotfl:
Kontrolka cisnienia oleju gasnie po 2-3sek od odpalenia...wczesniej gasla przy samym kreceniu rozrusznikiem... :niepewny:
Poki co jestem zadowolony :) za pareset kilometrow zdam ponowna relacje :zawstydzony: :oczami: :cwaniak:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 08:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
PageUp, ile Ci brał oleju silnik przed wymianą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 10:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Też u siebie zrobiłem wymianę z mineralnego na półsyntetyk.
Kupiłem auto, gdy miało ok. 182 tys. na liczniku, na silniku była jeszcze metka z niemieckiego przeglądu - przy 170 tys. auto śmigało, o ile dobrze pamiętam, na półsyntetyku Texaco. Gdy kupiłem, nie wiedziałem co było zalane, toteż wlałem wspomnianego Castrola. Przejeździłem na nim ok. 10 tys. km i przez ten czas dolałem chyba litr, ale wiem, że olej uciekał mi z powodu zużytego simmeringu gdzieś pomiędzy skrzynią a silnikiem. Na Castrolu miałem np. takie jaja, że sprawdzam olej, a tu poziom niebezpiecznie blisko minimum - no to dolewka, jazda, po jakimś czasie sprawdzam olej znowu i jest tym razem niebiezpiecznie blisko max.
Po płukance i zalaniu Valvoline silnik ładniej pracuje, zwłaszcza w niskich temperaturach. Aż czuć, że olej szybciej rozchodzi się po silniku. Aha, na Valvoline przejechałem już chyba ok. 1500 km i nie ma cyrków w stylu znikającego/pojawiającego się nagle oleju, po prostu trzyma poziom, brak wycieków, muszę się jeszcze tylko upewnić, czy ten przy simmeringu czasami się nie zmniejszył, bo takie odnoszę wrażenie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 16:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
KotSylwester napisał(a):
PageUp, ile Ci brał oleju silnik przed wymianą?


zalezy od stylu jazdy i czy krotkie czy dlugie przebiegi ale srednio kolo 300ml na 1000km.
Jednak nie mniej niz 200ml i nie wiecej niz 400ml :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
to jakieś 3l na 10 tys km... czyli "prawie" cała wymiana oleju w międzyczasie...

Moje M10 bierze mi ok 250ml na 10tys km i zastanawiam się cały czas nad zmianą oleju... Jeździ od 299tys km na mineralu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Ano ideałem nie jest ;) ale tragedii chyba nie ma? :P
tak czy inaczej zmieniam olej co 10tys km :)
Poki co minusow nie widze uzycia polsyntetycznego. Dalszą relacje zdam za 950km :P

kociaku a jaki masz teraz przebieg w tej furce? ja bym zmienial na polsyntetyk :) choc moze poczekaj jaki efekt bedzie u mnie :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 22:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Dokładnie 299 250km :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 22:48 
KotSylwester napisał(a):
Moje M10 bierze mi ok 250ml na 10tys km i zastanawiam się cały czas nad zmianą oleju... Jeździ od 299tys km na mineralu...


Na mineralu powinno zazwyczaj mniej spalać, jak nagar osiądzie tam, gdzie ucieka.

aaa i zapomniałem dodać. u mnie np. nie ma sensu "przelewanie" oleju więcej niż środek min/max, bo najzwyczajniej w świecie szybciej go ubywa :) zupełnie jakby go wypluwał, czy co. nie wiem czym jest to spowodowane, ale tak jakoś jest.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 23:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
ja dwa lata temu miałem zdejmowaną głowicę. Zero progu, czyściutko, dekiel też czysty od dołu, brak wżerów na gładzi cylindra.... no nówka. Auto serwisowane do 292tys km u dealera :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 23:15 
KotSylwester napisał(a):
ja dwa lata temu miałem zdejmowaną głowicę. Zero progu, czyściutko, dekiel też czysty od dołu, brak wżerów na gładzi cylindra.... no nówka. Auto serwisowane do 292tys km u dealera :hyhy:


zawsze twierdziłem, że Escorty to trwałe samochody :ok: :ok: :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, 00:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3241
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
..::CZARNY::.. napisał(a):
aa i zapomniałem dodać. u mnie np. nie ma sensu "przelewanie" oleju więcej niż środek min/max, bo najzwyczajniej w świecie szybciej go ubywa zupełnie jakby go wypluwał, czy co. nie wiem czym jest to spowodowane, ale tak jakoś jest.


mialem dokladnie tak samo w moim poprzednim aucie :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 10:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
pitekantrop Jak tam Twoje doswiadczenie? cos ciekawego sie wydazylo?:)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 13:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Oj panowie chyba klęska.

Dziś po trasce 20km wjeżdżam pod dom, otwieram drzwi na włączonym silniku a tam jeden z popychaczy puka. I już nie cyka jak wcześniej, tylko ewidentnie puka, tak jak pukają panewki, tylko 2x wolniej. Puka w dekiel zaworów.

I teraz nie wiem czy to wina tej zmiany, czy też po prostu M40 zaczyna się bocianić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 14:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm a wycieki konsumpcja etc?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 14:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Wziął 0,4 litra po 2500km, zero wycieków. Ale czy to istotne? To jest pikuś przecież.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL