BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 08:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
slawek 318 napisał(a):
Witam...Musze przyznac ze ten temat jest bardzo ciekawy i przydatny :super: Po przeczytaniu tego tematu sam sie zaczolem zastanawiac czy nie zalac mojego BMW E36 318 M43 pelnym syntetykiem.Na chwile obecna mam wlany shell Hellix 10W40 silnik chodzi ladnie odpala na dotyk a czy zawory cykaja ..hm...nie sadze slychac kolo kola takie delikatne syk,syk,syk ale to bardziej jest jak gdyby wtryskiwacz lub dlatego bo mam dziure w tlumiku i lekko bzyczy ;) Mam nakrecone 250 150 km i to jest rzeczywisty :) aha zostaly mi do konca na inspekcji 3 zielone piny...wiec nic sie nie stanie jak poczekam do konca i wtedy zaleje pelen??Warto wogole??

Możesz lać smiało, ja mam zalane i jest :ok: Obserwuj tylko czy uczszelki gdzieś nie przepuszczają. Możliwe że już są twarde i nie uszczelniają, dostatecznie dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 10:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Witam, temat śledzę już od dłuższego czasu a że nadszedł moment wymiany oleju postanowiłem że i ja zastosuje płukankę LM.
Aktualnie motor zalany półsyntetykiem Mobila. Niestety od pewnego czasu silnik zaczął klekotać jak bocian :/ dzieje się tak zarówno gdy silnik jest zimny jak i rozgrzany. Zobaczymy co będzie po płukance i przejściu na 5W40. Olej już zakupiony (Valvoline 5W40), czekam jeszcze na płukankę bo zamawiałem przez internet a wiadomo jak to z tymi przesyłkami :zakrecony: . Zastanawiałem się jeszcze nad ceramizerem ale na razie jestem ciekaw zmian po płukance i przejściu na inny olej :niepewny: Wymiana w następnym tygodniu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 11:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Don Michu napisał(a):
Witam, temat śledzę już od dłuższego czasu a że nadszedł moment wymiany oleju postanowiłem że i ja zastosuje płukankę LM.
Aktualnie motor zalany półsyntetykiem Mobila. Niestety od pewnego czasu silnik zaczął klekotać jak bocian :/ dzieje się tak zarówno gdy silnik jest zimny jak i rozgrzany. Zobaczymy co będzie po płukance i przejściu na 5W40. Olej już zakupiony (Valvoline 5W40), czekam jeszcze na płukankę bo zamawiałem przez internet a wiadomo jak to z tymi przesyłkami :zakrecony: . Zastanawiałem się jeszcze nad ceramizerem ale na razie jestem ciekaw zmian po płukance i przejściu na inny olej :niepewny: Wymiana w następnym tygodniu :hyhy:

Kolego zrob plukanke tak jak kazdy pisze..zrob to dobrze i w miare rozsadku :hyhy: i w tedy zalej pelnym syntetykem bez wstrzykiwania ceramizera lub czegos podobnego...Ja podczas wymiany rowniez zrobie lekkie pranie plukanka i w tedy wlewam hm...Mobil 5W30 z tego co slyszalem to jest dobry olej nawet na bardziej minusowe temperatury..Mam taki u siebie w pracy..cena to 160 zl 5L :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 11:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Ja za 7l Valvo płaciłem 250,- z tym że brałem bańki 4l + 1l + 1l +1l. Zastanawiam się jeszcze nad ilością tej płukanki LM bo niby jedno opakowanie według producenta wystarcza na 5l oleju a w M50 wchodzi 6,5l. Teraz pytanie czy wlewać tylko jedno opakowanie czy dolewać by zachować proporcje podawane przez Liqui Moly :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 12:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
A olej w silniku masz pod kreską max teraz? Nic ci go nie ubyło? Raczej bedzie troche mniej wiec powinno starczyc jedno opakowanie LM takie jest moje zdanie.A jak masz olej pod max to spość litre i po problemie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 13:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
kosmos1990 napisał(a):
A olej w silniku masz pod kreską max teraz? Nic ci go nie ubyło? Raczej bedzie troche mniej wiec powinno starczyc jedno opakowanie LM takie jest moje zdanie.A jak masz olej pod max to spość litre i po problemie :)

Też prawda...dzięki kolego za pomysł :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
Witam Panowie.U mnie jest taki problem że rok temu wymieniłem wałek, dzwigienki i szklanki. Po ok 3 miesiącach od tego zabiegu padła uszczelka pod głowicą. Rozbieram i szok, kruszy się jedna krzywka na wałku który miał być orginalny ale chyba zostałem zrobiny przy kupnie w balona i dostałem jakiś regenerowany. Założyłem z powroten stary bo był w dużo lepszym stanie. Po jakimś czasie pojawił się bocian w silniku, tylko że na zimnym jest ciszej a czy bardziej zagrzany silnik jest gorzej. Olej to castrol gtx magnatec 10w40. Przed castrolem mobil10w40 i było tak samo. Wczesnij przez ok 40 tys był jakiś mineralny. Czy u mnie pomoże płukanka i jakiś inny olej? Z tym że przebie ok 310tys i od wymiany do wymiany dolewam ok1,5l są delikatne wycieki, ale naprawde delikatne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
płukanie silnika oraz zalej valvoline 10w- 40, przestanie grac

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 23:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
dokładnie płukanka i dobry olej rozwiąże sytuacje , bocian da rade ale nie uciszysz go w 100%, jak jest juz wałek wytarty bo pewnie był zamiennikiem to juz nic nie zrobisz

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 lutego 2011, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
A ceremizer lać??? Costrol nie może zostać bo mam już kupiny na wymiane abo lepiej valvolain???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 lutego 2011, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
100 razy lepiej vavoline:D tylko z pewnych źródeł nie z allegro za 70zł :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 lutego 2011, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
A ceramizer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lutego 2011, 18:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 256
Moje BMW: 750iL
Kod silnika: M73B54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82714&start=40
Przeczytalem praktzcynie caly temat i mam chyba troche inna sytuacje...
mianowcie delikatnie cykaja mi popychacze, najbardziej to slychac przy schodzeniu z obrotow w przedziale ponizej ok 1600 obrotow do wolnych i sprawa jest taka ze na wolnych cykaja chwile i przestaja...

na zimnym nie cyka

silnik M52b28
przebieg faktyczny 230tysi i olej mobil 5w50 ale ostatnie dwie zmiany byly lane z beczki olejarzy... ;/

teraz kupie sam z pewnego zrodla ale mysle nad plukanka, wymiane bede musial zrobic w tym tyg i nie wiem co zrobic...


dodam ze po zmianie oleju zaraz po kupnie olej byl strasznie zmeczony i wygladal na 30tys km ;/


nie bierze oleju, po wymianie jak mam full to przed nastpna wymiana stan oleju jest w polowie, auto jezdi na lpg.

sorki za brak polskich znakow ale taka klawiature akurat mam :mur:

prosze o porade,

pozdrawiam

_________________
byłe 3 : viewtopic.php?f=6&t=100376&start=0

750iL : viewtopic.php?f=6&t=109633
Obrazek
Black Bandit : http://www.youtube.com/watch?v=8ASHa9Oi ... ture=g-upl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lutego 2011, 21:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
Ja wymieniłem 5 popychaczy na wałku sącym i jest :super: nawet na zimnym nie klepnie ani raz :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 lutego 2011, 13:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Przeczytałem temat od początku i obserwuje kto to napisze i zastanawiam się czy takiego zabiegu nie przeprowadzić u mnie w e36.
Mam m50b20vanos włożyłem go z anglika i zalałem mobila1 10w40, jak zimny to z rana słychać szklanki przez ok 3sek.
Chce zmienić olej na 5w40 może castrol albo valvoline zrobić płukankę. Ale jednak mam obawy że wypłucze mi motor i tak się zastanawiam jestem na etapie 50/50 za przeprowadzeniem zabiegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 lutego 2011, 19:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
kris185 napisał(a):
Przeczytałem temat od początku i obserwuje kto to napisze i zastanawiam się czy takiego zabiegu nie przeprowadzić u mnie w e36.
Mam m50b20vanos włożyłem go z anglika i zalałem mobila1 10w40, jak zimny to z rana słychać szklanki przez ok 3sek.
Chce zmienić olej na 5w40 może castrol albo valvoline zrobić płukankę. Ale jednak mam obawy że wypłucze mi motor i tak się zastanawiam jestem na etapie 50/50 za przeprowadzeniem zabiegu.

Temat czytam od początku, i za każdym razem gdy ktoś napisze jakiś post.
Jest dużo ludzi piszących że im ten zabieg pomógł, nie widziałem negatywnej opini, więc czago się bać.. Chyba nie jesteś totalnym pechowcem, aby akurat Tobie się coś uszkodziło :)

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 lutego 2011, 22:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
CobraKlb napisał(a):
Chyba nie jesteś totalnym pechowcem, aby akurat Tobie się coś uszkodziło :)

to właśnie praktycznie żadnych negatywnych opini,a co do pecha to mam tak że czuje w kościach że coś się schrzani :dontgetit:
Kurcze jeszcze raz to przestudiuje ten temat i podejmie decyzje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 lutego 2011, 08:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 161
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Teraz moja kolej Autko jakie poddałem zabiegowi to E36 M52b20 z 96 roku , przebieg w chwili płukania 270164 km raczej prawdziwy bo większość części jeszcze oryginalnych .Wcześniej autko zalane Castrolem magnatec 10w40.Autko zostało rozgrzane zalałem płukanie silnika od valvoline pochodziło 10 minut potem spuszczanie oleju i auto zostało bez oleju na jakieś 4 godzinki , w tym czasie demontaż kolektora ssącego,na koniec zalanie valvoline vr1 raicing 5w50 , ogromny starach jak to będzie chodziło pierwsze odpalenie i masakra silnikiem rzuca jak by na jakiś cylinder nie chodziła dolaliśmy trochę oleju żeby był stan złapała lekko temperaturę i jest poezja silniczek chodzi jedwabiście wcale go nie słychać jest żwawszy naprawdę jest lepiej.Odpaliłem dzisiaj rano i masakra znowu telepie ale o wiele mniej jak wczoraj chociaż mi się wydaję że to wina czegoś z elektroniki , przed płukanką też tak chodził.Więc raczej polecam płukanie.Jeśłi coś się bęzie działo to bęe pisał dalej :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
adamsik83 napisał(a):
Teraz moja kolej Autko jakie poddałem zabiegowi to E36 M52b20 z 96 roku , przebieg w chwili płukania 270164 km raczej prawdziwy bo większość części jeszcze oryginalnych .Wcześniej autko zalane Castrolem magnatec 10w40.Autko zostało rozgrzane zalałem płukanie silnika od valvoline pochodziło 10 minut potem spuszczanie oleju i auto zostało bez oleju na jakieś 4 godzinki , w tym czasie demontaż kolektora ssącego,na koniec zalanie valvoline vr1 raicing 5w50 , ogromny starach jak to będzie chodziło pierwsze odpalenie i masakra silnikiem rzuca jak by na jakiś cylinder nie chodziła dolaliśmy trochę oleju żeby był stan złapała lekko temperaturę i jest poezja silniczek chodzi jedwabiście wcale go nie słychać jest żwawszy naprawdę jest lepiej.Odpaliłem dzisiaj rano i masakra znowu telepie ale o wiele mniej jak wczoraj chociaż mi się wydaję że to wina czegoś z elektroniki , przed płukanką też tak chodził.Więc raczej polecam płukanie.Jeśłi coś się bęzie działo to bęe pisał dalej :P

Mile widziane doświadczenia po takim zabiegu, czy coś się dzieje i czy wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 lutego 2011, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Dziś zrobiłem płukankę silnika tym środkiem Liqui Moly Engine Flush
Obrazek
oraz zalałem olej Leichtlauf High Tech 5W-40
Obrazek

Nie zauważyłem żadnej różnicy przed/ po zmianie oleju ani zastosowaniu płukanki. Jak było słychać delikatnie cykanie w silniku tak i nadal ono występuję. Podejrzewam, że to może nie zawory się odzywają tylko Vanos :mur:
Dodam tylko że zlewany olej był czysty, nie był czarny z zabrudzeniami. Może spróbuję jeszcze kupić środek do popychaczy Liqui Moly i zobaczę czy to coś zmieni, ale moim zdaniem on tylko ma za zadanie zagęszczenie oleju :(
Mam tutaj na myśli ten środek:
Obrazek
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL