BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 23:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 marca 2011, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
zrobiłem płukanke wlałem olej i nie ma zmian. Czasem gdy auto zapale rano to nie słychać tykania ale po chwili zaczyna grać. Olej to castrol10w-40 co zrobić z tym tykaniem bo szklanki wymieniłem ok25tys. temu niewiem czy były orginalne ale gość w sklepie twierdził że tak. Co myślicie robić na nowo te góre czy lepiej kupić is i przełożyć silnik bo tego mam już dość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 marca 2011, 23:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
D_K M40 ma to do siebie że lubi klepać.
Zakov dobrze gada z tymi olejami, polać mu :P Mobil1 to konkretny olej, zaznaczam to 1 bo to ważne zupełnie inna liga olejów w porównaniu tych super s, czy tam mobil 2000 czy 3000 czy jakis tam jeszcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 marca 2011, 18:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
D_K napisał(a):
zrobiłem płukanke wlałem olej i nie ma zmian. Czasem gdy auto zapale rano to nie słychać tykania ale po chwili zaczyna grać. Olej to castrol10w-40 co zrobić z tym tykaniem bo szklanki wymieniłem ok25tys. temu niewiem czy były orginalne ale gość w sklepie twierdził że tak. Co myślicie robić na nowo te góre czy lepiej kupić is i przełożyć silnik bo tego mam już dość


zmienić na normalnego syntetyka, żadnego mobila czy castrola.. ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 marca 2011, 14:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
silencium :cisza: :cisza: :cisza: :cisza:

panowi mam to samo od jakiegos czasu.

silnik m431,9tu 120 tys mil na zegarze (nienawidze go ) ale musi jeszcze pojezdzic

po zmianie oleju (nie znam historii) zmienilem na valvoline 5w50 i stukanie sie uciszylo na jkis czas,obecnie znow dokucza mi czasem na zimnym czasem na cieplym silniku. (nie doszlo nawet do polowy inspekcji) czy mam dobry olej i czy warto przy nim zostac???

waham sie stosowac plukanke ale mysle to zrobic i wymienic olej ,jezeli to nie pomoze chce wymienic popychacze hydrauliczne ,czy to jest to co mi dokucza i halasuje??

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 marca 2011, 18:48 
starscream napisał(a):
czy mam dobry olej i czy warto przy nim zostac???


Jak wyżej - olej masz do wyczynowej jazdy i szkoda za niego przepłacać.

starscream napisał(a):
waham sie stosowac plukanke


Ja bym tak zrobił. Częstą przyczyną takiego "klepania" jest niedostateczne smarowanie wałka rozrządu, spowodowane pozapychaniem kanalików doprowadzających olej do głowicy silnika. Płukanka może poprawić ten stan rzeczy, ale rzecz jasna co się wytarło już się nie zregeneruje...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 24 marca 2011, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
przejechalam po plukance 2kkm na oliwie vavlo 5w40. Stan oleju - stoi jak zalany :) Wbrew czarnowidztwu mojego kolegi, ktory wieszczyl niemalze rozpad silnika na czesci pierwsze ;P o dzwonieniu sie nie wypowiem, bo mi nic w zyciu nie dzwonilo ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
Ja zrobiłem płukanke i klepanie dalej jest Nie klepie tylko przez chwile po odpaleniu na zimnym silniku.
Od jakiegoś czasu mam tak że jade 140km/h ok 4tys obr. auto przestaje ciągnąć i jak nie puszcze gazu to zaczyna strzelać, Dzisiaj spróbowałem nie puścić gazu i po chwili kichnoł dwa razy po czym pusciłem gaz. Kiedyś wyczytałem że może się tak dziać od popychaczy ponieważ są nieszczelne i nie pozwolą na otwarcie zaworów do końca. A wasze jakie jest zdanie? Co może być przyczyną takiego czegoś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 22:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
D_K napisał(a):
Ja zrobiłem płukanke i klepanie dalej jest Nie klepie tylko przez chwile po odpaleniu na zimnym silniku.
Od jakiegoś czasu mam tak że jade 140km/h ok 4tys obr. auto przestaje ciągnąć i jak nie puszcze gazu to zaczyna strzelać, Dzisiaj spróbowałem nie puścić gazu i po chwili kichnoł dwa razy po czym pusciłem gaz. Kiedyś wyczytałem że może się tak dziać od popychaczy ponieważ są nieszczelne i nie pozwolą na otwarcie zaworów do końca. A wasze jakie jest zdanie? Co może być przyczyną takiego czegoś?


Że niby te popychacze kurczą się gdy nie są smarowane?
Bo nie bardzo podążam za tym co tam wyczytałeś...

Na moje oko to masz raczej problem natury elektrycznej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 00:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Płukanki co prawda nie zamierzam robić jak na razie, ale w związku ze sporadycznym cykaniem z rozrządu (przez 2-3 s. po starcie na zimnym silniku) postanowiłem zmienić olej. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge Sport 10W60. Chłopaki na racingforum.pl rekomendowali ten olej jako dość odporny na upalanie (na torze), właśnie w m52b28.
Ale teraz jedzie już do mnie Miller's Premium XFS 5W50. Ponoć całkiem dobry, mimo, że mało znana marka. Jak tylko zmienię, dam znać, czy hydroregulatory umilkły na dobre, chociaż nie wiem, czy te 2-3 s. to jakaś tragedia :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 09:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
maaaad 2-3 sec przy rozruchu to nie tragedia tym bardziej przy porannym rozruchu, zanim oliwa sie rozejdzie . ja mam tak samo ale w sobote zalalem ponownie LM 5w40 i ceratec LM 300ml dopiero zrobilem okolo 80km dzis sprawdzalem na zimnym rozruch i powiem ze ciszej jest te stukanie 2-3sec ucichlo nie do konca ale jest juz roznica ale proces ceramizera jeszcze nie do konca zrobiony wiec mysli mam dobre ,a jazda do max 2500rpm jest makabryczna :(

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
no właśnie tak że nie trzymają oleju i w konsekfencji nie otwiera się zawór i móli silnik :/ a mój silnik gdy jest zimny nie klepie a po chwili zaczyna stukać więc mam odwrotnie niż kolega pisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 07:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
maaaad napisał(a):
Ale teraz jedzie już do mnie Miller's Premium XFS 5W50. Ponoć całkiem dobry, mimo, że mało znana marka. Jak tylko zmienię, dam znać, czy hydroregulatory umilkły na dobre, chociaż nie wiem, czy te 2-3 s. to jakaś tragedia :D


Jak dużo śmigasz po torze to wg mnie lepszym rozwiązaniem był by Millers Motorsport CFS 5w40. Tak mnie poradził jakis technik z Millersa. Do normalnej jazdy XFS 5w40 - i taki też mam zalany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: Compact
Kod silnika: M52B28
Od 2 dni odezwały się szklanki, dosyć konkretnie.
http://www.youtube.com/watch?v=gLk7GCFRdEs
taki jest dźwięk

Mam świeżutki olej Valvoline VR1 10W40 ( 500km ) ale jak piszecie wszyscy że to jego wina to zacisnę pasa i zmienię, tylko polecicie coś konkretnego do M52B28 ?

Również boje się przejścia na syntetyk

Wymienię wszystkie szklanki za półtora klocka po czym znowu zaleje podobnym olejem i będzie to samo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 19:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
328ti napisał(a):
Również boje się przejścia na syntetyk


Do tego naprawdę nie potrzeba odwagi,
wystarczy wiedza i rozsądek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 19:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe 325Ci M54
Kod silnika: M54B25
A mam takie pytanie może głupie ale czy płukanka czysci tez intercoller etc??

_________________
Moja E36 318tds Compact M-Technic EXCLUSIVE EDITION :)
WGM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 19:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
D_K napisał(a):
no właśnie tak że nie trzymają oleju i w konsekfencji nie otwiera się zawór i móli silnik :/ a mój silnik gdy jest zimny nie klepie a po chwili zaczyna stukać więc mam odwrotnie niż kolega pisze


Taaak?
To lepiej sprawdź jak jest zbudowany rozrząd - jak otwierają się zawory i jaką rolę spełnia w tym miejscu olej.
Inaczej będziesz żył w wirtualnym świecie nieświadomości i powtarzał te wymyślone przez domorosłych filozofów z czapki wyjęte opinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: Compact
Kod silnika: M52B28
SzopeNN - płukanka czyści układ olejowy a w IC masz powietrze :)

Wracając do tematu oleju:
jeżdżę na półsyntetyku więc i tak jakichś wielkich rewolucji nie powinno być.
Olej po tych 500km jest już czarny więc albo ostatnim razem cały olej nie ścieknął i zostało sporo nagaru albo już się tak zasyfił , zmiana może na złe nie wyjdzie.

Co mam wlać ?
Liqui Molly 5W40 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 19:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
SzopeNN napisał(a):
A mam takie pytanie może głupie ale czy płukanka czysci tez intercoller etc??


nie, intercooler jest tylko i wyłącznie od chłodzenia powietrza które "przeszło" przez turbinę, płukanka czyści tylko silnik i chłodniczkę oleju jeżeli takowa znajduje się w układzie olejowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 19:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
328ti napisał(a):
SzopeNN - płukanka czyści układ olejowy a w IC masz powietrze :)

Wracając do tematu oleju:
jeżdżę na półsyntetyku więc i tak jakichś wielkich rewolucji nie powinno być.
Olej po tych 500km jest już czarny więc albo ostatnim razem cały olej nie ścieknął i zostało sporo nagaru albo już się tak zasyfił , zmiana może na złe nie wyjdzie.

Co mam wlać ?
Liqui Molly 5W40 ?


rób płukankę i wlewaj LM dobry olej chyba że masz więcej kasy na zbyciu to lej Royal Purple 5w40 (52 zł litr)




sorry.. zapomniałem o edycji postu wyżej.. ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: Compact
Kod silnika: M52B28
Dobra a teraz pytanie bardziej praktyczne

Mój olej ma 560km od ostatniej wymiany - czy silnikowi nie zaszkodzi tak szybka wymiana ?
Może głupi przykład ale miałem kiedyś stare alfa romeo gdzie zmieniłem olej na półsyntetyk bo chciałem dobrze, wypłukało mi cały nagar i silnik masakrycznie stracił kompresję a po 100km wyzionął ducha :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL