328ti napisał(a):
Hmmm... co może mu się stać:
1) nagar na pierścieniach zejdzie dzięki czemu tak samo straci kompresje - wszystko pójdzie bokiem tłoka,
Bzdura do kwadratu!
Jeśli jest nagar na pierścieniach to powoduje ich zaklinowanie a to własnie powoduje
zmniejszenie kompresji, bo pierścienie nie są elastyczne, nie uszczelniają!
"Bokiem tłoka" idzie własnie w takim przypadku a nie wtedy kiedy pierścienie są czyste,
inaczej zaklejaliby je już w fabryce.
328ti napisał(a):
2) generalne rozszczelnienie i wyciek oleju
Kolejna bzdura - efekt tzw. "myślenia" usmalonych po czubek nosa facetów, którzy każą nazywać siebie MECHANIKAMI samochodowymi!
Od uszczelniania są uszczelki!
Olej jest od smarowania!
Kiepski albo stary olej nie uszczelnia - olej zatyka.
ZATYKA!
Jeśli zatka gdzieś szczeline w sparciałej uszczelce, to dokładnie tak samo zatka kanały olejowe
- przecież to tak oczywiste, że aż łeb boli od powtarzania!
328ti napisał(a):
Płukanka służy do całkowitego wylania oleju ( przy zmianie pół a full syntetyk konieczne ) ,
łącznie z nagarem więc to jeszcze bardziej ekstremalna sytuacja.
Jeśli olej ma zrobione 5 - 10 tys km to OK można zmieniać ale tak szybka zmiana to wyszorowanie silnika do czysta.
To nie jest nowe auto...
Kolego 328 - nawet stare auto powinno mieć czysty silnik,
wymieniaj olej nawet co 100 kilometrów a Twój silnik Ciebie przeżyje.
328ti napisał(a):
Jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić i podać jakieś sensowne argumenty

Jesteś w wielkim i niewybaczalnym błędzie.
Każdy, kto chce używać oleju zamiast uszczelek, jest w oczywistym błędzie,
z powodów o których było wyżej.