BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
a co może mu się stać ? ;) więc żeby taka sytuacja się nie powtórzyła obowiązkowo płukanka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: Compact
Kod silnika: M52B28
Hmmm... co może mu się stać:

1) nagar na pierścieniach zejdzie dzięki czemu tak samo straci kompresje - wszystko pójdzie bokiem tłoka,
2) generalne rozszczelnienie i wyciek oleju

Płukanka służy do całkowitego wylania oleju ( przy zmianie pół a full syntetyk konieczne ) , łącznie z nagarem więc to jeszcze bardziej ekstremalna sytuacja.
Jeśli olej ma zrobione 5 - 10 tys km to OK można zmieniać ale tak szybka zmiana to wyszorowanie silnika do czysta. To nie jest nowe auto...

Jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić i podać jakieś sensowne argumenty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
płukanka także ma za zadanie odblokować ew. zapieczone pierścienie tłokowe więc kompresja powinna być okej ;>
poza tym poczytaj parę stron wstecz już trochę pisałem o płukance i efektach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
328ti napisał(a):
Hmmm... co może mu się stać:

1) nagar na pierścieniach zejdzie dzięki czemu tak samo straci kompresje - wszystko pójdzie bokiem tłoka,


Bzdura do kwadratu!
Jeśli jest nagar na pierścieniach to powoduje ich zaklinowanie a to własnie powoduje
zmniejszenie kompresji, bo pierścienie nie są elastyczne, nie uszczelniają!
"Bokiem tłoka" idzie własnie w takim przypadku a nie wtedy kiedy pierścienie są czyste,
inaczej zaklejaliby je już w fabryce.
328ti napisał(a):
2) generalne rozszczelnienie i wyciek oleju

Kolejna bzdura - efekt tzw. "myślenia" usmalonych po czubek nosa facetów, którzy każą nazywać siebie MECHANIKAMI samochodowymi!
Od uszczelniania są uszczelki!
Olej jest od smarowania!
Kiepski albo stary olej nie uszczelnia - olej zatyka.
ZATYKA!
Jeśli zatka gdzieś szczeline w sparciałej uszczelce, to dokładnie tak samo zatka kanały olejowe
- przecież to tak oczywiste, że aż łeb boli od powtarzania!
328ti napisał(a):
Płukanka służy do całkowitego wylania oleju ( przy zmianie pół a full syntetyk konieczne ) ,
łącznie z nagarem więc to jeszcze bardziej ekstremalna sytuacja.
Jeśli olej ma zrobione 5 - 10 tys km to OK można zmieniać ale tak szybka zmiana to wyszorowanie silnika do czysta.
To nie jest nowe auto...

Kolego 328 - nawet stare auto powinno mieć czysty silnik,
wymieniaj olej nawet co 100 kilometrów a Twój silnik Ciebie przeżyje.
328ti napisał(a):
Jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić i podać jakieś sensowne argumenty :)


Jesteś w wielkim i niewybaczalnym błędzie.
Każdy, kto chce używać oleju zamiast uszczelek, jest w oczywistym błędzie,
z powodów o których było wyżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: Compact
Kod silnika: M52B28
Spokojnie kolego bo zaraz mnie ukrzyżujesz...
Gdybym był wszechwiedzący to bym nikogo nie pytał.

Odnośnie "uszczelek" - chodziło mi o wpływ nagaru którego nigdy w 100% nie wymyjemy, z oleju półsyntetycznego (na którym prawdopodobnie całe życie auto jeździło) - na reakcje z olejem w pełni syntetycznym.
Co prawda mity zmiany oleju "w górę" są obalane, że współczesne syntetyki nie rozszczelniają silnika - a właśnie o to chciałem spytać, może źle się wyraziłem.


W moim przypadku na tłukących szklankach przejeżdżę jeszcze z 1000km po czym je wymienię hurtem razem z vanosem - wszyscy podejrzani zlikwidowani. A po tej operacji przerzucam się na syntetyk 5W40 żeby sytuacja się nie powtórzyła.

Dziękuję za pomoc
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 22:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
328ti jak dla mnie to twoja 2.8 juz od dawna powinna jezdzic na syntetyku . i nie ma sie czego bac ja przeszedlem juz rok temu z 10w na 5w i leje tylko LM od tamtej pory i jest dobrze zero wyciekow i rozszczelnien

a jak bym mial dwalosiem to polakomil bym sie na pelensyntetyk

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: Compact
Kod silnika: M52B28
tylko że Valvoline VR1 Racing półsyntetyk na którym jeżdżę ma właściwości niemal identyczne jeśli nie takie same jak full syntetyki, a jak pisałem wcześniej całe życie auto jeździło na półsynt.

Jest dosyć gęsty więc ciśnienie oleju mam cacy. Poczekam na lepsze czasy i jak już głowica będzie zdjęta to wszystko na raz się wymieni, łącznie z olejem.
24szklanki + łożyska vanosa + olej = 2000zł , jak za wieczny spokój to kwota do przełknięcia.

Odnośnie popychaczy to są jeszcze dwie sprawy:
- mam oleju bliżej minimum więc doleje pod max (podobno M52 to lubi)
- nie zwróciłem uwagi czy cyka ciszej na mocno gorącym silniku

Dzięki za porady
czuje się oświecony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 12:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
cały czas na półsyntetyku? nawet gdy wyjeżdżał z salonu? lej chłopie full syntetyk i nie patrz. Jak ja kupiłem swoją był tam minerał elf 15w- 40, troszke sie przeraziłem, chodzilo o to ze madry mechanik wczesniejszemu właścicielowi powiedzial ze ooo panie on ma juz 170 tys. przebiegu (na liczniku) to trzeba przechodzic na mineral. Takich mechaników niestety u nas nie brakuje(specjalistów) BMW powinien od fabryki po szrot chodzić na pełnym syntetyku, to co masz w instrukcji! a jeśli po 500 000 km zacznie Ci leciec to nie zmieniasz na polsyntetyk tylko zmieniasz uszczelke i dalej lejesz syntetyk. Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 116
Lokalizacja: Trojmiasto
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: m43b18
U mnie sprawa wyglada nastepujaco. Niedlugo bede wymienial olej. dotychczas jezdze na castrolu 10w40. Slychac cykanie szklanek. Potrafi na 10 tys km zjesc okolo litra. Jak wykonac plukanke i jaki olej polecacie? Dodam iz posiadam silnik m43b18 przebieg 268 tys km

_________________
viewtopic.php?f=6&t=95182 <--- moje e36 m43b18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 17:00 
Śmiać mi się chce gdy słyszę opinie typu - "Zmieniłem olej, wyciszył mi się silnik". Czego niby to jest wyznacznik, gdy silnik pracuje ciszej? O czym to świadczy? O jakości oleju? Zalej minerał + 2 moto-doktory to też się wyciszy... Na tej zasadzie działają wszelkie "doktory" do popychaczy. Wiadome, że jeśli ktoś ma "kisiel" w silniku i zanim olej rozprowadzi się w niskiej temperaturze słychać "cykanie", bądź olej w wysokich temperaturach i pod wpływem wysokiego ciśnienia traci właściwość, co również skutkuje głośną pracą hydrauliki, to wtedy należy zastosować lepszy olej. Ale co innego jeśli silnik cały czas tłucze się jak stara sieczkarnia, a ktoś zamiast go naprawiać kombinuje z olejami i wsłuchuje się na którym szklanki "zagrają" ciszej. Należy rozróżniać stukanie wynikające z wyeksploatowania jednostki, od tego związanego z zastosowaniem nieodpowiedniego oleju.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 19:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov napisał(a):
Śmiać mi się chce gdy słyszę opinie typu - "Zmieniłem olej, wyciszył mi się silnik". Czego niby to jest wyznacznik, gdy silnik pracuje ciszej? O czym to świadczy?

Może np. o tym, że olej lepiej spełnia swoje główne zadanie? :D (podpowiem Ci - redukuje tarcie ;-) )
Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 20:29 
maaaad napisał(a):
Zakov napisał(a):
Śmiać mi się chce gdy słyszę opinie typu - "Zmieniłem olej, wyciszył mi się silnik". Czego niby to jest wyznacznik, gdy silnik pracuje ciszej? O czym to świadczy?

Może np. o tym, że olej lepiej spełnia swoje główne zadanie? :D (podpowiem Ci - redukuje tarcie ;-) )
Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.


Albo ma wyższą gęstość w danej temperaturze, co skutkuje wyciszeniem silnika, a wcale nie musi świadczyć o redukcji tarcia :)

Paradoksalnie nieraz na oleju mineralnym silnik może pracować ciszej niż na syntetycznym. Grubszy film olejowy oleju mineralnego lepiej niweluje szczeliny powstałe między ruchomymi elementami wyeksploatowanego silnika. Tylko czy wtedy silnik również ma lepsze smarowanie niż na oleju syntetycznym? Wątpię...

Było już w tym temacie parę żali typu - "Zalałem syntetyka, tłucze się jeszcze bardziej! :(" Wtedy przychodzi ekspert od 7 boleści i mówi - "Bo to się jeszcze rozprowadzić musi" :rotfl: Tylko, że na "syntetyka" był czas, zanim auto przyjechało na lawecie do Polski, a Pan Czesio, ekspert, znajomy wujka znajomego, od strony ciotki powiedział - "Paaanie 180 tyś.!??? :zdziwko: Lej Pan mineralny, to nawet szkoda przepłacać..." A teraz jak masz Pan jeden z drugim trupa to sobie zreperuj, a nie cudów od oleju wymagaj :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
Mariusz325 napisał(a):
D_K napisał(a):
no właśnie tak że nie trzymają oleju i w konsekfencji nie otwiera się zawór i móli silnik :/ a mój silnik gdy jest zimny nie klepie a po chwili zaczyna stukać więc mam odwrotnie niż kolega pisze


Taaak?
To lepiej sprawdź jak jest zbudowany rozrząd - jak otwierają się zawory i jaką rolę spełnia w tym miejscu olej.
Inaczej będziesz żył w wirtualnym świecie nieświadomości i powtarzał te wymyślone przez domorosłych filozofów z czapki wyjęte opinie.


no to co powiesz na to że jak padły koledze szklanki w jego m40 to wkręcało się tylko do 3.500obr i nic więcej wymienił tylko szklanki i było ok. A tak wogóle to co może być z moim silnik że stuka ciepły a zimny nie bo z tego co tutaj wszyscy piszą to mają odwrotnie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 21:28 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov napisał(a):
Albo ma wyższą gęstość w danej temperaturze, co skutkuje wyciszeniem silnika, a wcale nie musi świadczyć o redukcji tarcia

A z czego biorą się dźwięki jednostki napędowej? (pomijam dźwięk wydechu i zasysanego powietrza, bo na to akurat olej wpływu nie ma).
Poza tym mowa o normalnych silnikach, a nie zajechanych trupach, które faktycznie mogą chodzić ciszej po zalaniu moto-doktora.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 21:55 
maaaad napisał(a):
Zakov napisał(a):
Albo ma wyższą gęstość w danej temperaturze, co skutkuje wyciszeniem silnika, a wcale nie musi świadczyć o redukcji tarcia

A z czego biorą się dźwięki jednostki napędowej? (pomijam dźwięk wydechu i zasysanego powietrza, bo na to akurat olej wpływu nie ma).
Poza tym mowa o normalnych silnikach, a nie zajechanych trupach, które faktycznie mogą chodzić ciszej po zalaniu moto-doktora.


Oczywiście, że z tarcia, ale głośność pracy jednostki napędowej może być zależna od wielu czynników takich jak wspomniana gęstość oleju w określonej temperaturze, rodzaj zastosowanego paliwa, jakość paliwa, ciśnienie atmosferyczne, a nawet temperatura zewnętrzna i to bardzo. Poza tym to, że np. na oleju "A" silnik w temperaturze dajmy na to 100 stopni chodzi głośniej niż na oleju "B" w tej samej temperaturze, o niczym nie świadczy. Ponieważ olej "A" może być przy 100 stopniach gęstszy niż olej "B", przez co zapewnia minimalnie gorsze smarowanie, ale za to w temperaturze 150 stopni, w lecie i w korku nadal zachowuje swoje właściwości, podczas gdy olej "B" już dawno by się zesrał i przestał smarować. Tak jak np. oleje typu 10W-60, które w niższych temperaturach zapewniają gorsze smarowanie, ale w ekstremalnych sytuacjach chronią nieporównywalnie lepiej... Dlatego jakieś ocenianie właściwości oleju pod względem głośności pracy silnika to dla mnie taka sama bzdura, jak ocenianie ciśnienia w oponie poprzez kopniecie butem... Nie można do tego stopnia upraszczać takich kwestii.

Olej mineralny w pewnych warunkach może zapewniać takie samo, albo i nawet lepsze smarowanie niż olej syntetyczny. W wyższych temperaturach będzie tak samo rzadki, albo i nawet rzadszy niż olej syntetyczny i do póki film olejowy nie zostanie zerwany, ruchome elementy nie będą miały kontaktu to wszystko będzie git. Tylko co się stanie gdy temperatura i ciśnienie zaczną sięgać skrajnych wartości?

Wpieniają mnie opinie typu: "Wlałem olej innej marki, przejechałem 200 km, silnik chodzi ciszej :super:" :mur: :mur: :mur: No i co z tego? Ktoś się przy tym trzepie, czy jak? Chcesz przetestować olej? Wsiądź w auto, przypal gumę ile tylko wlezie, pojedź po autobahnie przez 5 godzin z maksymalną prędkością, a na drugi dzień odpal zimny silnik w temperaturze -25 stopni i jak przez cały ten okres faktycznie będzie chodził ciszej i nic się nie wyleje, ani wał korbowy nie wyjdzie bokiem to wtedy opisz to na forum. Oczywiście nie kieruję tych słów bezpośrednio do Ciebie maaaad, żeby nie było... ;) I już nie chodzi mi tutaj o wspomniane "zajechane trupy" i sytuację przejścia z mineralnego na "syntetyk", skutkującą uciszeniem jakiś donośnych stuków, ale np. zmianę marki oleju, parę km i od razu jest "rzetelna" opinia :D


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2011, 22:42 przez Zakov, łącznie edytowano 8 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 116
Lokalizacja: Trojmiasto
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: m43b18
U mnie sprawa wyglada nastepujaco. Niedlugo bede wymienial olej. dotychczas jezdze na castrolu 10w40. Slychac cykanie szklanek. Potrafi na 10 tys km zjesc okolo litra. Jak wykonac plukanke i jaki olej polecacie? Dodam iz posiadam silnik m43b18 przebieg 268 tys km

_________________
viewtopic.php?f=6&t=95182 <--- moje e36 m43b18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
wozek napisał(a):
Jak wykonac plukanke i jaki olej polecacie?
Jest temat o olejach, jest tam też napisane o płukance, wystarczy poszukać i przeczytać.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
z mojego doświadczenia wiem że olej syntetyczny nie nadaje się do silników z przebiegiem >200k. Lepiej zalać dobry półsyntetyk.
Cytuj:
Slychac cykanie szklanek. Potrafi na 10 tys km zjesc okolo litra.

Kolego masz do wymiany uszczelniacze na zaworach albo pierścienie zbierające na tłokach. Cykanie świadczy o zużytym wałku rozrządu albo regulatory nie trzymają ciśnienia. Nawet olej za 1000zł nie zrobi Ci remontu silnika. Możesz zalać syntetyczny valvoline 5w40 maxlife jak poleca większość osób w tym wątku i opisać co się stanie po przejechaniu kilkuset kilometrów, sam jestem ciekaw ;) pod warunkiem że korba nie wyjdzie bokiem po wymyciu wszystkiego co trzyma ten silnik przy życiu ;)
Cytuj:
Dlatego jakieś ocenianie właściwości oleju pod względem głośności pracy silnika to dla mnie taka sama bzdura, jak ocenianie ciśnienia w oponie poprzez kopniecie butem...

i tu się grubo mylisz kolego, ktoś kto ma pojęcie o silnikach i o olejach po tym jak silnik pracuje i jakie wydaje dźwięki bardzo szybo stwierdzi czy olej dobrze smaruje czy zaciera silnik. Wlej sobie dobry markowy olej, może być pól syntetyczny lub syntetyczny a później wlej lotosa albo tedexa i posłuchaj silnika, sam wtedy ci odpowie ... , no chyba że masz problemy ze słuchem.
Cytuj:
ani wał korbowy nie wyjdzie bokiem
jakbyś choć trochę znał się na mechanice to byś wiedział że wał korobowy nie wychodzi bokiem, co najwyżej korbowód ;)

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
:zalamany::zalamany:
Cytuj:
Dlatego jakieś ocenianie właściwości oleju pod względem głośności pracy silnika to dla mnie taka sama bzdura, jak ocenianie ciśnienia w oponie poprzez kopniecie butem...
Kolego kopnięciem butem nie sprawdza się ciśnienia w oponach ale za to bardzo dobrze można sprawdzić luz na łożyskach kola, pod warunkiem że masz twardego buta :super:

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Ostatnio edytowano 14 kwietnia 2011, 05:29 przez Betty Swalloks, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
:cwaniak:
Cytuj:
Poza tym coś Ty tam Panie u góry napitolił z tymi emotami!? :rotfl: Dostaniesz OST jak nic... Nowy, a już go lubię! :hyhy: :zdrowko:
prosze bez OT ;) ale również :zdrowko: :08:

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2011, 23:17 przez Betty Swalloks, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL