BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:52 
Betty Swalloks napisał(a):
i tu się grubo mylisz kolego, ktoś kto ma pojęcie o silnikach i o olejach po tym jak silnik pracuje i jakie wydaje dźwięki bardzo szybo stwierdzi czy olej dobrze smaruje czy zaciera silnik. Wlej sobie dobry markowy olej, może być pól syntetyczny lub syntetyczny a później wlej lotosa albo tedexa i posłuchaj silnika, sam wtedy ci odpowie ... , no chyba że masz problemy ze słuchem.


Nie stary, ja nie muszę wlewać Lotosa do silnika. Wystarczy, że miałem Castrola 10W-40. Silnik chodził, że miód-malina dosłownie! Tylko, że Castrol w pewne gorące lato i w przypływie mojej fantazji w operowaniu prawą stopą stracił właściwości i myślałem, że mi klawiatura zaraz przez wydech wyleci, więc nie ucz mnie proszę kolego, tego co już dawno o olejach zapomniałem :)

Betty Swalloks napisał(a):
jakbyś choć trochę znał się na mechanice to byś wiedział że wał korobowy nie wychodzi bokiem, co najwyżej korbowód ;)


Szklanki też przez wydech nie wylatują nie? :rotfl: Ale gapa ze mnie :wstyd: Ale masz rację, nie znam się na mechanice ;)

Poza tym coś Ty tam Panie u góry napitolił z tymi emotami!? :rotfl: Dostaniesz OST jak nic... Nowy, a już go lubię! :hyhy: :zdrowko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 23:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
D_K napisał(a):
no to co powiesz na to że jak padły koledze szklanki w jego m40 to wkręcało się tylko do 3.500obr i nic więcej wymienił tylko szklanki i było ok. A tak wogóle to co może być z moim silnik że stuka ciepły a zimny nie bo z tego co tutaj wszyscy piszą to mają odwrotnie???

Albo olej który używasz nie sprawdza sie w temperaturze pracy silnika, albo szklanki są już mocno zużyte, albo jedno i drugie.
Jaki to olej i jaki przebieg silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 05:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Cytuj:
D_K napisał(a):
no to co powiesz na to że jak padły koledze szklanki w jego m40 to wkręcało się tylko do 3.500obr i nic więcej wymienił tylko szklanki i było ok. A tak wogóle to co może być z moim silnik że stuka ciepły a zimny nie bo z tego co tutaj wszyscy piszą to mają odwrotnie???

Albo olej który używasz nie sprawdza sie w temperaturze pracy silnika, albo szklanki są już mocno zużyte, albo jedno i drugie.
Jaki to olej i jaki przebieg silnika?

Moim zdaniem jest tak:
Jak stuka na zimnym to zły olej (za gęsty przy rozruchu, małe ciśnienie)
Jak stuka na ciepłym to zużyty silnik (wałek, samo regulatory, dźwigienki itp, wtedy może pomóc gęstszy olej (czyt, półsyntetyk)ale nie na długo.

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 07:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Betty Swalloks napisał(a):
olej syntetyczny nie nadaje się do silników z przebiegiem >200k.
Proszę Cię nie pisz bzdur, bo zaraz się okaże że powyżej 300kkm trzeba lać minerał :mur: Syntetyk leje się przez całe życie silnika i tyle w temacie, lejesz gówno to później masz problem.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Cytuj:
lejesz gówno to później masz problem.
rób jak chcesz kolego, to wolny kraj, ale jesteś w błędzie bo jest wiele rewelacyjnych półsyntetyków które są sto razy lepsze od twojego cud syntetyka.
Cytuj:
Syntetyk leje się przez całe życie silnika i tyle w temacie,
Przez całe życie silnika to się zgodzę, ale jak całe życie silnik jeżdził na półsyntetyku albo nie wiadomo na czym to syntetyk rozwali silnik, i to nie tylko moje zdanie ale wielu mechaników ci to powie którzy mają pojecie a nie ślepo wierzą że syntetyk i nic więcej.

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 07:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Betty Swalloks napisał(a):
syntetyk rozwali silnik
w jaki sposób olej może rozwalić silnik ????
Zmieniałem z półsyntetyku na syntetyk i wszystko jest ok.
Betty Swalloks napisał(a):
rób jak chcesz kolego, to wolny kraj, ale jesteś w błędzie bo jest wiele rewelacyjnych półsyntetyków które są sto razy lepsze od twojego cud syntetyka.
a skąd wiesz na jakim syntetyku jeżdżę? Nie opowiadaj głupot, że półsyntetyk jest lepszy od syntetyku, mówię oczywiście o markowych olejach. Poza tym piszesz, że jest 100 razy lepszy, jakieś doświadczenia robiłeś w tym temacie? Możesz jakoś poprzeć swoją wypowiedź?

EDIT
temat o olejach już jest: viewtopic.php?f=1&t=13506 warto poczytać.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 10:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Aj widze ze tu dalej znajduja se osoby ktore maja swoje wieksze i mniejsze madrosci co do olejow i zyja w przekonaniach ze co pol syntetyk lepszy od syntetyka .. ok moze i tak ale nie w bmw . ot moje zdanie i potwierdzone moim wlasnym doswiadczeniem po przejsciu z 10w na 5w .

zakov no i ja napisalem ze lepiej chodzi silnik po zmianie na 5w i co? myslisz ze zaraz po zmianie i po odpaleniu polecalem i napisalem na forum >>super zmieniajce silnik chodzi o niebo lepiej<<?
nawiazuje do twojej wypowiedzi bo wykluczyles tylko maaaad-a z takowych podejrzen a co z reszta? albo najwyczajniej se czepiam :P :]
po mojej zmanie 2 dni pozniej byla trasa ok 900km jeden postoj tylko i roznie bywalo na autostradzie raz jazda patrolowa a pozniej proba zamkniecia zegarow, i z czystym sumieniem na nastepny dzien bylo cicho przy rozruchu na zimnym w temp ujemnej wiec sam olej pomogl w moim przypadku

dopiero po ponad roku odezwalo sie lekko slychalne cykanie 2 sec przy rozruchu i 70km temu zmienialem olej LM i dodalem cerateca LM i jeszcze nie zrobilem magicznych 200km a dzis przy odpalaniu cichutko i to mnie cieszy
wiec jak widac jest wiecej takich co powaznie podchodza do tego typu doswiadczen i nie pisza na forum bajek
:)

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Moje prywatne zdanie, popełniacie tutaj jeden podstawowy błąd, dzielicie oleje na syntetyczne i półsyntetyczne zachwalając jedne a negując drugie. Jeśli olej jest naprawdę dobry podział ten nie ma znaczenia i zobaczylibyście że nie jeden półsyntetyk okazałby się lepszy od syntetyka pod każdym względem. Ja do swojego wysłużonego m40, choć chodzi jeszcze całkiem żwawo i cicho nigdy nie zaleje syntetyka bo skazałbym ten silnik na szybką śmierć.
Cytuj:
ok moze i tak ale nie w bmw . ot moje zdanie
a co to bmw ma silnik odrzutowy czy co? konstrukcja jak każda inna, masz w domu ołtarzyk ze znaczkiem firmy ze takie głupoty wypisujesz?
Stare beczki robiły po milionie kilometrów na mineralce, jedyna różnica że zawory śrubowe i w tym jedynie syntetyk może być lepszy, w pompowaniu hydro popychaczy.

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 11:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Betty Swalloks napisał(a):
a co to bmw ma silnik odrzutowy czy co? konstrukcja jak każda inna, masz w domu ołtarzyk ze znaczkiem firmy ze takie głupoty wypisujesz?

Betty Swalloks napisał(a):
w tym jedynie syntetyk może być lepszy, w pompowaniu hydro popychaczy.


sam sobie odpowiedziales
Betty Swalloks napisał(a):
Moje prywatne zdanie, popełniacie tutaj jeden podstawowy błąd, dzielicie oleje na syntetyczne i półsyntetyczne


to wg ciebie oleje nie powinny miec podzialow ..zadnych..
i bez roznicy ci czy to mineral czy pelen syntetyk ... trzebabylo tak od razu to nie bylo by niepotrzebnych postow w tym temacie.

Betty Swalloks napisał(a):
nie jeden półsyntetyk okazałby się lepszy od syntetyka pod każdym względem.

wiadomo ze pol syntetyk LM lub Valvo bedzie lepszy od pelnego syntetyku zakupionego w hipermarkecie a my tu mowimy o olejach z wyzszych polek i to ty wypisujesz glupoty przez wielkie G piszac ze pol syntetyk bedzie pod kazdym stopniem lepszy od syntetyka

kilka stron wyzej sa rozpisane parametry olejow synt. i polsynt. i nie maja swoich wlasciwosci one na darmo

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Betty Swalloks napisał(a):
zobaczylibyście że nie jeden półsyntetyk okazałby się lepszy od syntetyka pod każdym względem
jak weźmiesz syntetyk z biedronki a półsyntetyk Liqui Moly lub Valvoline to się zgodzę, ale jak porównujesz półsyntetyk do syntetyku to tej samej marki.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 12:53 
DaRo25 napisał(a):
zakov no i ja napisalem ze lepiej chodzi silnik po zmianie na 5w i co? myslisz ze zaraz po zmianie i po odpaleniu polecalem i napisalem na forum >>super zmieniajce silnik chodzi o niebo lepiej<<?


Nie wiem, nie odnoszę się tu do twoich opinii. Dobry olej przede wszystkim powinien być wielozakresowy. Nawet bardzo kiepski olej w pewnych warunkach, w jednej chwili może mieć świetne właściwości i doskonale smarować (czy tam jak kto woli wyciszać), a chwile później nie mieć już absolutnie żadnych właściwości...

Dlatego moje zdanie w tej kwestii jest takie - Chcesz wyrazić opinie o oleju? Przetestuj go w temperaturach od -25 do 250 stopni. Wtedy będziesz cokolwiek o nim wiedział. Ale to i tak bardzo niewiele, bo aby faktycznie przekonać się czego warty jest olej należałoby przejechać na nim od nowości silnika przynajmniej 100 tyś. km, po czym rozebrać silnik na części pierwsze i to najlepiej mając drugi taki do porównania.

maaaad napisał(a):
Żeby było śmieszniej - są "syntetyki" i syntetyki :hyhy:


Co racja, to racja...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Zakov napisał(a):
Chcesz wyrazić opinie o oleju? Przetestuj go w temperaturach od -25 do 250 stopni.

na syberie ani do piekla sie nie wybieram :hyhy: wiec tak drastycznie to nie bede testowal i wystarczy mi moj tescik >> sprawuje sie na tym oleju dobrze >>lepiej niz na bylym i to MI wystarczy.

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 14:45 
Zależy co kto wymaga od oleju :hyhy:

Kolega Betty Swalloks, ma trochę racji, choć może niezbyt precyzyjnie się określa :P W mocno wyeksploatowanych silnikach lepiej mogą sprawdzać się oleje półsyntetyczne. Nieraz również dobry olej półsyntetyczny jest lepszy, niż niejeden olej który tylko z nazwy jest "syntetykiem"...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Zakov napisał(a):
Zależy co kto wymaga od oleju :hyhy:

Kolega Betty Swalloks, ma trochę racji, choć może niezbyt precyzyjnie się określa :P W mocno wyeksploatowanych silnikach lepiej mogą sprawdzać się oleje półsyntetyczne. Nieraz również dobry olej półsyntetyczny jest lepszy, niż niejeden olej który tylko z nazwy jest "syntetykiem"...


Teoria absolutnie bezpodstawna.
Jeżeli mówimy o sprawach czysto technicznych a nie ekonomicznych,
to na Waszym miejscu poważnie zastanowiłbym się nad wygłaszaniem takich opinii.
Bo niby czym wyróżnia sie silnik bardziej wyeksploatowany
- ma większe luzy, więcej luzów w różnych miejscach które tym olejem sa smarowane.
Który z olejów będzie miał lepsze parametry na sciskanie, zrywanie filmu olejowego, który będzie zostawiał mniej zanieczyszczeń - nagaru, kiedy już się przypali.
Znacie odpowiedź na to pytanie? Chyba jest oczywista...
A jeśli nie, to proponuje jeszcze raz zapoznać się z właściwościami olejów mineralnych i syntetycznych, i zapytać siebie - dlaczego do silnika odrzutowego gdzie obciążenia są ekstremalne, żaden domorosły mechanik nie leje minerała.

I żeby nie było,
jeśli ktoś kupuje syntetyk marki 'biedronka' czy coś,
to jest to przypadek kliniczny -na pewno nie na to forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 17:57 
Mariusz325 napisał(a):
Teoria absolutnie bezpodstawna.
Jeżeli mówimy o sprawach czysto technicznych a nie ekonomicznych,
to na Waszym miejscu poważnie zastanowiłbym się nad wygłaszaniem takich opinii.
Bo niby czym wyróżnia sie silnik bardziej wyeksploatowany
- ma większe luzy, więcej luzów w różnych miejscach które tym olejem sa smarowane.
Który z olejów będzie miał lepsze parametry na sciskanie, zrywanie filmu olejowego, który będzie zostawiał mniej zanieczyszczeń - nagaru, kiedy już się przypali.
Znacie odpowiedź na to pytanie? Chyba jest oczywista...
A jeśli nie, to proponuje jeszcze raz zapoznać się z właściwościami olejów mineralnych i syntetycznych, i zapytać siebie - dlaczego do silnika odrzutowego gdzie obciążenia są ekstremalne, żaden domorosły mechanik nie leje minerała.


Wszystko ładnie, pięknie i by się zgadzało. Tylko, że gdy wyeksploatowany silnik przepala dajmy na to na 10 tyś. km 5 L oleju półsyntetycznego, a syntetycznego w tych samych warunkach 10 L, to którym bardziej się zanieczyści poprzez jego spalanie?

Mariusz325 napisał(a):
I żeby nie było,
jeśli ktoś kupuje syntetyk marki 'biedronka' czy coś,
to jest to przypadek kliniczny -na pewno nie na to forum.


"Kliniczny"? :zdziwko: Połowa Castrol'i podpisanych jako "synthetic", nawet nie leżała koło oleju syntetycznego :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
sprawa jest prosta, silnik po prostu "przyzwyczaja się" do oleju. Częste żonglowanie pomiędzy olejem półsyntetycznym a syntetycznym, czy nawet częste eksperymentowanie z różnymi markami oleju o różnych właściwościach i składzie jest niekorzystne dla silnika. O ile nie robi to znaczenia dla silników które są mało zużyte tak dla silników z większym przebiegiem może być katastrofalne w skutkach. Jeśli bym miał silnik po generalce lub z małym przebiegiem na pewno jeździłbym na syntetyku, i na pewno kupiłbym jeden z droższych. Jako że moja beta ma prawie 270tys to leje vavoline 10w40 max life, i uważam ze przy mocno nagrzanym silniku ten olej jest zbyt rzadki bo delikatnie stuka tu i tam, ale na pewno ma dobry wpływ na klawiaturę i samo regulatory. Na pewno nie będę nikomu polecał zalewania tego typu silników o takim przebiegu olejem syntetycznym co będzie się równało kapitalny remont po 5tys km. Coś mi się wydaje ze te osoby które polecają tylko syntetyczny mają własne warsztaty i zarabiają kasę na swapach :ok: no chyba że każdy z nich jeździ furą z przebiegiem <100tyś.
Cytuj:
Tylko, że gdy wyeksploatowany silnik przepala dajmy na to na 10 tyś. km 5 L oleju półsyntetycznego, a syntetycznego w tych samych warunkach 10 L

i tak właśnie jest w rzeczywistości, choć przy takich ilościach spalanego oleju to silnik nadaje się do zrobienia sobie klombu na działce.
Cytuj:
to którym bardziej się zanieczyści poprzez jego spalanie?

Najbardziej to się atmosfera zanieczyści ;) a ewentualnie ci się tłumik zapcha lub zachlapiesz olejem przednią szybę osoby jadącej za tobą ;) i przy okazji rozbryzgowo zakonserwujesz sobie podwozie :super:

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 18:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Tytuł tego tematu brzmi UCISZYŁEM "SZKLANKI" a nie jaki olej, temat o olejach w BMW jest na forum.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Zakov napisał(a):
Wszystko ładnie, pięknie i by się zgadzało. Tylko, że gdy wyeksploatowany silnik przepala dajmy na to na 10 tyś. km 5 L oleju półsyntetycznego, a syntetycznego w tych samych warunkach 10 L, to którym bardziej się zanieczyści poprzez jego spalanie?

Stawiasz problem zbyt ogólnikowo - odpowiedź na takie dywagacje jest niemożliwa.
Pomijam fakt, że wartości które podajesz wzięte są prosto z sufitu.
Olej pólsyntetyczny, najczęściej jest fizycznie olejem 3/4 mineralnym a 1/4 syntetycznym,
albo coś koło tego. To tak jakbyś wlał do swojego auta 5 litrów mineralnego i 1,5litra syntetyku.
Nie mam pojęcia skąd wciąż ta wiara w to że te 5 litrów mineralnego nabrało jakichś cudownych właściwości po małej dolewce syntetyku - i teraz ten mix jest lepszy od full syntetyku?
Przeciez takie ruzmowanie jest sprzeczne z logiką,
bo raz wynika z niego że "uszlachetnia" olej mineralny a raz że syntetyczny.

Skoro rozmawiamy na forum BMW a nie 126p,
to rozmawiamy o takich zastosowaniach oleju,
które stawiają mu naprawdę wysokie wymagania.
Od strony teorii, sprawa tego jaka technologia produkcji
daje lepszy olej bazowy jest jasna i oczywista.
i nie widze najmniejszego sensu żeby takie truizmy sto razy powtarzac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Betty Swalloks napisał(a):
Na pewno nie będę nikomu polecał zalewania tego typu silników o takim przebiegu olejem syntetycznym co będzie się równało kapitalny remont po 5tys km.


Kolego - podaj choć jeden TWARDY argument na to co powyżej napisałes.
Skąd niby weżmie sie ten "kapitalny remont", w jaki sposób spowoduje go
używanie lepszego technologicznie oleju.
(jeśli w ogóle wiesz jekie znaczenie maja te słowa - w co szczerze wątpię).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Zakov napisał(a):
sprawa jest prosta, silnik po prostu "przyzwyczaja się" do oleju.


Proszę, nie pisz więcej o oleju i silniku, bo różni ludzie później to czytają
a takich tekstów jak wyżej, żaden cudzysłów nie usprawiedliwi. Żaden.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL