BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 06:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 8 sierpnia 2011, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 161
Lokalizacja: Dziwnówek
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131544
Witam.
Posiadam E34 z 91r. z silnikiem M50B25 i ostatnio mam problem z nierówną pracą silnika, muszę go dłużej kręcić by odpalił (1-2s.), czasami przyspiesza płynnie a czasami go lekko przymula jakby mnie ktoś za zderzak trzymał, niepokojąco wysokie jest również spalanie bo wynosi ono około 10l przy bardzo delikatnej jeździe (zmiana biegów przy 2300-2500, max.100km/h) a 13l przy jeździe żywszej ale bez szaleństw, jazda 90% trasa i 10% miasto. Rozumiem, że przy 18" feldze i oponie 245 muszę liczyć się z większym spalaniem ale to jest chyba i tak za wysokie.
A teraz opiszę dokładnie całą historię od początku. Miałem wrażenie, że silnik dziwnie się zachowuje, buja na niskich obrotach, dużo pali i tak oto na początku lipca, na diagnostyce wyszło, że uszkodzona jest sonda lambda, od razu została wymieniona i spalanie delikatnie zmalało (w trasie z 12l do 10l, przy delikatnej jeździe). Wyczyściłem także przepływkę. Pod koniec lipca samochód stracił moc, zaczął dziwnie chodzić, okazało się, że padła cewka na drugim cylindrze, przy okazji namieszała w kompie. Obecnie cewka wymieniona, komp naprawiony, nie ten samochód. Jednak kilka problemów pozostało.
Kiedy wsiadam rano do samochodu, odpalam zimny silnik to muszę chwilkę pokręcić żeby załapał, nie za długo bo około 2 sekund. Kiedy już odpali to ładnie śmiga, nic go nie zamula ale po przejechaniu kilku kilometrów pojawia się problem, mianowicie samochód nie przyspiesza płynnie, ma delikatne niedobory mocy, takie że np. pasażer nie jest w stanie ich odczuć ale ja to czuję. Kiedy zatrzymam się, wrzucę bieg jałowy to wydaję mi się, że silnik chodzi nierówno ale nie widać żadnej reakcji na obrotomierzu, czasem tylko obroty podskoczą na jakieś 2 sekundy na ponad 1000obr/min ale zdarzyło się to dopiero kilka razy. Kolejną rzeczą jest szarpanie podczas jazdy bez gazu na biegu, bez względu jaki to bieg. Wydaję mi się również, że jest trochę podwyższone spalanie, co opisałem na początku.

Zanim wybiorę się do mechanika, chciałbym sam ustalić co to może być. Poprzeglądałem różne fora i doszedłem do wniosku, że powodem może być silnik krokowy lub czujnik położenia wałka rozrządu. Czy dobrze myślę? Proszę o pomoc.

_________________
Nissan Primera GT STW EDITION '98 -> BMW E34 sedan 525i 24v '91 -> BMW E39 540i sedan manual 97'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 8 sierpnia 2011, 17:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Zobacz czy lewego powietrza nigdzie nie bierze, to może być przyczyna zamulenia i szarpania.

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 8 sierpnia 2011, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 161
Lokalizacja: Dziwnówek
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131544
sparco1020 napisał(a):
Zobacz czy lewego powietrza nigdzie nie bierze, to może być przyczyna zamulenia i szarpania.

Raczej nie, wszystko ładnie spięte, guma przepływki nie popękana...

_________________
Nissan Primera GT STW EDITION '98 -> BMW E34 sedan 525i 24v '91 -> BMW E39 540i sedan manual 97'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 235
Lokalizacja: Bartoszyce
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
No ja znawcą nie jestem ale zdało by się przpływomierz i lambde sprawdzićć... bo z tego co się oriętuje to bardzo ważne rzeczy... sonda odpowiada za mieszaknkę a przepływka za powietrze. I chyba to wpływa na moc, ja to wymieniłem i jakbym dostał inne auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 02:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 161
Lokalizacja: Dziwnówek
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131544
zywus1988 napisał(a):
No ja znawcą nie jestem ale zdało by się przpływomierz i lambde sprawdzićć... bo z tego co się oriętuje to bardzo ważne rzeczy... sonda odpowiada za mieszaknkę a przepływka za powietrze. I chyba to wpływa na moc, ja to wymieniłem i jakbym dostał inne auto.

Lambda wymieniona na nową a przepływomierz sprawdzony i wyczyszczony, także odpada...

_________________
Nissan Primera GT STW EDITION '98 -> BMW E34 sedan 525i 24v '91 -> BMW E39 540i sedan manual 97'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BĂŞdzin
Jeżeli jest to szarpnięcie przy hamowaniu silnikiem gdy obroty schodzą poniżej 1000 to tak ma być.
Problem jest trudny do diagnozy, najlepiej byłoby sczytać błędy z komputera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 13:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 2
Moje BMW: e30 320i
Kod silnika: m20b20
Garaż: http://www.youtube.com/watch?v=y34ptD_xFlw
Mialem ten sam problem w cabrio ale ja robilem swap z m50b20 z vanosem na m50b25 bez wanosa oczywiscie wiazke kabli wymienilem i spalanie mialem takie jak ty tylko gdy ja depnolem to palila ponad 20l ja tlumaczyl sobie to tym ze silnik mial przejechane 350k. A po za tym to spalanie co ty masz to raczej norma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 26
Lokalizacja: Rjukan
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B22
Ja mialem cos podobnego, strzaly ponizej 2500obr nierowna praca itp. na diagnostyce niby cewki ok ale wymienilem wszystkie i smiga jak ta lala...

_________________
Jest C20LET, jest M50B20... I co dalej...
GG 9870672


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 15:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
gaz masz? krokowy w jakim stanie masz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z obrotami, odpalaniem i delikatne zamulenie.
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 161
Lokalizacja: Dziwnówek
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131544
Na kompie brak błędów. Cewki sprawdzone wszystkie przez elektryka po tym jak mi jedna poszła.
Gazu brak. Przymierzam się właśnie do sprawdzenia silniczka krokowego i ewentualnie go przeczyszczę.

_________________
Nissan Primera GT STW EDITION '98 -> BMW E34 sedan 525i 24v '91 -> BMW E39 540i sedan manual 97'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL