BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] TD rok 92. Czujnik ABS
PostNapisane: 19 lipca 2007, 08:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z ABS. Na początku podjechałem i podpiąłem pod kompa wykazało że padł czujnik przedniego prawego koła. Więc kupiłem używkę, sprawdziłem ją miernikiem wartości były według mnie w porządku (1100; nowy ma podobne parametry) założyłem ale w dalszym ciągu kontrolka nie zgasła, po przejechaniu dłuższego odcinaka i ponownemu odpaleniu auta zgasła. przez jakiś czas, czasami się zapalała czasami nie. Gdy nie świeciła to abs oczywiście działał. Po jakimś czasie już zaczęła cały czas świecić okazało się że padł drugi czujnik lewego koła. Tym razem kupiłem czujnik nowy, co prawda z 3 bolcami i plastykową obwódką (u mnie są tylko 2 bolce i metalowa obwódka), natomiast w gniazdku samochodowych jest miejsce na 3 bolce także zdołałem włożyć nowy z 3 bolcami. Gdy go włożyłem po przekręceniu kluczyka abs zgasł od razu.Kiedy ruszyłem i przekroczyłem magiczną prędkość po której abs się uaktywnia kontrolka abs zapaliła się, pomimo że trochę pojeździłem i ponownie gasiłem silnik kontrolka abs po paru metrach przejechania znowu się zapalała( abs nie działał). Pytanie czy muszę wymienić czujnik 3 bolcowy na oryginalny 2 bolcowy? Czy one się różnią, jeżeli w gniazdku mam miejsce na 3 bolce? Czy kasuje się błąd po zamontowaniu dobrego czujnika? Proszę o pomoc.


Ostatnio edytowano 19 lipca 2007, 20:36 przez xqmichal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam.

Sprawdziłem wszystkie czujniki ABS, według mnie są ok. Natomiast, dziwne jest to że przy zapalaniu auta lekko miga kontrolka ABS i gaśnie do momentu ruszenia, jak przekroczę pewną prędkość to ABS zaczyna świecić. Myślę że problem może tkwić w małym napięciu, albo złym styku. Tylko gdzie?? Sprawdzałem napięcie we wszystkich kołach i wynosiło ono 10,1 V. Może ktoś miał podobny problem, proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 17:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Upewniłbym się jeszcze raz, czy czujnik wygląda identycznie i nie jest przypadkiem "za krótki" To że gaśnie kontrolka ABS-u po załączeniu zapłonu świadczy o sprawności czujnika i obwodu z czujnkiem. lecz po ruszeniu czujnki ten może nie generować impulsów w czasie jazdy, przez co sterownik wykazuje to porzez błąd i kontrolka powaraca.
Sprawdź dokładnie czujnik, sprawdź i upewnij się czy nie ma jakiś uszkodzeń na piaście z otoczką impulsacyjną - tu gdzieś powinien tkwić problem

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 08:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam. Czujnik jest nowy, wydaje się być dobry, mimo że mam 3 bolce (oryginalny 2 bolce) to z tego co widziałem są to czujniki uniwersalne i występują praktycznie we wszystkich sklepach. Jednak zastanawia mnie to że podczas zapalania mruga mi kontrolka ABS. To wskazuje, że gdzieś jest słabe połączenie, być może w sterowniku który znajduje się pod maską obok bezpieczników, tylko nie mam innego żeby podmienić i sprawdzić. Też się zastanawiam czy po wymianie czujnika ABS nie ma potrzeby pojechać na kompa i skasować błędy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 07:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam. Udało się! Czujniki ABS po sprawdzeniu jak wcześniej pisałem były ok, tzn. miały opór wynoszący 1100 omów mniej więcej. Zacząłem sprawdzać przekaźniki znajdujące się pod maską silnika obok bezpieczników. Wyczyściłem styki i włożyłem na miejsce. I to właśnie te przekaźniki były przyczyną świecenia kontrolki ABS po ruszeniu auta, wcześniej oczywiście wymieniłem niedziałający czujnik ABS.
ps. czujnik który kupiłem miał 3 bolce (oryginalny 2) ale wtyczka w samochodzie miała 3 dziurki także nie było problemów z połączeniem. Po prostu jest to czujnik standardowy do samochodów które mają tylko ABS i samochodów z dodatkowymi systemami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL