BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przydławia się przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła...
PostNapisane: 19 lipca 2007, 16:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Opcja wygląda tak, że jak hamuję i dochodzi do momentu, w którym trzeba już wcisnąć sprzęgło to po wciśnięciu sprzęgła przydławia się, tzn: obroty spadają poniżej 500, to samo dzieję się jak podczas jazdy wrzucę na luz.
Co to może być?


Ostatnio edytowano 17 czerwca 2008, 06:18 przez Piotrek-S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 18:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Jakieś podpowiedzi zanim zabiorę się za elementy wymienione wyżej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 20:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Podaj jeszcze jakiej masz pojemności silniczek i z którego roku jest autko

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 21:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
jest to 323i 2.5l auto z 97r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 21:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wskazuje to na problem z płynną regulacją obrotów biegu jałowego podczas gwałtownych zachowań. Na Twoim miejscu sprawdziłbym stan membramy pod kolektorem ssącym odpowiadającej za utrzymywanie stałego podciśnienia w komorze korbowej silnika i tym samym jest odstojnikiem/odsącznikiem oleju wyrzuconego z pokrywy zaworowej, aby nie przedostawał się do wlotu powietrza.
Druga kwestia to czujnik położenia przepustnicy - może być tak, że położenie przepustnicy w pozycji zamknięcia, jest przez sterownik silnika odbierane błędnie w wyniku usterki czujnika. Przesyła on wówczas info do sterownika o uchylonej przepustnicy, w czasie kiedy jest ona zamknięta i rodzi się problem z prawidłowym ustanowieniem dawki paliwa. Po dłuższej pracy sterownik będzie się starał wyrównać pracęsilnika do właściwych obrotów, ale przy nagłych zmianach czynnika innego, ułatwiającego/utrudniającego obroty silnika, jak sprzęgło będzie on długo się zastanawiał nad dostrojeniem obrotów.
Tu masz odnośnie czujnika położenia przepustnicy i sposobów jego sprawdzania http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904, a o membramie było wiele pisane - postaraj się poszukać

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 08:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
robertbmw napisał(a):
Wskazuje to na problem z płynną regulacją obrotów biegu jałowego podczas gwałtownych zachowań. Na Twoim miejscu sprawdziłbym stan membramy pod kolektorem ssącym odpowiadającej za utrzymywanie stałego podciśnienia w komorze korbowej silnika i tym samym jest odstojnikiem/odsącznikiem oleju wyrzuconego z pokrywy zaworowej, aby nie przedostawał się do wlotu powietrza.
Druga kwestia to czujnik położenia przepustnicy - może być tak, że położenie przepustnicy w pozycji zamknięcia, jest przez sterownik silnika odbierane błędnie w wyniku usterki czujnika. Przesyła on wówczas info do sterownika o uchylonej przepustnicy, w czasie kiedy jest ona zamknięta i rodzi się problem z prawidłowym ustanowieniem dawki paliwa. Po dłuższej pracy sterownik będzie się starał wyrównać pracęsilnika do właściwych obrotów, ale przy nagłych zmianach czynnika innego, ułatwiającego/utrudniającego obroty silnika, jak sprzęgło będzie on długo się zastanawiał nad dostrojeniem obrotów.
Tu masz odnośnie czujnika położenia przepustnicy i sposobów jego sprawdzania http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904, a o membramie było wiele pisane - postaraj się poszukać


Mam się tego bać :niepewny: ?


Ostatnio edytowano 17 czerwca 2008, 06:19 przez Piotrek-S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Ja mam ten sam Problem :/ tylko ze ja nie mam gazu , i nie gasnie mi auto , poprostu wlasnie tak jak napisal robert chodza nierowno obroty i tak jakby probowal to wyrownac na dobre obroty bo jak dodam gazu i puszcze to znowu strasznie nie rowno i pomalu wraca do normy,mozliwe ze ten szujnik ale prosze zebys dal znac co to jezeli naprawisz.... ja mialem remont silnika i mozliwe ze mechanicy wlasnie cos zle zrobili albo przy remoncie sie cos zepsulo.... wlasnie jakis czujnik, jakas nieszczelnosc lub cos podobnego....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 12:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Mam się tego bać


:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Nie musisz - wybacz, wczoraj byłem trochę wypity :niepewny:

W przypadku uszkodzonej membramy może się tak dziać nawet i jeżdżąc na gazie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL