Wskazuje to na problem z płynną regulacją obrotów biegu jałowego podczas gwałtownych zachowań. Na Twoim miejscu sprawdziłbym stan membramy pod kolektorem ssącym odpowiadającej za utrzymywanie stałego podciśnienia w komorze korbowej silnika i tym samym jest odstojnikiem/odsącznikiem oleju wyrzuconego z pokrywy zaworowej, aby nie przedostawał się do wlotu powietrza.
Druga kwestia to czujnik położenia przepustnicy - może być tak, że położenie przepustnicy w pozycji zamknięcia, jest przez sterownik silnika odbierane błędnie w wyniku usterki czujnika. Przesyła on wówczas info do sterownika o uchylonej przepustnicy, w czasie kiedy jest ona zamknięta i rodzi się problem z prawidłowym ustanowieniem dawki paliwa. Po dłuższej pracy sterownik będzie się starał wyrównać pracęsilnika do właściwych obrotów, ale przy nagłych zmianach czynnika innego, ułatwiającego/utrudniającego obroty silnika, jak sprzęgło będzie on długo się zastanawiał nad dostrojeniem obrotów.
Tu masz odnośnie czujnika położenia przepustnicy i sposobów jego sprawdzania
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904, a o membramie było wiele pisane - postaraj się poszukać