BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e28] ogrzewanie
PostNapisane: 20 lipca 2007, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: PrzemyÂśl
jaka może być przyczyna ze w BMW e28 525E cały czas chodzi ogrzewanie i nie da sie go wyłączyć?

_________________
BMW e36 coupe 320i


Ostatnio edytowano 20 lipca 2007, 22:28 przez adrianku, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 13:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Elektrozawory nagrzewnicy. Pewnie się nie zamykają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Tak jak kolega valdorane, napisal. Ew panel kontrolny, nie pamietam dokladnych czasow, ale zaworki dzialaja na zasadzie otwierania i zamykania, tzn ze nie ma plynnej regulacji przeplywu cieplej cieczy, tylko sie otwieraja i zamykaja z odpowiednia czestotliwoscia. Musialbys sprawdzic czy na wyjsciu elektrycznym do elektrozaworkow zmienia sie napiecie.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 15:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wprost przeciwnie - działają na zasadzie płynnej regulacji tak jak w E30 i w pozostałych następnych modelach, dorzucając w nich opcję automatycznego, chwilowego załączenia dla utrzymywania okreslonej temperatury w aucie określonej poprzez jej ustawienie.
Przy pokrętle regulacji temperatury znajduje się potencjometr regulujący prąd do sterowania elektrozaworem ogrzewania - sprawdź czy przy ustawionej temperaturze na zimno, jest napięcie na elektrozaworze - jeżeli tak, to całkiem możliwe, że zaciął się sam trzpień elektrozaworu w wyniku skorodowania (częsta przypadłość w starszych już modelach)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: PrzemyÂśl
elektrozawory otwieraja sie i zamykaja jak zmieniam nawiem z ciepłego na zimny ale mimo to cały czas ogrzewanie grzeje.

_________________
BMW e36 coupe 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
robertbmw napisał(a):
Wprost przeciwnie - działają na zasadzie płynnej regulacji tak jak w E30 i w pozostałych następnych modelach, dorzucając w nich opcję automatycznego, chwilowego załączenia dla utrzymywania okreslonej temperatury w aucie określonej poprzez jej ustawienie.


Czyli sterowanie w wersji z klimatyzacja i bez klimatyzacji jest inne? Bo rozumiem ze w wersji z klima, ustawiam temp i komp, zeby utrzymac dana temperature, otwiera i zamyka zawory w okreslonym czasie?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 20:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dokładnie, czasem można nawet usłyszeć jak przy pewnej ustawionej temperaturze elektrozawór nagle tyknie, co świadczy o pracy skokowej i tymczasowej - ale nie w każdym położeniu ;)

Cytuj:
elektrozawory otwieraja sie i zamykaja jak zmieniam nawiem z ciepłego na zimny ale mimo to cały czas ogrzewanie grzeje.

Upewnij się w takiej sytuacji czy zawór w pozycji zamkniętej nie przepuszcza płynu i czy siła wypychania grzybka jest w miarę duża (czy możesz grzybek cofnąć ręką, gdy jest elektrycznie wysunięty)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: inowrocÂław
Sie masz! mam ten sam problem w e28 masz elektroniczny potencjometr rozbierałeś go.ja miałem przepaloną ścieżkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2007, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: inowrocÂław
sprawdziłeś potencjometr czy Tobie działa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL