
Wymiana tylnych sprężyn w E30- E36 zajmuje ok 25 minut.
Najpierw odkręcasz amortyzator (choć nie jest to konieczne, ale dla wygody możesz to zrobić), jest on przymocowany na trzech śrubach (dwie mniejsze u góry za obiciem bagażnika- odkręcasz je na samym początku, zdejmujesz koło pozostawiając auto na lewarku opuszczając je delikatnie na podłożone klocki (lub co innego- ważne żeby było pewne i solidne) odkręcasz tą wiekszą śrube łączącą wachacz z amortyzatorem i go wyjmujesz. Następnie nie mając jakiś specjalnych sprzętów, weź podnośnik, podkładasz go pod wachacz (najlepiej jak najbliżej bębna) i unieś go do maksymalnego zgniotu sprężyny ( w tym czasie delikatnie też opuszczaj lewarek na którym podnosiłeś bume). Złącz sprężyne po obu stronach chwytakami (prędzej przez siebie przygotowanymi- 2 odpowiedniej długości grubsze pręty zagięte na końcach) lub innym patentem, żeby nadal pozostała taka ściśnięta. Jak już to zrobisz opuść podnośnik (podnosząc jednoczesnie lewarkiem samochód i stawiając go spowrotem na klocki) tak aby wachacz opadł luźno i już bez problemu powinieneś wyjąć sprężyne. Jakby co to możesz pomóc sobie usiskając nogą na wachacz, aby był jeszcze niżej.

Podczas wykonywania takiego zabiego bardzo ważne jest zachowanie chociaż minimum
bezpieczeństwa:!:
Chodzi oto abyś przygotował się do tego solidnie i bez pośpiechu, przygotował sobie klocki (pod koła i samochód) itp rzeczy aby zapobiec "zjechaniu smochodu" za podnośnika, lewarka itd bo wtedy bedzie lipa (nie koniecznie tylko dla samochodu!).
Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
Przykład jest na E30, ale wydaje mi się że w E36 musi być bardzo podobnie jak nie identycznie.
Pozdro