BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak sprawdzić jaki to silnik? E36 325 czy 320??
PostNapisane: 22 lipca 2007, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
Witam !!!

Niedawno kupiłem e36 z 95r z gazem. W papierach mam 325 pojemność 2,5l ale coś mi się wydaje że poprzedni właściciel chyba zmieniał silnik. Kolega ma 320 2.0L i silnik wygląda identycznie i ma podobne osiągi a nawet lepsze. Jak sprawdzić jaki mam rzeczywiście silnik? Jest gdzieś na nim jakaś tabliczka czy numer? I w którym miejscu się znajduje?


Ostatnio edytowano 23 lipca 2007, 06:47 przez wirus1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 14:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Można to sprawdzić poprzez nabity numer silnika (pierwsze dwie cyfry w górnym szeregu), cyfry odlane na głowicy (trudny dostęp) lub wizualnie po kilku osprzętach : szerokie doloty na kolektorze ssącym, większa średnicy przepływki, lub łącznika gumowego pomiędzy przepływką a przepustnicą.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 06:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najprościej po kolektorze, stancie przodami do siebie i porównajcie kolektory, ten grubszy to 2.5

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 07:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 161
Lokalizacja: Gdynia
Nie widziałem silnika 2.5, ale pamiętam jak byłem u mechaników pierwszy raz to się pytał czy to 2.0 czy 2.5 bo wizualnie są do siebie podobne i owszem można je rozróżnić, ale na pierwszy rzut oka to to samo. A sprawdzisz tak jak piszą przedmówcy.

_________________
Na razie no comments


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
Są identyczne, pod każdym względem więc mam chyba 2.0 tylko dlaczego w papierach 2,5 jak to zmienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 08:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a masz org. dokumenty?? jeśli tak to co w nich jest napisane?

to najlpiej jak dokonasz SWAP :hyhy: na M50B25

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL