BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318TI - problem z laczeniem katalizatora z tlumikiem.
PostNapisane: 22 lipca 2007, 18:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
witam

beemke mi popiarduje ;) jak by miala lekka sraczke ;)

przepuszcz na mocowaniu pomiedzy katalizatorem a tlumikiem srodkowym w miejscu gdzie sie to skreca razem.

probowalem dokrecac srubu ale to nic nie dalo.
po rozebraniu wszystko wyglada na rowne, nie ma pekniec ani zadnych innych uszkodzen. Jako ze to sie skreca na stozku i nie ma tam zadnej uszczelki to nie mam pojecia jak to uszczelnic.


Obrazek

dokladnie chodzi mi o polaczenie ze schematu.
macie jakis pomysl jak to uszczelnic lub co z tym zrobic zeby byla cisza.... ?

chcialem to zaspawac na stale na sztywno... jednak boje sie ze moge w ten sposob uszkodzic kolektor i glowice bo jednak w jakis sposob te sprezyny amortyzuja drgania....

pomocy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Witam!!!
Sa na rynku takie pasty wlasnie przeznaczone do tlumikow...moze jesli bys ja zastosowal to by pomoglo...taka pasta pod wplywem temperatury twradnieje.
Nie wiem moze warto sprobowac.
Pozdrawiam Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
myslalem o takiej pascie, lub tez myslalem zeby wyciac miedziana uszczelke i skrecic na nowo. Miedz jest w miare miekka i powinno sie to wszystko ladnie zacisnac...

chyba ze macie inne pomysly na poprawe tego polaczenia...
mam wrazenei ze silnik oslabl.... inaczej sie wkreca na obroty.. ale nie wiem czy to nie sa moje odczucia dzwiekowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Co do uszczelki to nie wiem czy dasz rade ja zastosowac bo z tego co pamietam to tam jedna rura wchodz w druga...i chyba raczej ciezko Ci bedzie tam gdzies wcisnac uszczelke.Ale moze sie myle ;)
Moze jeszcze koledzy maja jakies pomysly.
Pozdrawiam.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jesteś pewien, że to z tego połączenia, a nie przypadkiem jakaś dziura od góry na tłumiku lub dźwięk wydobywający się z wnętrza tłumika? Czasem nawet ekran na katalizatorze potrafi się rozluzować i wibrować!
Najlepiej i najdokładniej jest sprawdzić ręką na wyczucie przedmuchu - oczywiście ostrożnie, żeby się nie poparzyć. :hyhy:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
robertbmw, hehe bylem 2razyna kanele i wiem ze to z tamtad ;)

jest czarnynalot od dolu i z gory, tzn ze sadza sie tamtedy wydobywa ;)

obkrecilem szmatke dookola polaczenie i bylo zdecydowanie ciszej....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No........ z tą szmatką mnie przekonałeś ;)

Nie pamiętam, czy uszczelnienie tego połączenia jest na dwóch pasujących do siebie kołnierzach na obu krańcach rur ( i tak myslę ,że jest), czy na dodatkowym pierścieniu uszczelniającym - zgniecieniowym.

Rozłącz to połączenie, wyczyść i wysmaruj właściwą pastą do wydechu miejsce połączenia obu powierzchni. Skręć to śrubami i powinno być dobrze. Dla uchowania nerwów na przyszłość załóż nowe śruby lub inne byle nie stare, gdyż mogą się źle skręcać i nie będzie pewności dokręcenia.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
robertbmw, dokaldnei jest na 2 kolniezach.. mialem to juz rozebrane, wyczyscilem papierem sciernym kolnieze, zalozylem 2 nowe sroby.... i nadal lipa...

jutro kupie ta paste do tlumikow rozkrece, posmaruje i skrece...

mam takie wrazenie ze jeden kolniez zrobil sie jajowaty.. bo puszcza na gorze i na dole. wiec mzoe pasta to usztywni ;)

a jajowaty mogl sie zrobic.. bo urwalem tylni tlumik na krawezniku i jechalem 2 km do pospawania z wiszaca rura.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 20:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
bo urwalem tylni tlumik na krawezniku i jechalem 2 km do pospawania z wiszaca rura.....

....teraz mnie to nie dziwi :]

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 20:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
robertbmw, w sumei moglem od razu napisac co i jak to sie stalo ;)

a ta pasta nie wypali sie czasami ??

uzywales kiedys jej ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 20:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
....chyba żartujesz :przestraszony:

TU ??????





















cały czas jej używam i jest GIT :ok: :rotfl:

Wysłać Ci próbkę :hyhy:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 20:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
oki dziekuej bardzo ;) za pomoc ;)

jutro to wyprobuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 17:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
wyprobowalem i .... do dzis bylo ok, wydech dzis znow popierduje....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 17:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Jedz do dobrego tłumikarza i cos na to poradzi. ja miałem tez problemy z wydechem i tylko dobry fachowiec cos na to poradzi i nie skasuje duzo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 09:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Jako iż robie w tym fachu,polecam wycięcie starego kielicha i wspawanie nowego(koszt nowego kielicha 10zł) + robota.
Problem zniknie,będzie cisza.. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 15:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
Kruger, hehe i wszystko pasuje ;) a skad wziasc nowy kielich ?? czy w sklepach z czesciami maja, cyz czarodzieje od tlumikow posiadaja na stanei cos takiego ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
przemek_byd napisał(a):
Kruger, hehe i wszystko pasuje ;) a skad wziasc nowy kielich ?? czy w sklepach z czesciami maja, cyz czarodzieje od tlumikow posiadaja na stanei cos takiego ??


Powinien mieć na stanie (tłumikarz).Ja posiadam kilkanaście takich kielichów,różne rozmiary.Niestety ciężko dobrać sam kielich,musi się pomierzyć najlepiej pod autem,aby druga część czyli stożek pasował idealnie.A pożniej już pikuś... :P
Jak nie dostaniesz daj znać na PW... coś wymyślimy,może wyśle Ci.Ale powinni mieć w dobrym warsztacie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 16:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
bylem dzis w warsztacie.. i chyba tym zlym....

bo oni mieli tylko nowe tlumiki na wymiane... ewentualnie chcieli mi to pospawac na stale....

jak powiedziaem ze kielich do przespawania.. to mowia ze 10lat robia tlumiki, ale o czyms takim nie slyszeli... wiec albo ja sie zle wypowiedzialem, albo juz sam nie wiem...
jutro podjade do innego tlumikarza, co dorabia tlumiki i inne takie, moze on cos wykabinuje, a jak nie to do znajomego na tokarke zeby mi na wymiar wytoczyl kielich i stozek ;) a reszte to mi kazdy z migomatem pospawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
przemek_byd napisał(a):
bylem dzis w warsztacie.. i chyba tym zlym....

bo oni mieli tylko nowe tlumiki na wymiane... ewentualnie chcieli mi to pospawac na stale....

jak powiedziaem ze kielich do przespawania.. to mowia ze 10lat robia tlumiki, ale o czyms takim nie slyszeli... wiec albo ja sie zle wypowiedzialem, albo juz sam nie wiem...
jutro podjade do innego tlumikarza, co dorabia tlumiki i inne takie, moze on cos wykabinuje, a jak nie to do znajomego na tokarke zeby mi na wymiar wytoczyl kielich i stozek ;) a reszte to mi kazdy z migomatem pospawa ;)


Więc jacyś kiepscy Ci tłumikarze........ Oj...normalnie wstyd!!!! Nowe nie sztuka założyć :rotfl:
Więc zrób jak mówisz,tylko wejdz pod auto,weż wszystkie wymiary i bedzie po problemie....Jak nie to podjedz do mnie...1.5h i zrobione :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Oczywiście jak będziesz przejazdem :rotfl:

co do spawania to nierób tego!! to łączenie ma pracować,częściowo poza wieszakami przenosi drgania.Naprawdę trafiłeś do partacz*
:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL