BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Objawy i sprawdzenie czujnika położenia wału
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.Jak w temacie??? Jakie są objawy uszkodzenia czujnika wału?? Czy tylko niemożliwość odpalenia??? Jeśli nie tylko jakie powinno być napięcie między pinami?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
z uszkodzonym też zapali ale pytanie na jak długo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:15 
możesz sprawdzić impulsator mierząc jego rezystancję, dla Twojego silnika to powinno być 1,3 Ohm.

Walnięty całkowicie - nie odpalisz samochodu, jednak może być częściowo dobry i wówczas będzie przerywanie, może gasnąć itd. winne mogą być także przewody, jeśli nie są zaizolowane, o tym także należy pamiętać.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Ok dziękuję.Czyli ten czujnik ma znaczenie tylko i wyłącznie w celu odpalania???? Bo u kolegi odpala ale ni może wejść na obroty i gaśnie

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
bez tego czujnika nie będzie iskry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:27 
maniek6600 napisał(a):
Czyli ten czujnik ma znaczenie tylko i wyłącznie w celu odpalania????


Nie!

On zczytuje prędkość obrotową wału korbowego przez cały czas.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dziękuję jeszcze raz.Kolega ma iskrę ale silnik odpali na chwilę nie chce wejść na obroty i gaśnie.Raczej to nie będzie wina tego czujnika???Aha a czy ten czujnik steruje zapłonem???
I jakie będą objawy uszkodzenia tego czujnika???Ktoś pisał o oporze ale między jakimi stopami?? Tam są 2 stópki czy 3 jak w czujniku wałka rozrządu?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:32 
maniek6600 napisał(a):
Kolega ma iskrę ale silnik odpali na chwilę nie chce wejść na obroty i gaśnie.Raczej to nie będzie wina tego czujnika??


Jeśli czujnik nie daje sygnału o prędkości obrotowej, przekaźnik pompy paliwa przerywa podawanie paliwka.

2 stopki, jak dobrze pamiętam. w identyfikacji pracy cylindrów są 3 właśnie.

Wina może leżeć właśnie w pompie paliwa, lub jej przekaźniku, na razie można gdybać, trzeba by sprawdzić :ok:


Ostatnio edytowano 20 lipca 2009, 10:34 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
dokładnie steruje zapłonem, a objawy uszkodzenia napisał już Fryderyk,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A czy ten czujnik ma cos do chwilowej utraty mocy auta?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Kiedys miałem podobny objaw i to nie była wina czujnika położenia wału. U mnie nawalił czujnik który odpowiada za podanie większej dawki paliwa tzw "ssanie" który podaje większa dawke paliwa do czasu gdy silnik sie nie rozgrzeje. Czujnik ten znajduje sie na głowicy. Nazywa sie chyba AMF. Nie jestem pewien. U mnie pomogło i warto by tez go sprawdzic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
maniek6600 napisał(a):
A czy ten czujnik ma cos do chwilowej utraty mocy auta?

jazda takim autem to koszmar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A gdzie m50 ten czujnik się znajduje??? Czegoś takiego chyba nie ma......



andrzej520 napisał(a):
maniek6600 napisał(a):
A czy ten czujnik ma cos do chwilowej utraty mocy auta?

jazda takim autem to koszmar




Możesz rozwinąc tę myśl?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jest z przodu silnika przy kole pasowym jak wsadzisz rękę to wyczujesz
najlepiej zdjąć visco
a wtyczka jest pod kolektorem ssącym musisz zdjąć rurę od chłodzenia alternatora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
maniek6600 napisał(a):
A gdzie m50 ten czujnik się znajduje??? Czegoś takiego chyba nie ma......



andrzej520 napisał(a):
maniek6600 napisał(a):
A czy ten czujnik ma cos do chwilowej utraty mocy auta?

jazda takim autem to koszmar




Możesz rozwinąc tę myśl?

strzela dławi się gaśnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Tutaj masz ilustracje przedstawiający czujnik numer 13
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Bambu napisał(a):
Tutaj masz ilustracje przedstawiający czujnik numer 13
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

numer 18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Objawy i sprawdzenie czujnika położenia wału
PostNapisane: 11 listopada 2011, 20:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 252
Moje BMW: E36 coupe/compact
Kod silnika: M50TUB20/M44B19
Witam mam podobne problemy na zimnym pali na dotyk i jest wszystko oki a na ciepłym jak chce zapalić to kręcę i kręcę.Gdy dodam na max gazu czuć jak się dławi a jak po mału to się dobrze wkręca w obroty ale się trochę muli dopiero po 3 tyś obrotów.Byłem na kąpie i mechanik powiedział że to czujnik położenia wału i co o dziwo gdy na zapalonym silniku odłącze kabel od tego czujnika dalej pracuje silnik nawet nie pierdnoł dalej pracował jak pracował więc to nie prawda że jak się odłączy czujnik wału to silnik zgaśnie!! Jeszcze nie wymieniłem czujnika bo miałem przewody urwane zlutowałem ale niestety to nic nie pomogło pozzdro..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL