BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 15 czerwca 2011, 14:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
W zasadzie autko sprawuje się bezproblemowo, jednak jedna rzecz przykuwa moją uwagę.
Otóż napuchnięty górny wąż od chłodnicy.

Czytałem już wiele nt. chłodzenia BMW (np. poradnik robertaBMW) ale nigdzie nie znalazłem czy winnym puchnięcia tego węża może być on sam... tzn. że się wysłużuł - w końcu ma 13 lat.
Teoretycznie innymi przyczynami mogą być:
- korek chłodnicy (podmieniłem na inny od sąsiada, ale też wąż trochę puchł)
- UPG (uszczelką pod głowicą) lub sama głowica - spaliny zwiększają ciśnienie w układzie chł. - ale tego bym raczej nie obstawiał - auto nie kopci, żadnych białych, szarych dymków z wydechu, brak oleju w wodzie, brak wody w oleju, nie grzeje się (zarówno przy spokojnej i szybszej jeżdzie jak i na kilkuminutowym postoju - wskazówka zawsze w połowie (no delikatnie na prawo od linii), nie wywala płynu, nie ma problemów z odpaleniem zimny/ciepły.
wsk. temp:
Obrazek

Dodam też, że chłodnica nagrzana cała, dolny wąż też - jednym zdaniem wszystko w normie poza tym górnym wężem, który puchnie... ale jak wiadomo układ chłodzenia w M52 to układ ciśnieniowy, w którym może panować ciśnienie do 2 bar - i teraz pytanie: czy normatywne ciśnienie może sprawiać że wąż puchnie, czy na 100% jest coś nie tak i ciśnienie jest za duże?

fotka:
Obrazek

Ewentualnie prosiłbym o sprawdzenie jak u Was po przynajmniej kilkunastu km mniej spokojnej jazdy wygląda ten wąż (fotki mile widziane). A może ktoś ma inne przypuszczenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 15 czerwca 2011, 14:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
kolego a sprawdz korek bo moze to jest jego przyczyna ze nie puszcza cicnienia.Bo kazdy korek podczas gdy zbierze sie cisnienie powyzej niz 2 bary to puszcza cisnienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 09:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Tak jak napisałem pożyczyłem korek od sąsiada (też oznaczenie 200), wąż też trochę napuchł. Jak wygląda u Was ten wąż w porządnie rozgrzanym samochodzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 10:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
U mnie znów cały czas syczy prawie z korka, coś jest rąbnięty. Ale tak spuchnięty wąż widzę pierwszy raz, może po prostu wąż jest uszkodzony. Składa się on w środku o ile się nie mylę z nitek (tak jak wąż ogrodowy ) oraz z gumy. Nitki odpowiadają za to by wąż nie deformował się przy dużym ciśnieniu oraz dają mu wytrzymałość. Jeżeli popękały w środku, czyli się zużyły to może to dać taki efekt.

Ja bym odpalił silnik bez korka i zobaczył czy też tak się będzie działo, bo może coś jest zapchane przy wlocie do chłodnicy ale czy by pompa aż takie ciśnienie robiła?

Za utrzymywanie ciśnienia w korku odpowiadają te o-ringi na nim czy tam jeszcze jakiś mechanizm jest że przy powyżej 2bar zwalnia ciśnienie?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 11:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F01
Garaż: mój szrocik :)

było
e39 sedan m52b25, 1996r,
e39 touring m52tub25, 1998r,
e39 m62tub44, Manual :) 2002r
e38 m62tub35, 2000r,
volvo xc90 T5 2005r
audi S8 2000/02r
BMW F10 520d
jest

BMW F01 730d LCI ;)
odpowietrzyłeś układ? u mnie bylo podobnie kiedy zapowietrzała sie bladź :]
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 2 lipca 2011, 20:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
a patrzyles czy na cieplym silniku jak postoji na wolnych ginie ogrzewanie ??? teraz najlepiej to tylko rano to ci sie najlepiej sprawdzi bo z rana jest zimno. po prostu pracujac na postoju z ustawionym ogrzewaniem na max zobacz jakie bedzie ogrzewanie, ja mialem podobnie, wymienilem waz w aso 92zl 2 lata temu, odpowietrzalem chyba z 20 razy bylo ok do jakies 10km i od nowa robil sie twardy z tym ze nie było juz az takiej banki. ale ja milem tak ze na wolnych obrotach poprotu ginelo ogrzewanie - bo sie zapowietrzal, a wymienilem wszystk oco bylo z ukladem chlodzeni zwiazane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 27 października 2011, 11:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Przepraszam za odkop i że dopiero teraz informuję:) Ale ktoś kto będzie miał podobny problem może być ciekawy zakończenia.
Po wymianie tego węża wszystko OK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52 ciśnienie w układzie chłodniczym - górny wąż
PostNapisane: 27 października 2011, 16:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
adamuswlkp napisał(a):
Przepraszam za odkop i że dopiero teraz informuję:) Ale ktoś kto będzie miał podobny problem może być ciekawy zakończenia.
Po wymianie tego węża wszystko OK.


Jeżeli nie był zatkany i nie spękało wzmocnienie, to miałeś zapowietrzony układ na pewno ;).
Jak go wymieniałeś, to zlewałeś płyn i musiałeś po jego ponownym zalaniu wszytko odpowietrzać :).

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL