BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 1 października 2011, 21:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Witam
Jak powinny pracować sondy?
Chodzi mi o napięcia w Inpie. Naczytałem się trochę o tych sondach i każdy pisze, że powinny "równo skakać napięcia".
U mnie jak pracują sondy widać w filmie. Jak powinno być bo ja już sam nie wiem?
Dodam że u mnie nic wielkiego się nie dzieje. Jak jeżdżę po mieście to pali mi 11l. Czasami potrafi sobie delikatnie szarpnąć ale to naprawdę rzadko. Żadnych błędów w pamięci nie ma.


Oto mój zrzut z Inpy

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 08:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
kkkkamil26, o to wlasnie chodzi ze u Ciebie te sony w ogole nie zmieniaja napiecia ... powinny skakac od powiedzmy 0 do 4,83 plynnie ...

do tego zainteresuj sie jeszcze adaptcjami bo masz ujemne i korekcje na cylidnrach masz tez z nadwyzka ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E39
Właśnie jak to jest z tymi korekcjami na cylindrach jak powinno to wyglądać i z czego wynikają ewentualne nadwyżki?

_________________
Wreszcie upragnione 6 cylindrów, sesja wkrótce :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 11:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Kobys, powinno byc wszedzie 0, przegazujesz go korekcje rosna, obroty spadaja i wyrownuja sie i powinno byc 0 ... i tak w kolko - sprawdza sie to tylko i wylacznie na postoju. Ewentualne nadwyzki wynikaja ze slabych, starych swiec lub cewek. Rowniez zuzycie silnika, cylindrow ma tu duze znaczenie. Czystosc czyli niezakamienione wtryski tez napewno duzo na te wartosci wplywaja.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E39
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :ok:

_________________
Wreszcie upragnione 6 cylindrów, sesja wkrótce :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 17:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie sondy były za słabo nagrzane,i nie pracują
przejedż się autem i sprawdż jeszcze raz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
ryszard55 napisał(a):
według mnie sondy były za słabo nagrzane,i nie pracująprzejedż się autem i sprawdż jeszcze raz
o tym tez pomyslalem .... temperature plynu cos kolo 80 miales ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 2 października 2011, 20:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Dzięki chłopaki za odpowiedzi. Następnym razem sprawdzę na rozgrzanym motorze jak się zachowują.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 31 października 2011, 15:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Dziś miałem chwilkę czasu i się pobawiłem z Inpą.
Mieliście rację, na rozgrzanym silniku sondy zmieniają napięcie:



Mam jeszcze pytanko na troszkę inny temat.
Po postoju ok 3 dni (odkąd zrobiło się chłodno) jak odpalę to przez ok 5-8 sekund delikatnie żarzy (ledwo to widać) się kontrolka ładowania. Później gaśnie i jest ok. Napięcie w Inpie na rozgrzanym motorze widać na filmie. Sprawdziłem miernikiem wynosi 13,97V (oczywiście na odpalonym sprawdzałem), tak więc alternator raczej ok. Żadnych niepokojących dźwięków przy silniku nie ma. Jak myślicie co może powodować taki objaw? Pasek raczej w normie, rolka raczej też bo nie ma żadnych dziwnych dźwięków.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 31 października 2011, 15:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
możesz powiedzieć skąd masz inpa po polsku, jeśli to niee tajemnica bo ja mam tylko pierwsza strone a wszystko reszta po angielsku będe wdzieczny za odpowiedz :zdrowko:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B20 praca sond w Inpie
PostNapisane: 31 października 2011, 15:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Od użytkownika dirty73, który udziela się na forum bmw-klub. Na naszym widziałem, że też jest zarejestrowany.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL