BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is wspomaganie
PostNapisane: 27 lipca 2007, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WAWA
Witam wszystkich.
Ostatnio zauważyłem u siebie ,że coraz ciężej obraca się kierownica.Dodatkowo w niektórych momentach czuć w kierownicy jakby skrzypienie.
Olej w zbiorniczku jest ,natomiast zauważyłem ,że po spodem poci się jeden z przewodów od wspomagania.
CO TO MOŻE OZNACZAĆ?.CZY KTOŚ SIĘ Z TĄ USTERKĄ SPOTKAŁ?.DZIĘKI Z GÓRY ZA POMOC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 19:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
No mam podobnie kierownica mi ciężko chodzi i czasem skrzypnie, a sumie wąż może Ci przeciekać przy zbiorniszku, bo czasem lubią tam się opaski popuszczać. Ale generalnie kiedy miałeś wymieniany płyn??? Ja właśnie jutro wymieniam bo już jest koloru grafitowego, a ma być czerwony:). Też radzę wymienić. Możesz też mieć zapowietrzony układ, mimo iż w zbiorniczku jest płyn!

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 19:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
Ostatnio podobny temat przerabialem. Mianowicie pomagalem uzytkowinikowi mirek krakow w ustaleniu braku wspomagania.
Przyczyna: zaniemogla juz pompa i tak jak napisal dadus18 on tez mial grafitowy plyn w ukladzie. A to ie wruzy niczego dobrego. Tylko to ze cos cie sypie.....
Slabe wspomaganie moze byc przyczyna dawania slabego cisnienia w ukladzie wspomagania.

Dadus18: powiedz mi jak mozesz miec zopierzony uklad jak pompa daje a w kazdym razie powinna dawac odpowiednie cisnienie. Ona w ciagu kilku sekuns obroci calym plynem w ukladzie przeciez wypcha automatycznie powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WAWA
DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ODZEW.
RZECZYWIŚCIE PŁYN JEST MOŻNA POWIEDZIEĆ CZARNY...WIĘC ZACZNĘ OD WYMIANY.
CZY TO TRUDNE?CZY WIE KTOŚ JAK SIĘ OPRÓŻNIA I ZALEWA NOWYM/CHODZI MI O TO CZY TRZEBA PO ZALANIU ODPOWIETRZAĆ.
OSOBA ,KTÓRA NAPISAŁA O TYM,ŻE JUTRO WYMIENIA PŁYN MOGŁABY DAĆ ZNAĆ CZY SIĘ POPRAWIŁO.


WIELKIE DZIĘKI.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
QENT, wyłącz Caps Lock-a jak piszesz posty

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
Najlepiej jest zrobic tak....::
Wyciagsz jakas pipa plyn ze zbiorniczka; caly
- sciagasz powrotny wezyk do zbiorniczka i zatykasz ten kruciec na ktorym nie ma wezyka, mozesz wepchnac kawalek szmaty :)
- wlewasz swiezy plyn
- też pod wezyk ktory masz sciagniety daj jakis pojemnik, zeby sie nie lalo na ziemie ani tez do niej.
- teraz idziesz do auta zapalasz i szybko gasisz
- nastepnie idziesz do zbiorinczak i dolewasz plynu do spomagania i tak musisz robic kilka ladnych razy az z powrotnego wezyka bedzie leciec czyst plyn.
Nie dopusc do tego zeby zabraklo plynu!!!
Mozesz wtedy przytrzec pompe.
Jak plyn bedzie ok wyciagasz szmate ktora zatkales otwor w zbiorniczku i zakladasz szybko wezyk zeby ci plyn nie uciekl.
Dolej tyle plynu ile tzreba i gotowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 21:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
<<QENT>> jutro dam Ci znać ale jak jest już czarny to pewnie jego wina, tu masz link ja z niego będę korzystał
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43359

tak dla wiadomości to meści się ok. 1,1-1,2lita. Ja kupiłem volveline ATF Dextor II bo jest gęstszy a III może rozszczelnić układ. Pozdro

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
P.S
najlepiej jest to robic w dwie osoby.
Powritny wezyk jest cienszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2007, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WAWA
Będę działał.
Wszystkim jeszcze raz dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL