BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2- Odróżnić M52b20 od M52b25?
PostNapisane: 12 listopada 2011, 21:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Witam
Około 20 min temu przez przypadek :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: zredukowałem z 5 na 2 po czy silnik zleciał z obrotów i zgasł , teraz nie odpala.
Co mogłem narobić w silniku i jak to sprawdzić proszę o pomoc.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Ostatnio edytowano 22 listopada 2011, 21:52 przez maniak1985, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 12 listopada 2011, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Nie chcę być złym prorokiem ale zapewne zawory pocałowały tłoki

Generalnie to czapka do remontu...
Trzeba rozebrać i ocenić straty

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 12 listopada 2011, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
o następny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 12 listopada 2011, 22:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Też mi coś się tak wydaje , w poniedziałek wszystko porozkręcam i zobaczymy najbardziej szkoda mi tego silnika miał tylko 128 tyś (oryginalny przebieg , auto kupione od 92 letniego Niemca).
Nie wiem czy pchać się w remont chociażby że auto znajduje się w Niemczech.
Pewnie sprowadzę anglika z m52b28 zrobię swap a resztę gratów po prostu sprzedam.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 12 listopada 2011, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
moim zdaniem taniej wyjdzie poszukać głowicę do tego silnika i zrobić jej remoncik. Bo kupując silnik i robiąc swapa nigdy nie wiesz w jakim on jest stanie. A coś co masz zrobione kompletnie na nowych częściach posłuży Ci napewno na dłużej niż używka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 00:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
czy można założyć głowicę z innych modeli m52 i co to by dało?

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 00:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
do m52b20 nie założysz innej głowicy (w domyśle że chodzi Ci pewnie o m52b25/b28)
jest ona przygotowana pod średnicę tłoków 84mm a nie 80mm
Tak więc zawory się nie otworzą bo nie pozwoli im na to krawędź bloku. Jeśli już chcesz zrobić coś by mieć większą moc za nie wielkie pieniądze to możesz poszukać bloku z m50b25
tak wyszukany na szybko za 200zł
http://moto.allegro.pl/blok-silnika-bmw ... 23588.html
i wtedy głowicę np. z m52b25
http://moto.allegro.pl/glowica-bmw-m52- ... 66630.html

Oczywiście do tego nowe pierścionki panewki i uszczelka pod głowicę i masz sprzęt który będzie Ci służył przez ładnych kilkanaście lat bezawaryjnie.
P.S. nie przejmuj się kosztami bo za blok i głowicę na złomie dostaniesz jakieś 500zł
a kupując "dół" zwróć uwagę by był wał z korbami i tłokami z b25 (b20 ma inne wykorbienie)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 14:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Udał mi się wyrwać silnik ze skrzynia, całym osprzętem i przebiegiem 130 tyś km (zobaczymy przy odbiorze czy na pewno) za 401 euro . Myślę że w mojej sytuacji to najtańsze rozwiązanie gdyż sam mogę wymienić jednostki bez angażowania niemieckich mechaników, a to co mi zostanie mogę po prostu sprzedać i w ostatecznym rozrachunku nie wyjdzie tak dużo.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 15:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Determinator napisał(a):
o następny...




:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:





A tak ogólnie to zapewne coś tam się ukręciło...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 15:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
swoją drogą, to ciekawe jak tam auto JiGsaw-a :) ma ten sam problem.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Kolega na lotnisku na 1/4 mili 330i e46 zmienił bieg z 3 na 2 przy 6 tys obrotów ;) z tego co pamiema prawie wszystko sie tam ukręciło

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 18:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
deejeys napisał(a):
Determinator napisał(a):
o następny...




:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Czyżby to jakaś tradycja...
Chłopaki się powymieniają na tłoki i jeden silnik będzie ulepiony jak ta lala :niepewny:
maniak1985, Kolego na pewno masz straty, rozbieraj formule i zakładaj galerie ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 18:26 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Szukaj zdrowego silnika. U mnie też chłopaczek odwalił taki numer..... do dziś na obwodnicy Puław leży silnik :rotfl: w proszku :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 56
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
Wczoraj w moim m50b25 zrobilem podobnie konczylem trójke i weszla mi 2, obroty przekrecilo troszcze ale szybko zlapalem sprzeglo, z silnikiem naszczescie sie nic nie stalo :))

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 19:14 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
coś te m50 mają nie odporne silniki bez obrazy :cisza: bo uwielbiam bmw, ale dziwi mnie to bo w polonezie specjalnie nie raz jadąc 3 do spodu dawałem na 2 koła pisk ale nic się w silniku nie działo zajechałem go dopiero jak na zimnym dałem w piecyk i zatarło panewki ...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 19:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
BMW520gonzo napisał(a):
coś te m50 mają nie odporne silniki bez obrazy :cisza: bo uwielbiam bmw, ale dziwi mnie to bo w polonezie specjalnie nie raz jadąc 3 do spodu dawałem na 2 koła pisk ale nic się w silniku nie działo zajechałem go dopiero jak na zimnym dałem w piecyk i zatarło panewki ...

jakie nie odporne silniki??? Z 5 na 2 który silnik będzie odporny??? :znudzony:
Wiesz jakiego rzędu obrotów podczas takiej redukcji łapie silnik :]
Nie bez głupoty na silniki jest nakładane odcięcie na wysokich obrotach :] z co mówić kiedy skala maksymalnych obrotów jest przekraczana przyjmijmy przykładowo 2-krotnie lub więcej :przestraszony:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 20:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
za dobre sprzegla macie i to jest problem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
no fakt, w polonezie jakich nie ma dlatego pewnie wg. kolegi silnik jest odporniejszy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 21:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Bo jak się nerwowo puszcza sprzęgło to tak jest :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
i ja sie zdziwilem ostatnio .. wracam z karpacza przez kowary , pelno gorskich zakretow z gorki i pod gorke i krotkie odcinki prostej , widze za mna X5 jedzie , chcialem sie nieco sprawdzic na takich drogach :P i redukcja z 3 na 2 ,slysze odcinka :szok: przez co nieco spowolnilo ale refleks jeszcze mam i szybka zmiana na 3 i pozniej 4 .. pozniej modlilem sie by nic sie nie ukrecilo podczas tej niefortunnej redukcji . okazalo sie ze wszystko wporzadku za co pomodlilem sie kladac sie spac .

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL