BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 19:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 1 maja 2009, 13:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Mam pytanie do Szacownego Grona. W dawnych czasach nosiłem sie z zamiarem kupna benzynowej E36 ale odstraszała mnie ich dziwna właściwość. Po odkręceniu korka wlewu oleju by sprawdzić przedmuchy do skrzyni korbowej silnik auta niemal gasł. Działo się tak powiedzmy w czterech z pięciu oglądanych BM`ek. Nie we wszystkich. Mógłby ktoś wyjaśnić o co z tym chodzi i skąd się to bierze ???


Ostatnio edytowano 1 maja 2009, 14:01 przez lizardking, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
To normalne w E36 :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 14:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Ale dlaczego tak się dzieje ??? Czy komputer zwalnia obroty krokowcem czy nie wiem już co ??? Dlaczego w niektórych tak się nie dzieje ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 15:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jeśli obroty nie zwalniają to jest coś nie hallo? Prawdopodobnie jest coś wlane do śilnika np.doktoor. . .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 18:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Nie pytam gawędziarzy - darujcie sobie. Pytam kogoś spośród nielicznych tutaj, którzy wiedzą o czym piszą. Co fizycznie powoduje to zwalnianie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 18:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Poprzez odkrecenie korka wlewu oleju powodujesz zasysanie lewego powietrza, ktore nie jest mierzone przez przeplywomierz - stad duze wahnięcie obrotów (na cieplym silniku moze nawet zgasnac, na zimnym efekt jest slabszy).
Tak wiec spadek obrotów jest jak najbardziej pozytywnym objawem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 18:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
qrax napisał(a):
Poprzez odkrecenie korka wlewu oleju powodujesz zasysanie lewego powietrza, ktore nie jest mierzone przez przeplywomierz - stad duze wahnięcie obrotów (na cieplym silniku moze nawet zgasnac, na zimnym efekt jest slabszy).
Tak wiec spadek obrotów jest jak najbardziej pozytywnym objawem.


Ale silnik zasysa kanałami kontrolowanymi przez przepływomierz powietrze nad tłoki a przez otwarty korek oleju mógłby ewentualnie jedynie pod tłoki więc to nie to. Tu chodzi o coś innego ale dzięki za posta :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Dokladnie o to kolego chodzi, jest takie cos jak odpowietrzenie skrzyni korbowej - powietrze stamtąd wraca do przepustnicy, odkrecajac korek powodujesz zasysanie dodatkowych ilosci powietrza przez wlew oleju i stad roznica w obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Faktycznie, pewnie masz rację kolego. Ale czy jak silnik jest zużyty i ma potężne przedmuchy do skrzyni to nie zaburza to wtedy pracy przepływomierza tak jak otwarcie korka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 01:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Byc moze ze zaburza podobnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 09:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Myślałem długo o tym jak mi ten problem wytłumaczyłeś i musisz mieć rację. Nie ma innego wytłumaczenia. Klikam pomógł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 09:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
ten można powiedzieć trik pokazał mi mechanik, na jego podstawie kupiłem już 3 beemki i jednego mercedesa, wszędzie po odkręceniu korka oleju obroty zafalowały ale za moment wracały do poprzedniego stanu.

Cytuj:
jak odkrecimy korek od oleju lub wyciagniemy bagnet od oleju to tym samym otwieramy obieg odpowietrzenia skrzyni korbowej i silnik zasysa ta droga lewe powietrze które nie przechodzi przez przepływomierz czyli tak na prawde zubaza nam mieszanke. chyba kazdy wie jak dziala ssanie - leje sie wiecej paliwa i mamy wyzsze obroty.tutaj sytuacja jest odwrotna

najlepiej jak po odkreceniu korka obroty spadaja ale silnik poterafu je utrzymac.jesli wypycha powietrze znaczy ze pierscienie nie trzymaja cisnienie (a dokladniej spaliny)tam gdzie trzeba i idzie ono do skrzyni korbowej


a tak owo zjawisko wytłumaczył kolega na innym, zaprzyjaźnionym forum :ok:

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 346
Lokalizacja: Niepołomice
Moje BMW: E91
Kod silnika: N47D20
Sorki za OT...Zdrowy M60B40 w e34 też będzie miał takie objawy po odkręceniu korka wlewu oleju? :wstyd: Czy nie ma reguły co do konstrukcji silnika i każdy się tak zachowuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 10:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
zalezy to od konstrukcji oczywiscie, nie wiem jak z m60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 23:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Koledzy podepnę się do tematu, mam problem z 323i, przy powolnym dodawaniu gazu słychać coś w rodzaju krótkiego zawycia w okolicy kolektora, po otwarciu korka wlewu oleju czy wyjęciu bagnetu nie zmieniają się obroty za to wycie pojawia się ciągle. silnik nie ma przedmuchów, nie kopci, nie dławi się, i ogólnie chodzi równo, tylko ten odgłos nie daje mi spokoju no i fakt że podobno powinien być odczuwalny spadek obrotów a nie jest. Co to może być?

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
zdecydowanie odma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
adiwaw89, no to mnie pocieszyłeś :( Da się to jakoś sprawdzić? bo trochę to kosztuje, roboty też. Na 100% to będzie to?

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
tak jak pisze kolega wczesniej - odma do wymiany
wpisz w youtube "e46 cvv" i znajdziesz sporo filmow z tym objawem

odma jakies 150 zl + do tego komplet rurek cos z 250 zl - pisze z pamieci
rurki warto wymienic, bo stare albo sie polamia przy rozbieraniu, albo juz sa w kiepskim stanie

robote nie wiem jak ci wycenia, ale jest to straszna dlubanina
mi to zajelo jakies 7 godzin, teraz moze wyrobilbym sie w 4-5

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
A co sie dzieje w takiej odmie, że jest do wymiany a nie np do wyczyszczenia? Pytam, bo u brata w e39 m54b22 jak jest zimny silnik, po włączeniu lekko buczy i za kilkanaście sek sie ucisza - też odma?

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwalnianie obrotów po odkręceniu korka oleju w benz.
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 00:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Dzięki adiwaw89, asc, znalazłem filmik gdzie jest pokazana z identycznym objawem. Wielkie Dzięki za pomoc i podpowiedzi, a teraz trzeba się wziąć do roboty :cwaniak:
Pozdrawiam

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL